Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Det går på verdiene løs for så mange aproposKrF

NYTT TEMA
karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 22
21.10.18 04:55

https://www.op.no/sykehuset-i-vestfold/helse/nyheter/tvangsbruk-og-praksis-med-fastholding-av-pasienter-ved-sykehuset-gir-grunn-til-bekymring/s/5-76-916302

Er det mennesker som Familien ikke har økonomi eller ork til stell av. Eller mennesker som ønsker å bestemme over egen kropp. Hva ligger bak utover institusjonenes sikkert skrikende mangel på ressurser. Vi er mange som er veldig urolige for utviklingen Er det en måte å tøyle " bråkebøtter" på?  Høres ikke ut som noen helsehjelp.

karichristoffersen55
21.10.18 05:12

Eller kan det ses som uttrykk eller temperaturmåler på at " grønne verdier" ikke finner sin løsning i samfunnet? Eller eldrebølgen som " aldri får nukk"?

karichristoffersen55
21.10.18 05:23

Alle blir vi små i alt som skjer i dag. Jeg er sender mest varme tanker til alle  som er i " systemet av mennesker og elektronikk" nå og de mange pårørende til berørte som kanskje får mangelfull informasjon og føler seg hjelpeløse i hvordan de kan hjelpe og støtte sine kanskje helt unge på best mulig måte.

karichristoffersen55
21.10.18 07:40

Ingen mennesker er betydningsløst synes jeg selv om alle blir vi små i alt som skjer i våre dager.

Økt tvangsbruk kan ses som " community tankegangen" drives til det mest outrerte vannvidd. ( it takes a vilage to raise å child osv osv) Eller er det " de grønne verdier" som ikke finner sine løsninger som på syttitall og før dette. Hvor mange menneskeliv skal ofres? Pasientene og deres pårørende burde ikke bli salderingspostene i den anstrengte ressurssituasjonen alt som har med helse å gjøre virker å ha i dag. Det går på verdiene løs for så mange tror jeg. Ikke bare for politikerene. Vi " vanlige" kan bare vende oss i avsky føler jeg.Men alle mine varme tanker går til alle som er " i systemet med mennesker og elektronikk" i dag. Og sikkert de mange pårørende som kanskje ikke forstår hvordan de best kan hjelpe. Håper den dagen kommer at helsehjelp blir for alle og på pasientens premisser.

Det går på verdiene løs ja 

karichristoffersen55
21.10.18 13:17

Jeg beklager at linken ikke kan leses. Vi er ikke alle i like skrivefør og i Teknologien gruppe så dette var ikke mye hjelp i. Og problemene med økonomien rundt om i kommunene kan vi dessverre ikke alle hjelpe like mye med.Men at mange rammes av elefantproblemer i dag. Det tror jeg er sannhet. Og hvordan blir fremtiden? Men kommuneøkonomien kan vi ikke alle hjelpe like mye med. Nå som før.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester