Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Debatten om prostitusjon og menneskehandel

NYTT TEMA
www_sexhandel_no

www_sexhandel_no
03.04.07 12:03
Debatten om kriminalisering av sexkjøp går høylydt i Norge om dagen. Det kan i disse opphetede debattider lett gå i glemmeboken at feltet prostitusjon og trafficking dreier seg om mer enn kriminaliseringsspørsmålet. På internettsiden www.sexhandel.no finnes grundig informasjon om prostitusjon og menneskehandel, nyhetsklipp og artikkelarkiv, samt et åpent debattforum for de grunnleggende debattene om kjøp og salg av sex -og om handel med mennesker. Her møtes sexkunder, sexarbeidere, feminister, sosialister, liberalister, fagfolk, studenter og hvermansen til åpen og høflig diskusjon om tema knyttet til prostitusjon og trafficking. Velkommen alle sammen!

www.sexhandel.no
Et sted for informasjon og debatt om prostitusjon og menneskehandel
kanutten85

kanutten85
03.04.07 12:05
Jeg spår at du ikke blir så gammel på VGD :o)
Xanadu

Xanadu
03.04.07 13:38
http://www.side2.no/reise/article955393.ece

Mens iltre norske feminister og raddiser diskuterer kriminalisering (av menn naturligvis - kvinner slipper fri) melder Nettavisen om Open House i Amsterdams Red Light District. Angiveligvis fordi interessen fra kunder er synkende mens verdien fra turister er stigende.

Snakk om to verdener i samme verdensdel....

Thyra

Thyra
03.04.07 15:26
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:39)

fouche

fouche
04.04.07 02:01
Thyra skrev:
--- Hva er det for tøv? Det er snakk om at KUNDER skal bli kriminalisert mens de prostituerte slipper fri. Loven gjelder enten det er snakk om kvinnelige eller mannlige kunder, kvinnelige eller mannlige prostituerte. At det er et FLERTALL av kvinner blant de prostituerte og et FLERTALL av menn blant kundene er ikke det samme som at "menn kriminaliseres og kvinner slipper fri".
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
En analogi: Det er en majestetisk likhet for loven når den oppstiller straff for tyveri for både fattig og rik.

Straff bør brukes med varsomhet. Gjør noe med de sosiale årsakene som fører til prostitusjon og/ eller ta bakmennene. En kontrakt om bytte av sex mot penger er ikke straffverdig og politi og rettsapparatets begrensede ressurser bør ikke brukes på slikt. Det er to skjebner som møtes: Mannen som ikke får tilfredsstilt basisbehovet sex og kvinnen som trenger penger.

madiba

madiba
11.04.07 21:52
Prostitusjon er vold mot kvinner. Det er utgangspunktet til feministene. Uansett om en kvinne frivillig stiller ut sine varer og opererer alene så er det vold mot kvinner. Menn er dyr som utnytter kvinner som selger sex.

KokkaKola

KokkaKola
11.04.07 23:32
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:39)

KokkaKola

KokkaKola
12.04.07 13:40
Holmgang var det.
Så reprisen nå og fulgte litt ekstra med.

Ikke EN gang ble menn nevnt som selger.

Derimot 48 ganger som kjøper - bakmann.

Og kvinner ble nevnt som selger - offer 66 ganger.

Hvor mange ganger det ble sagt at forbudet om kjøp var til for å hjelpe - beskytte kvinner & barn. Telte jeg ikke.

Merkelig.....Når den skal gjelde begge kjønn.....
Xanadu

Xanadu
14.04.07 16:34
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:38)

jakopp

jakopp
16.04.07 09:41
KokkaKola skrev:
Holmgang var det.
Så reprisen nå og fulgte litt ekstra med.

Ikke EN gang ble menn nevnt som selger."

Liten tvil om hvem som er tungest inne i denne debatten ja....Det som er litt rart er at mye tyder på at feministene nå vil dytte de svakeste jentene enda lenger ut i intet/helvete med den nye loven

Her er en link som forteller at dette absolutt gjelder begge kjønn...
http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article938433.ece

jakopp

jakopp
16.04.07 09:45
Jeg er forøvrig motstander av loven. Spesielt med tanke på at de som ønsker loven ofte like å bruke sverige som eksemple. Der har det gått 7 år, og ingen politikere har vist noen som helst interesse av å evaluere/undersøke hvordan de prostituerte har fått det.....Det ble heller ikke satt av penger til hjelp med å komme ut av miljøet da loven kom i sverige....Skal denne loven ha noen sjanse, må det settes av store resusjer og ha alle planer klare fra og med dag 1
EnMann

EnMann
16.04.07 09:59
jakopp skriver

"Det som er litt rart er at mye tyder på at feministene nå vil dytte de svakeste jentene enda lenger ut i intet/helvete med den nye loven".

Det er ikke så rart. Den lille gruppen turbo-kvinner som leder an og misbruker likestillingssaken i sin egen kamp for personlige privilegier - bruker alle anledninger til å "ta menn", og ikke noe offer er for stort.

Det er de samme kvinnene som også ofrer barn og familiestrukturer på det misforståtte frihetsalteret sitt og som aldri vil tillate at far får omsorg for barna sine uten at mor er enig når hun må videre til neste mann.

De ønsker frihet til å ha stillinger de ikke kvalifiserer til, frihet til å pule rundt uten sosial belastning og en frihet fra ansvar for egne handlinger som ingen vanlige menn eller kvinner noengang har kunne nyte før i verden.
:)
Gubban

Gubban
16.04.07 11:48
[Slettet]

crivaes

crivaes
16.04.07 17:22
Hva med å gjøre dette enkelt:

La oss ta dette kjapt og enkelt. Menn og tildels noen kvinner, de som ikke klarer å kapre en mann fra Cuba eller Gambia, har felles drifter. Ikke alle disse klarer å skaffe damer på byen, kontaktannonser osv. Mange _vil_ ikke ha ett forpliktet forhold. Kun ett ligg i ny og ne.

Dette er biologisk, vi vil ha sex.

Opprett statelige bordeller, med legekontroll og kontroll av damene der inne. Alle som skal jobbe der må igjennom avhør, ingen jenter rett av flyet fra Nigeria får lov til å jobbe der. Alt form for tvang skal slåes ned på. De som vil "jobbe" kan få det. Menn som vil ha seg en kjapp enn slipper å luske rundt Engebret Cafe på sene natterstimer og alle menn slipper å bli klådd på nedover Karl Johan.

Om alt gjøres etter boka er det INGENTING som tilsier at statelige bordeller er en uting.

Nå, jeg vil ha meg frabedd enhver idiotisk argumenter som kun har tilhold i teoretiske former. Her snakker vi REALITET, og det skjønner tydligvis ikke noen.

Sexkjøp har eksistert til alle tider, la oss unngå å få dette "kriminellt" for faktumet er at mange ikke får noe sex, får ikke ut driftene sine, og mange vil selge sex for noen kjappe kroner. Om de angrer seg i ettertid, so what? Det er bare sex!

I wish my lawn was emo, cuz then it would cut itself.
andik

andik
20.04.07 12:43
[Slettet]

EnMann

EnMann
20.04.07 13:30
tja andik,

hva er sex på vanlig vis da ?

Er det å ligge med menn man er sammen med fordi de har makt eller penger ?
Er det å bolle seg med latinoelskere i syden som er tilgjengelige i stort monn for Scandi-jentene fordi de lokale skjønnhetene tar vare på ryktet sitt ?
Er det swingers som bytter partnere eller stiller seg disponible for par på eventyr ?

Er det all sex der kvinnen har makten og kontrollen over kjønnsmarkedet ?
:)
crivaes

crivaes
20.04.07 14:16
Å jobbe på en bordell, er ett valg man tar.

Denne debatten om prostitusjon blandes alltid inn i denne menneskehandel svadaen. Ved å legge inn slike skjellsord, så å si, som "tvang", "bakmenn" og "lurt til lands", får man saken til å virke værre enn den er.

Flirte godt her i stad, når jeg så reprisen på Tabloid. Makan til naivitet fra en person som jobber med disse prostituerte. Referer til hun fanatikeren Smaadahl, eller hvem det no var.

Mener hun virkelig, helt ærlig, at det å gjøre sexkjøp forbudt har noen som helst hennsikt..? Kjøp og salg av sex har eksistert fordi det er et behov som vi mennesker har biologisk!

Ikke kom hit en gang å våg å påstå at disse nigerianske damene som åpenlyst går nedover Karl Johan hele dagen ikke synes det er ok med hundrevis av kroner for at en eller annen nordmann (forresten, sett mange afrikanere kjøpe sex av disse å) får seg ett kjapt ligg. Ofte ser jeg å, hvordan disse damene oppsøker døddrukne smågutter og lokker dem med i bakgater.

La meg igjen gjøre det klart: Tvungen sexsalg er fy. Men når disse selv _VIL_ selge sex. La de gjøre det! Man kommer ikke unna virkeligheten.

crivaes

crivaes
20.04.07 14:20
"Sex er ingen menneskerett! Er det ingen som vil ha sex med deg på vanlig hvis får du onanere deg selv! Det er mange som ikke tiltang på sex."

Enkelt for deg som er kvinne, som får ett ligg når som helst, med hvem som helst, hur mange ganger du vil.

Faktumet er at å ha sex er noe av det mest essensielle i menneskers natur. Til og med blodrøde kommunistiske T-80 Panzerfeminister har sex.. Tror jeg..

Hele diskusjonen rundt dette er latterlig.. Kvinner har "solgt" seg selv i alle år.

kanutten85

kanutten85
20.04.07 14:38
Men litt på siden av debatten, som ikke har noe som helst med legalisering eller noe å gjøre - jeg lurer litt på hva som får en mann til å tenne på de prostituerte som vanker i Skippergata og de nigerianske som hanker inn menn på Karl Johan? Det må jo tross alt være en del, siden de faktisk lever av dette?

Og dette var ikke ment dømmende i det hele tatt - jeg er bare nysgjerrig.
kanutten85

kanutten85
20.04.07 14:39
crivaes skrev:
Enkelt for deg som er kvinne, som får ett ligg når som helst, med hvem som helst, hur mange ganger du vil.
-----------
Hehe.. Hører man sier dette, men det er vel strengt tatt en sannhet med modifikasjoner...
jotul

jotul
20.04.07 14:57
> Mens iltre norske feminister og raddiser diskuterer kriminalisering (av menn
> naturligvis - kvinner slipper fri)

jeg er en varm tilhenger av kriminalisering av begge parter, og jeg regner meg verken som raddis eller feminist, men som verdikonservativ.

i mine øyne er det nettopp pga. raddiser og feminister at vi nå, når vi aller mest trenger det, IKKE får i stand et forbud!
EnMann

EnMann
20.04.07 15:31
[Slettet]

crivaes

crivaes
20.04.07 15:46
kanutten85 skrev:
crivaes skrev:
-----------
Hehe.. Hører man sier dette, men det er vel strengt tatt en sannhet med modifikasjoner...

--

Du er født i '85? Så du er hva, 22? Sliter du som ung kvinne/jente med å få ett ligg? Legg ut en liten profil på en nettside, så vil den straks bli dumpet ned med hundrevis av villige menn og gutter. Det skjer aldri med menn.

Det er altfor lett for kvinner i samfunnet å tråkke ned på menn som må finne seg alternative måter å få seg sex på.

crivaes

crivaes
20.04.07 15:51
Øh.. Ser i profilen din at du skal være 28+. Hvorfor ha 85 på slutten av nicket da?

Virker iallefall ikke som om du er stort mer over 22..

Batucada

Batucada
20.04.07 16:58
[Slettet]

kanutten85

kanutten85
20.04.07 19:40
[Slettet]

kanutten85

kanutten85
20.04.07 19:45
Du er født i '85? Så du er hva, 22? Sliter du som ung kvinne/jente med å få ett ligg? Legg ut en liten profil på en nettside, så vil den straks bli dumpet ned med hundrevis av villige menn og gutter. Det skjer aldri med menn.
--------------
Nei, jeg er ikke født i 85, er nok atskillig eldre enn som så.

Men da kan jeg tolke deg dit at det er jenter mellom..tja...18 og 24 som er de som "får seg med hvem som helst og når som helst"? Men tro meg - det er ikke alle de jentene som kan det heller, skjønner du. For de fleste menn i den alderen ser gjerne ikke forbi utseende, og henger som kåte hannkatter rundt den fineste jenta i lokalet, mens den kåte, men kanskje ikke så billedskjønne jenta står og vansmekter i et hjørne. Du ser nok bare det du vil se, trur eg.

Både du og jeg har vel sett at alle forskjellige mennesketyper har klart både å gifte seg og få barn? Tykke, tynne, handicappede, skallete osv. Alle disse har klart å få seg uten å måtte være "alternativ".
Viding

Viding
22.04.07 00:07
Hva er definisjonen på et sexkjøp? At mannen har gitt kvinnen penger, en drink, eller middag før han stappa kukken i ho?
kanutten85

kanutten85
22.04.07 00:18
Siden du spør meg, så tror jeg at definisjonen dreier seg om kjøp med konkrete penger.
forelderlikeverd

forelderlikeverd
22.04.07 10:07
Denne dobbeltstandard er et utslag av feminismens etterhvert totale udemokratiske vesen.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg