Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ekstremfeminisme i praksis - uhemmet vold mot men

NYTT TEMA
forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.02.08 16:58
http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/01/31/525416.html

Dette er noe av det som skaper antifeminisme og skepsis til feministisk likestilling
Ikosaeder

Ikosaeder
01.02.08 17:04
(S)venstreekstreme feminister må være toppen av ondskap.
Snipp1

Snipp1
01.02.08 17:08
forelderlikeverd skrev:
Dette er noe av det som skaper antifeminisme og skepsis til feministisk likestilling
-----------------
Du har et alvorlig problem dersom du ikke klarer å skille en svært marginal (og 40 år gammel) gruppering fra det vi mener med feminisme og likestilling i dag. Du refererer til noe som primært dreier seg om ekstrem venstreradikalisme - ikke feminisme.

Det som skaper antifeminisme er primært frykten for å gi slipp på mannsbastioner. Det er vel temmelig velkjent?
forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.02.08 17:16
Kanskje inne i ditt hode, Snipp1!
Snipp1

Snipp1
01.02.08 17:19
forelderlikeverd skrev:
Kanskje inne i ditt hode, Snipp1!
-----------------
Det er selvsagt ikke "inne i mitt hode", det er relativt åpenbart.

Og jeg tror også at alle forstår at det blant ekstremister også vil være kvinner. Eller mener du ekstremisme skal være forbeholdt menn?
forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.02.08 17:23
Tydeligvis er der noen som tror nettopp det!
Helene_5

Helene_5
01.02.08 17:24
Snipp1 skrev:
Og jeg tror også at alle forstår at det blant ekstremister også vil være kvinner. Eller mener du ekstremisme skal være forbeholdt menn?
**
Spot on..Godt spørsmål.
Snipp1

Snipp1
01.02.08 17:27
forelderlikeverd skrev:
Tydeligvis er der noen som tror nettopp det!
----------------
Jeg tror nok de færreste tror ekstremisme skal være forbeholdt menn. Gjør du?

Snipp1

Snipp1
01.02.08 17:34
Hehe tydeligvis betydelig mer enn deg.

Det var jo ikke et overdrevent vanskelig spørsmål. Er ekstremisme noe som er forbeholdt menn?

forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.02.08 17:35
Har jeg påstått noe slikt?
poeten2

poeten2
01.02.08 17:39
Snipp1 skrev:
Hva slags svar er det? Har du ikke lært noe om folkeskikk?

>>>Unnskyld at jeg sier det Snipp1, men din egen folkeskikk har dessverre vært rimelig fraværende her inne den siste tiden. Den var atskillig mer til stede tidligere, noe i hvertfall jeg satte pris på.

Poeten
Snipp1

Snipp1
01.02.08 17:40
poeten2 skrev:
>>>Unnskyld at jeg sier det Snipp1, men din egen folkeskikk har dessverre vært rimelig fraværende her inne den siste tiden.
-------------------
Artig at du nevner det. Jeg venter fortsatt på utdyping og konkretisering av beskyldningene dine mot meg.

Snipp1

Snipp1
01.02.08 17:40
forelderlikeverd skrev:
Har jeg påstått noe slikt?
--------------
Nei, det var et spørsmål som en del av diskusjonen du selv la opp til.

Helene_5

Helene_5
01.02.08 17:46
Til forelderlikeverd:

Ser du virkelig ikke poenget?

Hadde jeg vært like sinna på menn som du er på kvinner, vel, da hadde jeg ikke gjort annet enn å være bitter (jf. alle seriemordere, psykopater, konemishandlere og pedofile - der jeg tør påstå at ca. 90% er MENN).

Den feminismen du linker til er jo ikke reell i dag. Du har et forkvakla syn på både kvinner og feminisme.

poeten2

poeten2
01.02.08 17:49
Snipp1 skrev:
Artig at du nevner det. Jeg venter fortsatt på utdyping og konkretisering av beskyldningene dine mot meg.

>>ja, jeg så det i en annen tråd.
De er så åpenbare, noe også andre har poengtert i samme tråd at jeg ser ingen som helst hensikt i å fortsette den "leken" med deg.
Det er tydelig at du tilbakeviser en hver kritikk mot deg uten en gang å forsøke å se hvorfor kritikken reises. En slik arroganse får du gjerne holde på med, men jeg gidder ikke å mate deg noe mer i så henseende.
Jeg kalte thaidame for et forumtroll, dessverre må jeg si at du ligner mer og mer på det samme, og det synes jeg er trist.
Du har over lengre tid visst deg som en glimrende debattant med klare og gode meninger. Men den siste tiden så har fokuset ditt blitt skittkasting og personangrep, om ikke i hver tråd du deltar i så i er det uansett alt for ofte.

Poeten

Snipp1

Snipp1
01.02.08 17:51
poeten2 skrev:
De er så åpenbare, noe også andre har poengtert i samme tråd at jeg ser ingen som helst hensikt i å fortsette den "leken" med deg.
------------------
Ikke for meg. Jeg er en enkel sjel og vil så veldig, veldig gjerne forbedre meg. Så fint om du er konkret. Hvor har jeg sagt noe som helst om mennesker som gifter seg med fremmedkulturelle, feks?

Det er forunderlig hvor lett det er å beskylde andre for skittkasting - men å underbygge disse beskyldningene er det tydeligvis så som så med.

poeten2

poeten2
01.02.08 17:51
Helene_5 skrev:

Hadde jeg vært like sinna på menn som du er på kvinner, vel, da hadde jeg ikke gjort annet enn å være bitter (jf. alle seriemordere, psykopater, konemishandlere og pedofile - der jeg tør påstå at ca. 90% er MENN).

>>>Nå har FLV gjentatte ganger presisert at det er sytemet skapt av feminismen han kritiserer, ikke kvinner. Tror du ikke han på dette, eller har du ikke fått det med deg?

Den feminismen du linker til er jo ikke reell i dag. Du har et forkvakla syn på både kvinner og feminisme.
>>>Tja, om du ser de to siste trådene han linker til så er det dagens feminisme det snakkes om. Og når en kjent islandsk feminist sier at kun profesjonelle hjelpere med et feministisk syn får slippe til på krisesentrene så er det grunn til å rope varsku!. Så det hender han har noen gode poenger.

Poeten

poeten2

poeten2
01.02.08 17:55
Snipp1 skrev:
Ikke for meg. Jeg er en enkel sjel og vil så veldig, veldig gjerne forbedre meg. Så fint om du er konkret. Hvor har jeg sagt noe som helst om mennesker som gifter seg med fremmedkulturelle, feks?
>>>Her skal du få et kjempeferskt eksempel på hva jeg mener; nøyaktig det du skrev over her.
Du er en "enkel sjel". Du forsøker å slå mynt på noe som er relativt trist (i hvertfall sett fra min side som synes forumet forsøples av alt for mange, deg inkludert) i stedet for å trekke pusten å se om det KAN være noe i mine påstander.

Og du vet kjempegodt hva du skrev, men du nekter å innse hvordan det ble oppfattet og later som ingenting. Dessverre, men en slik arroganse er ikke noe annet enn trist fra et voksent menneske.

Poeten
missChance

missChance
01.02.08 17:57
Unnskyld at jeg sier det poeten2, men din folkeskikk ser ut til å være rimelig fraværende her inne. Du angriper snipp og når hun ber deg vise til det du snakker om, prøver du å snakke deg ut av situasjonen med nye beskyldninger.

Helene_5

Helene_5
poeten2 skrev:
Helene_5 skrev:

>>>Nå har FLV gjentatte ganger presisert at det er sytemet skapt av feminismen han kritiserer, ikke kvinner. Tror du ikke han på dette, eller har du ikke fått det med deg?
**
Ok. Jeg har ingen grunn til å ikke tro ham, hvis det er det han mener.Synes ikke det kom så godt frem her. Men kan godt være jeg ikke har fått med meg hoved-essensene i det han mener, er ikke her inne så ofte.

>>>Tja, om du ser de to siste trådene han linker til så er det dagens feminisme det snakkes om. Og når en kjent islandsk feminist sier at kun profesjonelle hjelpere med et feministisk syn får slippe til på krisesentrene så er det grunn til å rope varsku!. Så det hender han har noen gode poenger.
**
Jo, det kan sikkert hende....Men jeg har likevel et inntrykk av at mannen har et unyansert syn på kvinner, av det jeg har lest.

Snipp1

Snipp1
poeten2 skrev:
Og du vet kjempegodt hva du skrev
--------------
Nei. Sitér meg.

forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.02.08 18:01
Jeg har en god opplevelse av kvinner - men desto dårligere av feminismen!
gammelKaffe

gammelKaffe
01.02.08 18:08
Er det en slik verden du ser når du titter ut av vinduet i dag, foreldrelikeverd? Et land som domineres av kvinner som banker menn?
poeten2

poeten2
01.02.08 18:08
missChance skrev:
Unnskyld at jeg sier det poeten2, men din folkeskikk ser ut til å være rimelig fraværende her inne. Du angriper snipp og når hun ber deg vise til det du snakker om, prøver du å snakke deg ut av situasjonen med nye beskyldninger.

>>Greit miss chance. Jeg kan ikke forvente at du skulle skjønne hva jeg henviser til, men det gjør Snipp1. Hun har til og med forsvart innlegget jeg limte inn under her og påstår at dette er slik det foregår.
Når jeg sier at Snipp1 selv vet hva jeg snakekr om og ikke ville henvise så er det ene og alene fordi hun kun ønsker å krangle i stedet for å spørre seg om årsaken til at flere reagerte på dette innlegget Innlegget fins forøvrig i tråden; Attraktiv for mannen....

joplina [5274] 31.01.08 10:04 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Thai_dame skrev:

"No er det gjerne slik at dei som står sist i køa må ta til takke med det dei får.
Dei som ikkje har utsjånaden med seg og ikkje har lært seg å kommunisere med kvinner, kanskje ikkje vore intim med ei kvinne før dei var 26-27 år gamal, dei som ikkje har utdannelse og ein skikkelig jobb, dei som aldri har fått mogligheiten til å føre slekta si vidare. Eg trur desse menna er meir enn glad for å få seg ei kvinne, derfor set dei ikkje krav. For dei er det ikkje så nøye at kvinna ikkje tek vare på seg sjølv, det viktigaste er at dei har nokon å klamre seg fast i."

- Ja, det hender de importerer seg en kone også (som pga leveforhold stort sett tar til takke med hva det skulle være) for å slippe å være alene.

Går en serie om det på TV for tiden.

Sitat slutt.

Dette innlegget viser en stygg forakt for menn som velger kvinner fra Asia/Thailand samt de kvinner som velger å flytte hit fordi de selv anser det som bedre enn å bo i sitt hjemland. Jeg har selv fulgt med på denne serien og sitter igjen med et helt annet inntrykk enn det Snipp1 slenger ut av seg.

Når hun i tillegg velger å forsvare sitt utsagn og følger opp med flere innlegg om "importbruder og arrangerte reiser" så viser hun sine fordommer så klart i dagen. Og det hadde jeg ikke ventet av Snipp1. Jeg trodde hun var mer reflektert over samfunnet og dets mekanismer enn dette.

Og før noen henger seg på dette og sier at alle vet import osv forekommer; ja det forekommer. Men den store majoriteten av disse ekteskapene er basert på helt andre løsninger enn den lille delen Snipp1 henviser til.
Derfor blir hennes innlegg så totalt smakløst og ekkelt. Slikt leser man av mennesker med rasistiske meninger, mennesker med mindre intelligens og mennesker som av andre årsaker er lite tolerante. Jeg opplever ikke Snipp1 slik!

Håper dette var litt oppklarende misschance, jeg forsøkte ikke å vri meg unna - jeg forsøkte å unngå å bli med på søppeldebatten Snipp1 la opp til.

Poeten

Snipp1

Snipp1
01.02.08 18:10
Øh,

hva har det Joplina skriver med meg å gjøre?

missChance

missChance
01.02.08 18:12
Så poeten2 klipper ut et innlegg skrevet av Joplina og bruker det mot Snipp? For så å kalle henne arrogant når hun spør hva du henviser til. Hvem er det egentlig som kun ønsker å krangle her, tro?

Og ikke lat som om du ikke var klar over det - for jeg spurte deg i går om det ikke heller var Joplina som hadde skrevet et innlegg som omhandlet det temaet.

poeten2

poeten2
01.02.08 18:14
Snipp1 skrev:
Øh,

hva har det Joplina skriver med meg å gjøre?

>>>UFF!!! SORRY! BEKLAGER!! Jeg er på bærtur. Jeg har blandet dere og legge meg FLAT!!!!! UNNSKYLD

Innlegget jeg klippet inn er selvsagt henvist til JOPLINA!

Poeten
poeten2

poeten2
01.02.08 18:15
missChance skrev:
Så poeten2 klipper ut et innlegg skrevet av Joplina og bruker det mot Snipp? For så å kalle henne arrogant når hun spør hva du henviser til. Hvem er det egentlig som kun ønsker å krangle her, tro?

Og ikke lat som om du ikke var klar over det - for jeg spurte deg i går om det ikke heller var Joplina som hadde skrevet et innlegg som omhandlet det temaet.

>>Se innlegget over, og for å være 100% ærlig, jeg har ikke sett innlegget du sier du har skrevet der du stilte meg spm om dette. Så nei, jeg så ikke dette, men skulle selvsagt ha VIST det. Min tabbe!
Snipp1

Snipp1
01.02.08 18:16
poeten2 skrev:
>>>UFF!!! SORRY! BEKLAGER!! Jeg er på bærtur. Jeg har blandet dere og legge meg FLAT!!!!! UNNSKYLD
---------------
Hehe, apology accepted, my friend. :-)

forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.02.08 18:17
Jeg ser 50% foreldre som skiller lag med det resultatet at 9 av 10 barn havner hos mor. Jeg ser barn og fedre som lider over ikke å få reell mulighet for å ha et familieliv sammen uavhengig av mors velvilje (eller manglende sådan)!

Jeg ser barn og fedre påføres sår som de bruker resten av livet på å slikke!

Jeg ser en trangsporet feminisme som driver kjønnkrig og kvinnekamp - på bekostning av resten av befolkningen som er ikke-kvinner!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg