Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nattarbeid

NYTT TEMA
LeBron
LeBronInnlegg: 11214
03.07.19 03:16

Virker som kommunen/teknisk etat har bestemt seg for å oppgradere/skifte ut en undergang utenfor boligen min denne natten. Huset har ristet siden kl 0.30 går jeg ut fra, og jeg kan ikke se å ha fått beskjed om dette i forkant. Det kan umulig dreie seg om noe særs nødvendig å fikse midt på natten i mine øyne. 

Hvor kan man ringe om slikt? Teknisk etats vakttelefon? Jeg er bare ikke i humør til å gå ut å diskutere med dem....

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 45866
10.07.19 09:55
LeBron: Virker som kommunen/teknisk etat har bestemt seg for å oppgradere/skifte ut en undergang utenfor boligen min denne natten. Huset har ristet siden kl 0.30 går jeg ut fra, og jeg kan ikke se å ha fått beskjed om dette i forkant. Det kan umulig dreie seg om noe særs nødvendig å fikse midt på natten i mine øyne.
Hvor kan man ringe om slikt? Teknisk etats vakttelefon? Jeg er bare ikke i humør til å gå ut å diskutere med dem....

Det er kommunens miljørettede helsevern som har myndighet til å tillate/nekte dette nattarbeidet.

Slik sett er to veier her som begge fører til samme sted. Enten så hører du med Teknisk etat om det har de nødvendige dispensasjonene for å drive nattarbeid eller så går du direkte til Miljørettet helsevern/kommunelegen i kommunen din og hører med dem.

Støyende nattarbeid kan medføre at du har krav på alternativ overnatting (hotell) de nettene dette skjer ved ditt hjem. Da selvsagt betalt av Teknisk etat.

LeBron
10.07.19 10:56
BornOnThe4thOfJuly: Slik sett er to veier her som begge fører til samme sted. Enten så hører du med Teknisk etat om det har de nødvendige dispensasjonene for å drive nattarbeid eller så går du direkte til Miljørettet helsevern/kommunelegen i kommunen din og hører med dem.
Støyende nattarbeid kan medføre at du har krav på alternativ overnatting (hotell) de nettene dette skjer ved ditt hjem. Da selvsagt betalt av Teknisk etat.

Takk for svar, nå bet jeg det i meg denne gangen, men om det blir et gjentakende problem så tar jeg tak i det. 

Slår meg som uforståelig at å asfaltere en middels/lite brukt undergang skal måtte gjøres nattestid, virker som noen ser sitt snitt til å tjene ekstra på å klokke inn timer på natten...

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 45866
10.07.19 12:09
LeBron: Takk for svar, nå bet jeg det i meg denne gangen, men om det blir et gjentakende problem så tar jeg tak i det. Slår meg som uforståelig at å asfaltere en middels/lite brukt undergang skal måtte gjøres nattestid, virker som noen ser sitt snitt til å tjene ekstra på å klokke inn timer på natten...

Grunner til å bruke nattarbeid er at å gjøre det på dagen er umulig/vanskelig/farlig.

Hva er alternativet for disse som bruker undergangen dersom arbeidet ble gjort på dagen? Forutsetter da at det ikke tillates at undergangen blir brukt mens man jobber der på grunn av sikkerheten. Er det lange omveier der det ikke er tilrettelagt så kan man få dispensasjon.

Det er ellers svært liten sannsynlighet for at det er lagt til natten for at noen skal få tjene noen penger på det. Dette er gjerne satt ut på anbud og kommunen vil neppe betale mer enn de absolutt må. Selv om det mot formodning skulle være en jobb de gjorde selv så er den høyere betaling for nattarbeid der av en grunn. De aller færreste synes at å jobbe på natten er noe på trakte etter og man får dermed mer trøbbel med sine ansatte enn glade (og rike) ansatte som blir pålagt nattarbeid.

LeBron
10.07.19 19:18
BornOnThe4thOfJuly: Hva er alternativet for disse som bruker undergangen dersom arbeidet ble gjort på dagen? Forutsetter da at det ikke tillates at undergangen blir brukt mens man jobber der på Grunn av sikkerheten. Er det lange omveier der det ikke er tilrettelagt så kan man få dispensasjon.

Det er en 2-delt undergang, hvor arbeid på den ene siden enkelt kunne avløst den andre, vertfall om det ene og alene gjaldt asfaltering (som var alt jeg klarte se at de hadde foretatt seg vertfall). 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg