Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Antifeminsme er ikke kvinnehat, men systemkritikk

NYTT TEMA
forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 09:46
Det er bare en del av den mannefiendtlige feminismepropaganda å klistre negative, devaluerende og svertende merkelapper på meningsmotstandere.

"Er du ikke med oss - er du mot oss!" Slik er ikke sjeldent refrenget til de ivrigste feministene. Legg merke til her på dette debattforum hvor ofte feminismetilhengere skriver "vi" og "oss" for å understreke at de er en homogent, velsynkronisert, trofast og lojalt fellesskap.

Men kampen for at menneskerettigheter skal komme alle mennesker til gode - ikke bare kvinner - er ikke kvinnehat - men respekt for alle menneskers egetverd!

Stå på - det er ikke alle som hater deg fordi du ikke er enig med feministene - eller støtter feminisme!

Du er ikke en kvinnehater fordi du mener at abort er drap på uskyldige barn mens de fremdeles er inne i morens mage!

Du er heller ikke kvinnehater fordi du ønsker at barn skal få lov å være i kontakt med far også selvom mor vil gjøre det slutt!

Du er heller ikke kvinnehater fordi du ikke liker aggresjon fra kvinner!

Å mislike dårlig adferd betyr ikke at du misliker den som utøver eller praktiserer dårlig adferd!
joplina

joplina
02.02.08 09:48
Herregud som du spammer
Snipp1

Snipp1
02.02.08 09:50
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 10:33)

forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 09:52
Du sprer usannheter, Joplina!

Det er ikke i samsvar med nettetiketten!

Prøv å hold deg til sak i stedet for person!
forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 09:55
Ikke noe dårlig råd, Snipp1 - men det er av og til vanskelig for utenforstående å skille de ulike fragmentene fra hverandre! Det er tydeligvis en sammensurium av nettverk og kontakter - mer eller mindre flettet og knyttet sammen i en grad som kan virke vanskelig å gjennomskue og kartlegge. I alle fall for en amatør som meg!
Bit-ten

Bit-ten
02.02.08 09:58
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 10:33)

Snipp1

Snipp1
02.02.08 10:01
forelderlikeverd skrev:
Ikke noe dårlig råd, Snipp1
---------------
Nei, de er faktisk ganske gode. Burde egentlig være et regelsett her på Likestillingsforumet. Da hadde diskusjonen blitt mye bedre.

- men det er av og til vanskelig for utenforstående å skille de ulike fragmentene fra hverandre!
----------------
Nå vet ikke jeg helt hva et "fragment" er her, men siden du likte rådene, så kan det jo være en ide å ta dem til seg. Hvis du ikke vet eller kan skille dette fra hverandre, så kan det kanskje være en ide å la være å skrive akkurat det sammensausede du hadde tenkt å skrive?

I alle fall for en amatør som meg!
---------------
Alle blir flinkere med trening. Bare å begynne å øve! :-)

forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 10:14
Å ha med feminisme og kvinnenettverk å gjøre - er ikke noen spøk for en menneskerettighetsforekjemper med hovedfokus på forholdet mellom barn og fedre!

Det er som å famle seg frem i blinde - i et mørklagt minefelt - omringet av skytetårn med overivrige snikskyttere, løse på avtrekkerne og utstyrt med infrarøde kikkertsikter!

Det er nesten som å ville seg selv vondt!

Kanskje ikke noe rart at en del mannfolk konverterer til feminister - bare for å få et behageligere liv!?
joplina

joplina
02.02.08 10:15
foreldrelikverd skrev:

"Du sprer usannheter, Joplina!

Prøv å hold deg til sak i stedet for person!"

- Jeg sprer _ikke_ usannheter om din spamme-frekvens

***Tema: Antifeminsme er ikke kvinnehat, men systemkritikk!

"Det er bare en del av den mannefiendtlige feminismepropaganda å klistre negative, devaluerende og svertende merkelapper på meningsmotstandere."

***Tema: Krisesentrene og det feminisiske prosjektet...

"Er ikke krisesentrene nok aktive med å fullføre det feministiske prosjektet?"

***Tema: Krisesentrene instrueres i fedres udugelighet!

"Her instrueres altså krisesentrene i hvordan fedre i kraft av sitt kjønn er dårligere foreldre enn mødre!

Et ledd i det feministiske prosjektet?"

***Tema: Ekstremfeminisme i praksis - uhemmet vold mot menn

"Dette er noe av det som skaper antifeminisme og skepsis til feministisk likestilling"

***Tema: Hva er en FEZI?

"Er det egentlig en forkortelse for ekstremfeminist som ser på kvinnen som en overlegen skapning i forhold til mannen? En forkortelse for de mennesker som mener at kvinnens rettigheter må gå foran menneskerettigheter for folk flest?"

***Tema: Er frontfeministene ved å nærme seg bestemoralder?

"Inne i artikkelen finner man intet som tyder på at bestemor er mer populær enn bestefar - men den feministiske tradisjonen tro, er bestemødre viktigere å trekke frem enn bestefedre!

Denne siste flodbølge av feministisk propaganda i de fleste større norske avisene motiverer, stimulerer og inviterer til den sedvanlige feministiske oppdelingen i "vi" (de gode) og de andre (de mindre gode med undergruppen de ikke-gode, som består av menn)!"

***Tema: Når forskning forbeholdes kvinnen - og kun kvinnen

"All kjønnsforskning blir de feministiske tradisjonene tro, forbeholdt kvinnen."

***Tema: Er dagens feminisme utsprunget av Ku Klux Klan?

"Feminismen i Norge er hovedsaklig importert fra USA, hvor det nå viser seg at den kan stamme fra en ganske spesiell kvinnegruppe med tilknytning til Ku Klux Klan som ikke er spesielt opptatt av likestilling, men snarere ønsker total kontroll over mannen!"

***Tema: Nok en konsekvens av blind feminisme i Norge?

***Tema: En gigantisk feministisk flopp avslører seg nå!

"Her diskuteres feminismens løgnaktige propaganda og de skadelige systemfeil den skaper - ikke kvinnens egenskaper kontra mannens!"

***Tema: Når fedre presses inn i en krok av myndighetene...

"Vi har mange slike tilfeller hvor det ikke i første omgang går tydelig frem hva som er opptakten til en dramatisk episode - men ofte viser det seg i etterkant at det er fedre som er systematisk knekket, ydmyket, ødelagt, diskriminert, lemlestet og undertrykket av et ekstremt fedrefiendsk mekanisk regelverk."

***Tema: Feminisme har intet med likestilling å gjøre!

"Feminisme er kvinnekamp, kjønnskamp, kvinnesjåvinisme og demonisering av mannen satt i system!

Derfor er regelverket rundt familier og barn konstruert for i all enkelhet å gjøre det lettere for kvinnen å kvitte seg med mannen - også når hun har fått barn med ham!"

*************Og nå gidder jeg ikke hente frem flere spamme-eksempler på tråd etter tråd etter tråd med likelydende innhold *************

Hadde hele ruklet fått plass i ruta for upassende innlegg ,så hadde jeg sendt den inn som spam også.
Men lista blir _alltid_ for lang.

PS. Før jeg rakk å sende dette svaret, så hadde du laget enda en tråd :

***Tema: Feminismens ytterste konsekvens? Barn med seg selv

"Dette er vel feminismen i sin ytterste konsekvens - at kvinner kan parre seg med seg selv? Enhver ekstremfeminists våte drøm?"

foreldrelikverd skrev:

"Du sprer usannheter, Joplina!

Prøv å hold deg til sak i stedet for person!"

- Jeg sprer _ikke_ usannheter om din spamme-frekvens

Tema: Antifeminsme er ikke kvinnehat, men systemkritikk!

"Det er bare en del av den mannefiendtlige feminismepropaganda å klistre negative, devaluerende og svertende merkelapper på meningsmotstandere."

Tema: Krisesentrene og det feminisiske prosjektet...

"Er ikke krisesentrene nok aktive med å fullføre det feministiske prosjektet?"

Tema: Krisesentrene instrueres i fedres udugelighet!

"Her instrueres altså krisesentrene i hvordan fedre i kraft av sitt kjønn er dårligere foreldre enn mødre!

Et ledd i det feministiske prosjektet?"

Tema: Ekstremfeminisme i praksis - uhemmet vold mot menn

"Dette er noe av det som skaper antifeminisme og skepsis til feministisk likestilling"

"Tema: Hva er en FEZI?

"Er det egentlig en forkortelse for ekstremfeminist som ser på kvinnen som en overlegen skapning i forhold til mannen? En forkortelse for de mennesker som mener at kvinnens rettigheter må gå foran menneskerettigheter for folk flest?"

"Tema: Er frontfeministene ved å nærme seg bestemoralder?

"Inne i artikkelen finner man intet som tyder på at bestemor er mer populær enn bestefar - men den feministiske tradisjonen tro, er bestemødre viktigere å trekke frem enn bestefedre!

Denne siste flodbølge av feministisk propaganda i de fleste større norske avisene motiverer, stimulerer og inviterer til den sedvanlige feministiske oppdelingen i "vi" (de gode) og de andre (de mindre gode med undergruppen de ikke-gode, som består av menn)!"

Tema: Når forskning forbeholdes kvinnen - og kun kvinnen

"All kjønnsforskning blir de feministiske tradisjonene tro, forbeholdt kvinnen."

Tema: Er dagens feminisme utspru
Snipp1

Snipp1
02.02.08 10:19
forelderlikeverd skrev:
Å ha med feminisme og kvinnenettverk å gjøre - er ikke noen spøk for en menneskerettighetsforekjemper med hovedfokus på forholdet mellom barn og fedre!

Det er som å famle seg frem i blinde - i et mørklagt minefelt - omringet av skytetårn med overivrige snikskyttere, løse på avtrekkerne og utstyrt med infrarøde kikkertsikter!
-----------------
Nå skjønte jeg ikke helt dette, men du sier i praksis her at du ikke aner hvem denne "motstanderen" din er - du bare tipper at det må være et eller annet "feministisk prosjekt" og en haug med "kvinnenettverk", men du har egentlig ikke peiling i det hele tatt?

Det bare ER noen der som gjør livet ditt vanskelig?

Jeg tror du bør bytte nick. Don Quixote høres mer passende ut.

forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 10:19
Prøv å gjør en parallell kartlegging på - f.eks. fotballforum!

Bare fordi du ikke er enig betyr det ikke nødvendigvis at de sakene jeg tar opp er urelevante!
forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 10:21
Jepp :D "Kampen mot vinnmøllene!" Føler meg tidvis som en slik ridder!
Snipp1

Snipp1
02.02.08 10:23
Hehe du har nå ihvertfall selvinnsikt, den skal du ha. Godt du ser det selv, ikke alle som gjør det.

Men jeg tror faktisk at din personlige kamp blir lettere dersom du legger fiktive fiender på hylla, og heller konsentrerer deg om sak og løsning. Anbefales!

forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 10:23
Joplina - de trådene jeg starter som eventuelt bare er uinteressante gjentakelser - de dør ut av seg selv!

Er de av en form for interesse - så overlever de - noen veldig få overraskende lenge!
forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 10:25
Desverre har en del "innbildte" fiender vist seg å være høyst så reelle, når det kommer til stykket :(
Snipp1

Snipp1
02.02.08 10:28
forelderlikeverd skrev:
Desverre har en del "innbildte" fiender vist seg å være høyst så reelle, når det kommer til stykket :(
---------------
Du får lese tipsene en gang til, tror jeg. Vi var jo enige om at de var gode! Hvis disse "fiendene" er så reelle, burde det jo være uproblematisk for deg å være konkret.

Det er forøvrig et tips som mangler, og det er at det sjelden er en god ide å projisere egne, høyst personlige erfaringer over på hele samfunnet og gjøre generelle vurderinger basert på dette. Det er høyst menneskelig, men det blir bare rett og slett helt feil.

Xanadu

Xanadu
02.02.08 10:33
Det virker som om ekstremfeministene benytter samme strategi som Stalin, Mao og andre diktatorer som vi helst vil glemme. Er du ikke med oss er du vår fiende. For ekstremfeministene er mannen fienden - uansett og de har klart å infisere presse og politikk, samt skoleverket med mannshat og stigma mot menn.
Feminister krenker både ytringsfriheten og truer rettsvernet med sin agering og propaganda.

Antifeminisme er følgelig god systemkritikk og det får feministene tåle.
enigma_undercover

enigma_undercover
02.02.08 10:42
forelderlikeverd skrev (mye).

Ikke for å skape konflikter her. Men å bekjenne seg som "antifeminist" er ikke helt systemkritikk etter min oppfatning. Feminisme er derimot en politisk kreftsvulst som intet gjør annet enn å forderve samfunnet svulsten lever i.

Man har hørt fra halvsikre kilder at Politiets Sikkerhetstjeneste (PST) holder feministiske miljøer i Norge under oppsikt. Man trenger ikke å presisere "Jeg er anti-bankraner" fordi man ikke akter å rane banker.

Slikt sett er jeg ikke anti-feminist. Rett og slett fordi jeg er en samfunnsborger med de beste intensjoner for mine medborgere. Herav inkludert en god porsjon åndelig rettledning som sårbare kvinner trenger i dag, men som dessverre feministene forsøker å bruke til sine formål.
LiKri

LiKri
02.02.08 11:23
forelderlikeverd skrev:
"Er du ikke med oss - er du mot oss!" Slik er ikke sjeldent refrenget til de ivrigste feministene.

-- Pussig nok ikke ulik din egen argumentasjon flv..

forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 11:26
Kan ikke minnes at jeg noen gang har argumentert slik!
Anouk

Anouk
02.02.08 11:47
FLV
Kanskje ikke noe rart at en del mannfolk konverterer til feminister - bare for å få et behageligere liv!?

En mann har ikke nødvendigvis konvertert til feminist, fordi han sier seg enig i et og annet av "feministenes" synspunkter.

forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 11:52
Noen er der i alle fall!
forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 11:56
Jeg tror det var Thomas Gjerdsen som forkynte at han var feminist - på sin hals - for det var det tryggeste å si i alle sammenhenger!
enigma_undercover

enigma_undercover
02.02.08 12:02
En råtjangs!

Jeg påstår at det ikke finnes kristne feminister. Ingen.

Svar utbes (fra feminister).
Xanadu

Xanadu
02.02.08 12:04
joplina skrev:
Herregud som du spammer

Joplina har vel langt flere innlegg enn forelderlikeverd? Snakket noen om spam eller er det forsøk på sensur av fri ytring - i strid med Menneskerettslovens § 10

Feminister får tåle debatt. Forøvrig forbauser det meg ikke at PST holder visse ekstremfeministiske grupper under oppsikt - de mener seg hevet over loven.

forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 12:06
Laila Dåvøy og Valgjerd Svarstad-Haugland?
forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.02.08 12:09
Der er nok noen som ønsker meg fjernet, ja!
Anouk

Anouk
02.02.08 12:10
Er ikke han komiker av yrke?
:)
KokkaKola

KokkaKola
02.02.08 12:11
enigma_undercover skrev:
En råtjangs!

Jeg påstår at det ikke finnes kristne feminister. Ingen.

Svar utbes (fra feminister).

fe - tro
min - ingen
= ingen tro - Den som tilhører djevelen

Altså ingen kristne feminister

Ref fra Jan Guillous prg heksene, som gikk på History kanalen i dag.
Turbolady

Turbolady
02.02.08 12:12
forelderlikeverd skrev:
Kan ikke minnes at jeg noen gang har argumentert slik!

Turbolady: Dårlig hukommelse FLV? Hvor mange ganger har du ikke prestert å både indirekt og direkte å kalle en del av kvinnene her inne for mannehatere og elitefeminster + div andre "flatterende" beskrivelser når vi er så freidig å motsi deg?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg