Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

SIGNERT KONTRAKT SOM 17 ÅRING

NYTT TEMA
potetmos321
potetmos321Innlegg: 18
07.12.17 12:31

Hei. Jeg er klar over at en husleiekontrakt ikke er godkjent dersom jeg skrev under når jeg var 17, men det jeg lurer på, er om fra den dagen jeg ble 18 år, er den da gyldig? Eller må jeg, etter loven signere en ny kontrakt fra jeg er 18 år for at den skal være gyldig? gjelder mitt forrige huseier. Er i stor krangel der av helt andre grunner, om jeg har loven på min side der, bare lurte på om det også er ulovlig? 

Når jeg flyttet inn var jeg 17, og spurte om det var greit at jeg signerer som 17 år siden jeg ble 18 om litt over 1 mnd, og det sa de var helt i orden, så det er kun mitt navn som står der, vet det er ulovlig, men lurer på hva som skjer dagen jeg er 18? Er den gyldig, eller skulle jeg egentlig ha signert på nytt? 

Er ganske dårlig på lovdata.no, så mange paragrafer osvosv, blir ikke noe klokere, og jeg hører forskjellige ting fra hver person jeg spør, så kanskje jeg kan få litt mer svar her :) Verdt ett forsøk! Takker på forhånd!

krikkert2
krikkert2Innlegg: 5092
08.12.17 15:32

Du kan godkjenne din egen ugyldige disposisjon når du blir myndig, og den er da bindende fra den opprinnelig ble inngått, jf. vergemålsloven § 14 (2). Godkjenning kan være eksplisitt (ved at du signerer igjen når du er 18) eller implisitt (ved at du fortsetter å bruke boligen). 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg