Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

En tredjedel av befolkningen vil ha horehus.

NYTT TEMA
Sanyasi
SanyasiInnlegg: 14232
21.04.07 08:57
Dette vitner om at kvinner begynner å bli frigjort, og at kvinner respekteres på lik linje med menn. Not. Dette er ikke bra. Og nå må noen snart få stoppet kjeften på den åreforkalkede Staff.
Xanadu
XanaduInnlegg: 6530
21.04.07 15:42
HÆ??

Det viser vel at idotloven som AP trolig kommer til å vedta er omstridt og ikke vil fungere - slik den er en fiasko i Sverige. Det er kun pkere som er programforpliktet til å si at tulleloven fra 1999 fungerer - alle andre vet det er spøyt.

Sanyasi
21.04.07 15:46
Xanadu skrev:
HÆ??

Det viser vel at idotloven som AP trolig kommer til å vedta er omstridt og ikke vil fungere - slik den er en fiasko i Sverige. Det er kun pkere som er programforpliktet til å si at tulleloven fra 1999 fungerer - alle andre vet det er spøyt.

- Det er forskjell på å være imot innskjerping av lovverket og det å være for horehus. Jeg tror heller ikke at strengere lover vil føre godt med seg. Men er man for horehus, ser man nødvendigvis på kvinner og fitte som en handelsvare.
Nerderix
NerderixInnlegg: 548
21.04.07 15:54
Nå finnes det bordell hvor menn er handelsvaren også, så det der slår vel begge veier. For meg handler det i bunn og grunn om eierskapet til egen kropp. Eier du den bør du kunne gjøre hva du vil med den, inkl. å leie den ut.
Sanyasi
21.04.07 16:03
Nerderix skrev:
Nå finnes det bordell hvor menn er handelsvaren også, så det der slår vel begge veier. For meg handler det i bunn og grunn om eierskapet til egen kropp. Eier du den bør du kunne gjøre hva du vil med den, inkl. å leie den ut.

- Mennesker vet ofte ikke hva de gjør mot seg selv og andre.
Batucada
BatucadaInnlegg: 10034
21.04.07 16:11
Sanyasi skrev:
"Men er man for horehus, ser man nødvendigvis på kvinner og fitte som en handelsvare"

- Når man kjøper tjenesten 'vanlig massasje' (f.eks rygg/skuldre/nakke/lår), så kjøper man ikke massørens hender.
Sanyasi
21.04.07 16:14
Batucada skrev:
Sanyasi skrev:
"Men er man for horehus, ser man nødvendigvis på kvinner og fitte som en handelsvare"

- Når man kjøper tjenesten 'vanlig massasje' (f.eks rygg/skuldre/nakke/lår), så kjøper man ikke massørens hender.

- Tror du det forandrer saken? Er allting ord for deg? Muligens i mangel på at du tar innover deg virkeligheten?
Snipp1
Snipp1Innlegg: 24968
21.04.07 16:18
Sanyasi skrev:
Men er man for horehus, ser man nødvendigvis på kvinner og fitte som en handelsvare.
--------------------
Kan man kjøpe kvinner og fitter på horehus?
Sanyasi
21.04.07 16:19
Snipp1 skrev:
Sanyasi skrev:
Men er man for horehus, ser man nødvendigvis på kvinner og fitte som en handelsvare.
--------------------
Kan man kjøpe kvinner og fitter på horehus?

- Er du tom for argumenter?
Snipp1
21.04.07 16:19
Sanyasi skrev:
- Er du tom for argumenter?
------------
Nei. Er du? Det var jo et enkelt spørsmål.
Sanyasi
21.04.07 16:20
Jeg har enda ikke blitt motsagt.
Snipp1
21.04.07 16:21
Kan man kjøpe kvinner og fitter på horehus? Enkelt spørsmål.
Sanyasi
21.04.07 16:24
Nei, det kan man ikke. Man handler med tjenester, der kvinner og fitte er hovedbestanddelen. Jeg gidder ikke å diskutere med deg som ikke er interessert i sannhet, bare i å "vinne diskusjoner" uansett hvor feil du tar. Hva faen slags relevans har dette du spør om? Det forandrer ingen verdens ting hva man kaller det.
Snipp1
21.04.07 16:30
Sanyasi skrev:
Nei, det kan man ikke. Man handler med tjenester, der kvinner og fitte er hovedbestanddelen. Jeg gidder ikke å diskutere med deg som ikke er interessert i sannhet, bare i å "vinne diskusjoner" uansett hvor feil du tar. Hva faen slags relevans har dette du spør om? Det forandrer ingen verdens ting hva man kaller det.
----------------
Selvsagt gjør det det. I verden i dag så handler man enten med varer eller med tjenester. Mennesker er IKKE handlesvarer - tjenestene mennesker yter er derimot det.

For min egen del klarer jeg ikke å sette meg inn i behovet for å kjøpe sex, eller motivasjonen for å selge denne tjenesten. Derfor synes jeg det er vanskelig å moralisere over om det er galt eller ei.

Det er frivilligheten rundt det hele som er issuet. Det er om det er rusproblemer som "tvinger" kvinner og menn til å prostituere seg, om det er økonomiske problemer, om det er absolutt siste utvei osv. Forbud eller legalisering av bordellvirksomhet mener jeg er helt feil diskusjon. Det er alle de som ikke vil prostituere seg men som gjør det allikevel man må hjelpe.
Sanyasi
21.04.07 16:46
Du klarer etter sigende ikke å "moralisere". Du kaller altså indirekte det jeg driver med for moralisering? Er det hensiktsmessig for deg som ikke "klarer" å moralisere over det? Du klarer å moralisere overfor de som drar inn moral, og ordet "moralisere" er negativt ladet - noe som innebærer at en moralist er en overgriper og overformynder. Og du påstår at du ikke er moralist??

Dette er et komplisert område, og ufrivillighet gjennomsyrer det. Det er å gjøre det lettere for mennesker i problemfylte perioder av sitt liv å ty til "frivillig" prostitusjon. Aksept for prostitusjon er å skape en motorvei til å øke selvforakten hos mennesker som har fått ødelagt sin integritet og sine intimgrenser. Det finnes ingen måte å hindre ufrivillighet på dette feltet. Ingen er tankelesere. I tillegg bør enkeltindivider beskyttes mot seg selv, til tross for at de roper ut at de gjør ting frivillig. Dette er et slikt område der staten bør skjære gjennom og legge føringer på hvilket menneskesyn man legger til grunn for lovgivningen. Man kan ikke støtte oppunder ethvert menneskesyn, selv om man heller ikke kan leke tankepoliti.
Snipp1
21.04.07 16:50
Sanyasi skrev:
Du klarer etter sigende ikke å "moralisere". Du kaller altså indirekte det jeg driver med for moralisering?
-------------------
Vel, en eller annen vurdering må du jo gjøre, siden du tydeligvis mener det er galt å selge eller kjøpe seksuelle tjenester.

Dette er et komplisert område, og ufrivillighet gjennomsyrer det.
-------------------
Nettopp, og hvis du faktisk leste innlegget mitt, så så du at det var nettopp det jeg skrev. Det er ufrivilligheten ved prostitusjon som er problemet etter min mening - ikke prostitusjonen i seg selv. Derfor blir diskusjonen "forbud" vs. "legalisering" helt feil - det er å hindre trafficking, hjelpe mennesker med rusproblemer, forhindre at barn havner i prosititusjon osv vi må jobbe med.

Dette er et slikt område der staten bør skjære gjennom og legge føringer på hvilket menneskesyn man legger til grunn for lovgivningen
-------------------
Hva slags "menneskesyn" ville en evt. legalisering av bordellvirksomhet komme fra?
Sanyasi
21.04.07 16:54
Snipp1 skrev:
Sanyasi skrev:
Du klarer etter sigende ikke å "moralisere". Du kaller altså indirekte det jeg driver med for moralisering?
-------------------
Vel, en eller annen vurdering må du jo gjøre, siden du tydeligvis mener det er galt å selge eller kjøpe seksuelle tjenester.

- Ja, og du ser ut til å mene at det er uetisk å innskrenke friheten folk har til å ødelegge seg selv og gjøre et eksempel for andre. I alvorlige tilfeller som dette her er jeg helt uenig med deg. Vi lever i et samfunn som består av millioner av mennesker. Vi er nødt å regulere hvilken atferd vi mener er akseptabel, og hvilke som har uakseptable følger. Det er nemlig slik at vi alle påvirkes av hverandre, og alle er nødt å ta hensyn til hverandre. Du gjør det også mange ganger hver eneste dag, ellers ville du ikke fungert i samfunnet.

Dette er et komplisert område, og ufrivillighet gjennomsyrer det.
-------------------
Nettopp, og hvis du faktisk leste innlegget mitt, så så du at det var nettopp det jeg skrev. Det er ufrivilligheten ved prostitusjon som er problemet etter min mening - ikke prostitusjonen i seg selv. Derfor blir diskusjonen "forbud" vs. "legalisering" helt feil - det er å hindre trafficking, hjelpe mennesker med rusproblemer, forhindre at barn havner i prosititusjon osv vi må jobbe med.

- Det å holde prostitusjon som ekstrem lavstatus og uakseptabelt må være utgangspunkt. Bare slik kan man holde folk borte fra prostitusjon lenge nok til at den vonde perioden i livet går over, eller til at man får iverksatt tiltak for å hjelpe mennesker som er i faresonen.
Sanyasi
21.04.07 16:56
Snipp1 skrev:
Dette er et slikt område der staten bør skjære gjennom og legge føringer på hvilket menneskesyn man legger til grunn for lovgivningen
-------------------
Hva slags "menneskesyn" ville en evt. legalisering av bordellvirksomhet komme fra?

- Først og fremst likegyldighet. Resultatet av likegyldigheten er en annen diskusjon.
Batucada
21.04.07 16:59
Sanyasi skrev:
"Tror du det forandrer saken?"

- Du kommer med en påstand om at noen ser på kvinner som en handelsvare, som jeg argumenterer mot.

"Er allting ord for deg?"

- Begreper er viktig, og det *er* en forskjell på å se på kvinne som 'handelsvare' i forhold til 'tjenesteyter', selv om du ikke ser den, evt ikke liker den.

"Muligens i mangel på at du tar innover deg virkeligheten?"

- Virkeligheten er at du ikke gidder skitne deg til ved å bruke virkelige argumenter, istedet for lettvinthetene og slagordene du pælmer ut med den største selvføge. Få deg møkk under negla, og gjør litt realt arbeid med argumentene dine.
Sanyasi
21.04.07 17:01
Batucada skrev:
Sanyasi skrev:
"Tror du det forandrer saken?"

- Du kommer med en påstand om at noen ser på kvinner som en handelsvare, som jeg argumenterer mot.

"Er allting ord for deg?"

- Begreper er viktig, og det *er* en forskjell på å se på kvinne som 'handelsvare' i forhold til 'tjenesteyter', selv om du ikke ser den, evt ikke liker den.

"Muligens i mangel på at du tar innover deg virkeligheten?"

- Virkeligheten er at du ikke gidder skitne deg til ved å bruke virkelige argumenter, istedet for lettvinthetene og slagordene du pælmer ut med den største selvføge. Få deg møkk under negla, og gjør litt realt arbeid med argumentene dine.

- Er du verdt det?
Snipp1
21.04.07 17:03
Sanyasi skrev:
- Ja, og du ser ut til å mene at det er uetisk å innskrenke friheten folk har til å ødelegge seg selv og gjøre et eksempel for andre.
--------------------
Nei, jeg mener ikke det nødvendigvis er uetisk. Men du tar det for gitt at det å selge seksuelle tjenester er å ødelegge seg selv, og mener tydeligvis at dette er uakseptabel adferd.

For min egen del er jeg, som sagt, ikke i stand til å sette meg inn i behovet for å kjøpe sex, og heller ikke motivasjonen for å selge sex. Derfor har jeg vondt for å sette merkelapper som "uakseptabel" på dette, dersom det er frivillig.

Det er menneskehandelen, barneprostitusjon, rusmisbruk, psykiske problemer, pengemangel osv som er de problemene som man må ta tak i først. Det er det at mennesker er i slike situasjoner som først og fremst er uakseptabelt.

Mener du - isolert sett - at det er galt å selge seksuelle tjenester?
Batucada
21.04.07 17:06
Sanyasi skrev:
"Er du verdt det?"

- Jeg er like mye verdt som deg, men jeg argumenterer jævla mye bedre, og du tør derfor ikke møte meg med ordentlige argumenter, så du tyr til avledningmanøvre som denne.
Sanyasi
21.04.07 17:11
Snipp1 skrev:
Sanyasi skrev:
- Ja, og du ser ut til å mene at det er uetisk å innskrenke friheten folk har til å ødelegge seg selv og gjøre et eksempel for andre.
--------------------
Nei, jeg mener ikke det nødvendigvis er uetisk. Men du tar det for gitt at det å selge seksuelle tjenester er å ødelegge seg selv, og mener tydeligvis at dette er uakseptabel adferd.

For min egen del er jeg, som sagt, ikke i stand til å sette meg inn i behovet for å kjøpe sex, og heller ikke motivasjonen for å selge sex. Derfor har jeg vondt for å sette merkelapper som "uakseptabel" på dette, dersom det er frivillig.

Det er menneskehandelen, barneprostitusjon, rusmisbruk, psykiske problemer, pengemangel osv som er de problemene som man må ta tak i først. Det er det at mennesker er i slike situasjoner som først og fremst er uakseptabelt.

Mener du - isolert sett - at det er galt å selge seksuelle tjenester?

- Det er irrelevant og meg revnende likegyldig om det er galt å selge seksuelle tjenester. Det som er relevant, er hva staten skal ha å si om dette, og det faktum at det ikke er mulig å skille frivillig fra ufrivillig salg av slike tjenester. Mange personer trenger som sagt å beskyttes mot seg selv, og ulike former for ufrivilligheter som kan drive noen inn i prostitusjon finnes det uendelig mange av.

Når det er sagt, foretrekker jeg at vi forholder oss til saken, i stedet for å prøve å finne ut om jeg er moralist eller ei. Klarer DU å forholde deg til saken snart?
Sanyasi
21.04.07 17:12
Batucada skrev:
Sanyasi skrev:
"Er du verdt det?"

- Jeg er like mye verdt som deg, men jeg argumenterer jævla mye bedre, og du tør derfor ikke møte meg med ordentlige argumenter, så du tyr til avledningmanøvre som denne.

- Du har enda ikke vist at du er bedre til å argumentere enn meg. Du har vist at du er bedre på flisespikking, og usaklige forsøk på å "vinne debatt". Du er kanskje bedre til å spikke fliser, men jeg er flinkere enn deg til å tenke.
--Slemtiger--
--Slemtiger--Innlegg: 3422
21.04.07 17:16
Hva er problemet med horehus så lenge kvinnene som arbeider der gjør det av fri vilje?
Snipp1
21.04.07 17:16
Sanyasi skrev:
- Det er irrelevant og meg revnende likegyldig om det er galt å selge seksuelle tjenester.
--------------
Ut i fra innleggene dine virker det ikke sånn. "kvinner og fitte blir en handelsvare" (som forøvrig er feil) tyder på at du har en formening om dette er galt eller ei.

Når det er sagt, foretrekker jeg at vi forholder oss til saken, i stedet for å prøve å finne ut om jeg er moralist eller ei. Klarer DU å forholde deg til saken snart?
--------------
Jeg har holdt meg til saken hele tiden. Dersom du hadde lest innleggene mine i stedet for å se på alt som et eller annet personlig angrep på deg selv eller hva det nå er du tror, så ville du sett at jeg sier at det er ikke en debatt om forbud eller legalisering som er viktig. Det er hva som eventuelt tvinger mennesker ut i prostitusjon som er problemet.
Snipp1
21.04.07 17:17
--Slemtiger-- skrev:
Hva er problemet med horehus så lenge kvinnene som arbeider der gjør det av fri vilje?
---------------
Hvordan vet en kunde om kvinnen (eller mannen) som selger tjenesten gjør det frivillig?
--Slemtiger--
21.04.07 17:18
Sanyasi skrev:

- -

Du bør nok sjekke opp begrepet "å kjøpe" dersom du mener kvinnen blir en handelsvare.
--Slemtiger--
21.04.07 17:20
Snipp1 skrev:
--Slemtiger-- skrev:
---------------
Hvordan vet en kunde om kvinnen (eller mannen) som selger tjenesten gjør det frivillig?

- -

Det er bare formaliteter. For å jobbe på et horehus må det selvfølgelig eksistere rutiner og kontroller for å prøve å eliminere all mulig form for tvang.

Det ser jeg ikke på som det helt store problemet.
Batucada
21.04.07 17:24
Sanyasi skrev:
"Du har enda ikke vist at du er bedre til å argumentere enn meg. Du har vist at du er bedre på flisespikking, og usaklige forsøk på å "vinne debatt"."

- Det er ikke flisespikking å hevde at det er en relevant forskjell mellom tjenesteyter og vare. Du rører.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg