Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

kjønnsdiskriminert mann

NYTT TEMA
joplina

joplina
04.05.07 08:49
Kjønnsdiskriminert mann får 700 000 kroner.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151363

Makan...kan dette stemme...i feministdiktaturet Norge...?
MrEagle

MrEagle
04.05.07 09:01
Det var i feministdiktaturet Norge at han ble kjønnsdiskriminert, ja.
joplina

joplina
04.05.07 09:18
Ja men _det_ var jo ikke "noe nytt". Men kanskje la du merke til at kjønnsdiktaturet dømte seg selve her...?
guttemann

guttemann
04.05.07 09:49
Vi lever i en kjønnet tid. Noen ting er jeg enige i, andre ting er jeg uenige i. Ta for eksempel dagens fokus på voldtekter. Vi gir voldtekter nok oppmerksomhet. Det er slik vi burde fokusert på voldtekter for 10 år siden. På en annen side så må vi holde oss for god for å skrive om voldtekter i alle reportasjer. For eksempel så nevner denne artikkelen om en mann som får oppreisning at voldtektsofre får 100.000 kroner i oppreisining. Dette synes jeg er usakelig. Deres begrunnelse for å putte denne opplysningen inn i artikkelen er at det er samme beløpet(tallet!) som de nevner et sted i artikkelen. Og i begge tilfeller er det snakk om oppreisning.
MrEagle

MrEagle
04.05.07 10:24
Kjønnsdiktaturet hadde ikke noe valg rett og slett.

Når det er sagt så jobber samme diktaturet for at mindre kvalifiserte - konkret: kvinnelig bafal i forsvaret - skal gå foran mannlige.
forelderlikeverd

forelderlikeverd
04.05.07 10:40
Hvor lenge skal der gå, før fedre får erstatning og oppreisning for å ha blitt forkastet som foreldre for egne barn - utelukkende på grunn av kjønn - ikke kvalifikasjoner!?

Og når skal barn få erstatning og oppreisning for å få ødelagt forholdet til den ene av foreldrene sine under oppveksten?

Her er der mye skitt og gjørr å gripe tak i - systemfeministisk avføring - for å si det rett ut!

Men første skrittet er jo å gi forholdet mellom barn og fedre samme status som tilfellet er mellom barn og mødre i dag - og denne jobben er bare for så vidt påbegynt!
fouche

fouche
04.05.07 11:24
Det er så mange tilsvarende saker hvor menn blir forbigått av en dårligere kvalifisert kvinne at vi kan tale om systematisk forskjellsbehandling. Det er imidlertid de færreste som tør eller orker å klage saken inn til topps. Det er en stor belastning og man kan fort få et stempel som kvinnefiendtlig. Dette kan bli en hemsko når man senere skal søke jobb og er ikke karrierefremmende.

I den omtalte sak ble det begått en forsettlig forskjellsbehandling. En identisk sak forekom nylig i forbindelse med utnevning av tingrettsdommer i Kristiansand. Den sist utnevnte kvinnelige høyesterettsdommeren var åpenbart heller ikke den best kvalifiserte.

Årsaken er å finne i lovbestemmelsen som tillater moderat kjønnskvotering: en kvinne går foran hvis hun er TILNÆRMET like godt kvalifisert som mannen. Denne regelen PRAKTISERES imidertid radikalt: en dårligere kvalifisert kvinne går foran.
Det er heller ikke så rart når tidsånden er at kvinner skal opp og frem (for enhver pris, målet helliger middelet)

Den omtalte saken er ikke et eksempel på at systemet fungerer. Det er et symptom på at det systematisk begås "overgrep" mot mannlige søkere.

En oppfordring til Joplina: Man bør ikke nøye seg med å se, men også prøve å forstå det man ser.
EnMann

EnMann
04.05.07 14:27
ja joplina,

det er nettopp i KvinneLandet Norge at slikt skjer - hele tiden.

Kvinner sluses systematisk forbi menn til viktige stillinger, selv om de er langt dårligere kvalifisert. At ungjenter med blendasmil passerer erfaring og kunnskap i politikken - sist hos Krf - i takt med at politikere blir mindre og mindre viktige samfunnsaktører er vi vant med, men det skjer jo overalt i den offentlige forvitring selv om det ikke alltid er like synlig.

Når jentene kommer i posisjon foreslår de løsninger som å avskaffe juryen der kvinner er anklagere - fordi der kan det sitte menn, og menn har så dumme holdninger...

Du beskriver et eksempel så klart at en domstol kunne ta tak i uvesenet, men den forbigåtte mannen får jo ikke jobben likevel i ettertid, så feminismen vant jo frem slik den ville - bare med enda litt mer sløsing av skattepengene våre.

Og det har vel ikke feminismen tradisjon for å ta så tungt.
:)
Gubban

Gubban
04.05.07 14:39
Vist vi skal styres av kvinner i fremtiden vil jeg tro vi må drive oppdrett av kvinner for å forbedre rasen....
Jeg vet ikke helt hvor vi skulle begynne , men enkelte egenskaper som bedre gemytt, mindre skravlesalig, bedre vektfordeling, bedre inteligens osv...burde vel settes som en målsetting.
Bare en utopisk tanke..
Gu.
Snipp1

Snipp1
04.05.07 14:52
EnMann skrev:
Kvinner sluses systematisk forbi menn til viktige stillinger, selv om de er langt dårligere kvalifisert. At ungjenter med blendasmil passerer erfaring og kunnskap i politikken - sist hos Krf [..]
---------------
Pussig at ingen snakket om "systematisk slusing" og "passering av erfaring og kunnskap" da hennes unggutt-forgjenger med enda større blendasmil ble nestleder i KrF for 4 år siden, og tidenes yngste minister året etter.

EnMann

EnMann
04.05.07 15:21
oops Snipp1 - er han mann...

...men Hareide var da både mer erfaren og kunnskapsrik...

poeten2

poeten2
04.05.07 17:13
Snipp1 skrev:
--------------
Pussig at ingen snakket om "systematisk slusing" og "passering av erfaring og kunnskap" da hennes unggutt-forgjenger med enda større blendasmil ble nestleder i KrF for 4 år siden, og tidenes yngste minister året etter.

>>>Kanskje fordi han allerede da hadde opparbeidet seg relativt god erfaring og heller ikke var et uskrevet blad, noe man ikke kan si om KRFs nye nestleder?

Poeten
Snipp1

Snipp1
04.05.07 17:38
poeten2 skrev:
>>>Kanskje fordi han allerede da hadde opparbeidet seg relativt god erfaring og heller ikke var et uskrevet blad, noe man ikke kan si om KRFs nye nestleder?
---------------
"passering av erfaring og kunnskap" som det her ble nevnt var sammenlignet med de to middelaldrende motkandidatene, ikke med noen med et par år som politisk rådgiver og statssekretær. "Systematisk slusing" var her en merkelig oppfatning av det å faktisk bli valgt på et Landsmøte. Inger Lise Hansen har forøvrig vært leder for KrFU en stund.

Bondevik var forresten 27 da han ble nestleder i KrF. Partiet har tydeligvis tradisjon for unge nestledere. Pussig at det bare er "systematisk slusing" når det er ei jente.
Valde

Valde
05.05.07 21:59
joplina skrev:
Kjønnsdiskriminert mann får 700 000 kroner.
---------
Kanskje jeg skulle lagt an sak da jeg ble kjønnsdiskriminert for et par år siden?
*fabulerer over hva man kunne brukt 700.000 til*
EnMann

EnMann
06.05.07 12:07
jeg hadde Snipp1,

kanskje håpet du kunne kommentere budskapet mitt her - heller enn å klamre deg til et noe svakt eksempel fra Krf-Land...

Du vet - hun ukompetente som fremdeles breier seg i dommerstolen til han med erstatningen. Burde ikke ansettelsen kjennes ugyldig også..?..
Snipp1

Snipp1
06.05.07 12:45
EnMann skrev:
Du vet - hun ukompetente som fremdeles breier seg i dommerstolen til han med erstatningen. Burde ikke ansettelsen kjennes ugyldig også..?..
--------------
Jeg kjenner ikke henne spesielt godt. Er det søstra til han mindre begavede som fikk styreverv av kompisen sin?

Gammelsigurd

Gammelsigurd
06.05.07 13:11
joplina

Litt drøyt av staten å kjøpe en kvinne plass i stolen ja. Men jeg synes nå den var drita god jeg da. Mye værre når staten ikke betaler spør du meg.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg