Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Konkurs Enkeltmannsforetak

NYTT TEMA
cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 2824
17.04.19 20:19

Har ett spm ang dette

Gikk konkurs i 2005 og har opparbeidet en slump gjeld.

er i fast jobb som ansatt idag og nå kommer kemneren og vil ha dekket denne gjeld jeg opparbeidet meg i forbindelse med konkursen.

Kan de gå inn på meg som privat person og ansatt og ta påleggstrekk?

Ja jeg er grønn på området...

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 55433
18.04.19 13:12
cruisecontrol: er i fast jobb som ansatt idag og nå kommer kemneren og vil ha dekket denne gjeld jeg opparbeidet meg i forbindelse med konkursen. Kan de gå inn på meg som privat person og ansatt og ta påleggstrekk?

Når et enkeltpersonsforetak går konkurs hefter gjelden på personen som står ansvarlig for foretaket.

Så ja, gitt at der ikke er noe foreldelse inne i bildet her, så er du ansvarlig for gjelden du har opparbeidet gjennom foretaket.

Det er i prinsippet ikke noe skille mellom deg som privatperson og enkeltmannsforetaket.

kval
kvalInnlegg: 12550
18.04.19 13:15
cruisecontrol: Kan de gå inn på meg som privat person og ansatt og ta påleggstrekk?

Ja, så lenge kravet er gyldig. Kravet må ha korrekte beløp - sjekk rentene. Og det må ikke være foreldet - ikke bryt foreldelsen uten videre.

(Innlegget ble redigert 18.04.19 13:15)

sveibjar
sveibjarInnlegg: 3184
18.04.19 13:17
cruisecontrol: Kan de gå inn på meg som privat person og ansatt og ta påleggstrekk?

kan og vil....det kan du være 100 % sikker på....det er det som er ufordelen med enkeltmannsforetak..

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 2824
18.04.19 18:08

Takker for svar

Bare skrive en klage og få stoppet dette da siden jeg ender under normen for NAV ang livsopphold osv

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg