Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjønnskrigen og det konfliktøkende regelverket.

NYTT TEMA
forelderlikeverd

forelderlikeverd
19.02.08 12:15
Der finnes neppe noen mellommenneskelig tilknytning sterkere enn den som binder foreldre og barn sammen.

Ønsker man bråk skal man bare stille seg i veien mellom forelder og barn.

Ønsker man mer bråk, skal man bare betale noen for å stille seg i veien mellom forelder og barn.

Ønsker man masse bråk betaler man den ene forelder for å stille seg i veien mellom barnet og den andre forelderen.

Ønsker man et ekstremt konfliktnivå - gir man gjennom strukturelle normdannende føringer den ene forelder rang over den andre forelder bare pga kjønn - og betaler denne forelder for å stille seg i veien mellom barnet og den andre forelderen.

Slik er Norges befolkning utsatt for et ondskapsfult og utspekulert regime der, takket være drevne konfliktentreprenører, setter kvinner opp mot menn, mødre opp mot fedre - og reduserer barna til tvistobjekter, maktredskaper og elementer for økonomisk gevinst.

Et slikt ondskapsfult regime vil nødvendigvis virke totalt nedbrytende for tilliten mennesker imellom og befolkningen vil sakte men sikkert brytes ned og gå i oppløsning.

Hvem tjener på det?

Svar: De som ønsker å rappe Norges rikdom mens folket strides innbyrdes!

Kvinner og menn må stå sammen om å skape en forandring av lover og regler til det bedre - og ikke la seg lure av konfliktentreprenører til å starte strid og tvist med sin egen familie og la barna havne i skuddlinjen!

Alle har plikt til å stå sammen for å sikre alle mennesker grunnliggende menneskerettigheter og forhindre konfliktentreprenører i å så splid mellom mennesker som faktisk trives best i fredelig sameksistens!
Byjente

Byjente
19.02.08 12:20
foreldrelikeverd skrev:
Alle har plikt til å stå sammen for å sikre alle mennesker grunnliggende menneskerettigheter og forhindre konfliktentreprenører i å så splid mellom mennesker som faktisk trives best i fredelig sameksistens!

Hvem mener du egentlig her, foreldrelikeverd? (konfliktentreprenører)
forelderlikeverd

forelderlikeverd
19.02.08 13:07
Ja, gudene skal vite.

Konfliktentreprenør er ikke et hederligt yrke - så vi møter sjeldent disse i mediene - men de finnes!

Der finnes mennesker som lar seg betale for å så splid og uenighet i verden - desverre. Utfordringen for resten av oss vanlige mennesker, er ikke å hoppe på limpinnen - eller ta åtet som er lagt ut.

Der finnes masser av eksempler på at stormakter har egne instanser som skal kunne arbeide i det skjulte for å styrke disse stormakters interesser.

Stormakters interesser er ofte ulike naturressurser eller stratetisk viktige landområder.

Hva har Norge som kan være interessant for stormakter?

Olje og det som er ved å bli verdens største investeringsfond.

Hvordan fungerer slike konfliktentreprenører?

De spekulerer i å påvirke - uten å bli oppdaget - utviklingen hvor som helst på kloden hvor store interesser står på spill - i en retning som er gunstig for den stormakt de arbeider for.

Noen av de største industrier er olje, energi, våpen, biler, medisin m.m. og Norge er slett ikke uinteressant i så måte.

Skal du stjele et kjøttbein fra en bikje kan det være lurt å distrahere den!

Kjønnskrigen er blitt storindustri i Norge - men hvem er det som påvirker norske myndigheter til å pøse ut millioner på millioner på kjønnskrig og kvinnekamp?`

Norge vinner intet på å investere i tillitsnedbrytende propaganda - så jeg velger å tro at krefter utenfra presser på for å øke innsatsen som skal sette kvinner opp mot menn, splitte kjernefamilien og skape stadig større skilsmissetal.
Byjente

Byjente
19.02.08 13:34
Fremdeles veldig difust for meg, foreldrelikeverd.

Kan du nevne et konkret eksempel slik at jeg får forståelse for hva du ønsker å diskutere?
Du snakker i store linjer, og det er derfor vanskelig å bli konkret her. Virker litt paranoid, liksom...
Kan du trekke det ned litt og være konkret?
:-)
forelderlikeverd

forelderlikeverd
19.02.08 14:27
En god tryllekunstner holder publikums oppmerksomhet fanget med den ene hånden mens det virkelige trikset utføres med den andre.

Det er en stor kunst å holde befolkningens oppmerksomhet fanget på ulike uvesentligheter mens den virkelige svindel foregår under bordet og bak sceneteppet!
joplina

joplina
19.02.08 14:43
foreldrelikverd skrev:

"Det er en stor kunst å holde befolkningens oppmerksomhet fanget på ulike uvesentligheter mens den virkelige svindel foregår under bordet og bak sceneteppet!"

-Du har blitt bedt om å presisere og tydeliggjøre de konspirasjonsteorier du legger frem, slik at de blir forståelige. Og dette som er sitert over, er det du presterer å svare på henvendelsene.

Så - la oss for all del konspirere mere
La fordekte kjønns-monstre blomstre
Byjente

Byjente
19.02.08 14:49
forelderlikeverd skrev:
En god tryllekunstner holder publikums oppmerksomhet fanget med den ene hånden mens det virkelige trikset utføres med den andre.

Det er en stor kunst å holde befolkningens oppmerksomhet fanget på ulike uvesentligheter mens den virkelige svindel foregår under bordet og bak sceneteppet!

?????????

*ler* Jeg ble ikke mye klokere av svaret ditt, foreldrelikeverd.
Tolker det derfor som en trolle tråd

Synd - for det er sikkert noe poeng ett eller annet sted som kunne vært diskutert.

:-(
forelderlikeverd

forelderlikeverd
19.02.08 15:42
Alle kan vel ikke forstå alt, byjente!

Det som er litt trist er at jeg forsøker å peke ut helt andre mulige momenter i kjønnskrigen enn kvinnens vesen - og likevel bli møtt med skepsis og motvilje!

Der pumpes ikke ubetydelige beløp inn i kjønnskrigen - en slags investering i opprettholdelsen av konfliktnivået - og mange kvinner hopper rett på - med det åpenbare resultatet at menn blir demonisert - og reagerer med tilsvarende kvinneskapsis!

Jeg mener at vi bør fokusere på at kvinner og menn er forskjellige - hvilket er med på å generere naturlig tiltrekking dem imellom! Motsetninger tiltrekker hverandre!
Byjente

Byjente
19.02.08 15:51
Foreldrelikeverd skrev:

Det som er litt trist er at jeg forsøker å peke ut helt andre mulige momenter i kjønnskrigen enn kvinnens vesen - og likevel bli møtt med skepsis og motvilje!

Du blir da ikke møtt med skepsis og motvilje her?
Jeg gjør et iherdig forsøk på å forstå hva du er ute etter å diskutere i tråden din, og så tolker du det slik?

Heyyy...... senk skuldrene og ikke tro alle kvinnene er mot deg.
Noen ser faktisk på deg som en med-debattant og har lyst til å diskutere med deg.
Meg deriblandt
Men - da må du være litt klarere på hva du ønsker å peke på i tråden din, for hvis ikke er det ingen som skjønner hva du vil

Vel ment, skjønner du

forelderlikeverd

forelderlikeverd
19.02.08 16:08
Jeg tror at hele sakskomplekset er veldig sammensatt og at mange faktorer spiller inn. Jeg tro ikke på en enkelt forklaring. Hverken at mannen eller kvinnen er entydig skyldige - men at vi alle kan være utsatt for systemovergrep som er iscenesatt av flittige og iherdige konfliktentreprenører der betales av stormakter som ønsker å profittere på en norsk befolkning i strid med seg selv - et folk i oppløsning. Når kjernefamilien oppløses vil befolkningen splittes - og et splittet folk er lettere å føre bak lyset. Splitt og hersk - kalles det populært. Hvis du vil undertrykke og manipulere en befolkning - er det effektivt å splitte befokningen opp i fraksjoner - og sette disse opp mot hverandre! Et gammelt herskertriks!
Anouk

Anouk
19.02.08 16:19
Flv
Mener du at usynlige, mektige krefter rundt oss arbeider for at min lille kjermefamile skal splittes?
forelderlikeverd

forelderlikeverd
19.02.08 16:51
Det er mulig!
Turbolady

Turbolady
19.02.08 16:52
Vel Anouk.

Min eksmann fikk noen år etter at vi ble skilt, det for seg at noen gikk inn for å ødelegge det gode samarbeidet vi hadde angående barna. Hans paranoia og konspirasjonstanker, hadde i hans tilfelle grunnlag i at han var blitt alvorlig psykisk syk og da var i en alvorlig psykose. Det var grusomt å oppleve han slik, for han var så redd stakkar.
Byjente

Byjente
19.02.08 16:55
Denne diskusjonen blir for abstrakt for meg.
Sorry guys

Kaster meg over middagslagingen i stedenfor
forelderlikeverd

forelderlikeverd
19.02.08 17:06
Spørsmålet gjenstår da - hvilken rolle spilte hans kone i den sammenhengen!
joplina

joplina
19.02.08 17:10
Var han omgift med et troll tror du?

Jeg oppfordrer deg til å ta deg sammen,foreldrelikverd.
Turbolady

Turbolady
19.02.08 17:17
forelderlikeverd skrev:

Turbolady: Hvilken kone? Hva er det du prøver å antyde?
Anouk

Anouk
19.02.08 18:05
Turbolady: Hvilken kone? Hva er det du prøver å antyde?
Det er da åpenbart. Feiler det en mann noget, står det alltid en kvinne bak.
Eva, vet du....
forelderlikeverd

forelderlikeverd
19.02.08 18:26
Ingen røyk uten ild.
Turbolady

Turbolady
19.02.08 19:29
forelderlikeverd skrev:
Ingen røyk uten ild.

Turbolady: Vel, forelderlikeverd, jeg får vel svare deg på samme vis da, siden du presterer å være så skamløs i dine kommentarer.

Hvorfor din kone forlot deg og har holdt deg borte fra barna er jo klart og tydelig, og det har iallfall ikke noe med økonomi å gjøre. Måten du kommuniserer og mistenkeliggjøre dine medmennesker på, forteller jo alt.
forelderlikeverd

forelderlikeverd
19.02.08 20:30
Se det - nå skrur du sjarmen på for alvor, Turbo!
Turbolady

Turbolady
19.02.08 20:38
Ja, jeg må jo matche din "sharm" forelderlikeverd. Synd at du mangler fullstendig selvinsikt.
joplina

joplina
19.02.08 21:01
Den matchet. Vi bør ikke være så vanvittig redde for å matche, når det har gått ren sport i - for somme- å servere personlige stikkpiller!
Thai_dame

Thai_dame
19.02.08 21:06
forelderlikeverd skrev:

Eit særdeles viktig poeng. Kva press var lagt på denne stakkars mannen fra andre hald? For mange er det ikkje alltid lett og forhalde seg til ei kanskje mannevond ex-kone som lagar problemer. Du får ikkje problem med nervane utan grunn
adeline

adeline
19.02.08 21:25
"Thai_dame skrev:
Eit særdeles viktig poeng. Kva press var lagt på denne stakkars mannen fra andre hald? For mange er det ikkje alltid lett og forhalde seg til ei kanskje mannevond ex-kone som lagar problemer. "

Nåja. Flest menn som bir forlatt og dermed flere sinte og bitre menn enn kvinner? Samlivsbrudd er tøft for alle tror jeg da. Og hvis x'en er mannevond eller damvond så er det bare å holde seg unna, det gjør jeg med stor suksess. Men har fått kritikk her inne for at jeg nekter å ha kontakt med den andre. Mern hva pokker gjør man da?
Anouk

Anouk
19.02.08 21:25
Thai_dame
I tidligere tråder har det vært hevdet at det er kvinner som er mest ustabile i psyken.
Men disse får kanskje problemer med nervene uten grunn?
Det kan i hvert fall ikke være en mann som står bak, men kanskje en annen kvinne?
Thai_dame

Thai_dame
19.02.08 21:43
Anouk: Ei ustabil kvinne kan gjere livet til eit helvete for ein kvar mann.
Byjente

Byjente
19.02.08 22:21
Thai_dame skrev:
Anouk: Ei ustabil kvinne kan gjere livet til eit helvete for ein kvar mann.

og.... en ustabil mann kan gjøre livet til et helvete for hver en kvinne.

Det sier seg jo selv.

Dersom noen er ustabile kan de gjøre livet til et helvete for de nærmeste.

Desverre

helv1

helv1
19.02.08 23:17
forelderlikeverd skrev:
blablablablabla.

Jeg håper jeg misforstår deg, men min konklusjon er altså at du tror at noen fremmede stormakter utenfor landets grenser er skyld i at enkelte egoister av noen foreldre ikke klarer å sette BARNA i første rekke, men skaper konflikter for å bøte på sin sårede stolthet, gnagende sjalusi, eller ikke unner tidligere partnere et godt liv.

Tror kanskje du korker flaska.......
Turbolady

Turbolady
20.02.08 01:08
Thai_dame skrev:
forelderlikeverd skrev:

Eit særdeles viktig poeng. Kva press var lagt på denne stakkars mannen fra andre hald? For mange er det ikkje alltid lett og forhalde seg til ei kanskje mannevond ex-kone som lagar problemer. Du får ikkje problem med nervane utan grunn

Turbolady: Til orientering:

Jeg har gått og går videre med oppreist nakke, i forhold til min ex-mann, noe som både han, barna våre og hans og min familie synes jeg har grunn til å gjøre.

Jeg kunne ha fortalt den hele og fulle historien, men jeg kaster ikke perler for svin.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg