Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kansellert bestilling

NYTT TEMA
Tids
TidsInnlegg: 98
23.10.17 16:43

Hei, jeg gjennomførte en bestilling før i dag på kr 0 på en nettside. Bestillingen gikk igjennom og jeg fikk en ordrebekreftelse på mail.
Fikk rundt en time senere en mail på at bestillingen var kansellert. Er det lov?

(Innlegget ble redigert 23.10.17 16:43)

Sjah
SjahInnlegg: 3375
24.10.17 19:08

Ja så lenge det er åpenbart at det er feil på prisen og du burde forstått det. Dersom prisen var lav, men innenfor noe du kunne forvente på tilbud ville det være en forpliktelse, men ikke kr 0.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 65946
24.10.17 19:12
Sjah: Ja så lenge det er åpenbart at det er feil på prisen og du burde forstått det. Dersom prisen var lav, men innenfor noe du kunne forvente på tilbud ville det være en forpliktelse, men ikke kr 0.

Nettet og annet er så full av ubegripelige tilbud nå for tiden og jeg mener det faktisk foreligger en dom om at selger må bevise at det var direkte tastefeil som førte til feil pris. 

Vi forbrukere har langt fler rettigheter enn vi og ikke minst selgerne faktisk er klar over. 

Jeg ville gått til Forbrukerrådet med saken, av rent prinsipp. 

Lokketilbud er ufint. 

Klikk for å gå tilbake til toppen