Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ha det riktig bra alle sammen …

NYTT TEMA
Nemi_5
Nemi_5Innlegg: 1803
03.09.07 18:35
Syns ikke jeg bare kan dra uten å si i fra:)

Min tid i vgd har vært mer interessant enn jeg hadde trodd den ville bli. Her er et oppkomme av kreative og dyktige debattanter, av klokskap og forstand samt mange med glimt i øyet:) Det siste er en egenskap jeg verdsetter stort, være seg utenfor eller her inne i vgd. Jeg har ”vandret” litt her og litt der i ulike fora, men av en eller annen grunn, er likestillingsforumet blitt det som har satt mest ”spor” hos meg. Og det er ikke fordi at kvinner akkurat kommer så lett til orde her da:), men det hjelper godt at det er så mange kvinner som vet "å si i fra":)

Det er så mange jeg gjerne skulle sagt noen godord om og til, men det får så være. En lærer ”å kjenne hverandre” uten at en trenger å si så mange ord:)

Men: til forelderlikeverd, jeg oppfatter deg som en ærlig og redelig person. Jeg mener du fortsatt har en god sak dersom du får ryddet opp i den tunge sekken jeg føler du bærer på. Om dette forumet er rett sted, er jeg likevel ikke så sikker på. Mange kvinner her har signalisert å være enige i flere av dine poenger, men jeg har nok savnet litt at du har gitt dem en tilbakemelding? Du er selvsagt ikke alene om å ha opplevd vonde ting. Det har de fleste voksne gjort på den ene eller andre måten. Ønsker likevel oppriktig at du får oppleve en ”ny” kjærlighet, et nytt og godt samliv med nær kontakt til barn. Du virker å være en type far, som fortjener å få være nettopp det! Derfor håper jeg at du vil lykkes i å nå fram i den delen. Alt er ikke så gæli at en aldri ”ser lyset i tunnelen”!

Av grunner jeg ikke har noen forklaring på, ser jeg behov for å ta med et par avsnitt i A. Paaske Aasen kjente dikt, de kan passe for mange, at vi alle innser viktigheten av å se det vesentlige når det røyner som mest .. (litt omskrevet)

”Ens sinn synes å flyve så vide omkring
det er som en glemmer de nære ting
det er som en aldri en time har fred
en lengter bestandig et annet sted

Å synes sine dager er stusselige og grå
hva er det vi søker, hva venter vi på?
når aldri en under seg rast eller ro
kan ingen ting vokse og ingen ting gro…"

Kjære alle meddebattanter - lykke til videre!

Stor og god klem fra Nemi:)
Lord_Flashheart
Lord_FlashheartInnlegg: 3526
03.09.07 18:47
hadet ja
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
03.09.07 21:20
Takk, Nemi, det var en uvanlig varm, personlig og direkte melding opp i all sakligheten!

Jeg har en tung sekk, ingen tvil om det, og jeg blir like oppgitt hver gang min kritikk mot systemmekanikk og hjerteløse ideologier blir oppfattet som negativitet til mennesker - hvadenten det er det motsatte kjønn eller dem som ikke føler seg tiltrekket av det motsatte kjønn.

Jeg kan naturligvis forsøke å gå i meg selv for å finne ut hvorfor jeg blir misoppfattet - men det er ikke alltid like lett å dømme seg selv!

Ikke desto mindre er der riktig mange kvinner som støtter mine synspunkter i det daglige - så jeg formidler kanskje bedre hva jeg mener og føler ansikt til ansikt med dem jeg prater med!?
Bene
BeneInnlegg: 13431
04.09.07 18:10
... men korfor går du frå oss då, Nemi? Liiikar du oss ikkje lenger? =)

Uansett, takk for no, måtte lykke fylgje i hælane dine! Klem & velkommen tilbake.
Nemi_5
04.09.07 18:37
Takk, kjære, gode Bene, jeg har mange av dere i mitt hjerte, skal du vite, umulig det, vet du, med en sånn fin gjeng:) Nei, jeg skal ut på en reise i lengre tid, jobbrelatert. Jeg kan underveis nå dere sånn innimellom, men blir nok litt stressete, og det kan medføre at jeg får meg en "kald dukkert" for å bruke litt gåtespråk:)

Nå driver jeg med litt forberedelser til turen, men må erkjenne at jeg ble litt irritert på MODs manglende svar på "spørsmåla våre" i vg diskutér, det medførte en "bråere" stopp:) Sjelden jeg lar meg opphisse, men ser jo at så mange har stilt de samme spørsmåla, og det er jo ikke alle som fikser å forstå det bl.a. du har skrevet i den tråden du har der.

Har mailet til MOD i dag, og de meddelte at de driver og prøver å finne forklaringa, og når det er gjort, vil du og andre få svar, sa de.

Ingen tvil om jeg kommer tilbake når oppdraget mitt er unnagjort! Helt umulig å la være:)

Eg sei berre - hasta la vista:)
Bene
BeneInnlegg: 13431
05.09.07 17:25
Ja, men då seier vi det sånn! På gjensyn - og lykke til på reisa!

Og no føreligg for så vidt same svaret som du fekk på mail, i eigen liten VG-MOD-tråd på VG Diskutér. Salige er dei tolmodige, ikkje sant?

Ha det fint, du.
Nemi_5
07.09.07 22:17
Takk for hilsninger - veldig koselig, omtenksomme, dyktige og skarpe, Bene!
Ellers så antar jeg at Mod snart finner en løsning:) Sant som du sier at "salige er dei tolmodig".

Nå er kofferten pakka, og i morgen reiser jeg nordover for 3-4 md. Målet er å søke å finne "lyset":) Selv om det er mørketid nordpå, er der et "lys" som er facinerende, selv om dagene mot høst og vinterstid er veldig korte. "Lyset" har alltid facinert meg. Dette siden jeg er en ihuga fotointeresserert person, og noe som gir meg litt "salt til maten" - for meg i alle fall, for å si det slik:)

Håper likevel å være hjemme her på østlandet (hvor jeg bor) i passe tid før jul:)

Ser for tida at det er en del høyst nteressante tråder jeg gjerne skulle ha "kasta meg inn i", men nyttesløst når jeg skal avsted i morgen, og såpass lenge. Joplina vet råd, kløktig og smart, parerer det meste, "nutte! og "turboen! likeså. Har jeg glemt noen, for dem ha meg unnskyldt:)

Det eneste jeg har lyst til å si til slutt er det postitive at her også finnes menn som ser likestillingssaker fra flere enn en side, og hva er vel mer rett enn det?

Gleder meg å møte dere alle igjen!

Legger ved en link til et "sommerminne", et bilde jeg lasta inn i går, ala "evig eies kun det tapte" - kan en vel si - det antar jeg bør holde som kommentar:)

http://bildr.no/view/102457

Turbolady
TurboladyInnlegg: 8059
08.09.07 00:08
Takk for hilsen og for den utrolig vakre blomsten.

Som nyfrelst hageentusiast kvitterer jeg med en av mine vakre blomster. Tigerblomst.

http://bildr.no/view/102504

Ønsker deg lykke til Nemi_5
Bit-ten
Bit-tenInnlegg: 2627
30.09.07 17:28
Lykke til med alt det spennende du har foran deg, Nemi_5.
Gubban
GubbanInnlegg: 1404
01.10.07 08:37
Det er så typisk kvinnelig å komme med all denne "klemmepraten"...Avskjedskake og godord. Jeg er så dørgende lei av denne påtvungne omsorgen deres. Jeg blir kvalm av å lese slike "avskjedsdikt."Dette er et diskusjonsforum..Likestillingsforum...IKKE noe kvinnelig sutrehjørne med sviskekompotter og strikketøy..Man sier hva man mener her og ferdig med det. Kunne man ikke danne et eget forum for takksigelser, bønner og medføøøølelse...

Gu.
Snipp1
Snipp1Innlegg: 24968
01.10.07 10:37
Gubban skrev:
Det er så typisk kvinnelig å komme med all denne "klemmepraten"...Avskjedskake og godord.
--------------------
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=126&Group=Likestilling&ThreadID=1236822&Thread=So+Long%2C+and+Thanks+for+All+the+Fish%2E%2E%2E&Page=-1#18640034

Aner vi en søt, liten skapfeminist her? Mye sviskekompott og strikketøy på deg i det siste? Det er ihvertfall rørende å se deg vise omsorg på denne måten.

Hannenord
HannenordInnlegg: 1296
01.10.07 20:59
Siden det er så sterkt mislikt av noen her, så hiver jeg meg på den gruppeklemmen! :-)

Kvinnelig sutretråd ja.. Ta en titt gjennom innleggene, så finner du ut at det ikke er kvinnene som er de verste sutrerne her vel!

God tur, Nemi5, og lykke til! :-)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg