Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trenger litt Juridisk informasjon

NYTT TEMA
oppenheimer
oppenheimerInnlegg: 837
08.08.19 19:59

Hei :)

Vet noen om det finnes en mulighet å kontakte noen med Juridisk kompetanse som kan gi noen råd om Jus som ikke er så dyrt. Å kontakte en advokat koster fort 2500 kr for en time. Det er galskap :)

_Ghost_
_Ghost_Innlegg: 4466
08.08.19 20:06

Noen kommuner har vel en ordning hvor advokater gir fri rettshjelp en bestemt tid hver uke/måned. Ellers gir flere studentorganisasjoner fri rettshjelp. Jussbuss, Jussformidlingen, Jusshjelpa mv. Men tyngden av disse tiltakene retter seg mot privatpersoner som trenger hjelp til å håndheve rettigheter som den svake part, så spørs vel litt hva du vil ha hjelp til. 

oppenheimer
oppenheimerInnlegg: 837
08.08.19 20:23

Jeg sitter med endel dokumenter om en kollega av meg som har voldtatt en pårørende av meg. Jeg ønsker å vite om jeg kan gi denne informasjon til alle mine andre kolleger. Eller om det vil være straffbart på noen måte. Dette er dokumenter som har kommet ut av politi avhør av vedkommende.

Klikk for å gå tilbake til toppen