DenSisteBohem: Hvor tror du vi hadde vært uten tiltak? På nivå med Sverige kanskje? Altså omregnet i forhold til folketallet ca 6.500 døde? Hadde det vært ok for deg?
Sverige har en høyere befolkningstetthet, så vi hadde neppe hatt like mange døde, men sikkert noen tusen.
Samtidig hadde vi nok hatt en langt mer behagelig situasjon, med betydelig mindre behov for tiltak, dersom regjeringen hadde klart å få kontroll over importsmitten.
(Innlegget ble redigert 26.02.21 14:47)

Champis: Hva ellers skal hun si? De fleste er livredde for å kritisere noe som helst av tiltak.
Hehe, så nå har plutselig ungdommen blitt så fornuftig i ditt hode :)
Godt poeng.
Her kommer altså Guldvog & Co ut i media og hevder at de vurderer munnbind i skolen. Så stikker man en mikrofon opp i trynet på lederen i Elevorganisasjonen, Kristin Schultz, og ber om hennes mening. Hva skal hun da si? Er det noen som virkelig tror at en ung person i denne stillingen ville turt å tale Guldvog, Nakstad og regjeringen i mot? Selv jeg ville vært svært nølende med å si min reelle mening om tiltakene dersom jeg hadde hadde fått en mikrofon fra TV2 i fleisen dersom jeg gikk på gaten en dag. Det har jo vist seg i ganske mange kommentarfelt rundt omkring at den offentlige gapestokken er brutal rundt dette her. Og jeg regner med at når man innehar den offentlige stillingen Kristin Schultz har, så er man vel enda mer var med å kritisere tiltak.
Det faktum at Kristin Schultz faktisk turte å påstå at "kanskje dette kun bør vurderes når man oppholder seg mellom klasserommene" viser vel at det å sitte med munnbind kontinuerlig i 6-7 timer ikke akkurat er noe Schultz mener er en god ide.
(Innlegget ble redigert 26.02.21 15:10)