Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Boris-vaksina, nei takk.

NYTT TEMA
nostalgikern

nostalgikern
22.02.21 17:18

Hva er vitsen med å bestille opp videre store forsendelser av denne engelske vaksina, hvis den allerede er så til de grader "utdatert" med tanke på disse stadig flere muterte virusene?  De vaksinene som er produsert på en ny måte, kan visstnok tilpasses mange måneder tidligere enn denne til nye, etter hvert dominerende, mutasjoner av dette hersens coronaviruset (som WHO vel nå har konkludert med kommer fra flaggermus, sannsynligvis spist, "borti der"...).

Det meldes dessuten om betydelig ubehag første tiden etter at helsepersonell har tatt denne vaksinen. 

Hvis man ikke får annet tilbud enn denne "gammelmodige" vaksinen, kan man vel alltids få en annen vaksine, etter eget ønske, hos sin fastlege noe senere hen vel?  Noen som vet "reglementet"/konsekvensene vedr. dette å si nei takk sånn i første omgang?

Rexwiller

Rexwiller
22.02.21 19:22

De greier jo knapt å levere uansett. Kanskje like greit.

(Innlegget ble redigert 22.02.21 19:22)

nostalgikern

nostalgikern
22.02.21 20:42
Rexwiller: De greier jo knapt å levere uansett. Kanskje like greit.

Men det er visst bestilt opp et betydelig antall, så hvis dette da dukker opp omsider likevel, så blir det vel pøst ut  til folk så helsemyndighetene  liksom ikke har kjøpt inn alt dette helt "forgjeves".  Sør-Afrika ville ikke bruke denne lenger da den visstnok hadde altfor liten effekt på "deres" mutasjonsvirus.

Ingrediensene i denne "gammeldagse" vaksinen har jeg lest om en gang, husker ikke helt nøyaktig nå, men noe av det virket ikke helt "appetittelig", mener jeg iallfall å huske..

glaoksen2203

glaoksen2203
22.02.21 22:25
nostalgikern: til de grader "utdatert" med tanke på disse stadig flere muterte virusene?

Alle disse vaksinene trener opp t-celle immunitet som er et latent forsvar som kan forsvare mot alvorlig sykdom eller mild sykdom i varierende grad alt ettersom immunforsvaret identifiserer sekvenser i proteiner og spesielt i "spike proteinet". I allefall det jeg har blitt fortalt. Så derfor; mange vaksiner er bra for å trene opp immunforsvaret. Mange av vaksinene settes to ganger for eksempel. Dette er det mange som ikke tror. Ser heller på vaksinene som giften.

Så kommer det en vaksine til for muterte varianter, bare ta den og ikke tenk så mye på det (det kommer i alle fall jeg til å gjøre).

(Innlegget ble redigert 22.02.21 22:33)

Noreger

Noreger
22.02.21 22:25

De vil sikkert bruke den på de som er mest godtroende. Placebo....

promille_krapylet

promille_krapylet
27.02.21 20:10
glaoksen2203: Alle disse vaksinene trener opp t-celle immunitet som er et latent forsvar som kan forsvare mot alvorlig sykdom eller mild sykdom i varierende grad alt ettersom immunforsvaret identifiserer sekvenser i proteiner og spesielt i "spike proteinet". I allefall det jeg har blitt fortalt. Så derfor; mange vaksiner er bra for å trene opp immunforsvaret. Mange av vaksinene settes to ganger for eksempel. Dette er det mange som ikke tror. Ser heller på vaksinene som giften.
perchri

perchri
02.03.21 08:50
Rexwiller: De greier jo knapt å levere uansett. Kanskje like greit.

Mystiske saker det der . De mottar bestillinger uten grynte, disse store farmaniane. Etterpå bekjlager de at de ikke kan levere annet en knapt halvpatrten.....klokka tikker...så beklager man at det er feil må produksjonsutstyr....klokka tikker.....

Har de funnet ut at vaksina ikke har den store virkningen alikevel? Allt var så greit for en måned siden....nå er ikke allt så greit lenger?  Har de funnet bivirkninger som holdes skult?

Som sagt..mystisk adferd fra store leverandører av medesiner...men store penger å hente.

(Innlegget ble redigert 02.03.21 08:52)

NoDabForYou

NoDabForYou
02.03.21 09:21
perchri: Har de funnet bivirkninger som holdes skult?

ikke utenkelig.

DYtech

DYtech
02.03.21 12:46

Boris er bra.

perchri

perchri
07.03.21 08:59
perchri: Mystiske saker det der . De mottar bestillinger uten grynte, disse store farmaniane. Etterpå bekjlager de at de ikke kan levere annet en knapt halvpatrten.

Jeg ønsker ha den russiske vaksinen. Tror å mene de har kommet lengst.  Hvis ikke den virker så kanskje  jeg er blitt kommunist.....(smart militært trekk)

(Innlegget ble redigert 07.03.21 09:03)

nostalgikern

nostalgikern
13.03.21 16:54

Hva var det jeg sa i ts allerede den gang i februar... 

Og dette var altså "lenge" før disse "blodpropp-meldingene"s tid.  Det er vel forresten deler av befolkningen som tydeligvis ikke tar dette med hele denne forsiktighets-problematikken noe særlig alvorlig, er det mye som tyder på, så det hadde vel vært en grei ordning at de kunne få disse vaksinene da, likeglad som de jo fremstår som, f.eks. alle disse som ikke bruker munnbind på butikker, og de samme typene kan man ofte se unnlater å sprite seg  der også..  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg