Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Menn i tradisjonelt typiske kvinneyrker

NYTT TEMA
jensvol
jensvolInnlegg: 1522
01.06.06 14:27
Helt fra tidenes morgen har likestillingen kvinne/mann nesten bare dreid
seg om favorisering av kvinnen. Og bra er det, iogmed at vi idag ser en god
del kvinnelige buss-sjåfører og politi.

Dog synes jeg det er rett og rimelig at vi er mye mer opptatt av menner som vil inn
i tradisjonelt typisk kvinne-yrker (uten kjønnskvotering) Det finnes allerede menn som barnehage-medarbeidere, sykepleiere, frisører og modeller.

Jeg er opptatt av denne omvendte likestillingen, fordi jeg selv drømmer om å
gå inn i et så typisk kvinneyrke, som skjønnhets-og kroppspleier. Det er jo
de menn som besøker spa-og skjønnhetsentre for der om bli dullet med av
en kvinne - og gjerne en innbydende skjønnhet. Og hvorfor skal ikke kvinner
få noe oppleve tilsvarende - bli dullet med av en pen mann. Sikker på at dette
er noens kvinners deilige drøm. Og dette jeg her skriver om - det har noget
med sexuelle følelser å gjøre - legger ikke skjul på det - men ser heller ikke
noe galt i det. Når jeg selv ikke kan få en slik missunnelsesverdig drøm oppfylt -
er det fordi jeg er for gammel og feit.

Er spent på reaksjoner.

mvh
jensvol

henio
henioInnlegg: 1922
01.06.06 15:00
Kjør på... med ikke regn med at jeg bestiller time av deg hvis jeg havner på arbeidsplassen din. Jeg vil bli dullet med av en dame :)

Jeg kan jo foreslå deg for dama...
Carebear
CarebearInnlegg: 8050
01.06.06 15:08
Jeg ville ikke like å bli "dulla" med av en kåt gubbe, det kan jeg bli hjemme, uten å betale i dyre dommer....
jensvol
01.06.06 16:23
henio skrev
Kjør på.. med ikke regn med at jeg bestiller time av deg hvis jeg havner på
arbeidplassen din. Jeg vil bli dullet med av en dame :)

Jeg kan foreslå deg for dama...

La du merke til hva jeg skrev i mitt innledningsinnlegg?
"Når jeg selv ikke kan få en en slik missunnelsesverdig drøm oppfylt -
er det fordi jeg er for gammel og feit"
Og med det innrømmer jeg at mine dager er talte. Og foreslå meg for
dama - forslaget blir bare med tanken.

mvh
jensvol
jensvol
01.06.06 16:54
Carebear:

En ide om du leser mitt svarinnlegg til henio (skrevet av meg kl1623).
Regner med det har interesse for deg også.

Og jeg vet også om de kvinner som IKKE vil bli dullet med av en mann
i et spa- og skjønnhetssenter. De blir rett og slett flaue og føler således
mye ubehag. Forskjellig smak..............

I Thailand er det slett ingen hemmelighet at endel(men slett ikke alle) massage- og skjønnhets-
salonger, mest til glede for mannen. I slike etablisementer er det nesten
bare kvinner, og mange av dem tilbyr sex som ekstra service. Og der i
Smilets Land betaler man ikke i dyre dommer.
Men finnes det noe tilsvarende tilbud for kvinner derborte? Neppe, men noen
kvinnelige turister kunne godt tenkt seg dette - i likestillingens navn. Hvorfor
bare forbeholdt menn... ?

mvh
jensvol
Snipp1
Snipp1Innlegg: 24968
01.06.06 16:57
jensvol skrev:
Men finnes det noe tilsvarende tilbud for kvinner derborte? Neppe, men noen
kvinnelige turister kunne godt tenkt seg dette - i likestillingens navn. Hvorfor
bare forbeholdt menn... ?
------------------
Nå er markedskreftene stort sett langt sterkere enn allverdens likestillingskrefter. Hadde det värt en stor etterspörsel etter mannlige massörer som tilbyr ekstraservice, hadde vi hatt det for lenge siden.
jensvol
01.06.06 17:23
Snipp 1:

Uansett dette med markedskreftenes makt - kanskje om 2 eller 3 årtier- ja,
så er det mere likestilling i et land som Thailand - også denne omvendte
likestilling innen massage-traden. Time will show.... .
Xanadu
XanaduInnlegg: 6530
01.06.06 20:48
Bor du i denne verden? Hva skulle kvinner gjort uten mannlige frisører med god sans for knekk i håndledd og stæsj og stuss? Hva med motebransjen - hvor det stort sett er menn som dominerer design av kvinneklær. Og så har disse så mye til felles med kvinner - de elsker menn og da har de mye å snakke om. En super kombinasjon m.a.o

lol

Bene
BeneInnlegg: 13431
01.06.06 21:19
Jensvol skriv: "I slike etablissementer er det nesten bare kvinner, og mange av dem tilbyr sex som ekstra service. [..] betaler man ikke i dyre dommer.
Men finnes det noe tilsvarende tilbud for kvinner derborte? Neppe, men noen kvinnelige turister kunne godt tenkt seg dette - i likestillingens navn. Hvorfor bare forbeholdt menn... ?"

Tjanei, korfor berre forbeholdt menn? Og korfor berre i "Smilets Land"? Eg ser klart for meg Oslos gater, med like mange mannlege prostituerte som der no er kvinnelege prostituerte - frå inn- og utland - der dei i den lyse framtida vandrar smilande omkring og tilbyr oss kvinner kjøpesex. I likestillingas namn, sjølsagt.

Eg drøfta det nett med Kjærasten, som påpeikte, logisk som han er, at talet vel måtte mangedoblast, all den tid menn truleg greier færre ligg pr.dag enn kvinner, i lengda. Sidan naturen no ein gong er som den er, urettferdig, ikkje sant.

Jau, dette kan nok la seg høyre. Men først må vi få økonomisk jamstelling mellom kvinner og menn slik jamnt over, så at det økonomiske grunnlaget er på plass.

Må vi ikkje?

jensvol
01.06.06 21:56
Bene:
Du påstår at det er like mange mannlige som kvinnelige prostituerte i Oslos
gater - tror du har rett i det.

At det er økonomisk ulikhet mellom kvinne og mann i Norge anno 2006 - det
betviler jeg. Påstander jeg har kommet over via våre medier er jeg slett ikke
med på. Og så lenge jeg var i jobb så jeg ikke noesomhelst skjevheter som
kjønnsdiskriminerte henne. At hun og ikke han ble forfremmet var helt på sin plass
- i en del tilfeller -HUN var dyktigst - kort og godt.

Bene, har prøvd å svare deg så godt jeg kunne - dog føler jeg meg noget usikker.

mvh
jensvol
Bene
01.06.06 22:16
Nei, Jensvoll, det påstår eg nok ikkje. Du får beint lese innlegget mitt ein gong til - og du vil sjå at eg gjorde som du:

Tenkte på eit mogleg framtids-scenario. Som eg på mi side er spent på om prostitusjons-forsvarande menn er gira på.

Snipp1
01.06.06 22:24
Bene skrev:
Tenkte på eit mogleg framtids-scenario. Som eg på mi side er spent på om prostitusjons-forsvarande menn er gira på.
-------------
Nå må du huske på at prostituert nok kan tenkes å være drømmejobben til en del menn. Det er nok noe av grunnen til at menn og kvinner ofte har et litt forskjellig syn på prostitusjon... ;-)
jensvol
01.06.06 22:46
Bene:
Gir min hele og fulle tilslutning til Snipp1`s svar(kl2224) på ditt innlegg. Finnes helt
sikkert de menn som har prostitusjon som drømme-yrke nr 1 - og jeg er
utvilsomt blandt dem - og er blendet og fascinert av kombinasjonen kropps-
pleier og prostituert. Men, men som du kanskje har fått med deg - denne
drømmen er for meg UOPPNÅELIG. Derfor missunnelig på dem som får
en slik drøm oppfylt.

mvh
jensvol
Bene
01.06.06 23:08
Jeg tror jeg må skrive på bokmål igjen, kanskje, jeg. For å bli tydelig nok her.

Jeg lurer på om menn generelt blir lykkelige ved tanken på f.eks. et Oslo fylt til randen av mannlige prostituerte. (MOD har sannelig rett igjen: Ironi er en vanskelig øvelse).

Og sant å si: Jeg tviler på at menn flest drømmer om å bli prostituerte. Eller at kvinner flest gjør det.

Men kanskje jeg tror for godt om folk?
Carebear
CarebearInnlegg: 8050
02.06.06 08:39
jensvol skrev:
Carebear:

En ide om du leser mitt svarinnlegg til henio (skrevet av meg kl1623).
Regner med det har interesse for deg også

Har lest det jeg... Men svaret gjelder kåte gubber generelt, ikke deg spesielt. Og hvis jeg hadde ønsket meg en slik " behandling" så hadde jeg gått til et massasjeinstitutt, ikke til et Spasenter, der forventer jeg nemlig helt andre ting enn en pesende gubbe som knar på meg;)

Dessverre så er det en del menn som setter likhetstegn mellom massasje og prostituerte, hun som jeg gikk til aromaterapi til fikk telefon på kveldstid fra en kunde som ba henne ut... Hun var *ikke* spesielt fornøyd.

ploug
plougInnlegg: 1076
02.06.06 08:45
Snipp1 - ja, drømmejobb - med trykk på drømme. I drømmen kan man nemlig plassere hvem man vil som "kunde" - i virkeligheten, derimot, vil kundene nok være mer "realistiske" og neppe så tiltrekkende som "drømme"kundene.
Snipp1
02.06.06 08:49
ploug skrev:
Snipp1 - ja, drømmejobb - med trykk på drømme. I drømmen kan man nemlig plassere hvem man vil som "kunde" - i virkeligheten, derimot, vil kundene nok være mer "realistiske" og neppe så tiltrekkende som "drømme"kundene.
------------
Du har nok helt rett i dette. Jeg tror også at mange som snakker varmt om legalisering av prostitusjon har et nokså rosenrödt syn på denne profesjonen - i virkeligheten er det nok ikke så alt for mange som passer til karakteristikken "den lykkelige hore". De färreste horekunder er som Richard Gere - og et med unntak av et örlite fåtall er ikke horer som Julia Roberts.
lukrets
lukretsInnlegg: 3370
04.06.06 01:54
ploug skrev:
>Snipp1 - ja, drømmejobb - med trykk på drømme. I drømmen kan man nemlig plassere hvem man vil som "kunde" - i virkeligheten, derimot, vil kundene nok være mer "realistiske" og neppe så tiltrekkende som "drømme"kundene.

vel, jeg har bekjente som avtaler før de går ut på byen "den som puler den styggeste jenta i natt får 1000kr". det finnes en del menn der ute som bryr seg pøkk om utseende. menn trenger friksjon gjerne kombinert med fuktighet (men ikke noe krav). "et hål er et hål" for å sitere Luxus Leverpostei.

lucretius
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg