Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mitt liv som konspisskrulle.

NYTT TEMA
steep

steep
18.04.21 07:26
GARDSDATTRA: I Sverige  har rundt 14000 dødd, de har nesten dobbelt så mange innbyggere enn Norge. Uten strenge smitteverntiltak i Norge vil et estimat si at omtrentlig 7-8000 ville dødd.

Skal vi ikke telle selvmord, konkurser,arbeidsledige, samlivsbrudd, psykiatri osv også?

Mange land som har hatt omfattende tiltak er i ferd med å ta sverige igjen i antall døde, hvordan forklarer du det?

steep

steep
18.04.21 07:36
GARDSDATTRA: Jeg vet om ei dame i California som livnærer seg med podcast og div, som har sittet isolert sammen med kattene sine siden i fjor vinter. Hun er ikke alene i den situasjonen.

Crazy kattedame der altså. Er du der og? Live er ikke som før covid her heller, men sitte inn å sture hele dagen gidder jeg ikke. Kommer langt med sunn fornuft, håndhygiene og avstand.

steep

steep
18.04.21 07:53
Doozeren: Men de er morsomme å kjøre, som radiobiler på tivoli, elsker det.

Har aldri prøvd, skal aldri prøve. Batteri hører hjemme i lommeløkter og dildoer.

pfrog567

pfrog567
18.04.21 11:21
Cabal: I tillegg er de ofte ikke stor fan av innvandrere, homofile elle transer heller. R

Det er vel noe med det at hvis man ikke er glad i seg selv, så klarer man ikke å være "fan" av andre mennesker heller.

PapaSmurf *MOD*

PapaSmurf *MOD*
18.04.21 11:39
steep: Skal vi ikke telle selvmord, konkurser,arbeidsledige, samlivsbrudd, psykiatri osv også?

I en slik situasjon vil man aldri kunne komme med en løsning som er perfekt. 

Jeg mener tiltakene vi har i Norge er godt innafor det man må akseptere i en pandemi. 

Så er det opp til myndighetene å redde bedrifter som har velta på grunn av Corona.

Om vi tar 1000 milliarder fra Oljefondet for å rydde opp etter dette marerittet så kommer man langt.

Jeg har nær slekt som har hatt Corona og har sett på nært hold at dette ikke kan sammenlignes med en ordinær influensa. 6 måneder etter sykdommen sliter vedkommende fortsatt med lungene. Her snakker vi om en person som er i 50-årene, friluftsmenneske, aktiv og som var frisk. Nå sliter han med å gå til postkassa uten å bli andpusten. 

(Innlegget ble redigert 18.04.21 11:41)

Mrsa2

Mrsa2
18.04.21 12:25
steep: Har aldri prøvd, skal aldri prøve. Batteri hører hjemme i lommeløkter og dildoer.

Slik er det å vere uvitande. 

steep

steep
18.04.21 15:49
Mrsa2: Slik er det å vere uvitande.

Er du av typen som må knekke en fot for å skjønne det gjør vondt?

steep

steep
18.04.21 15:55
PapaSmurf *MOD*: I en slik situasjon vil man aldri kunne komme med en løsning som er perfekt.  Jeg mener tiltakene vi har i Norge er godt innafor det man må akseptere i en pandemi.  Så er det opp til myndighetene å redde bedrifter som har velta på grunn av Corona. Om vi tar 1000 milliarder fra Oljefondet for å rydde opp etter dette marerittet så kommer man langt.

Det er galskap å stenge ned kommuner som ikke har smitte, vi har et kommunestyre som fullt ut er i stand til å ta avgjørelser basert på råd fra fhi.

Samtidig som de stenger ned har politikeren åpen stortingskantine, de reiser hjem hver helg, og til Geilo. De tør ikke sette fingen på det som har vært problemet, reising og innvandring. 

Nei, faen ta de og tullet sitt. Jeg er klar over at corona ikke er like mild for alle.

ehall

ehall
18.04.21 16:02
steep: Samtidig som de stenger ned har politikeren åpen stortingskantine, de reiser hjem hver helg, og til Geilo. De tør ikke sette fingen på det som har vært problemet, reising og innvandring.

De drar selvfølgelig på hytta også. Eliten klarer seg alltid, er et sett regler for dem, og et annet sett regler for almuen. Så er de frekke nok til å stå på podiet og påstå at de skjønner hvordan vanlig folk har det. 

steep

steep
18.04.21 16:06
ehall: De drar selvfølgelig på hytta også. Eliten klarer seg alltid, er et sett regler for dem, og et annet sett regler for almuen. Så er de frekke nok til å stå på podiet og påstå at de skjønner hvordan vanlig folk har det

Ja, de kaller det dugnad, og vi står i dette sammen...svada fra ende til annen. 

Jeg skal ikke klage, for min egen del går det som før, hjemmekontor for det meste, så sparer jeg bensinutgifter, mens andre sliter som faen, og etterdønningene av dette kan bli stygge.

Mrsa2

Mrsa2
18.04.21 16:12
steep: Er du av typen som må knekke en fot for å skjønne det gjør vondt?

Nei, men ut i frå det du skriv så må du det. Du får kose deg med lommelykta og diloen din du. 

steep

steep
18.04.21 16:17
Mrsa2: Nei, men ut i frå det du skriv så må du det. Du får kose deg med lommelykta og diloen din du.

Du misser poenget, jeg liker ikke batteridingser.

Doozeren

Doozeren
18.04.21 16:20
steep: så sparer jeg bensinutgifter

Nok til å dekke merkostnadene med økt batteriforbruk? 

Doozeren

Doozeren
18.04.21 16:38
pfrog567: Det er vel noe med det at hvis man ikke er glad i seg selv, så klarer man ikke å være "fan" av andre mennesker heller.

Hvem er ikke fan av å fylle opp landet med NAV-klienter? 

pfrog567

pfrog567
18.04.21 18:51
Doozeren: Hvem er ikke fan av å fylle opp landet med NAV-klienter?

Hvordan vet du om NAV-klienter er homser eller transer?

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
19.04.21 20:54
Solvgutt1: Vi har mer enn nok kunnskap til å si at det er ufarlig for de fleste. Derfor sier også Helsedirektoratet og FHI det samme.

Her lyver du. Nå er de eldste vaksinert, likevel er mange skoler på rødt nivå nå fordi en ny variant av viruset smitter lettere mellom barn og unge. Dersom viruset  hadde vært ufarlig for de fleste, hvorfor tror du alle fritidsaktiviteter for barn og unge stengt ned og skolene på rødt nivå?

Og hvorfor står Guldvåg på tv og forteller at situasjonen er farlig?

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
19.04.21 20:59
steep: Batteri hører hjemme i lommeløkter og dildoer.

Husk å ta ut bilbatteriet, det hører ikke hjemme der.........

I følge deg.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
19.04.21 21:03
ehall: De drar selvfølgelig på hytta også. Eliten klarer seg alltid, er et sett regler for dem, og et annet sett regler for almuen. Så er de frekke nok til å stå på podiet og påstå at de skjønner hvordan vanlig folk har det.

Lover og regler er akkurat de samme for alle.

Solvgutt1

Solvgutt1
19.04.21 21:12
GARDSDATTRA: Her lyver du. Nå er de eldste vaksinert, likevel er mange skoler på rødt nivå nå fordi en ny variant av viruset smitter lettere mellom barn og unge. Dersom viruset  hadde vært ufarlig for de fleste, hvorfor tror du alle fritidsaktiviteter for barn og unge stengt ned og skolene på rødt nivå? Og hvorfor står Guldvåg på tv og forteller at situasjonen er farlig?

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta-og-kunnskap-om-covid-19/fakta-om-koronavirus-coronavirus-2019-ncov/?term=&h=1

"For de fleste er covid-19 en mild og forbigående sykdom."

Hvorfor Guldvåg står på TV og sier at situasjonen er farlig får du spørre ham om. Helsedirektoratet har skrevet en rapport som sa at 10.000 ville dø i løpet av høsten dersom vil fjernet alle tiltak etter at alle over 45 år var vaksinert i juli, Nakstad kom med virkelighetsfjerne regnestykker om femti ganger så mange innlagte 17. mai. Ingen av disse tingene har noen rot i virkeligheten, så kanskje Hdir bare har mistet grepet?

Danmark har startet gjenåpningen.

Hovedtrusselen til Covid-19 er at den har potensiale til å smitte veldig mange, veldig fort, og hvis det skjer vil selv en veldig lav andel smittede kunne presse helsevesenet. Så har man flyttet målpostene etter hvert. Først var målet å gi helsevesenet tid til å ruste opp, så de ikke ble overbelastet. Nå er målet at sykehusene skal kunne drive som normalt. 

(Innlegget ble redigert 19.04.21 21:15)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
19.04.21 21:50
Solvgutt1: Hvorfor Guldvåg står på TV og sier at situasjonen er farlig får du spørre ham om. Helsedirektoratet har skrevet en rapport som sa at 10.000 ville dø i løpet av høsten dersom vil fjernet alle tiltak etter at alle over 45 år var vaksinert i juli, Nakstad kom med virkelighetsfjerne regnestykker om femti ganger så mange innlagte 17. mai. Ingen av disse tingene har noen rot i virkeligheten, så kanskje Hdir bare har mistet grepet?

Ja selvfølgelig vet du så meget bedre enn helsedirektoratet med sine fagfolk.

Eller vent, de glemte muligens ekspertisen på vgd.

Solvgutt1

Solvgutt1
19.04.21 21:56
GARDSDATTRA: Ja selvfølgelig vet du så meget bedre enn helsedirektoratet med sine fagfolk. Eller vent, de glemte muligens ekspertisen på vgd.

At ikke 10.000 vil dø dersom tiltakene fjernes etter at alle over 45 år er vaksinert er åpenbart. Hvem er disse 10.000 som skal dø? Leser man rapporten og datamodellen dette "estimatet" er basert på, så ser man at det ikke har noen rot i virkeligheten.

Men for noen som ikke gidder å sette seg inn i saker, men drar bastante slutninger basert på overskrifter i VG og Dagblader så fremstår det nok som "svart magi" å lese en rapport kritisk.

Doozeren

Doozeren
19.04.21 22:01
PapaSmurf *MOD*: Jeg har nær slekt som har hatt Corona og har sett på nært hold at dette ikke kan sammenlignes med en ordinær influensa. 6 måneder etter sykdommen sliter vedkommende fortsatt med lungene. Her snakker vi om en person som er i 50-årene, friluftsmenneske, aktiv og som var frisk. Nå sliter han med å gå til postkassa uten å bli andpusten.

Er ikke dette ganske individuelt?

En i utgangspunktet sprek 50 åring kan bli meget syk samtidig som en slappfisk med overvekt kan klare sykdommen fint.

Av de jeg kjenner som har hatt sykdommen er det en tilsynelatende frisk dame i 20 årene som ble sykest. 

Doozeren

Doozeren
19.04.21 22:02
Solvgutt1: At ikke 10.000 vil dø dersom tiltakene fjernes etter at alle over 45 år er vaksinert er åpenbart. Hvem er disse 10.000 som skal dø? Leser man rapporten og datamodellen dette "estimatet" er basert på, så ser man at det ikke har noen rot i virkeligheten.

Minner om at du argumenterer mot en person som sammenligner  covid-19 med Svartedauden.

Bare nevner det. 

Doozeren

Doozeren
19.04.21 22:04
ehall: De drar selvfølgelig på hytta også. Eliten klarer seg alltid, er et sett regler for dem, og et annet sett regler for almuen.

Er alle som har hytte en del av eliten? 

bønna1

bønna1
19.04.21 22:06
Doozeren: Er alle som har hytte en del av eliten?

Da er vi mange. 

ehall

ehall
19.04.21 22:23
Doozeren: Er alle som har hytte en del av eliten?

Nei, men mange i eliten har hytte. De har tilpasset reglene så de kan nettopp dra til hytta og kose seg, noe veldig mange ikke har tilgang til. De må heller sitte innesperret i sin lille leilighet.

Doozeren

Doozeren
19.04.21 22:33
ehall: De må heller sitte innesperret i sin lille leilighet.

Så vidt jeg har fått med meg har alle fri tilgang til vår frie natur, med et mulig unntak for de i isolasjon. 

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
19.04.21 22:37
Solvgutt1: Men for noen som ikke gidder å sette seg inn i saker, men drar bastante slutninger basert på overskrifter i VG og Dagblader så fremstår det nok som "svart magi" å lese en rapport kritisk.

Tror du det bor mange i hulene på Venus?

Solvgutt1

Solvgutt1
19.04.21 22:40
GARDSDATTRA: Tror du det bor mange i hulene på Venus?

Du får spørre de som tror 10.000 vil dø av Covid19 etter at allle over 45 år er vaksinert. De er virkelighetsfjerne nok til å tro på huleboere på venus.

(Innlegget ble redigert 19.04.21 22:42)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
19.04.21 22:41
ehall: Nei, men mange i eliten har hytte. De har tilpasset reglene så de kan nettopp dra til hytta og kose seg, noe veldig mange ikke har tilgang til. De må heller sitte innesperret i sin lille leilighet.

Hytteforbudet ble opphever rett etter påsken 2020.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg