Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Følger dere anbefalingene?

NYTT TEMA
Kul_Djevel

Kul_Djevel
20.01.21 20:41
jonas: You just did.

Sier du imot deg selv

titan_sable

titan_sable
20.01.21 20:45
Kul_Djevel: de såkalte anbefalingene

Såkalte? Er det tvil om at det er anbefalinger?

FabrizioMiccoli

FabrizioMiccoli
20.01.21 20:45

Jeg er en programmert robot fordi jeg tar hensyn til andre mennesker. Og du har rett på internett. Got it.

Kul_Djevel

Kul_Djevel
20.01.21 20:50
titan_sable: Er det tvil om at det er anbefalinger?

Jeg er i tvil om de har noe for seg alltid. Noen er gode, men naturlige. Noen er det grunn til å sette spørsmål ved. Du svelger alt rått og ukritisk ?

Kul_Djevel

Kul_Djevel
20.01.21 20:53
FabrizioMiccoli: Jeg er en programmert robot fordi jeg tar hensyn til andre mennesker.

Har jeg aldri påstått. Du virker mer som en robot fordi du virker ukritisk og tror alt er bra råd uansett

FabrizioMiccoli

FabrizioMiccoli
20.01.21 22:22

Du er mere opptatt av ditt image på vgd enn andre mennesker sin helse. Det er egentlig alt jeg trenger å vite.

maxus4

maxus4
05.02.21 13:29
Kul_Djevel: Jeg må innrømme at jeg ikke bryr meg om dem i det hele tatt. Er lei av koronahysteriet. Jeg vasker jo hendene ofte, men det har jeg jo alltid gjort. Er jo en renslig type. Ellers blåser jeg i det meste. Bruker ikke maske heller.

Jeg la hele koronane på hylla i sommer.  Har gjort bare det jeg har måtte gjøre. Bruker antibac når jeg ikke har tilgang til å vaske hender,  brukt et krøllete gammelt munnbind de gangene jeg har flydd ellers har jeg gitt blanke . Hatt besøk i skjul, vært på besøk i skjul, nikket og smilt og latet som jeg var enig de gangene smittevern ble drøftet på jobb og andre steder ellers har jeg levd som før . OG har fått svært mange gode klemmer og håndtrykk fra venner og bekjente.  Mange av de med ordene "føkk corona" rett før.    

I tiden mellom tidlig februar 2020 og mai 2020 var jeg kanskje en av de mest seriøse. Jeg hamstret en mnd før regjeringen stengte ned, jeg holdt avstand, og gjorde ekstreme tiltak.  Venner og nære lurte på om jeg hadde tørnet.    Så såg jeg at dette var ikke så farlig og sa takk for meg til hele den høyt elskede pandemien rundt juni .

Det virker som de fleste andre har gått motsatt vei.  Møter daglig folk som er griseredde, går med munnbind på nærmeste folketomme veier og fyller sosiale medier med krav om mer straff, mer nedstenging mer selvpisking.         Jeg har ikke en halv av en halv celle i kroppen som frykter smitte og det er deilig !

kristofferbd

kristofferbd
05.02.21 13:36
Kul_Djevel: Ellers blåser jeg i det meste

Av en eller annen grunn håper jeg at et dødsfall på norske sykehjem kan spores tilbake til deg. Så får du deg en kraftig og fortjent lærepenge. Jeg har lyst til å kalle deg noe veldig stygt, men da blir nok innlegget mitt slettet...

Rexwiller

Rexwiller
05.02.21 13:40

Har begynt å vaske hendene etter at jeg har vært på dass.

DYtech

DYtech
05.02.21 21:14
kristofferbd: Av en eller annen grunn håper jeg at et dødsfall på norske sykehjem kan spores tilbake til deg. Så får du deg en kraftig og fortjent lærepenge. Jeg har lyst til å kalle deg noe veldig stygt, men da blir nok innlegget mitt slettet...

De som er tøffe bak tastaturet er som regel ikke de tøffeste i det virkelige liv. Så jeg ville tatt den påstanden med mange klyper salt :)

Kul_Djevel

Kul_Djevel
06.02.21 08:59
kristofferbd: Av en eller annen grunn håper jeg at et dødsfall på norske sykehjem kan spores tilbake til deg. Så får du deg en kraftig og fortjent lærepenge. Jeg har lyst til å kalle deg noe veldig stygt, men da blir nok innlegget mitt slettet...

Faktisk veldig komisk at du forsøker å fremstille meg som lite voksen bare fordi jeg har et mer avslappet forhold til korona og anbefalinger, når det faktisk er du som går i rundt med morbide ønsker og håp om at folk skal dø. Ja, du håper at folk skal dø fordi du tror det straffer meg for mine meninger. Mer er det vel ikke å si om den saken.

kristofferbd

kristofferbd
06.02.21 09:35
Kul_Djevel: Faktisk veldig komisk at du forsøker å fremstille meg som lite voksen bare fordi jeg har et mer avslappet forhold til korona og anbefalinger, når det faktisk er du som går i rundt med morbide ønsker og håp om at folk skal dø. Ja, du håper at folk skal dø fordi du tror det straffer meg for mine meninger. Mer er det vel ikke å si om den saken.

Nok et latterlig innlegg fra «tenker selv»-gjengen. Jeg håper ingen død, jeg snakket om dødsfall som allerede har hendt. 

titan_sable

titan_sable
06.02.21 13:05
Kul_Djevel: Du svelger alt rått og ukritisk ?

Merkelig konklusjon på at jeg ikke forstod hva du ville fram til med å bruke ordet "såkalte". 

Det kan være gode og dårlige anbefalninger, men "såkalte" så tvil om det i det hele tatt er anbefalninger.

Tullekoppen

Tullekoppen
06.02.21 16:37
Kul_Djevel: Det er også et faktum at til og med fhi for ikke mange måneder siden mente at munnbind egentlig ikke hadde noe for seg.

Det mente de fordi vi ikke hadde noen munnbind å selge. 

Kul_Djevel

Kul_Djevel
06.02.21 17:15
Tullekoppen: Det mente de fordi vi ikke hadde noen munnbind å selge.

De da senest denne Uka at nytteverdien var liten 

Tullekoppen

Tullekoppen
06.02.21 18:12
Kul_Djevel: De da senest denne Uka at nytteverdien var liten

Det de sier er at munnbind ikke kan erstatte tiltak, men bør brukes der man ikke kan holde avstand. Det eneste som fungerer mot viruset er å holde god avstand og å holde fingrene dine for deg selv.

(Innlegget ble redigert 06.02.21 18:13)

Bill_Babba

Bill_Babba
07.02.21 15:31

For meg, så var det aldri noe nytt at det å vaske hendene, og holde seg generelt renslig. Og vider ha avstand til folk unngå massive køer og folkesamlinger. For å unngå virus av ulike slag.

Jeg har ikke hatt noe vane for slike samlinger, jeg er vel asosial å regne.

For meg så var muligheten til å vaske hendene når en går inn i butikker ett etterlengtet ønske over mange år. 

Jeg har lenge sett ønske at munnbind/ansikt maske som ett helt ok og vanlig akseptert bruk i butikker og alle steder den enkelte ønsker det. (Med forståelse for myndighetspersoner kan be om att munnbind tas av for identifikasjon) 

Men bruker ikke munnbind så ofte egentlig likevel, ikke så ofte som jeg trudde jeg ville bruke, når dette ble en akseptert kless vane.

Brukte det i Går på sentre, og følte meg befridd for press og krav om hvordan folk ser meg. (en av tankene asosiale kan få, når en er blant mange folk) For meg så føles nå med maske, en befrielse, og tur på handlesenter blir behagelig og faktisk mer ønskelig en tidligere. Vi koste oss i neste 2 timer på handle turen vår :-)

Leifenleif

Leifenleif
05.03.21 23:49

Hei igjen Kul Djevel :-)
Gøy å se at markante debattanter som deg selv, Gidder å gjøre innlegg her på VGD...Som har utviklet seg til noe tilsvarende kommunalt/statlig intranett:-( ....Kudos KD..Viktig..:-)) Tommel :-)

Sitat:
Hvor nøye er dere på å følge de såkalte anbefalingene fra myndighetene når det kommer til korona? Følger dere de slavisk og hysterisk eller har dere et mer avslappet forhold til dem?

Leif_8:
Er ikke nøye i det hele tatt:-)

Er selv liberal=la alkoholikere drikke, potthuer røyke og finansfolk snårte cola....Gi veganere kål og ernærings piller/Gi folk flest de kåråna vaksiner de vil ha, enten det er fase(bølge) 1-2-3-4 eller what ever...

Vi som nekter vaksiner bør beæres med stjerne på jakkekraven

Leifenleif

Leifenleif
06.03.21 10:12

Wow,deler av innlegget ble borte:

Leif_8:
Håper du har/tar mer tid til VGD KD. Trengs:-)

Mvh leif, Gud er god.

oknext

oknext
05.04.21 10:27
Iseran2770: g man får inn 50% mindre oksygen.

50% mindre oksygen ved bruk av maske. Andre på forumet har hevdet 70%.

konsentrasjonen av oksygen i lufta ligger på ca 20.9%. Hvis man skulle ligge på 50% så tilsier det en konsentrasjon på 10,45%. 

Da ville du mest sannsynlig begynt å få problemer med både syn og koordinasjon, hodepine - brystsmerter m.m.

Samtidig så blir ikke bare oksygenet borte i luften uten at den prosentdelen som blir borte blir erstattet av noe annet. I dette tilfellet så snakker vi vel om karbondioksid som da ville gått fra 0.04% (400ppm)  til 10.45% (104500ppm) på innsiden av masken.

den høye konsentrasjonen av CO2 og den lave konsentrasjonen av oksygen ville ført til at vi kunne bestilt kiste ganske fort til maskebrukerne.

Samtidig så ville vel neppe leger fått lov til å operere på noen med bare 10.45% oksygen. Jeg ville ikke latt legen klippet neglene mine en gang med det oksygen opptaket.

50% og 70% mindre oksygen opptak hvis man bruker maske er konspirasjonsteorier og har ingenting med virkeligheten å gjøre.

fargerik

fargerik
05.04.21 11:08
oknext: den høye konsentrasjonen av CO2 og den lave konsentrasjonen av oksygen ville ført til at vi kunne bestilt kiste ganske fort til maskebrukerne.

Tull. Selv tar jeg på meg et nytt engangsmunnbind av den typen de selger på apoteket hver gang jeg skal inn i matbutikken (det eneste sted jeg er for tiden).

Jeg sykler uten munnbind til butikken, tar på munnbind når jeg parkerer sykkelen, og spriter hendene når jeg går inn i butikken. Så handler jeg, spriter hendene etter at jeg har vært i kassa, kaster munnbindet i søppeldunken foran døra til butikken før jeg sykler hjem igjen uten munnbind.

Nå har jeg holdt på slik snart i et år, og lever fremdeles i beste velgående til tross for at jeg har astma og et snev av kols.

De som er så syke at et munnbind tar livet av dem, bør for pokker bestille matvarer og få det levert hjem. Er de skrøpelige vil antagelig Covidviruset også ta livet av dem.

(Innlegget ble redigert 05.04.21 11:11)

Columbus_3

Columbus_3
05.04.21 11:13
fargerik: Jeg sykler uten munnbind til butikken, tar på munnbind når jeg parkerer sykkelen, og spriter hendene når jeg går inn i butikken. Så handler jeg, spriter hendene etter at jeg har vært i kassa, kaster munnbindet i søppeldunken foran døra til butikken før jeg sykler hjem igjen uten munnbind

Samme som jeg gjør. Og jeg tror dette gjelder de fleste.
Men kverulanter og bråkmakere finnes dessverre de fleste plasser.

fargerik

fargerik
05.04.21 11:21
Columbus_3: Men kverulanter og bråkmakere finnes dessverre de fleste plasser.

Det er antagelig de jeg ser inne i bussene som jeg aldri lengre bruker. Disse som nekter å bruke munnbind når de går inn i bussen.

Disse tøffingene er grunnen til at jeg ikke setter mine bein i en buss.

Håper de er fornøyde.

maxus4

maxus4
07.04.21 09:57
fargerik: Det er antagelig de jeg ser inne i bussene som jeg aldri lengre bruker. Disse som nekter å bruke munnbind når de går inn i bussen. Disse tøffingene er grunnen til at jeg ikke setter mine bein i en buss. Håper de er fornøyde.

Danske myndigheder står fast: Mundbind hjælper ikke mod corona

Dessverre hjelper det heller ikke mot din paranoia for et virus som under 3 % har fått i løpet av 13 mnd og som 99,7 % overlever. 

(Innlegget ble redigert 07.04.21 09:57)

Il-Pirata

Il-Pirata
07.04.21 21:10
Kul_Djevel: Hvor nøye er dere på å følge de såkalte anbefalingene fra myndighetene når det kommer til korona?

When tyranny becomes law, rebellion becomes duty. Vi må kjempe mot denne agendaen globalistene forsøker å tre ned over hodet på hele verdens befolkning etter modell fra Kina. Se til WEF, NHO, Rockefeller, Gates, etc, de sier omtrent i klartekst hva målet og middelet er...  "You will own nothing and you will be happy..."

Det var ikke Hitler, Gøbbels, Himmler og et par til som innførte fascismen, det var alle de som føyde seg etter agendaen deres Denne plandemien ville forsvunnet om folk skrudde av fjernsynsprogrammeringen og kikket ut, for sjeldent har befolkningen hatt mindre sykdom enn i 2020. det er ingen pandemi, men derimot en plandemi og de planene ble lagt for mange år siden og er hittil fulgt til punkt og prikke.

Uansett jeg har alltid og lenge før plandemihoaxen vasket henda mye og jeg trenger meg ikke inntil de maskekledte sauene, da de likevel flytter seg langt unna meg. Men å føye meg fascistiske instruksjoner og bruke de skadelige maskene (bakteriesamlerne) og så pådra meg bakteriell lungebetennelse, kommer ikke på tale og selvsagt tar jeg ikke de genmanipulerende injeksjonene heller.

De fleste av verdens helseeksperter, https://worlddoctorsalliance.com/   leger, forskere, etc. støtter meg i dette, bortsett fra de få korrupte og udugelige regjeringsansatte kvakksalverne omkring i verden, som desverre er de eneste som kommer til orde i propagandapressen og som det jo er interessant å følge pengesporet til hvem som kontrollerer, stikkord, big pharma. Fauchi er vel omtrent så langt ned i bånn i bøtta av korrupt bedrager og skurk det går an å komme og jeg ville ikke tiltrodd han å sette en plasterlapp på meg engang.

Om noen lurer på hvordan de selv ville reagert og handlet om de levde i Europa på 30 og 40 tallet, så har de fått svaret nå.

Teddys

Teddys
07.04.21 21:36

Til dere som skryter av at det er så enkelt å bruke munnbind på butikken.

Prøv å tenk på de som jobber der og sitter med det 8 timer daglig. Da er det kanskje ikke så greit eller hva? 

Jada jeg bruker på butikken et kvarters tid eller så men jeg jobber ikke , så det er ikke et problem for meg.

Men jeg har evnen til å se andres situasjon.

Vattnissen

Vattnissen
07.04.21 21:37

Har brukt ett munnbind frem til nå.

Il-Pirata

Il-Pirata
07.04.21 22:21
maxus4: I tiden mellom tidlig februar 2020 og mai 2020 var jeg kanskje en av de mest seriøse. Jeg hamstret en mnd før regjeringen stengte ned, jeg holdt avstand, og gjorde ekstreme tiltak. Venner og nære lurte på om jeg hadde tørnet. Så såg jeg at dette var ikke så farlig og sa takk for meg til hele den høyt elskede pandemien rundt juni .

Omtrent som meg det. Jeg skjønte allerede før jul etter å ha lest om event 2O1 og rapportene fra Wuhan at dette snart ville bre seg ut over hele verden og jeg kjøpte antibac på tilbud. Men jeg visste ikke da om de hadde fabrikert et virkelig virus eller om de bare ville benytte sesonginfluensaen, så da tar en selvsagt ingen sjanser og beskytter seg. Men etter noen  måneder ble det jo ganske klart at det ikke dreide seg om noen pandemi og noe farlig virus. Selvsagt burde jeg skjønt tidligere at "culten" ikke slipper kontrollen slik og neppe satte løs et farlig virus som jo ville rammet også alle deres folk i nøkkelposisjonene.

For de som ikke tror meg at dette var planlagt lang tid i forveien, ta en titt på åpningsseremonien fra London OL i 2012. https://www.bitchute.com/video/O3yBYj6b7xCb/

Kul_Djevel

Kul_Djevel
08.04.21 07:31
Vattnissen: Har brukt ett munnbind frem til nå

Har aldri brukt og kommer aldri til å bruke. Det har gått helt fint til nå. 

gugler

gugler
08.04.21 07:40

Jeg følger ingen anbefalinger; Kun pålegg som jeg er tvunget til å følge. Kommer ikke inn i butikken uten munnbind.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg