Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Here we go again.......

NYTT TEMA
poeten2

poeten2
18.02.08 11:58
Nå baserer jeg meg KUN på det VG skriver i sin artikkel. Så jeg tar masse forbehold om sider ved saken som ikke er kjente osv.
Allikevel, her ser vi at siden far kidnapper mor så blir far stemplet på første side av VG og Dagbladet og etterlyst over hele verden. Når skjedde dette sist en mor kidnappet sine barn? Det blir knapt nevnt....
Videre kan vi lese i artikkelen at barnet vokste opp i Thailand, men at mor, som er svensk skulle flytte til Sverige, på den andre siden av jorda og ta med seg datteren. Helt sikkert til barnets beste, ikke sant?

Vi ser også at farens x-advokat sier det er sider i denne saken som ikke er belyst. Bombe, det er jo til fars fordel, og dette skal jo ties........

Han sier også at hadde mor opptrådt litt mer rasjonelt hadde ikke dette skjedd.
Det kommer også frem at FAR har anmeldt MOR for kidnapping. Hvorfor ble det ikke førstesideoppslag den gangen?

Snakk om å vinkle saken slik at far blir den store syndebukken.....

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=503921

Poeten
Bit-ten

Bit-ten
18.02.08 12:16
poeten2 skrev:
"Når skjedde dette sist en mor kidnappet sine barn? Det blir knapt nevnt...."

http://www.familiestiftelsen.no/node/1314
Denne saken hadde da meget store oppslag. Ikke lenge siden siste gang.

Litt videre googling:
http://www.nettavisen.no/innenriks/article807749.ece

Osv.
poeten2

poeten2
18.02.08 12:27
Bitten, sammenligner du 2 nettartikler, der den ene er på den anonyme siden familiestiftelsen.no med førstesideoppslag i Dagbladet og VG? Og der den ene til og med er på papirutgaven?

Google litt mer du tror jeg

Dessuten, saken som er omtalt på familiestiftelsen er jo slik at mor har barna på tross av at far har fått tilkjent omsorgen. Hvor er myndighetene her? Begge land har underskrevet Haag-konvesjonen. Hva gjør myndighetne? Enn Interpol?
Byjente

Byjente
18.02.08 12:31
*ler'
Hva har det med saken å gjøre?
Begge to eksemplene er artikler og inneholder kun den ene siden av saken.
Kunne tenke meg å høre den andre siden også jeg - før jeg stiller meg til "doms" over noe som helst.

Der er nok av eksempler fra begge sider vil jeg tro
Bit-ten

Bit-ten
18.02.08 12:32
Poeten
Den førstnevnte saken var i de fleste toneangivende mediene. Ikke lenge siden.
Ingen hensikt å være nedlatende. Blir bare tullete, synes jeg.

poeten2

poeten2
18.02.08 12:35
Bit-ten skrev:

Ingen hensikt å være nedlatende. Blir bare tullete, synes jeg.

>>Var ikke meninga å fremstå som nedlatende. Budskapet var at du kan lete litt mer for å finne sammenlignbart materiale, da jeg har problemer med å se at "min" sak og dine er direkte sammelignbare. Ok:)?

Klem, Poeten
Bit-ten

Bit-ten
18.02.08 12:36
poeten2

ok.
forelderlikeverd

forelderlikeverd
18.02.08 17:38
Klassisk og typisk!

Far er den slemme mens mor er offeret for mannens overgrep! Noe nytt?
Byjente

Byjente
18.02.08 17:58
forelderlikeverd skrev:
Klassisk og typisk!

Far er den slemme mens mor er offeret for mannens overgrep! Noe nytt?

jada jada jada....

og sånn er vi alle sammen.....

fytti rakkern og fysjameg!
lukrets

lukrets
18.02.08 21:34
hvor ofte har en norsk mor kidnappet barnet sitt og dratt til utlandet? eller kidnappet barnet fra utlandet og dratt til Norge?

det er det som er storyen har. dessuten så skriver nok norske medier om det fordi svenske medier tar saken opp.

luc
Byjente

Byjente
18.02.08 21:49
Poeten...

Vet du eller noen andre her om det finnes statistikker på hvem som bortfører barna etc.
Jeg har kun funnet statistikk rundt hvor mange bortføringer det er til/fra Norge - og til hvilke land.

ase

ase
21.02.08 14:34
Alle som har fått sin historie gjengitt i avisen vet at det sjelden gjengir virkelighetens mange sider.... Det er liksom derfor det ikke er noen grunn til å svelge alt ukritisk, spesielt ikke det som står i en tabloidavis!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg