Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

vold og lidenskap

NYTT TEMA
Byjente

Byjente
17.02.08 18:40
Dette må vel være det innlegget på VGD som bærer mest preg av liten innsikt av trådstarter.

Det må være skrevet kun for å provosere...
Xebeche

Xebeche
17.02.08 18:49
Fra noens perspektiv finnes det verre ting enn en voldelig partner. Trodde ikke det var en provoserende påstand.
Byjente

Byjente
17.02.08 18:51
Påstandene i ditt innlegg er så far out at jeg har problem med å ta tråden seriøst !
Xebeche

Xebeche
17.02.08 18:59
Dr Phil støtter meg, folk har selv et ansvar for sine handlinger. De velger dette selv og kan ikke skylde på andre enn seg selv. Så jeg tenkte bare, shit, kanskje de ØNSKER slike forhold?
Byjente

Byjente
17.02.08 19:04
*ler*

Ja - da har du fasitsvaret !!!

Her har du litt linker å kose deg med....

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522251.html
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article262360.ece

Xebeche

Xebeche
17.02.08 19:16
Skumleste litt av linkene, og la merke til "mekanismer i hjernen utenfor vår kontroll".

Kom igjen, tenker du ikke på barna som blir uskyldig lidende i dette?

Slike kvinner fortjener ikke sympati, kvinner med barn å ta vare på altså, som bare blir.

Det er barna som blir fucked. Pga disse mekanismene som mor ikke kunne kontrollere.

"Sorry unger, jeg kunne ikke gjort noe uansett hvor mye jeg ønsket å beskytte dere" Det var mekanismen i hjernen min sin skyld.
Byjente

Byjente
17.02.08 19:31
Ja - det er trist, og derfor så viktig at andre rundt dem støtter opp om kvinnen og hjelper til slik at hun kommer seg ut av ekteskapet. Krisesenteret treffer utallige kvinner som er skamslått og desverre går tilbake gang etter gang.... men de aller fleste kommer seg som regel helt bort etter mye hjelp fra andre rundt dem og krisesenteret.

Byjente

Byjente
17.02.08 22:57
Dersom du har rett i det, så må du rådgi alle de thai-damene som oftere og oftere tar kontakt med krisesenteret.

Det er utrolig mye vondt som den vanlige mann og kvinne ikke vet om. Å uttale seg slik du gjør.... det er så langt utenfor det akseptable at jeg synes rett og slett synd på deg.

Turbolady

Turbolady
17.02.08 23:35
Thai_dame skrev:
Dei fleste kvinnfolka som får bank er som regel sjølv skuld i det sjølv. Problemet er at dei ofte har provosert så mykje at mannfolka bankar dei litt vel mykje. Men når vi veit den låge moralen blant kvinnfolka i dag treng dei ofte ein korreksjon.

Turbolady: Selvfølgelig er det kvinnfolka sin skyld. Menn har verken ansvar eller skyld i noe som helst og så har de jo så høy moral i tillegg.
LiKri

LiKri
18.02.08 00:15
Skyld i det selv? Er de skyld i det selv når de blir drept også? Og voldtatt? Psykisk mishandlet gjennom år? Menn som slår, dreper, voldtar og mishandler er selvfølgelig helt uskyldsrene?

Thai_dame

Thai_dame
18.02.08 08:45
Når mor har vore i syden, kjem heim og smittar far med klamydia. Mor har vore på julebord og rota med kollegaer. Far kjem heim etter 1 månad på sjøen og finn mor i senga med naboen. Mor har brukt opp alle pengane på tull og tøys. Mor har kjørt i fylla og krasja bilen. Mor har nok ein gong skulka jobben og far får ikkje middag for ho har brukt dagen til å kose seg med postmannen. Dette er berre nokre få eksempeler på kva kvinnfolka kunne trenge ein liten korreks for.
LiKri

LiKri
18.02.08 09:41
Det var ikke det jeg spurte om thaidame.

Skyld i det selv? Er de skyld i det selv når de blir drept også? Og voldtatt? Psykisk mishandlet gjennom år? Menn som slår, dreper, voldtar og mishandler er selvfølgelig helt uskyldsrene?

Ja eller nei.

Thai_dame

Thai_dame
18.02.08 09:44
Det er ikkje voldtekt og drap vi diskuterer her. Eg går ut i frå at du har så pass mykje i nøtta at du klarar å trekke ein konklusjon sjølv.

Som ein digresjon kan eg nevne at 90% av anmeldelsar for voldtekt er falske.
LiKri

LiKri
18.02.08 09:47
Ja eller nei. Du må gjerne svare på spørsmålene separat.

Thai_dame

Thai_dame
18.02.08 10:08
Kvar har eg nevnt voltekt og drap? Slike ting får du spekulere i sjølv.
Xebeche

Xebeche
18.02.08 10:22
For å korrigere meg selv litt angående hvem jeg har sympati for, så har jeg sympati for kvinner som er utsatt for fysisk og seksuell mishandling av sine fedre, og senere går inn i forhold med voldelige menn.

Slike kvinner bør absolutt ikke melde seg inn i SM-klubb, men søke hjelp. Vi vet jo at mennesker finner partnere som ligner på far/mor, og med den tanken i hodet er misbrukte kvinner i en veldig komplisert situasjon.
joplina

joplina
18.02.08 10:49
Xebeche skrev:

"Dere som går fra det ene voldelige forholdet til det andre, dere som gang på gang oppsøker situasjonen. Har dere noengang vurdert å melde dere inn i en SM-klubb?

Dere liker det ikke sant? hehe, jeg vet dere liker det gærninger. Sykt spør du meg, men jeg dømmer ingen. Synes bare dere bør være ærlige, ikke fortell hele verden at partneren din slår deg når det er nettopp det som fikk deg til å forelske deg i personen. Mens dere griner og syter over å være psykisk nedbrutt, haha. Nedbrutt my ass, det tenner dere. Ellers hadde dere dumpa partneren enkelt og greit.

Bare mine betraktninger dette her, påstår ikke at jeg kjenner sannheten, men det er mitt inntrykk av dere falske voldsromantiserende pervoer."
*************************************************************************************************************

-Du dømmer ingen med innlegget ditt sier du...?
Og du påstår ikke at du kjenner sannheten......Nei, det skulle jaggu bare mangle.

De som har BD/SM som seksuell preferanse, nyter det i kontrollerte former.
Det kan høres ut som om du ikke har peiling på hva det går ut på.

Mennesker i slike forhold har ikke sexleker 24 timer i døgnet. Men når de _har_ det så er begge parter 100% inneforståtte med det, og de har også stopp-signal som respekteres av begge parter.

Saken er den at _begge_ parter finner det seksuellt stimulerende, og dermed er det også positivt for begge parter.

Å være i et voldelig forhold har ingenting med seksuell stimulering å gjøre.
Å ikke vite _hva_ som får partneren sint og hvorvidt man blir slått,sparket.lugget eller slengt vegg-i-mellom er ikke seksuellt stimulernede.
Og ende opp med en utslått tann, en brukket nese, en durabelig blåveis eller hår revet av hodet er ikke seksuellt stimulerende eller en positiv opplevelse.

Mennesker som liker BD/SM skader ikke hverandre og slår ut tenner og brekker armer.

Hvis du virkelig innbilder deg at mennesker går inn i et forhold der de allerede under kurtisen/flørten/datingen blir banket helseløse uten grunn - så syns jeg (etter å ha lest trådstarten din) at _du_ bør legge ved èn eller annen form for dokumentasjon som sier at `_dèt_ er helt vanlig praksis.

Det er vel heller slik at under flørt/kurtise og dating så er kjæresten den "søteste" i hele verden.....kanskje sjalu, men det er jo bare såååå søtt fordi det viser hvor redd han er for å miste "meg".....

Første ørefik eller slag kommer gjerne etter en kveld på byen, der hun har sett på noen, danset med noen eller snakket med noen.

Tårer og unnskyldninger og 20 røde roser......MEN....dette gir også henne litt skyldfølelse. Hun hadde drukket...kanskje snakket hun for mye med en annen....kanskje dansen hun for tett.

Det sniker seg på.....det er ikke slik at et voldsmonster står der ferdig.

Etterhvert slutter hun helt å gå ut med veninner....det er ikke verdt det....hun tilpasser seg hans såkallte "sjalusi"....han liker kanskje ikke hennes venner heller....så venneforhold skrumper inn. Det skjer alltså ikke på èn uke. Og innimellom er han verdens godeste,ømmeste ,snilleste......og det skjer en kobling i hodet mellom hennes oppførsel og at hun får hans gode oppmerksomhet.

Til slutt må hun passe klokken når hun er på butikken...gjøre rede for tidsbruken.....og i løpet av denne tiden har det kanskje kommet et barn eller to - som også kan brukes som pressmiddel.

Det er ren skjær hjernevasking og har INGENTING med seksuell nytelse å gjøre.

Og er du først hjernevasket, så greier du ikke å se risikomomentene i samme grad som om du ikke er det. Derfor gjentar det seg....som å ha kommet inn i en ond sirkel.

Sjarmering,flørt, åpenhet.....innstramming på alt sammen...og til slutt er de positive sidene kun tilstede som belønning som hun må gjøre seg fortjent av.

Og at DU ikke engang skjønner såpass er KUN pinlig.
Xebeche

Xebeche
18.02.08 11:10
Jeg snakker om kvinner som foretrekker forhold med menn som bruker agressivitet og en kraftig ørefik iblant for å sette dem på plass. Dytter dem ned i gulvet og sånn. Tenkte ikke på alvorlig vold som brukne tenner, knytteneve slag i ansiktet og den slags.
joplina

joplina
18.02.08 11:21
Xebeche skrev:

"Jeg snakker om kvinner som foretrekker forhold med menn som bruker agressivitet og en kraftig ørefik iblant for å sette dem på plass."

-Spiller ingen rolle hva du snakker om, for du vet åpenbart ikke hva du snakker om.
Xebeche

Xebeche
18.02.08 11:53
joplina skrev:
Hvis du virkelig innbilder deg at mennesker går inn i et forhold der de allerede under kurtisen/flørten/datingen blir banket helseløse uten grunn - så syns jeg (etter å ha lest trådstarten din) at _du_ bør legge ved èn eller annen form for dokumentasjon som sier at `_dèt_ er helt vanlig praksis.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Nei, som nevnt tenker jeg ikke her på alvorlig vold som å bli banket helseløs.

Men jeg tror slike kvinner virkelig knytter seg til og blir forelsket i mannen når han setter henne på plass slik jeg beskrev i stad. Vet ikke hva som er vanlig, men jeg trenger hvertfall noen måneder før jeg blir forelsket. Så om mannen gir henne en ørefik etter ca 2-3 måneder i en krangel, så tror jeg ikke slike kvinner avslutter forholdet pga en slik "bagatell". Det knytter dem tvert i mot mer sammen. Så kan han gråte litt og si at han er fryktelig lei seg og skamfull. Hun ser at han er følsom og en komplisert mann, og vips så er det gjort. Hun har akseptert mannens rett til å sette henne på plass når hun oppfører seg "galt".

Dette sender signaler til andre menn om hva som er akseptabel/tilgivelig oppførsel overfor kvinner, men det er en annen debatt.
Byjente

Byjente
18.02.08 12:21
Thai_dame skrev:

Vrangforestilling....

Det er en hel tråd på dette vedr falske anmeldelser, og det er godt dokumentert av mange debattanter at det ikke er 90 % falske anmeldelser.
Ikke trekk dette frem igjen!
90% var bare i overskriften, mens videre i artiklene etc kom det frem at det langt fra var 90 % falske.

Om du er usikker..... les tråden din en gang til. Du husker den nok godt :-)
Byjente

Byjente
18.02.08 12:40
Xebeche

Kvinner som lever i forhold der vold preger hverdagen er svært ofte kvinner som har vokst opp i lignende familiesituasjoner og opplever det som en normal måte å leve på. De vet ofte ikke andre måter å leve på, desverre. Det samme ser vi hos pedofile og andre avvikere. De har som regel opplevd det samme i sin egen oppvekst, og har blitt fostret til å oppleve det som normalt.

Om de ser det som unormalt, vet de ikke hvordan et normalt forhold skal leves og trenger terapi og rådgivning for å få bukt med vrangforestillingene. Disse møter en daglig på krisesentrene rundt i hele landet.

Imidlertid er det kommet en ny gruppe brukere til krisesentrene, og det er kvinner som kommer til Norge for å gifte seg med norske menn. En del av disse kommer på bristende forutsetninger og opplever at mannen har en helt annen agenda enn det de ble forespeilet. Vold og isolasjon hender alt for ofte i disse konstilasjonene, og jeg håper virkelig at vi kan få på plass et bedre system som regulerer denne type skjebner (for å forhindre at slikt skjer).

Til sist - men ikke minst...
Jeg ser det ikke som mer ok med et slag med flat hånd for irettesettelse - enn det å skamslå. Begge deler er utøvelse av vold, og er fullstendig uakseptabelt. Man løser ikke noe ved hjelp av vold!

Xebeche

Xebeche
18.02.08 12:50
Byjente

Jeg korrigerte jo meg selv angående kvinner som er oppvokst med vold. For dem er vold normalt, og det er jo en tragedie for dem.

Angående slag med flat hånd kontra knytteneveslag, så er jeg enig i at begge deler er uakseptable voldelige handlinger. Men jeg håper du skjønner at å skamslå noen er mye, mye verre enn slag med flat hånd?

Nå ble visst startinnlegget mitt slettet. Det tar jeg som et kompliment, rar som jeg er ;-) Noen følte seg vel tråkket på tærne.
Byjente

Byjente
18.02.08 12:56
Vold er vold - uavhengig av styrken i slagene. Det er tanken og handlingen som teller.

Start innlegget ditt var ganske så støtende for enkelte, vil jeg tro.
Sikkert derfor det ble slettet.
Det kan være mange skjebner bak hver enkelt skjerm hos de som skriver... jeg tror ditt innlegg kan ha blitt opplevd som svært støtende og belastende dersom noen har opplevd vold...

Kanskje like så greit at innlegget forsvant. Tråden fortsetter jo likevel :-)
Temaet er viktig!!!

Helene_5

Helene_5
18.02.08 14:16
Thai_dame skrev:
Når mor har vore i syden, kjem heim og smittar far med klamydia. Mor har vore på julebord og rota med kollegaer. Far kjem heim etter 1 månad på sjøen og finn mor i senga med naboen. Mor har brukt opp alle pengane på tull og tøys. Mor har kjørt i fylla og krasja bilen. Mor har nok ein gong skulka jobben og far får ikkje middag for ho har brukt dagen til å kose seg med postmannen. Dette er berre nokre få eksempeler på kva kvinnfolka kunne trenge ein liten korreks for.
**
Fnis.... Du er litt av en stakkar thaimann! Håper du får det bedre med årene.
LiKri

LiKri
18.02.08 14:46
Thaidame: det er en naturlig forlengelse av din påstand. Kvinner blir både drept, voldtatt og psykisk mishandlet av sine ektemenn. Voldtekt og drap skjer ikke bare utenfor hjemmets lune arne.

Thai_dame

Thai_dame
18.02.08 16:05
Byjente skrev:
Thai_dame skrev:

Vrangforestilling....

Det er en hel tråd på dette vedr falske anmeldelser, og det er godt dokumentert av mange debattanter at det ikke er 90 % falske anmeldelser.
Ikke trekk dette frem igjen!
90% var bare i overskriften, mens videre i artiklene etc kom det frem at det langt fra var 90 % falske.

Om du er usikker..... les tråden din en gang til. Du husker den nok godt :-)

Reinspikka løgn. Jfr. politiadvokaten er det ikkje hold i 83% av alle sake som blir etterforska og nesten halvparten av alle sake ender med frifinnelse. Eg og mange med meg kallar dette falske anmeldelsar. Ein bør ha noko fare med før ein øydelegger livet til andre. Men som alt anna handlar dette om moral.

Kvinnfolka som anmelder falsk burde ta lærdom av råd fra kjende norske advokatar.

Byjente

Byjente
18.02.08 16:09
vis meg den linken du hevder gir mest troverdighet rundt dette, Thai_damen...
Forandrer gjerne syn på det dersom du har fakta som viser annerledes enn det jeg har lest.

"Eg og mange andre meiner" er ikke fakta nok for meg.

:-)
gammelKaffe

gammelKaffe
18.02.08 16:11
frifinnelse for den tiltalte betyr ikke at det er en falsk anmeldelse, thai_dame og det burde til og med du også skjønne. Frifinnelse betyr at det ikke finnes tilstrekkelige beviser for en domsfellelse, men ikke at forbrytelsen ikke har funnet sted. Et viktig prinsipp i rettsstaten er nemlig at ingen skal kunne dømmes uten tilstrekkelig beviser.

Xebeche

Xebeche
18.02.08 16:15
joplina skrev:
Spiller ingen rolle hva du snakker om, for du vet åpenbart ikke hva du snakker om.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Familien min er splittet pga vold joplina, så tror nok jeg vet en del. Men du må gjerne plukke utsagnene mine fra hverandre bit for bit og vise meg hvor latterlige de er. Jeg er jo ikke skråsikker selv, er skjelden det, men de er min for tiden beste forklaringsmodell.

Blir dessverre litt vanskelig dog, når startinnlegget ikke lenger eksisterer.

Forøvrig fint om du presiserer litt utover "du vet ikke hva du snakker om". Det blir så vagt å forholde seg til hvis du skjønner.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg