Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Demonstrasjon mot smitteverntiltakene

NYTT TEMA
nostalgikern

nostalgikern
28.11.20 21:18

Vet ikke om det var såkalte yrkesdemonstranter eller ikke, men sannsynligvis en lett blanding som demonstrerte i Oslo i dag for å få lettet på tiltakene, ref. innslag i tv-nyhetene.  På én av plakatene kunne man lese det samme som Trump-tilhengere skrev på plakater i demonstrasjonstog i USA nylig, nemlig at dette viruset er en bløff (!), pluss mangt annet avsindig var å lese.

Disse folka stod veldig tett og storparten uten munnbind (sier sitt...), så i og med at de var såvidt mange, så skal vi ikke se bort fra at disse uansvarlige individene kan forårsake en ganske så unødvendig økning av smitte i hovedstaden fremover, det får man vel egentlig aldri svar på (hvis det uten en slik ansamling kanskje ville gått ned med 100 smittede den nærmeste uken, men at disse "fyller på" med 100 nysmittede f.eks., slik at tallet blir noenlunde stabilt fremover en stund, eksempelvis.

Men et kjettersk spørsmål;  - hva om disse som mener at viruset er såvidt ufarlig at tiltakene er unødvendige eller for strenge osv., - hva om disse hadde kunnet melde seg til et sentralt register der de frasa seg sykehusinnleggelser i tilfelle de likevel skulle bli smittet fremover og få rel. alvorlig trøbbel i situasjonen?  Og altså gitt "sin sykehusplass" til f.eks. andre som blir stående i kø for viktige operasjoner pga. koronapasientene som jo krever mye personell til hver pasient?  Og at disse demonstrantene som tydeligvis bagatelliserer alvorlighetsgraden av sykdommen kanskje sågar kunne gi beskjed om at de ville "forplikte seg" til å ikke være blant de som ønsker å få tilgang til vaksinen (rel. lite antall  første tiden er det vi kan forvente av vaksiner visstnok) når den tid kommer, samme hvor mye smitte det blir, og samme hvor effektiv en vaksine skulle vise seg å være. Osv.  Det hele er jo ikke noe helseproblematikk for dem tydeligvis.   Dét ville vært realt av demonstrantene. Men så spørs det da...

(Innlegget ble redigert 28.11.20 21:23)

NoDabForYou

NoDabForYou
28.11.20 21:41

Først må vi slutte å hjelpe røykere når de får lungeproblemer. Så må vi slutte å hjelpe narkomane som tar overdose. Ikke mer hente ned klatrere fra Trollveggen. Feitinger får bare dø når hjertet svikter. Listen er lang over folk som er skyld i sin egen elendighet. 

Bill_Babba

Bill_Babba
29.11.20 13:30

Vi kan ikke slutte å hjelpe folk som på mange måter er skyld i sin egen ulykke.

For under denne gruppe, havner vi alle. Bare på ulike punkter.

Ingen er perfekte på alle helsegevinst livsstil. Men det du kommer med er en meget billig løsning. Alle sykehus kan stenges, trengs ikke mer.

Jeg antar du setter ting på spissen, og egentlig tar det som ett grovt forslag, ikke nødvendigvis en direkte mening.

Jeg syns det også er helt feil, at en kan faktisk risikere å miste jobben sin, for å delta som slike demonstranter. (hørte det på radio når jeg kjørte Oslo _ Bergen i går kveld / natt.

Det du snakker om, blir som å ikke hjelpe den som kjører ut av veien, fordi han kjørte 2 m bak deg i 30 min før han kjørte forbi deg i sving med trafikk i møte, selv om du selv kjørte vanlig fart som vi alle gjør 90 i 80 grensa om vinteren.

Vi skal ikke ha det slik i Norge.

Når det gjelder folk som ikke trur på virus, og dens alvorlighet for utsatte grupper, dem syns jeg bare synd på. Og håper dem vil forstå.

ballee

ballee
29.11.20 15:01

Veldig bra av de som deltok i demonstrasjonen, jeg hadde også deltatt om jeg hadde vært i nærheten av Oslo. Håper det blusser opp med flere og større demonstrasjoner mot  de ødeleggende tiltakene, som i flere andre land

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
29.11.20 15:21
Bill_Babba: Jeg syns det også er helt feil, at en kan faktisk risikere å miste jobben sin, for å delta som slike demonstranter. (hørte det på radio når jeg kjørte Oslo _ Bergen i går kveld / natt.

Det er helt riktig at de som jobber i et omsorgsyrke og likevel deltar eller på annen måte støtter denne type demonstrasjon, må finne seg et annet yrke. Vi kan ikke risikere at ansatte i slike yrker gir blanke i smittevernet.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
29.11.20 15:27
ballee: Veldig bra av de som deltok i demonstrasjonen, jeg hadde også deltatt om jeg hadde vært i nærheten av Oslo. Håper det blusser opp med flere og større demonstrasjoner mot  de ødeleggende tiltakene, som i flere andre land

Du ønsker med andre ord overfylte sykehus og sprengte intensivavdelinger der det er for få intensivsykepleiere slik at ikke alle får livreddende behandling?

Jeg synes det er bedre med de smitteverntiltakene vi har, selv om det vil medføre et konkursras utover vinteren. Det er langt verre at folk blir syke og så går konkurs.

William_S3

William_S3
29.11.20 15:34
GARDSDATTRA: Det er helt riktig at de som jobber i et omsorgsyrke og likevel deltar eller på annen måte støtter denne type demonstrasjon, må finne seg et annet yrke. Vi kan ikke risikere at ansatte i slike yrker gir blanke i smittevernet.

Tull - ytringsfriheten står veldig sterkt. Å delta i denne type demonstrasjon er ikke grunnlag for å miste jobben noe sted. Et slikt søksmål vil arbeidsgiver etter all sannsynlighet tape. Så er det selvsagt noen begrensinger i ytringsfriheten som går på lojalitetsplikten til arbeidsgiver, men å delta i en demonstrasjon som dette går ikke på lojalitetsplikten til arbeidsgiver på noen som helst måte. Dessuten er det arbeidsgiver uvedkommende (i stor grad) hva en arbeidstager gjør på fritiden. Unntakene her er selvsagt kriminell virksomhet , drikker seg dritings før man skal på jobb etc, men å delta i en demonstrasjon har ingenting med å drikke seg dritings før man skal jobb eller kriminell virksomhet. Dette var en lovlig demonstrasjon. 

(Innlegget ble redigert 29.11.20 15:40)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
29.11.20 15:38
William_S3: Tull - ytringsfriheten står veldig sterkt. Å delta i denne type demonstrasjon er ikke grunnlag for å miste jobben noe sted. Et slikt søksmål vil arbeidsgiver etter all sannsynlighet tape.

Nix, smittevernloven trumfer.

William_S3

William_S3
29.11.20 15:40
GARDSDATTRA: Nix, smittevernloven trumfer.

Feil. Ingenting trumfer grunnloven. Vanlig misforståelse. § 100 og 101 i grunnloven har et særskilt vern. Smittevernsloven har uansett ingenting med om noen deltar i en demonstrasjon å gjøre på sin egen fritid. 

Demonstrasjonen var meldt på forhånd (slik man er pliktig til å gjøre), den gikk fredelig for seg og politiet hadde derfor ikke noe grunnlag for å gripe inn (slik jeg har sett mange har ønsket de skulle gjøre) . Det mest alvorlige politiet kunne rapportere om var at noen ble bedt om å flytte seg litt - noe de gjorde også, altså ingen grunn til å gripe inn. 

(Innlegget ble redigert 29.11.20 15:45)

basillen

basillen
29.11.20 15:50
GARDSDATTRA: Det er helt riktig at de som jobber i et omsorgsyrke og likevel deltar eller på annen måte støtter denne type demonstrasjon, må finne seg et annet yrke

Dette er noe av det mest uvitende og diktatoriske vrøvl jeg har lest på vgd noensinne. Og det sier litt.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
29.11.20 16:02
William_S3: Feil. Ingenting trumfer grunnloven. Vanlig misforståelse. § 100 og 101 i grunnloven har et særskilt vern. Smittevernsloven har uansett ingenting med om noen deltar i en demonstrasjon å gjøre på sin egen fritid.  Demonstrasjonen var meldt på forhånd (slik man er pliktig til å gjøre), den gikk fredelig for seg og politiet hadde derfor ikke noe grunnlag for å gripe inn (slik jeg har sett mange har ønsket de skulle gjøre) . Det mest alvorlige politiet kunne rapportere om var at noen ble bedt om å flytte seg litt - noe de gjorde også, altså ingen grunn til å gripe inn.

Har du det hele tatt fått med deg at demonstrasjonen var mot å redde liv!

Jeg tror ikke ytringsfriheten gjelder når det kommer til å ytre seg mot å redde liv og helse til folk.

Er du imot tiltakene så er du også imot å redde liv og helse.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
29.11.20 16:04
basillen: Dette er noe av det mest uvitende og diktatoriske vrøvl jeg har lest på vgd noensinne. Og det sier litt.

Jeg undres over hvem som er mest uvitende her.

William_S3

William_S3
29.11.20 16:06
GARDSDATTRA: Har du det hele tatt fått med deg at demonstrasjonen var mot å redde liv! Jeg tror ikke ytringsfriheten gjelder når det kommer til å ytre seg mot å redde liv og helse til folk. Er du imot tiltakene så er du også imot å redde liv og helse.

Hva i alle dager er dette for en erasmus montanus argumentasjon? Dette er på nivå med at Mor nille er en stein. Tror ingen av disse er i mot å redde liv , men mener at mange av tiltakene er uproposjonale og det er det vel innenfor ytringsfriheten å mene. 

(Innlegget ble redigert 29.11.20 16:08)

basillen

basillen
29.11.20 16:06
GARDSDATTRA: Jeg undres over hvem som er mest uvitende her.

At man faktisk i fullt alvor kan hevde at noen som deltar på en lovlig demonstrasjon i et fritt land bør miste jobben som følge av dette er faktisk direkte sjokkerende.

Hvis nok folk får samme tankesett som deg så er det faktisk meget farlig.

William_S3

William_S3
29.11.20 16:09
basillen: At man faktisk i fullt alvor kan hevde at noen som deltar på en lovlig demonstrasjon i et fritt land bør miste jobben som følge av dette er faktisk direkte sjokkerende.

Ja når man ser på diverse meninger rundt om blir man faktisk ikke overraska over at Hitler fikk gehør for sin politikk blant store deler av det tyske folket. 

basillen

basillen
29.11.20 16:14
William_S3: Ja når man ser på diverse meninger rundt om blir man faktisk ikke overraska over at Hitler fikk gehør for sin politikk blant store deler av det tyske folket.

Om ikke annet så har i hvert fall de siste månedene lært meg at de demokratiske prinsippene jeg trodde var bygget på stødig grunnfjell åpenbart er mye mer skjøre enn jeg trodde.

William_S3

William_S3
29.11.20 16:17
basillen: Om ikke annet så har i hvert fall de siste månedene lært meg at de demokratiske prinsippene jeg trodde var bygget på stødig grunnfjell åpenbart er mye mer skjøre enn jeg trodde.

Det som er påfallende er hvor mange som roper idioter, straff osv i kommentarfeltene som omhandler demonstrasjonen. Lærte da jeg gikk på skolen at man skal argumentere saklig... KAnskje de kunne argumentert saklig med disse demonstrantene. 

basillen

basillen
29.11.20 16:23
William_S3: Det som er påfallende er hvor mange som roper idioter, straff osv i kommentarfeltene som omhandler demonstrasjonen. Lærte da jeg gikk på skolen at man skal argumentere saklig... KAnskje de kunne argumentert saklig med disse demonstrantene.

Det er et godt poeng.

Problemet jeg også har er at mange av dem som henger ut de som deltok på denne demonstrasjonen, og mener dem bør miste jobben osv., åpenbart gjør dette kun fordi de er uenig med innholdet i demonstrasjonen. Det har da vært flust med andre demonstrasjoner rundt omkring de siste månedene for alle mulig andre ymse saker uten at slike reaksjoner har oppstått. Jeg er sikker på at GARDSDATTRA hadde hatt null problemer med personen som mistet jobben dersom han f.eks. hadde demonstrert for kvinners rettigheter (som absolutt er en fin sak å demonstrere for, bare så det er sagt).

Det er kun to grunner jeg anser som gyldige for at et en person kan bli kalt inn på teppet hos arbeidsgiver i etterkant av å ha deltatt på en demonstrasjon. Den ene grunnen er hvis de demonstrerer mot en sak som direkte setter arbeidsgiver i dårlig lys. Den andre grunnen er hvis de faktisk ytrer meninger som er ulovlige (pro-nazisme, direkte rasistiske ytringer, etc.).

Temaet på denne demonstrasjonen hadde imidlertid ingen av disse elementene.

(Innlegget ble redigert 29.11.20 16:28)

kristofferbd

kristofferbd
29.11.20 16:37
basillen: Det er et godt poeng. Problemet jeg også har er at mange av dem som henger ut de som deltok på denne demonstrasjonen, og mener dem bør miste jobben osv., åpenbart gjør dette kun fordi de er uenig med innholdet i demonstrasjonen. Det har da vært flust med andre demonstrasjoner rundt omkring de siste månedene for alle mulig andre ymse saker uten at slike reaksjoner har oppstått. Det er kun to grunner jeg anser som gyldige for at et en person kan bli kalt inn på teppet hos arbeidsgiver i etterkant av å ha deltatt på en demonstrasjon. Den ene grunnen er hvis de demonstrerer mot en sak som direkte setter arbeidsgiver i dårlig lys. Den andre grunnen er hvis de faktisk ytrer meninger som er ulovlige (pro-nazisme, direkte rasistiske ytringer, etc.). Temaet på denne demonstrasjonen hadde imidlertid ingen av disse elementene.

Er vel ingen seriøse debattanter her inne som har påstått at arbeidstaker kan få sparken grunnet deltagelse i en slik demonstrasjon. 

Når det er sagt, er det å demonstrere for en total gjenåpning av samfunnet noe annet enn å demonstrere mot strukturert rasisme. Førstnevnte støtter en sak som utvilsomt vil sette mange liv i fare, sistnevnte kjemper mot et strukturelt problem som påfører en gruppe mennesker svært mye lidelse i hverdagen. 

Så kan man diskutere hvorvidt alle tiltakene til regjeringen treffer. Personlig er jeg uenig i flere av tiltakene regjeringen har truffet, men jeg skjønner også at man i krisesituasjoner må innføre tiltak som i ettertid viser seg å være feil. Dette vil nok bli diskutert opp og i mente etter at krisen er over, og det settes nok utvilsomt ned et utvalg som skal se på dette. 

(Innlegget ble redigert 29.11.20 16:44)

basillen

basillen
29.11.20 16:40
kristofferbd: Førstnevnte støtter en sak som utvilsomt vil sette mange liv i fare, sistnevnte kjemper mot et strukturelt problem som påfører en gruppe menneske svært mye lidelse i hverdagen.

Tiltakene vi har nå påfører også mange mennesker mye lidelse i hverdagen hvis du først vil bruke dette som et argument.

Det er ingenting, og da mener jeg ingenting, ulovlig i meningene disse demonstrantene ytret. Selvsagt kan man være komplett uenig i det disse personene forfekter og mene at det vil kunne føre til dødsfall, men de bryter ingen lover.

Ergo er det null grunn til å si opp arbeidsforholdet til folk som deltok på denne demonstrasjonen. Å ta fra folk livsinntekten sin bare fordi man er uenig med dem er et særdelig farlig presedens å sette.

(Innlegget ble redigert 29.11.20 16:41)

kristofferbd

kristofferbd
29.11.20 16:45
basillen: Ergo er det null grunn til å si opp arbeidsforholdet til folk som deltok på denne demonstrasjonen. Å ta fra folk livsinntekten sin bare fordi man er uenig med dem er et særdelig farlig presedens å sette.

Det har jeg da heller ikke antydet. 

basillen

basillen
29.11.20 16:46
kristofferbd: Det har jeg da heller ikke antydet.

Ser det :). Bare følte for å understreke poenget enda en gang. 

kristofferbd

kristofferbd
29.11.20 16:53
basillen: Tiltakene vi har nå påfører også mange mennesker mye lidelse i hverdagen hvis du først vil bruke dette som et argument.

Og det er jo derfor vi har Nav til å betale ut penger til disse. Nav er naturligvis overbelastet for tiden, og denne utbetalingen av dagpenger tar uheldigvis lenger tid enn til vanlig. Men skal man la bedriftene holde på som før, og risikere enda større smitterisiko, av den grunn? 

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
29.11.20 16:56
William_S3: Hva i alle dager er dette for en erasmus montanus argumentasjon? Dette er på nivå med at Mor nille er en stein. Tror ingen av disse er i mot å redde liv , men mener at mange av tiltakene er uproposjonale og det er det vel innenfor ytringsfriheten å mene.

Dette vet du eller noen andre ingenting om, det er FHi som sitter på tallene over smittede, og kartene over smittesporingene. Så de vet hvilke tiltak som virker og som de anbefaler regjeringen. Så tar regjeringen og legger til litt for sikkerhets skyld. Eller åpner opp der smitten er lav.

Dette er avgjørelser som må gå raskt, derfor er det ikke særlig rom for debatt om tiltakene. Det skal det heller ikke være, ikke når det kommer til livredning. Da diskuterer man ikke, man handler. Og så er det noen idioter som ikke skjønner de enkleste sammenhenger mellom tiltak og nedgang av smitte, eller hva som vil skje dersom det åpnes opp før tiden.

Dere som syter og bærer dere, se hvordan koronaen har herjet med Sverige som ikke har noen smittevernlov slik vi har i Norge. Se til USA der en rablende gal president styrer etter innfallsmetoden. Vær heller dypt takknemlig for at vi bor i et land med en smittevernlov og at vi har verdens største felles pengebinge.

(Innlegget ble redigert 29.11.20 16:57)

basillen

basillen
29.11.20 16:56
kristofferbd: Og det er jo derfor vi har Nav til å betale ut penger til disse. Nav er naturligvis overbelastet for tiden, og denne utbetalingen av dagpenger tar uheldigvis lenger tid enn til vanlig. Men skal man la bedriftene holde på som før, og risikere enda større smitterisiko, av den grunn?

NAV gir ikke penger til alle de studentene som nå mister deltidsjobber og som nå sliter voldsomt økonomisk.

NAV kan ikke hjelpe med alle de som nå sliter med mentale problemer og sosial isolasjon.

NAV sine utbetalinger er for mange av dem som mister jobben kun en brøkdel av det de hadde som lønn. Dette er ikke lett hvis man f.eks. har barn å forsørge.

NAV er ikke bare en "magisk pengekrukke" som kan generere penger uten konsekvenser. Noen må faktisk ta regningen for dette.

Hvor grensen skal gå mellom smitterisiko og grad av tiltak er derfor i aller høyeste grad noe vi må tåle debatt om.

(Innlegget ble redigert 29.11.20 16:57)

William_S3

William_S3
29.11.20 17:13
GARDSDATTRA: Dette er avgjørelser som må gå raskt, derfor er det ikke særlig rom for debatt om tiltakene. Det skal det heller ikke være, ikke når det kommer til livredning. Da diskuterer man ikke, man handler. Og så er det noen idioter som ikke skjønner de enkleste sammenhenger mellom tiltak og nedgang av smitte, eller hva som vil skje dersom det åpnes opp før tiden

Alt det du lister opp tyder på at du ville vært fornøyd med å bo i Nord Korea eller Kina. Autoritære holdninger. Selvsagt skal tiltakene debatteres og etter min mening har de blitt debattert for lite. 

(Innlegget ble redigert 29.11.20 17:15)

William_S3

William_S3
29.11.20 17:18
basillen: NAV gir ikke penger til alle de studentene som nå mister deltidsjobber og som nå sliter voldsomt økonomisk. NAV kan ikke hjelpe med alle de som nå sliter med mentale problemer og sosial isolasjon. NAV sine utbetalinger er for mange av dem som mister jobben kun en brøkdel av det de hadde som lønn. Dette er ikke lett hvis man f.eks. har barn å forsørge. NAV er ikke bare en "magisk pengekrukke" som kan generere penger uten konsekvenser. Noen må faktisk ta regningen for dette.

Enig - NAV har ikke hjulpet en dritt for studenter som sliter. De fikk i stedet enda mer lån fra Lånekassa. Studenter er på mange måter et B lag i velferdsstaten, det er mange ting de ikke har krav på som alle andre har krav på (bostøtte, sosialhjelp og lignende) . Ja og dagpenger da. Forsknings og høyereutdanningsminister Henrik Asheim fortjener stryk, det har fra den siden kommet holdninger om at man bare kan finne en annen jobb om deltidsjobben er borte. De vokser ikke akkurat som perler på en snor. 

(Innlegget ble redigert 29.11.20 17:19)

zetta

zetta
29.11.20 17:24
GARDSDATTRA: Har du det hele tatt fått med deg at demonstrasjonen var mot å redde liv! Jeg tror ikke ytringsfriheten gjelder når det kommer til å ytre seg mot å redde liv og helse til folk. Er du imot tiltakene så er du også imot å redde liv og helse.

Skjønner ikke du at disse drakoniske tiltakene ødelegger liv?

Sykdom og død rammer oss alle av og til, spesielt de eldre. Men livet må gå videre. Myndighetene svarer med å stanse livet på ubestemt tid. Men de aller fleste er ikke engang redd for dette viruset

Biff_Byford

Biff_Byford
29.11.20 17:53
zetta: Skjønner ikke du at disse drakoniske tiltakene ødelegger liv?   Sykdom og død rammer oss alle av og til, spesielt de eldre. Men livet må gå videre. Myndighetene svarer med å stanse livet på ubestemt tid. Men de aller fleste er ikke engang redd for dette viruset

Hva slags liv lever du egentlig ? Ingen jeg kjenner har måtte stanse livet sitt på ubestemt tid fordi myndighetene gjør tiltak for at samfunnet best mulig skal komme seg igjennom denne perioden. Helt klart vet jo om noen som har blitt permittert/mistet jobben feks i reiseliv og det er utrolig kjipt. Men dette viruset gjør jo at mange utenlandske turister ikke hadde kommet hit likevel om vi aldri hadde hatt så åpne grenser. Da blir det gi/ta og noen ganger er effekten av tiltak bedre en andre ganger. Siden alle andre land enten har like strenge eller enda (mye mer) strengere tiltak så vil jo ikke den økonomiske effekten av å åpne alt. 

Personlig er jeg ikke redd for viruset, men jobber i helse og ser konsekvensene hvis vi får en overbelastning i våre institusjoner. Dette handler ikke om at en syk person på 85 skal dø nå eller om 6 måneder, men at når dette faktisk skaper kaos når mange blir alvorlig syk på samme tid, jmf sykehjemmet på Eidsvoll. Er jo ikke akkurat vanlig at 9 stk (hvis jeg husker rett) dør på så kort tid på en "liten" institusjon. 

Har du mistet jobben pga viruset sitt inntog beklager jeg det, men utover det har du ikke noe å klage over at myndighetene gjør tiltak. Håper virkelig at treningsstudioer, utesteder etc overlever, får hjelp m.m. Men det er faktisk lov å tenke alternativt for alle oss som er brukere. Kan trene ute, lage eget treningsrom (trenger ikke å bli veldig dyrt), droppe festen på byen for noen måneder osv. Og brukt mindre tid inne på internett, ikke bra for hodet det heller. 

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
29.11.20 18:14
basillen: At man faktisk i fullt alvor kan hevde at noen som deltar på en lovlig demonstrasjon i et fritt land bør miste jobben som følge av dette er faktisk direkte sjokkerende. Hvis nok folk får samme tankesett som deg så er det faktisk meget farlig.

Nå Dette vet du eller noen andre noe om, det er FHi som sitter på tallene over smittede, og kartene over smittesporingene. Så de vet hvilke tiltak som virker og som de anbefaler regjeringen. Så tar regjeringen og legger til litt for sikkerhets skyld. Eller åpner opp der smitten er lav.

Dette er avgjørelser som må gå raskt, derfor er det ikke særlig rom for debatt om tiltakene. Det skal det heller ikke være, ikke når det kommer til livredning. Da diskuterer man ikke, man handler. Og så er det noen idioter som ikke skjønner de enkleste sammenhenger mellom tiltak og nedgang av smitte, eller hva som vil skje dersom det åpnes opp før tiden.

Dere som syter og bærer dere, se hvordan koronaen har herjet med Sverige som ikke har noen smittevernlov slik vi har i Norge. Se til USA der en rablende gal president styrer etter innfallsmetoden. Vær heller dypt takknemlig for at vi bor i et land med en smittevernlov og at vi har verdens største felles pengebinge.

Den som ble sagt opp på grunn av han deltok på en demo mot smittevern var ansatt i en barnehage. Tror neppe foreldre vil være trygge for sine barn i en barnehage der ansatte demonstrerer mot smitteverntiltakene. Jeg ser det derfor mer farlig at denne ansatte hadde fått fortsette, for å si det slik. For også små barn kan bli syke av korona, vet du. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg