Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske kvinner elsker voldsmenn

NYTT TEMA
Fluecoppen

Fluecoppen
24.04.07 14:08
Og blir selvfølgelig mishandlet og drept, som følge av dette. Igjen og igjen og igjen..

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150383

Denne kvinnen, som andre kvinner, kunne velge og vrake i snille menn, men ville ikke ha en slik mann. Neida, hun bare måtte ha et svin som mishandlet kvinner på det groveste. Gikk det slik hun ønsket..(?) Det er det eneste jeg er litt usikker på.
kanutten85

kanutten85
24.04.07 14:09
Du glemte ordene "noen få" i overskriften din.
Fluecoppen

Fluecoppen
24.04.07 14:18
kanutten85 skrev:
Du glemte ordene "noen få" i overskriften din.

- Jeg skrev ikke "alle" heller. Men de er heller ikke få. Alle notoriske mordere, kvinnemishandlere og psykopater er omsvermet av kåte kvinner. Kom ikke å si dette ikke stemmer, for det har jeg ved selvsyn sett.
kanutten85

kanutten85
24.04.07 14:21
..og det har ikke falt deg inn at dette dreier seg om de samme kvinnene? Det er ikke "mange" kvinner som bevisst løper etter kvinnemishandlere og psykopater (sistnevnte kan for øvrig være vanskelig å avsløre). Jeg vil si at jeg kjenner en god del kvinner, som er rimelig representative for den norske kvinne. Og ingen av dem ville en gang ha vurdert å bli sammen med en kriminell.
forelderlikeverd

forelderlikeverd
24.04.07 14:49
Isolert sett er det vel positivt at mennesker som trenger omsorg, oppmerksomhet og kanskje ikke minst kjærlighet - blir kontaktet av kvinner som ønsker å bidra!?

At kvinner ikke over en kam forkaster menn som går over gevinn kan vel vendes og dreies til ogs å ha noe positivt i seg?

Men det kan jo også være kvinner som i den uregjerlige mannen ser en mulighet for å få beskyttelse av en sterk og uredd person?

Fluecoppen

Fluecoppen
24.04.07 14:56
kanutten85 skrev:
..og det har ikke falt deg inn at dette dreier seg om de samme kvinnene? Det er ikke "mange" kvinner som bevisst løper etter kvinnemishandlere og psykopater (sistnevnte kan for øvrig være vanskelig å avsløre). Jeg vil si at jeg kjenner en god del kvinner, som er rimelig representative for den norske kvinne. Og ingen av dem ville en gang ha vurdert å bli sammen med en kriminell.

- La meg si det slik da - dersom det er menn (gutter) som sliter med kontaktproblemer med det annet kjønn, så ville det helpe betydelig å oppføre seg som en drittsekk mot de uinteresserte kvinnene. Baneheiamorderne ble ettertraktet av det annet kjønn, først etter at de voldtok og drepte. Det er forferdelig at det skal være slik, men slik er det.
Fluecoppen

Fluecoppen
24.04.07 14:58
forelderlikeverd skrev:

Men det kan jo også være kvinner som i den uregjerlige mannen ser en mulighet for å få beskyttelse av en sterk og uredd person?

- "Menn" som slår kvinner , er svake, fryktelig svake. Så det er iallefall ikke noe argument. De trenger først og fremst beskyttelse mot den de søker beskyttelse av. Og hva søker de nå egentlig beskyttelse mot, i første fall.?
kanutten85

kanutten85
24.04.07 14:59
Og du mener at det er sambygdningene til Viggo og han andre som plutselig fant ut at de skulle kontakte dem etter at de hadde drept jentene? Eller kunne det kanskje være at det var det at navnene deres kom ut i avisene som gjorde at de fikk brev? Og gjerne da av de kvinnene som har kontaktet andre kriminelle tidligere?

Du snakker som om de fleste kvinner legger seg på rygg når de hører om en kriminell kar. Det er tullprat.

Og til slutt... Likestilling??
Fluecoppen

Fluecoppen
24.04.07 15:29
kanutten85 skrev:

Du snakker som om de fleste kvinner legger seg på rygg når de hører om en kriminell kar. Det er tullprat.

- Dessverre skriver du mot bedre vitende. Jeg tør påstå de fleste jenter er "sprettet" av såkalte 'badboys'. Det er rampegutter som har draget på ungjenter. At ikke alle ender opp med slike er en ting, men det viser bare hvor fasinert svært mange norske jenter er av drittsekker. Og noen er det helt til de blir alvotrlig skadet, eller drept. Dessverre.

Dessuten er de mange nok til at voldelige drittsekker vasser i norske kvinner..

Hvorfor protesterer du mot bedre vitende, egentlig?
kanutten85

kanutten85
24.04.07 15:32
Fluecoppen skrev:
- Dessverre skriver du mot bedre vitende. Jeg tør påstå de fleste jenter er "sprettet" av såkalte 'badboys'. Det er rampegutter som har draget på ungjenter. At ikke alle ender opp med slike er en ting, men det viser bare hvor fasinert svært mange norske jenter er av drittsekker. Og noen er det helt til de blir alvotrlig skadet, eller drept. Dessverre.

Dessuten er de mange nok til at voldelige drittsekker vasser i norske kvinner..

-------------
Mot bedre vitende? Hvem burde vite bedre enn en norsk kvinne med en skokk norske venninner?

Det kan virke som om du har blitt dumpet til fordel for det du kaller en "badboy". Synd det, men livet går videre.

(og til din informasjon - jeg kjenner også et par som ville ha gått som "badboy" ved første øyekast, men som er de snilleste bamsene du kan tenke deg - det er dumt å skue hunden på hårene)
blimp

blimp
24.04.07 15:35
Fluecoppen skrev:
kanutten85 skrev:

-----------------------------------

hm.... hvem kan vite dette best.... han som TROR og ANTAR, eller hun som vet?
Fluecoppen

Fluecoppen
24.04.07 16:09
blimp skrev:

- Hvorfor protestere på noe allle kan bevitne med egne øyne? Psykopate drittsekker vasser i villige kvinner. Svært mange snille, ordentlige menn gjør det ikke.

Kanutten av flau på vegne av sine medsøstre, for dette avviket - mot all sunn fornuft. Og det skjønner jeg godt!
blimp

blimp
24.04.07 16:21
Fluecoppen skrev:
blimp skrev:

- Hvorfor protestere på noe allle kan bevitne med egne øyne? Psykopate drittsekker vasser i villige kvinner. Svært mange snille, ordentlige menn gjør det ikke.

Kanutten av flau på vegne av sine medsøstre, for dette avviket - mot all sunn fornuft. Og det skjønner jeg godt!

----------------------------------

du verden - det er godt vi har deg til å betrakte og bedømme verden for oss... og at en mann vet bedre enn oss jenter hvordan ting henger sammen i vår egen sfære.

noen ville kanskje kalle det ganske pretensiøst av deg å anta at du vet bedre, men da er de nok sikkert enten en psykopatisk drittsekk eller en av disse villige, vassende kvinnemenneskene...
Thyra

Thyra
24.04.07 20:53
kanutten85 skrev:
Og ingen av dem ville en gang ha vurdert å bli sammen med en kriminell.

--- Definer kriminell. Gjelder det alle som har noe på rullebladet, uansett hvor lite og ubetydelig det er, og uansett hvor lanngt det er tilbake i tid? Råkjøring? Hjemmebrenning til eget bruk? Har prøvd hasj for mange år siden?
Thyra

Thyra
24.04.07 20:59
Kjente menn får gjerne flere tilbud fra kvinner enn "vanlige" menn, uansett om de er kjent som mordere, smørsangere eller statsoverhoder. Og noen få kvinner tiltrekkes av voldsmenn i så stor grad at de aktivt oppsøker dem. Men de aller fleste kvinner som ender opp med en voldelig mann ble ikke sammen med han FORDI han var voldelig, sansynligvis visste de det ikke på forhånd heller...
kanutten85

kanutten85
24.04.07 21:59
Thyra skrev:
--- Definer kriminell.
-------------
Definisjonen som ble nevnt over (voldelige psykopater).
FlightOfTheRat

FlightOfTheRat
25.04.07 05:49
Thyra skrev:
kanutten85 skrev:

--- Definer kriminell
* * *
Den eneste fornuftige definisjonen på en kriminell er en person som er funnet skyldig i en forbrytelse og ennå ikke har sonet ferdig straffen.

Når man er ferdig med straffen skal man i prinsippet være ferdig med saken. I praksis er det ikke alltid slik, tas man for noe på nytt vil den første saken bli brukt mot en for alt den er verdt. Men det er en annen sak.

Påfallende mange kvinner faller for tøffe gutter framfor snille gutter. Det er unntaksvis at en kvinne går fra en mann som slår henne. Det skjer langt oftere at jenter slår opp med forklaringen "du er for snill, du".

Det kan godt være at samtlige kvinner som diskuterer her inne ikke kjenner seg igjen i dette. I så fall kan jeg bare si at jeg skulle ønske alle kvinner var som dere.

Hvis jeg må velge så lever jeg heller i sølibat enn å vinne kvinners respekt gjennom å ty til vold. Slik respekt trenger jeg ikke.
bønnik

bønnik
25.04.07 14:56
blimp skrev:

"du verden - det er godt vi har deg til å betrakte og bedømme verden for oss... og at en mann vet bedre enn oss jenter hvordan ting henger sammen i vår egen sfære. "

- Du har kanskje ett poeng, men husk at det gjelder andre veien og. Som kvinne er du ikke spesielt godt skikket til å vite hvordan virkeligheten fortoner seg for mange menn - meg selv inkludert.

Og det som jeg og mange menn kan enkelt og greit konstatere fra virkeligheten, er kort og godt følgende: Barnedrapsmann Viggo Kristiansen har hundrevis av beundrerinner, mens lovlydige jeg har null.

Det er problemet i ett nøtteskall, og det kan du ikke nekte for. I flere avisartikler står det svart på hvitt att Viggo K. mottar hundrevis av kjærlighetsbrev i fengsel. så det er det ikke vits i å benekte. Og at jeg har null beundrerinner er heller ikke vits i å benekte, for hvorfor skulle jeg påstå det om det ikke var sant? Det er jo ikke akkurat noe å være stolt av.

Så sånn er det nå en gang, og om jeg skal skylde på kvinnene, samfunnet eller universet generelt vet jeg ikke. Det eneste som er sikkert er at der er faen ikke min skyld.
Sicci

Sicci
25.04.07 15:12
Hva man oppfatter som kjærlighet fra et annet menneske, speiler som regel hvilke omsorg og nærhet man har hatt som barn. Derfor har noen en ubevisst (vrang)forestilling om at vold og brutalitet erlik nærhet/kjærlighet - hvor ubegripelig det enn høres. Når man velger partnere gjør man vel som regel ubevisste valg, og da er det også reglene i ubevistheten som bestemmer.

Man tiltrekkes gjerne det man kjenner, så kanskje denne kvinnen ikke har opplevd den gode omsorgen...

Å stempe mennesker som idioter har neppe noe for seg. Her har en som takler sin frustrasjon med maktbruk, funnet henne som forveksler makt med kjærlighet.
blimp

blimp
25.04.07 15:18
bønnik skrev:
blimp skrev:

"du verden - det er godt vi har deg til å betrakte og bedømme verden for oss... og at en mann vet bedre enn oss jenter hvordan ting henger sammen i vår egen sfære. "

- Du har kanskje ett poeng, men husk at det gjelder andre veien og. Som kvinne er du ikke spesielt godt skikket til å vite hvordan virkeligheten fortoner seg for mange menn - meg selv inkludert.

---------
Touchè ;)
----------

Og det som jeg og mange menn kan enkelt og greit konstatere fra virkeligheten, er kort og godt følgende: Barnedrapsmann Viggo Kristiansen har hundrevis av beundrerinner, mens lovlydige jeg har null.

Det er problemet i ett nøtteskall, og det kan du ikke nekte for. I flere avisartikler står det svart på hvitt att Viggo K. mottar hundrevis av kjærlighetsbrev i fengsel. .

---------
og jeg kuttet vekk resten av innlegget (for ordens skyld)

dagens avis sier også at halvparten av norske menn mener at kvinner kan skylde på seg selv dersom hun blir voldtatt etter en flørt. jeg syns ikke vi skal tro på det heller.
kanutten85

kanutten85
25.04.07 15:24
bønnik skrev:
------------
Han har hatt navn og bilde i avisen og er i så måte en "kjendis". Jeg tror du overdriver en liten smule når du sier han har "hundrevis" av beundrerinner, men ok - hvor representativt for befolkningen er disse hundre kvinnene, tror du? Tror du at du ville ha hatt disse kvinnene hvis de kom etter deg?

Grunnen til at du ikke har hundrevis av beundrerinner er vel rett og slett at hundre-tusenvis av kvinner ikke vet at du eksisterer. Av 500 000 kvinner i Norge som VET hvem V. Kristensen er, så er det altså ikke mer enn kanskje 100 (forsåvidt forskrudde kvinner i mine øyne) som har vist interesse. Så kan jo du regne promillen selv...
bønnik

bønnik
25.04.07 16:04
blimp skrev:
"dagens avis sier også at halvparten av norske menn mener at kvinner kan skylde på seg selv dersom hun blir voldtatt etter en flørt. jeg syns ikke vi skal tro på det heller."

- Her referer jo avisen til en undersøkelse/statistisk materiale, og da er det jo rom for tolkning. Når avisen omtaler historiske faktum, så blir det noe annet. Dersom Viggo har mottatt x antall kjærlighetsbrev, så er det ingen grunn til å tro avisen lyver når de skriver det. Dersom to fly har kollidert med World Trade Center, så er det ingen grunn til å tro avisen lyver når de skriver om det.
blimp

blimp
25.04.07 16:21
bønnik skrev:
blimp skrev:
"dagens avis sier også at halvparten av norske menn mener at kvinner kan skylde på seg selv dersom hun blir voldtatt etter en flørt. jeg syns ikke vi skal tro på det heller."

- Her referer jo avisen til en undersøkelse/statistisk materiale, og da er det jo rom for tolkning. Når avisen omtaler historiske faktum, så blir det noe annet.

----------------
øh.... historiske fakta? VG har i det siste skrevet at Valla mobbet Yssen - ble det sant av den grunn, tro? At en fengselsbetjent syns at de kvinnene som skriver kjærlighetsbrev til pederaster er gale (hvilket han har helt rett i) og overdriver antall brev er ikke utenkelig.

Man skal ikke tro på alt som står i avisen.

---------------------

Dersom Viggo har mottatt x antall kjærlighetsbrev, så er det ingen grunn til å tro avisen lyver når de skriver det.

-----------------

åjoda. aviser er kjent for å overdrive i alle retninger. Det hender til og med at de blir dømt for løgn...

-----------------------
Dersom to fly har kollidert med World Trade Center, så er det ingen grunn til å tro avisen lyver når de skriver om det.
-----------
litt vanskelig å lyve i en sånn sak. sammenligningen suger en smule.
bønnik

bønnik
25.04.07 16:21
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 10:37)

Thyra

Thyra
25.04.07 18:36
FlightOfTheRat skrev:
Thyra skrev:
kanutten85 skrev:

--- Definer kriminell
* * *
Den eneste fornuftige definisjonen på en kriminell er en person som er funnet skyldig i en forbrytelse og ennå ikke har sonet ferdig straffen.

--- Dersom vedkommende er dømt for noe alvorlig som drap (bortsett fra ulykker og selvforsvar) voldtekt eller annen grov vold eller seksuelt misbruk av barn, hjelper det ikke så mye at straffen er ferdigsonet, etter min mening. Da er det høyst sansynlig noe alvorlig galt med vedkommende, og sjansen for at vedkommende skal gjøre noe lignende igjen er vel ganske stor...
kanutten85

kanutten85
25.04.07 18:46
bønnik skrev:

- Da regner jeg med at Svenno, Thomas Gjertsen, Jan Peteresen og absolutt alle andre kjente menn i norges land har opplevd å få postsekker med kjærlighetsbrev, slik som Viggo har fått. Tror ikke det nei.

**Hehe... Nei, jøss. Si meg, hvilken planet lever De på?

Forøvrig, kvinnene i Norge generelt vet nok ikke at jeg eksisterer, men jeg tviler på det ville gjort noen forskjell. Jeg har da om ikke annet møtt noen tusen kvinner totalt iløpet av mitt liv, og statistisk sett burde vel ivertfall én eneste en av dem vist ett knyst av interesse, men slik er det ikke.

**Tja... Jeg skal ikke si hva jeg tror grunnen er...
Snipp1

Snipp1
25.04.07 18:54
bønnik skrev:
-----------------------
Det er et interessant adferdsmessig fenomen at drapsmenn i fengsel får beundrerbrev, men det har veldig lite med likestilling å gjøre. Med mindre det er slik at drapsdømte kvinner krever flere beundrerbrev?

Fenomenet med menn med langvarige fengselsdommer som får masse oppmerksomhet blir bragt opp her på forumet med jevne mellomrom. Jeg har kommentert det før og kan jo klippe og lime:

Dette har ingenting med likestilling å gjøre. Derimot er det definitivt et interessant psykologisk og adferdsrelatert fenomen. Det forskes mye på dette og særlig i USA. Der ser man at de verste forbryterene, gjerne de med dødsstraff, får haugevis med frierbrev, og flere av dem ender opp med faktisk å gifte seg med et menneske de aldri får ha fysisk kontakt med. Det er mange forklaringer på dette, og kvinnene som skriver (og mennene - det er kvinner som får slike brev også, selv om de får færre enn menn) har ulik motivasjon. Her er noen teorier/forklaringer:

- noen mennesker tiltrekkes sterkt til kjendiser og ønsker kontakt med kjente mennesker. Dette kan være de samme som sender fanbrev til musikere og skuespillere, men når de sender et brev til en kjent morder får de faktisk et personlig svar og ikke en kopi av en underskrift på et bilde. De føler seg smigret og enda mer tiltrukket, og vil gjerne sole seg i glansen av å være assosiert med en kjendis.

- en god del kvinner som tiltrekkes av disse morderene har en fortid med vold og misbruk i oppveksten eller i tidligere forhold. En relasjon til en voldsmann i fengsel er særlig tiltrekkende - det kjente med en dominerende partner kombinert med sikkerheten ved at han ikke kan nå henne.

- noen tror sterkt og inderlig at disse forbryterene er uskyldige, og engasjerer seg sterkt i at de skal frifinnes.

- noen faller for mordere mens de er i kontakt med dem på en eller annen måte i fengselet (betjenter, behandlingspersonale, frivillige fra kristne organisasjoner etc). Mange av disse voldsforbryterene er også sosiopater og manipulerer sine omgivelser. Svake mennesker kan lett bli lurt.

- det er også en del kvinner som er sterke motstandere av dødsstraff som skriver til menn på "death row" i USA; for å trøste, gi støtte eller noe sånt. Mange av disse kvinnene er fra Europa, bl.a. Skandinavia.

- til sist er det noen som mener de kan reformere de kriminelle - "bare han blir sammen med MEG så skal jeg nok få fram den snille mannen som jeg vet er der inne - alt skal bli så bra bare vi blir sammen"... Visstnok er "reformering" en vanlig motivasjon for menn som oppsøker kriminelle kvinner med lange fengselsdommer.

- det er sikkert mange andre forklaringer også.

Felles for svært mange av disse parforholdene er at dersom de faktisk får en anledning til å leve sammen går det ikke så veldig bra. Så vidt jeg vet oppløses de fleste slike ekteskap ganske raskt etter at den kriminelle er frikjent.

Heldigvis er det slik at de fleste kvinner ønsker seg en snill og grei mann. At vi ikke skriver beundrerbrev i hytt og pine til alle snille og greie menn, tror jeg strengt talt ikke du skal ta så tungt.
FlightOfTheRat

FlightOfTheRat
25.04.07 23:59
Thyra skrev:
--- Dersom vedkommende er dømt for noe alvorlig som drap (bortsett fra ulykker og selvforsvar) voldtekt eller annen grov vold eller seksuelt misbruk av barn, hjelper det ikke så mye at straffen er ferdigsonet, etter min mening. Da er det høyst sansynlig noe alvorlig galt med vedkommende, og sjansen for at vedkommende skal gjøre noe lignende igjen er vel ganske stor...
* * *
Det er vel derfor man innførte forvaring i 2002, for å ha en mulighet til å holde (antatt) farlige mennesker innesperret på livstid.

Det er vel noe av det samme som er grunnen til at en del mennesker er for dødsstraff. Hvor mye penger skal man egentlig bruke på å holde i live en person som blir fratatt muligheten til å leve sitt eget liv, som vi aldri tør å slippe ut fordi han er for skummel? Hva er egentlig poenget? Hva slags skyldfølelse er vi kjøper oss fri fra ved å late som om vi behandler livsstidsfanger humant?
Hadde det ikke vært like greit å henrette dem, så ble vi ferdige med det?
Fluecoppen

Fluecoppen
26.04.07 12:24
Snipp1 skrev:

Heldigvis er det slik at de fleste kvinner ønsker seg en snill og grei mann. At vi ikke skriver beundrerbrev i hytt og pine til alle snille og greie menn, tror jeg strengt talt ikke du skal ta så tungt.
****************************************'

Bønnik beskriver dette helt korrekt.

Problemstillingen, som de kvinnelige debattanter nekter for, er uforandret. En snill, helt OK fyr med god forsørgerevne kan gå alene hele livet, uten interesse fra det annet kjønn. Hadde den samme personen, derimot, vært psykopat og voldelig/nedlatende mot kvinner, hadde han vært omsvermet av mange kvinner!

Hvorfor benekte dette? Da jeg bodde i en mindre by - visste jeg om mange regelrette drittsekker som gikk fra det ene voldelige forholdet til det annet. Disse var meget godt kjent i bybildet, så kvinnene som omsvermet dem visste nøyaktig hva de gikk til.

Selv om flertallet ikke har noe ønske om å bli mishandet, er det som sagt langt_flere single kvinner som søker seg til et voldelig forhold, enn det er kvinner som vil ha en OK snill mann, som kanskje ikke ser ut som Brad Pitt.

Håper nå dette er avklart.
Snipp1

Snipp1
26.04.07 15:54
Fluecoppen skrev:
En snill, helt OK fyr med god forsørgerevne kan gå alene hele livet, uten interesse fra det annet kjønn. Hadde den samme personen, derimot, vært psykopat og voldelig/nedlatende mot kvinner, hadde han vært omsvermet av mange kvinner!
--------------------
En snill, helt OK dame med god forsørgerevne kan også gå alene hele livet, uten interesse fra det annet kjønn.

Jeg har ennå til gode å treffe NOEN kvinner som foretrekker voldelige menn framfor snille menn.

Selv om flertallet ikke har noe ønske om å bli mishandet, er det som sagt langt_flere single kvinner som søker seg til et voldelig forhold, enn det er kvinner som vil ha en OK snill mann, som kanskje ikke ser ut som Brad Pitt.
---------------
Med mindre du har noe godt statistisk underlag på dette, så mener jeg virkelig dette er rent vås. De fleste kvinner lever i forhold uten vold. De fleste menn ser ikke ut som Brad Pitt. Ergo er konklusjonen din helt feil.

At mange kvinner ikke er interessert i kjedelige, innesluttede menn som sutrer over "hvorfor vil ingen ha meg som er så snill" er nok sikkert sant. Å legge skylde for at man er fullstendig uattraktiv på alle plan over på at kvinner etter sigende foretrekker voldelige menn, er stakkarslig.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg