Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tankespinn

NYTT TEMA
lordom

lordom
30.04.07 22:20
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:37)

Thyra

Thyra
01.05.07 14:14
lordom skrev:
Kvinner i dag er SVÆRT frigjorte, mens det er mye mer æsj og uff forbundet med menns seksualitet.

Her er to eksempler som jeg mener viser dette:

Dersom to kvinner har sex sammen er dette delikat og lekkert. Jeg tror de aller fleste "moderne" normenn vil være enig i dette.

Dersom to menn har sex sammen er dette avskyelig og motbydelig.

--- Dette er vel stort sett MENNS holdninger. De synes det er greit at kvinner har sex med hverandre fordi de tenner på tanken på det og synest av det. Mens de synes at to menn som har sex med hverandre er "ekkelt".
At de fleste "moderne nordmenn" synes lesbisk sex er delikat og lekkert, tviler jeg litt på. Det gjelder nok bare dem som tenner på det. Og det er det slett ikke alle som gjør. Og det er slett ikke alle kvinner som kunne tenke seg å ha sex med en annen kvinne. For meg hadde det ihvertfall vært utenkelig. Jeg har ikke noe problem med de som gjør det, like lite som jeg har problem med at menn har sex med hverandre. Det blir to sider av samme sak for meg, ihvertfall. Ingen av delene pirrer meg, og ingen av delene frastøter meg. Tror ikke at mine holdninger på dette området er så uvanlige...
jotul

jotul
03.05.07 10:11
> Dette er vel stort sett MENNS holdninger. [..]

enda mer enn at dette er avhengig av kjønnet til øynene som ser, så har dette med ungdomskulturen å gjøre.

så lenge du er ung og attraktiv, så kan du gjøre hva faen du vil og slippe unna med det. men når du er rundet 40 eller noe sånt, så blir du plutselig ei gammal røy/en gammel gris, og må pent følge samfunnets normer.

begrepet "frihet" og "frigjorthet" gjelder bare for folk som allerede har så mye overskudd og resurser at de egentlig ikke trenger den friheten. slik blir verden en grell bekreftelse på seg selv.
lordom

lordom
04.05.07 18:53

Tråden min var i utgangspunktet tankespinn. Jeg føler jeg er inne på noe essensielt og fortiet, men vet ikke helt hvordan best å sette ord på det.

"begrepet "frihet" og "frigjorthet" gjelder bare for folk som allerede har så mye overskudd og resurser at de egentlig ikke trenger den friheten. slik blir verden en grell bekreftelse på seg selv."

Jeg syns dette innspillet fra Jotul var et lite gullkorn som setter fokus på problemets kjerne.

Jeg syns tiden er inne for å kjempe for frihet og frigjorthet for de som virkelig trenger det heller enn flisespikkerier fra elitefeminister.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg