Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pandamien er en bløff.

NYTT TEMA
Jobs

Jobs
31.01.21 11:42

Kan vi lese i ABC nyheter i dag. Konspirasjonsteorier får grobunn oss folk verden rundt,også i Norge. Men leser en historie er ikke dette unikt,under Spanskesyken var det også folk som ikke trodde på pandamien selv om folk døde som fluer rundt de.Og samme var det under verdenskrigene ,bombene falt rundt de men det var ikke krig. Hva feiler de slike folk ???

https://www.abcnyheter.no/stemmer/2021/01/31/195735903/pandemien-er-en-bloff-coronaviruset-er-ikke-farlig

fargerik

fargerik
31.01.21 11:58

QAnon jobber i Norge også.

Jobs

Jobs
31.01.21 12:12
fargerik: QAnon jobber i Norge også.

En konspirasjonteori som holdt på og starte borgerkrig i USA. De som  anklager andre for og være satanister, er selv de verste .

https://no.wikipedia.org/wiki/QAnon

Raggen_

Raggen_
31.01.21 12:18

Man trenger ikke være beinhard konspirasjonsteoretiker for å forstå at noe skurrer.. tørre å stille ubesvarte spørsmål ta en bakgrunnssjekk eller to av det vi får servert i msm er viktig når vi lever i disse tider. Selv om det fremstår kontroversielt. Er det vanskelig å begripe at folk søker svar og at man ønsker et mer balansert bilde på det vi alle står ovenfor når verden er i lockdown?

Denne filmen er informativ uten å bli for bombastisk og konspiratorisk-påståelig. Tenk selv og bruk skallen uten å bli totalt hjernevasket av verken konspirasjonsteoretikere eller hva det måtte være..  

Er så lei disse hønsehjernene som skriker ut konspirasjonsteoretiker, fascist, høyreekstrem osv når man ikke er enig med dem.. det er fullstendig nulltoleranse. Det må være lov å stille spørsmål ved ting uten å få dette hivd etter seg.

Jobs

Jobs
31.01.21 12:29
Raggen_: Er så lei disse hønsehjernene som skriker ut konspirasjonsteoretiker, fascist, høyreekstrem osv når man ikke er enig med dem.. det er fullstendig nulltoleranse. Det må være lov å stille spørsmål ved ting uten å få dette hivd etter seg.

Nå var det snakk om pandamien er en bløff el ikke.Er klart at de som ikke tror at det er en pandami er lengre en langt ute på jordet.Er ikke lenger snakk om konspirasjonsteori, men galskap etter mitt syn.

PapaSmurf

PapaSmurf
31.01.21 12:33
Raggen_: Er så lei disse hønsehjernene som skriker ut konspirasjonsteoretiker, fascist, høyreekstrem osv når man ikke er enig med dem.. det er fullstendig nulltoleranse. Det må være lov å stille spørsmål ved ting uten å få dette hivd etter seg.

Klart det er lov å stille spørsmål ved ting. 

Men det må også være lov å le når det stilles spørsmål rundt om jorden er rund, og påstå at flyenes kondensstriper er der for å kontrollere oss mennesker, QAnon, om en verdensomspennende pandemi bare er tull osv. 

Det er nok av ting å sette under lupen her i verden, så hvorfor gidde å drite seg ut med koko-påstander?

(Innlegget ble redigert 31.01.21 12:35)

Raggen_

Raggen_
31.01.21 12:51

Saken er at denne filmen, som artikkelen handler om, fremmer spørsmål ved eksempelvis covidtesting, beviss misinfo i mediene, covidrelaterte dødsfall, tall og skremselspropaganda - helt uten å kalle pandemien en direkte bløff slik abcbyheter påstår. Det stilles altså spørsmål.. 

Var selv mektig skeptisk til denne filmen, men ble litt overasket over hvor informativ og systematisk den faktisk er uten å fremstå som blytung konspiratorisk. Nøysom og nysgjerrig. 

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
31.01.21 18:30
Raggen_: Man trenger ikke være beinhard konspirasjonsteoretiker for å forstå at noe skurrer.. tørre å stille ubesvarte spørsmål ta en bakgrunnssjekk eller to av det vi får servert i msm er viktig når vi lever i disse tider. Selv om det fremstår kontroversielt. Er det vanskelig å begripe at folk søker svar og at man ønsker et mer balansert bilde på det vi alle står ovenfor når verden er i lockdown? Denne filmen er informativ uten å bli for bombastisk og konspiratorisk-påståelig. Tenk selv og bruk skallen uten å bli totalt hjernevasket av verken konspirasjonsteoretikere eller hva det måtte være..   Er så lei disse hønsehjernene som skriker ut konspirasjonsteoretiker, fascist, høyreekstrem osv når man ikke er enig med dem.. det er fullstendig nulltoleranse. Det må være lov å stille spørsmål ved ting uten å få dette hivd etter seg.

Denne filmen er faktasjekket og det er funnet både feil, misforståelser og villedende gjengivelse av fakta. Noe av informasjonen i filmen er også riktig gjengitt.

En rekke feil i viral korona-film · Faktisk

Les også denne artikkelen. Norsk debatt, Korona | Faktasjekkeren avslørte vaksineløgnene - ble møtt med pedofilipåstander (nettavisen.no)

(Innlegget ble redigert 31.01.21 18:32)

perchri

perchri
31.01.21 18:35
Jobs: Kan vi lese i ABC nyheter i dag. Konspirasjonsteorier får grobunn oss folk verden rundt,også i Norge. Men leser en historie er ikke dette unikt,under Spanskesyken var det også folk som ikke trodde på pandamien selv om folk døde som fluer rundt de.Og samme var det under verdenskrigene ,bombene falt rundt de men det var ikke krig. Hva feiler de slike folk ???

...og holocaust var bare tull. Noen har ingen forbindelse mellom høyre og venstre hjernehalvdel.

gugler

gugler
31.01.21 18:39
perchri: .og holocaust var bare tull. Noen har ingen forbindelse mellom høyre og venstre hjernehalvdel

Det virker som du er en av dem. Holocoast er det forøvrig ikke lov å sette spørsmåltegn ved i dette landet.

Jeg velger ; ingen kommentar, for ikke å bli utestengt.

fargerik

fargerik
31.01.21 20:23

"Viktig Viten" er en anonym gruppe konspirasjonsspredere som ikke tør stå frem med navn og kontaktinformasjon.

Jeg kaller dem QAnon.

Kul_Djevel

Kul_Djevel
31.01.21 23:24

Den største menigheten er de som naivt følger myndighetene som naive fjols i denne "pandemien" og de er stor. 

Fasit er at hjernevasking fungerer. Og jeg var aldri i tvil.

Kul_Djevel

Kul_Djevel
31.01.21 23:26
PapaSmurf: Klart det er lov å stille spørsmål ved ting.

Og selv om det er foreløpig er lov, så har du aldri gjort det. Hvorfor det?

Tempus

Tempus
31.01.21 23:36

At hjernevask fungerer er opplest og vedtatt.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
31.01.21 23:47
Kul_Djevel: Fasit er at hjernevasking fungerer. Og jeg var aldri i tvil.

Jeg har en anelse av at du ikke har kunnskaper om hjernevask, og hvordan det fungerer. Det er ikke hjernevask å sette seg inn i hva denne pandemien er, for så å følge myndighetenes smitteverntiltak. Du er mer opptatt av å ikke følge lover og regler enn å sette seg inn i noe.

Men uansett, hjernevask er noe helt annet og noe mer brutalt enn du fabler om. Bruk begreper du kan stå inne for.

fargerik

fargerik
31.01.21 23:48
Tempus: At hjernevask fungerer er opplest og vedtatt.

Konspirasjonsskruller driter jeg en lang marsj i.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
31.01.21 23:55
fargerik: "Viktig Viten" er en anonym gruppe konspirasjonsspredere som ikke tør stå frem med navn og kontaktinformasjon.

Dersom du åpner den ene linken i mitt innlegg 31.01.21 18:30. så  finner du opphavsmannen..

NoDabForYou

NoDabForYou
01.02.21 08:17
fargerik: Konspirasjonsskruller driter jeg en lang marsj i.

Ignorance is bliss. 

DYtech

DYtech
01.02.21 10:22

Men hvorfor er situasjonen i Storbritannia og Brasil som den er? 

Hvis dette bare er tull og hjernevask burde livet gå sin vante gang der.

Mister_Bister

Mister_Bister
01.02.21 10:28
fargerik: "Viktig Viten"

Kaller du siden din for Viktig viten", kan du være sikker på at det like falsk reklame som når debattanter hevder at de "tenker selv" - og anbefaler andre å "våkne opp" og slutte å være "naive" :o)

Raggen_

Raggen_
01.02.21 11:48

Faktasjekkingen er ikke grundig nok slik jeg ser det.. kritikere hevder det er misforståelser, misinformasjon, tatt ut av kontekst og feil gjengitt.. greit nok, da forventer man en grundig gjennomgang av dette slik at man kan gravlegge det. Legge det dødt..

Enkelte ting i videoen er satt veldig på spissen og fremstilt på en altfor enkel måte, det faller på egen urimelighet, men noe forblir også ubesvart...

Kan noen avkrefte kontroversen rundt PCR testingen? Mullis selv sa at testen ikke kan brukes for å detektere virus, den kan ikke fortelle om du er smittet, hva du evnt ble smittet av eller beskrive noe sykdomsforløp. Den registrer kun DNA eller RNA signaturen.. 

For en liten tid tilbake ble denne kommentaren tilbakevist da man ikke hadde bevis på at det faktisk ble ytret av hovedpersonen selv. Nå er det imidlertid dukket opp en video av Mullis der han beskriver nettopp dette.. så hva er riktig?

Hva med msm sin rolle oppe i denne skremselspropagandaen? Medier som fremstiller bilder med teksten "covid-massegraver" vel vitende om at det er misinfo ment som clickbait for å skremme llvskiten ut av en allerede nedbrutt befolkning. 

Et panel leger og eksperter som sier sin mening, der alle visstnok er upålitelige og fratatt sin jobb da de fremmer skumle konspirasjoner.. virkelig? Det er en annen video tilgjengelig på nett der et utall leger, eksperter og forskere verden over - fortsatt i sin stilling - som advarer mot myndighetenes reaksjoner, tiltak og restriksjoner i forbindelse med pandemien.. hvorfor har ikke denne fått oppmerksomhet? Fordi det er forbudt.. Det skal sensureres og knebles da det anses som en trussel mot alt som er "riktig".. 

Dette er bare en liten del av det.

Gi nå faen i Qanon og andre sinnsvake konspirasjoner, dette handler om hvordan medier, myndigheter og stat har fremstått under en verdensomspennende pandemi.. at det er kontroversielle faktorer i den sammenheng er det ingen tvil om i mitt sinn..

Ikke lukk øynene for at mektige krefter vet å utnytte samfunnet på sitt svakeste. Makt, penger og politikk har definitivt spilt sin rolle under denne tiden.. personlig tror jeg at vi - ignorante lydige borgere - ikke har anelse om hva vi faktisk står ovenfor. Jeg vet ikke.. jeg har ikke svar.. men vi stiller for få spørsmål - det vet jeg.

Cabal

Cabal
01.02.21 14:26
gugler: Det virker som du er en av dem. Holocoast er det forøvrig ikke lov å sette spørsmåltegn ved i dette landet. Jeg velger ; ingen kommentar, for ikke å bli utestengt.

Dersom du faktisk stiller spørsmålstegn ved holocaust, så synes jeg du kan ta deg selv i nakken og følge deg selv ut fra vgd. Vær så snill.

Cabal

Cabal
01.02.21 14:29
Jobs: Konspirasjonsteorier får grobunn oss folk verden rundt,også i Norge.

Det har eksplodert med gærninger etter koronaen kom, og ikke bare de som tror noen har funnet på pandemien, men om alt mulig rart. Er ufattelig mye fjas og løgn som diktes opp. Jeg klarer ikke å skjønne poenget med slikt i det hele tatt. Er de bare rett og slett klinisk sinnsyk?

DYtech

DYtech
01.02.21 14:41
Cabal: Det har eksplodert med gærninger etter koronaen kom,
Raggen_

Raggen_
01.02.21 15:38

Det er mange sprø teorier og mange paranoide mennesker der ute. La ikke de skygge for viktige rasjonelle spørsmål som bør stilles i forbindelse med pandemien.. 

Desverre ser jeg mange ytterpunkter rundt meg, enten en nisse som har gravd seg altfor langt ned i konspirasjonssøla og mistet all bakkekontakt eller på den andre siden en etterdilter som ikke evner å verken kildekritisere, se det balansert eller faktasjekke, men som er mest dyktig på å rope "konspiskrull" i annenhver setning... og slik er samfunnet på veg til å bli, ytterpunkter, fordi folk har ikke forståelse for ulike meninger, syns- og standpunkter.. Ikke rart det er krig i verden, si.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
01.02.21 22:25
Raggen_: Faktasjekkingen er ikke grundig nok slik jeg ser det.. kritikere hevder det er misforståelser, misinformasjon, tatt ut av kontekst og feil gjengitt.. greit nok, da forventer man en grundig gjennomgang av dette slik at man kan gravlegge det. Legge det dødt.. Enkelte ting i videoen er satt veldig på spissen og fremstilt på en altfor enkel måte, det faller på egen urimelighet, men noe forblir også ubesvart... Kan noen avkrefte kontroversen rundt PCR testingen? Mullis selv sa at testen ikke kan brukes for å detektere virus, den kan ikke fortelle om du er smittet, hva du evnt ble smittet av eller beskrive noe sykdomsforløp. Den registrer kun DNA eller RNA signaturen..  For en liten tid tilbake ble denne kommentaren tilbakevist da man ikke hadde bevis på at det faktisk ble ytret av hovedpersonen selv. Nå er det imidlertid dukket opp en video av Mullis der han beskriver nettopp dette.. så hva er riktig? Hva med msm sin rolle oppe i denne skremselspropagandaen? Medier som fremstiller bilder med teksten "covid-massegraver" vel vitende om at det er misinfo ment som clickbait for å skremme llvskiten ut av en allerede nedbrutt befolkning.  Et panel leger og eksperter som sier sin mening, der alle visstnok er upålitelige og fratatt sin jobb da de fremmer skumle konspirasjoner.. virkelig? Det er en annen video tilgjengelig på nett der et utall leger, eksperter og forskere verden over - fortsatt i sin stilling - som advarer mot myndighetenes reaksjoner, tiltak og restriksjoner i forbindelse med pandemien.. hvorfor har ikke denne fått oppmerksomhet? Fordi det er forbudt.. Det skal sensureres og knebles da det anses som en trussel mot alt som er "riktig"..  Dette er bare en liten del av det. Gi nå faen i Qanon og andre sinnsvake konspirasjoner, dette handler om hvordan medier, myndigheter og stat har fremstått under en verdensomspennende pandemi.. at det er kontroversielle faktorer i den sammenheng er det ingen tvil om i mitt sinn.. Ikke lukk øynene for at mektige krefter vet å utnytte samfunnet på sitt svakeste. Makt, penger og politikk har definitivt spilt sin rolle under denne tiden.. personlig tror jeg at vi - ignorante lydige borgere - ikke har anelse om hva vi faktisk står ovenfor. Jeg vet ikke.. jeg har ikke svar.. men vi stiller for få spørsmål - det vet jeg.

Jeg velger å støtte meg til hva vitenskapen har kommet fram til og som formidles gjennom WHO til folkehelsemyndigheter i alle medlemsland, i stedet for tullete, tvilsomme og konspirasjonsteoretiske youtube-videoer.

Og det er vitenskapen som snakker gjennom faktasjekken som er godt dokumentert og underbygget.

promille_krapylet

promille_krapylet
02.02.21 10:36

To spørsmål

1) Hva skjer med økomonien til folk når regjeringen stenger ned fra mandag morgen med beskjed om dette på lørdag?

2) hva skjer med den økomoniske veksten når folk blir låst hjemme på alkohol og PlayStation?

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
02.02.21 10:37

Denne tråden er en bløff. Den eksisterer ikke.

PapaSmurf

PapaSmurf
02.02.21 12:33
Kul_Djevel: Og selv om det er foreløpig er lov, så har du aldri gjort det. Hvorfor det?

Det har jeg gjort mange ganger. Men jeg velger meg emner som ikke er hinsides fornuft.

Ta for eksempel flat earthere. Hva slags absurd verdensomspennende konspirasjon gjennom århundrer har måttet til? Og til hvilket formål?

DYtech

DYtech
02.02.21 13:16
PapaSmurf: Ta for eksempel flat earthere. Hva slags absurd verdensomspennende konspirasjon gjennom århundrer har måttet til? Og til hvilket formål?

Det blir litt det samme som folk som tror på diverse religioner...likhetstrekkene er mange.

Klikk for å gå tilbake til toppen