Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Red Light District nedlegges - Stor seier

NYTT TEMA
Sneguroshka

Sneguroshka
20.02.08 19:49
for menneskeheten ! En virkelig sjelden god nyhet:

"Arguing that too many brothels and sex bars are linked to criminality, the authorities plan to all but erase the Red Light District. If the plan goes through, the peep shows, sex shops and prostitute windows that line the small alleys and canals will have to go, giving way to galleries, boutiques and upscale restaurants and bars. Goodbye to the big neon signs advertising every possible form of sexual indulgence.

The driving force behind the cleanup is Lodewijk Asscher. A young star of the Dutch Labour Party and deputy mayor of Amsterdam, Asscher believes it's time to deliver his hometown from sleaze—even if he's scuppering a $100 million-a-year industry in the process. He is pleasantly surprised, he says, by the public support he's gotten for the plan. "Every day I get e-mails," he says. A recent survey confirms the sentiment: the city administration's polling agency found that 67 percent of Amsterdam's population supports a clampdown on sketchy business. The Amsterdam City Council approved the plan about two weeks ago by an overwhelming 43-2 majority.

http://www.newsweek.com/id/109373?gt1=10856
pling_6

pling_6
20.02.08 19:51
Faen, betyr det at jeg må forte meg over for å rekke det i min levetid??!!
Kongemannen

Kongemannen
20.02.08 19:57
En skikkelig elendig nyhet. Da blir Amsterdam en mye mindre intresant by å besøke. Tror neppe at prostitusjonen og kriminaliteten blir redusert.

Men når puritanere og moralister får råde går det ille.

Har aldri opplevd noe galt når jeg har oppholdt meg der.
Kent

Kent
20.02.08 20:16
Dette var en trist nyhet for folket.
Kongemannen

Kongemannen
20.02.08 20:27
Synd dette. Live showene er virkelig bra og billig. Det er faktisk med Menn og Kvinner i disse showene. Dermed er det likestilling.

Kommer til å svi for Amsterdam dette.

Motebutikker og resturanter finner du jo overalt ellers , Paris og Milano er jo lysår
forran.

Men det er jo selfølgelig en sosialist som står bak dette også.
enigma_undercover

enigma_undercover
21.02.08 10:53
Finnes heldigvis morsommere ting å gjøre i Amster ;-)
Hurramegrundtomkring

Sikkert fint det, men hvorfor skal de fylle det med butikker, gallerier, resturanter og barer?
Jeg ser ikke noe stor forskjell....
Kunne de ikke heller laget et stort hull i bakken, som folk kunne titte på?
Vwlphbc

Vwlphbc
21.02.08 15:35
Hurramegrundtomkring skrev:
>Kunne de ikke heller laget et stort hull i bakken, som folk kunne titte på?

Ett stort hull i stedet for mange små, mener du?
Hurramegrundtomkring

Ett stort hull i stedet for mange små, mener du?
------------------------------------------------------------------------------
Neida. Det var bare det at skal man først bytte ut noe meningsløst med noe meningsløst så er det kanskje like greit å ikke forkle det, men å bare vise rett ut hva butikker, barer, resturanter og gallerier er...et stort hull i bakken. :)
liberaldemokrat

liberaldemokrat
22.02.08 18:05
Nå må vi holde roen her og slappe av.Såvidt jeg har lest er det snakk om en renovering av området kallt Red light district,for å begrense den åpenbare kriminelle virksomheten i området.Både i Amsterdam og i Holland forøvrig finnes det masse bordeller i ulike oriskategorier.Et generelt forbud mort å kjøpe sex slik som i forbudsstatene Norge og Sverige er ikke aktuelt i Holland,så heldigvis vil det fortsatt være fullt mulig i den nærmeste framtid å reise til Holland for å kjøpe sex i dette flotte landet.Trådstarteren gledet seg nok litt for tidlig.
Bloodgulch

Bloodgulch
22.02.08 22:04
Sneguroshka skrev:
Stor seier for menneskeheten ! En virkelig sjelden god nyhet

----------------------------------------

Hvorfor er det en stor seier for menneskeheten? Forklar pliiiiz
Pappasmurf

Pappasmurf
23.02.08 02:23
Ja, forbudet i Thailand ser jo ut til å ha gjort prostistusjonen mindre atraktiv der..

Vent nå litt..

Pappasmurf
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg