Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Menn vegrer seg for ekteskap og barn - Hvorfor?

NYTT TEMA
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
12.06.07 17:12
Her skriver Terri Stoddard litt om hvordan hun opplever fenomenet!

Interessant lesning for noen som er opptatt av problematikken - som også er kjent i Norge!

http://www.associatedcontent.com/article/165906/cant_find_a_husband.html
gourmande
gourmandeInnlegg: 12610
12.06.07 18:23

Here we go again!

Kan du ikke prøve å se fremover istdf å lete opp artikler som understøtter det du tydeligvis mener er livets forjævlighet generelt, og kvinners spesielt.

Nå synes jeg faktisk bare synd på deg. Nå virker du bare som en forsmådd og misforstått stakkar.

Livet er nå. Nyt det. Vakkert vær, masse vakkert å se på:-) Lukker du denne døren, er jeg helt sikker på at en ny vil åpne seg. Livet er for kort til å sitte og ruge på alt det fæle man har gjennomgått!

forelderlikeverd
13.06.07 11:43
Dette er ikke for meg men dem som kommer etter meg!

Jeg vil gjøre mitt for å fjerne en systemfeil som gjør det vanskeligere for familier å lykkes og for barna å få glede av begge sine foreldre selv om det skulle gå galt - skjønner du ikke det?

Jeg tror at den lykkelige kjernefamilien gir barn de beste oppvekstvilkår og lar barna beholde troen på det gode lengst mulig.

Så lenge jeg tror på at kjærligheten mellom mann og kvinne er grobunn for fremtidig kjærlighet sådd gjennom barn, som skal stifte nye familier - da ser jeg god grunn til å ta opp kampen mot systemfeil, maktovergrep og ondskap.

Det gleder meg at du, gourmande, har sluppet å se dine barn lide, slik jeg har vært vitne til - og jeg håper du finner dine hjertesaker å kjempe for.
KokkaKola
KokkaKolaInnlegg: 1151
14.06.07 21:33
Skulle tro at denne tråden var veldig interesang for kvinner.(?)

Er det ikke DE som vill gifte seg å få barn ?

Å nei jeg tar feil.
En mann er ikke nødvendig i dag.
En tur på byen eller til Danmark ordner barne "problemet" for de.

Og så er det bare å ta i mot alle statlige veldferdsgoder som øses over kvinnene.

Og til alle dere yngre menn der ute.
Glem det, lykken er IKKE å finne seg en kvinne, gifte seg å få barn.

Få dere en jobb, kjøp leilighet, bil og båt.
Og reis til sydligere strøk. Hvor det enda finnes damer.

Dere har kun 2 problemer.
Det er for mange jenter. Og for kort tid.
tikk
tikkInnlegg: 26778
16.06.07 17:47
Det forundrer meg at noen menn framdeles satser på en norsk livsledager, selv om deres sjangser til å lykkes er veldig små. Antar at hver man selv må lære av sine feil. Nytter tydeligvis ikke å fortelle dem noe. Alle skal visst igjennom et norsk ekteskap før de lærer.
Mosin
MosinInnlegg: 940
17.06.07 03:18
Du er inne på noe tikk, statestikken peker i retning av flere vellykkede ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner( vanligvis fra thailand, filipinene, russland), enn ekteskap der begge er norske. De som går dårligst er de mellom en norsk jente og en utenlandsk mann(vanligvis fra Tyrkia, marokko, algerie, Irak).

Utenlandske menn søker norske jenter, men finner ofte ut at de er for frigjorte.

Norske menn vet dette, noen søker utenlandske jenter.

Feministene her på berget forsvarer seg med at utenlandske kvinner søker moderne menn, men det forklarer ikke hvorfor disse ekteskapene holder bedre enn andre.
Milkyman
MilkymanInnlegg: 9518
17.06.07 09:22
Mosin skrev:
Du er inne på noe tikk, statestikken peker i retning av flere vellykkede ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner( vanligvis fra thailand, filipinene, russland), enn ekteskap der begge er norske. De som går dårligst er de mellom en norsk jente og en utenlandsk mann(vanligvis fra Tyrkia, marokko, algerie, Irak).

Utenlandske menn søker norske jenter, men finner ofte ut at de er for frigjorte.

Norske menn vet dette, noen søker utenlandske jenter.

Feministene her på berget forsvarer seg med at utenlandske kvinner søker moderne menn, men det forklarer ikke hvorfor disse ekteskapene holder bedre enn andre.

>>>> Da ser det dårligt ut for meg da.. Er dansk som har fundet meg en norsk kvinde...Øjjj
lukrets
lukretsInnlegg: 3370
17.06.07 13:36
vegrer menn seg i Norge?

http://www.ssb.no/ekteskap/tab-2007-02-22-01.html viser at det ble inngått færre ekteskap på begynnelsen av 90-tallet en det gjøres i dag. tatt i betraktning av at det kanskje inngås flere samboerskap behøver ikke nedgangen være så veldig stor i forhold til 60-tallet.

lucretius
lukrets
17.06.07 13:38
hvorfor ha som mål at det skal være livet ut? sats heller på 2-3-4-5 gode ekteskap som avløser hverandre med noe ferie i mellom.

lucretius
tikk
tikkInnlegg: 26778
17.06.07 18:13
Ja det er sikkert veldig gunstig for barna?
lukrets
17.06.07 22:19
tikk skrev:
>Ja det er sikkert veldig gunstig for barna?

ikke alle ekteskap inkluderer barn. i tillegg tillegger vi altfor mye vekt på barna i vår vestlige kultur. vi kan ikke organisere samfunnet og hele livet vårt for at barna kanskje skal få det litt bedre. barna blir voksne de også...

lucretius
forelderlikeverd
18.06.07 00:57
Ja, lukrets, dette bekrefter mine anelser - det oser jo barnevennlighet av hele deg.

"for mye vekt på barna i vår vestlige kultur"

Jeg tror kanskje det hadde vært mer korrekt å si at kvinner i den vestlige kultur lener seg for mye opp av sin morsrolle - en lidt annen måte å "legge vekt på barna"!

Barna er blitt krykker for den vestlige kvinnen - så alvorligt at kvinner blir desperate etter å få barn - det å få barn er mye viktigere enn å finne seg enn partner - staten er blitt kvinnens foretrukne støttespiller - eller hva?
EnRosaEngel
EnRosaEngelInnlegg: 3755
18.06.07 20:33
Jeg blir alltid sett litt ned på når jeg forteller at min store drøm i livet har vært å gifte meg, få barn, og deretter være hjemme med dem til de flytter hjemmefra.

Synes det er koselig å stelle hus, mann og barn, jeg. Sikkert derfor vi har hatt det så utrolig fint i alle disse årene også.

Alle maser om at jeg ikke har inntekt, men det har jeg da. Alt går inn på vår konto, og det er kun jeg som har bankkort.
forelderlikeverd
19.06.07 00:10
Dine barn og din ektefelle vil nok aldri se ned på deg for en slik innsats! Lojalitet til barna og ektefellen er nok desverre ikke tilstrekkelig "in" for de toneangivende yrkesfeministene og deres haleheng av bekvemmelighetsfeminister - så slike mennesker kan nok se på deg som en forædder, overløper og kvinnesakssabotør!
joplina
joplinaInnlegg: 63165
19.06.07 01:15
Du er ikke et snev paranoid i dine insinusjoner nå igjen,foreldelikverd....?

Bekvemmelighetsfeministen joplina har vært gift i 15 år ,med mannen som har vært henne kjære i 19...og mannen har sitt virke å sjøen og er borte fra heimen 6 måneder i året - og har alltid vært det.
Også når barna var små......og joplina - bekvemmelighetsfeministen - har alltid vært mor og far halve året, deltidsarbeidende med hovedansvar for huso heim, unger og bikkjer.
Bekvemelighetsfeministen joplina kan måke snø, hun kan få veden under tak til vinteren, klippe plen og stake avløp.
Samtidig er joplina glad for at feministene tok likestillingsampen slik at hun fikk seg en yrkesutdanning,og slik at ikke bare hennes to sønner, men også hennes datter SELVFØLGELIG kan velge seg en utdanning og bli et økonomisk uavhengig individ - som faktisk kan møte kjærligheten som et likestillt menneske, og ikke som et individ som må håpe på kjærlighet ,men først og fremst sikre seg å bli forsørget.
Om datteren til joplina velger bli hjemmeværende når den tid kommer, så vet joplina at det er et valg hun har tatt med hjertet og i fellesskap med SIN kjære, og ikke fordi "hennes plass er i hjemmet FORDI hun er kvinne".

Bekvemmelighetsfeministen joplina valgte å abeide deltid av to grunner.
1. Treffe kollegaer og holde yrkeskunnsapene i hevd.
2. Bidra økonomisk men samtidig prioritere familien jevnt over, da mannens perioder borte ikke tillater han gjøre det rent praktisk.

Et ordak sier at kvinner er kvinner verst.
Men her på dette forum stemmer det dårlig.
Her er det slik at BITRE HANREIER er kvinner verst.
...og de er det hver eneste dag!
joplina
19.06.07 01:18
Og forresten...overskriften på tråden tatt i betraktning - det er velsignet hvis bitre hanreier kvier seg for ekteskap, for de er "betterde" ikke dugende til det!
forelderlikeverd
19.06.07 01:45
Jaså...
forelderlikeverd
19.06.07 02:10
Det er helt utrolig hva feminisme kan gjøre ved kvinnesinnet!
joplina
19.06.07 08:23
Det er helt utrolig hva bitterhet kan gjøre med mannesinnet!!
forelderlikeverd
19.06.07 16:53
Eller, joplina, det er utrolig hva det kan gjøre ved mennesker når noen vil ta barna fra dem! Eller hva noen mennesker er villige til å gjøre for penger - når bare forholdene blir lagt til rette for det!
joplina
19.06.07 18:57
Og det er utrolig hva folk kan gjøre for pengene sine og med samarbeidsklima under påskuddet "for barnas beste"!
Mosin
19.06.07 19:53
Milkyman skrev:
>>>> Da ser det dårligt ut for meg da.. Er dansk som har fundet meg en norsk kvinde...Øjjj
----------------------------

Hehe...nei, tror det kan gå bra, forskjellen mellom de nordeuropeiske landene er ikke stor.

Det oppstår problemer når mannen er fra den arabiske/islamske kulturkrets.
NERILD
NERILDInnlegg: 674
19.06.07 22:37
Til forelderlikeverd

Den eneste her med fornuftige/gode argumenter.
forelderlikeverd
19.06.07 23:29
Takk - det er alltid godt med et solglimt mellom haglskurene herinne! Mange takk!
gourmande
gourmandeInnlegg: 12610
22.06.07 08:32

Noen av innleggene i denne tråden foreslår ekteskap med utenlandske kvinner, fordi de er enklere å leve sammen med.

90% av kvinnene på våre krisesentre er av utenlandsk opprinnelse. Det kunne vært interessant å vite hvor stor andel av disse som har flyktet fra norske ektemenn.

Mosin
22.06.07 14:36
gourmande skrev:

Noen av innleggene i denne tråden foreslår ekteskap med utenlandske kvinner, fordi de er enklere å leve sammen med.

90% av kvinnene på våre krisesentre er av utenlandsk opprinnelse. Det kunne vært interessant å vite hvor stor andel av disse som har flyktet fra norske ektemenn.
--------------------------------------------------------------------
Ja, svært interessant.

I tillegg kunne det vært interessant å vite hvilke fellestrekk disse norske mennene deler, bortsett fra utenlandsk kone. Med fellestrekk mener jeg f.eks. inntekt, bosted, familiebakgrunn, alder, politisk tilhørighet, o.l. Jeg er forøvrig ikke særlig stor tilhenger av generaliseringer.

Jeg har stor tro på at denne informasjonen ikke vil sette disse mennene i noe dårlig lys, men man kan aldri vite.
forelderlikeverd
22.06.07 14:50
En grundig, neutral, balansert kartlegging av krisesentrenes klientell hadde nok vært veldig interessant for de fleste!

Mye tyder på at mange, mange utenlandske kvinner kommer i konflikt med deres utenlandske menn - når de lar seg forme og farge av norsk kvinnekamp og feminisme i tillegg til at mange utenlandske menn slett ikke finner seg i å bli degradert til sin kones underordnede i forhold til barna!

Norsk feminisme skaper mye lidelse for både kvinner, barn og fedre i dette landet - og utenlandske menn som ikke er oppfostret på gynokratisk kvinnediktatur takler ikke overgangen så godt som sine norske lidelsesfeller, der har blitt tvangsfodret med feminisme fra vuggen av.

Hvis vi setter nyhetsbildet sammen med tallene fra norske krisesentre - ser det ut som om at mange utenlandske menn og kvinner har store vanskeligheter med å tilpasse seg de særnorske kjønnsroller som gjør kvinner til immune gudinner og mannen til syndebukk for alt som er ille.

Hvis likeverdig forelderskap hadde vært regelen i dette landet - istedet for et uønsket unntak - da hadde nok krisesentrene hatt fint lite å gjøre!

NightElf
NightElfInnlegg: 2499
22.06.07 15:10
gourmande skrev:

-Leste en artikkel igår på Dagbladet hvor det stod at 1 av 3 av disse kvinnene var gift med en "etnisk nordmann".. Kanskje ikke så rart dersom inntrykket man får av en del debattanter her inne stemmer. (Tenker på de som mener norske kvinner er for moderne, og vil ha en kone som er "lettere å ha med å gjøre").

Har dessverre vært borte i et par norske menn med thailandske koner i jobbsammenheng, som ikke lar kona snakker for seg. Flere av disse gir klart uttrykk for at de ikke ønsker at kona skal jobbe eller lære seg norsk). Synes oppriktig synd på disse kvinnene. Men heldigvis gjelder jo dette langt fra alle..

Nå er det også flere og flere av disse unge konene fra Thailand som ender opp som enker i ung alder fordi mannen er så mye eldre. Faktisk er disse blitt så mange nå at vi har fått beskjed om at dette er den nye gruppen arbeidssøkere som NAV skal prioritere ift arbeidsmarkedstiltak ("unge enker"). Ganske sprøtt igrunnen...
joplina
22.06.07 15:16
Ehhh foreldelikverd.....hvordan tror du "likverdig foreldreskap"går hjem hos dine "utenlandske menn med stor vanskeligheter medå tilpasse seg" hva det nå måtte være....?
-En strak innertier...?
forelderlikeverd
22.06.07 15:20
Mange mennesker som kommer til Norge har et spesifikt økonomisk mål med å komme hit! Ingen grunn til å tro at kvinnene er et unntak i så måte! Det var lenge godt kjennt blandt utenlandske kvinner - at hvis de anmeldte mannen for vold - ville de få øyeblikkelig oppholdstillatelse - altså en massiv konkret belønning for å anmelde mannen - som du har brukt som et redskap for å øke sjansene for materialistisk velstand!

Jeg tror ikke det er en mann som har oppfunnet akkurat den mekanisme - for å si det slik!
Klikk for å gå tilbake til toppen