Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sex,sexkjøp,moral,umoral

NYTT TEMA
joplina

joplina
08.03.08 12:49
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:24)

Nemi_5

Nemi_5
08.03.08 13:22
Godt innlegg som vanlig joplina, ispedd flere gode poenger/blinkskudd:-)

Svaret på ditt konkrete spørsmål, er vel gitt, antar jeg:-)

Når det er sagt, så er jeg ikke tilhenger av forbud mot kjøp av sex, tross de problemer en ser knyttet til dette.

Anouk

Anouk
08.03.08 14:12
Du kan like godt innse det Joplina.
Menn her inne er ikke interessert i å snakke om menns dårlige moral eller oppførsel.
Grav frem en falsk voldtektanmeldelse eller en mor som nekter far samvær, hvis du vil ha en aktiv debatt.
russell_martin

russell_martin
08.03.08 14:17
Hvis dere kvinner tror dere er så mye bedre, så kan dere selvsagt få tro det.

Er det så mye bedre og kjøpe, enn å selge....
Anouk

Anouk
08.03.08 14:26
Når det gjelder alle typer seksuell utukt ligger menn langt foran kvinner.
Tolk det som du vil.

De som kjøper sex av mindreårige, narkomane er etter mitt syn verre enn de som selger, mye verre.

De som kjøper sex av luksusprostituerte, stiller omtrent likt som selgeren.
Karmas_Bitch

Karmas_Bitch
08.03.08 15:10
to gale ting blir jo til en riktig så fortsett i same retnig feminister....

hva er billigst å få eit lig ut på byen eller kjøppe seg ei? noen som har undersøkt dette?
tikk

tikk
08.03.08 15:36
Å misbruke barn er en ting. Noe annet er en avtale mellom to voksne pesoner. Du bør skille det. At det finnes et sexmarked viser bare at menn er fratatt å å sex på sine egne premisser. Og at en fair deal er bedre enn alt styret og finurlige måter mannen ellers kan få seg et nypp på.
joplina

joplina
08.03.08 16:10
russel_martin skrev:

"Hvis dere kvinner tror dere er så mye bedre, så kan dere selvsagt få tro det."

- Du snur virkeligheten fullstendig på hode nå.

Her inne på Likestilling er det ikke kvinnene som tror de er så "mye bedre", men mannfolka som hevder at norske kvinner er så meget _verre_.

Man kan lure på vilket grunnlag......

-Jeg for min del vil ikke savne norske torsker som reiser til Danmark for å kjøpe seg sex.

joplina

joplina
08.03.08 17:46
tikk skrev:

"At det finnes et sexmarked viser bare at menn er fratatt å å sex på sine egne premisser. "

- Er "fratatt sex på sine egne premisser"??
Hva i alle dager er dèt for sex - for jeg går ut fra at du ikke snakker om sex med seg selv/onanering - i denne forbindelse?

Hvis det derimot var sex med seg selv på egne premisser du hevder at menn er "fratatt", så skjønner jeg virkelig ikke hva du snakker om.

- Jeg har alltid hatt den forståelsen at sex mellom to mennesker skal være frivillig, ønsket og skje på _begges_ premisser. Premisser under slike forutsetninger er gjerne at èn part ikke gjør ting den andre misliker eller finner ubehagelig eller føler seg presset til.

Kan du forklare hva du egentlig mener?
tikk

tikk
08.03.08 18:11
Det er nå engang slik at 20% av oss menn, knuller 80% av damene. De resterende 80% menn må altså dele på 20% av damene. Det er først og fremst disse som har en mulighet ved å bruke prostituerte. Ser ikke noe galt i det.
joplina

joplina
08.03.08 18:14
Hehe...og dette kan du vel dokumentere...eller i det minste finne en link til...?
Thai_girl

Thai_girl
08.03.08 18:20
Kva med alle dei kvinnfolka som finn seg ein partnar basert på økonomi og status? Prostitusjon blir småtteri samanlikna med dette.
Bit-ten

Bit-ten
08.03.08 18:36

joplina skrev:

"Norske menn antas å dra til Danmark for sexkjøp etter neste årsskifte.
- Vil vi overhode savne dem....?"

Nei!

joplina

joplina
08.03.08 18:41
[Slettet]

tikk

tikk
08.03.08 19:17
Konklusjonen bør vel være at mennesker velger forskjellig og at forskjellene kan være av kulturell art.Alle former for forbud og tvang mot selvstendige voksne valg er en uting.
De landene som har nulltolleranse for det som kalles prostitusjon utmerker seg med den hardeste kvinneundertykkingen.
joplina

joplina
08.03.08 19:27
Min konklusjon er at dobbel standard lever i beste velgående.

Og at de som remjer mest om umoralske norske kvinner, er de som snakker varmest om utenlandske prostituerte, kjøpekoner,prostitusjon generellt - og ikke minst - den naturgitte kvinnerollen ved kjøkkenbenken
forelderlikeverd

forelderlikeverd
08.03.08 19:31
Skjønner ikke helt hvori det moralsk høyverdige ligger i å tilby fremmede menn tilgang til det allerhelligste for penger?

Hvis en mann har nok av penger er der vel lite opprørende over at han tar mot et slikt tilbud!?

Jeg synes det er verre å tilby fremmede adgang til det allerhelligste for penger - enn å takke ja når et slikt tilbud blir deg påprakket!

Få slutt på alle de åpenlyse og anmasete tilbud i Oslo sentrum og gjør det kriminelt i det minste å tilby fremmede adgang til det allerhelligste for penger i all offentlighet!
Snipp1

Snipp1
08.03.08 19:36
forelderlikeverd skrev:
Hvis en mann har nok av penger er der vel lite opprørende over at han tar mot et slikt tilbud!?
-----------------
I utgangspunktet er jeg helt enig med deg - det er mye puritanisme over synet på kjøp og salg av sex.

Men det jeg aldri kommer til å forstå, er hvordan menn kan få seg til å kjøpe sex av en kvinne de ikke vet om er i bransjen av egen fri vilje. For meg er det temmelig opprørende. Hva synes du?
joplina

joplina
08.03.08 19:46
[Slettet]

tikk

tikk
08.03.08 19:52
Jeg syns debatten her vitner om mange gråsoner for hva som kan kalles prostitusjon. Gad vite hvor mange høyaktede kvinner som ikke har hatt andre motiver enn det rent "kjærlige" for sine seksuelle aktiviteter. Slutt å dømme og prakke egen "moral" på andre.
joplina

joplina
08.03.08 19:53
tikk skrev:

"Slutt å dømme og prakke egen "moral" på andre."

- En meget god oppfordring, forutsatt at oppfordringen var til begge kjønn.
forelderlikeverd

forelderlikeverd
08.03.08 20:04
Snipp1 - dette er nok en litt fremmed arena for meg - jeg har nok opplevd for mye god elskov hvor begge ønsker dette så sterkt - at tanken om å kjøpe meg tilgang på en kvinne for å tømme meg forekommer meg fjern og uforståelig!

Jeg foretrekker elskov av den typen hvor vi liger tett omslynget etterpå og er lykkelige over å våkne i hverandres armer neste morgen.

Men er der kvinner som er villige til å ta mot penger for å slippe en fremmed mann til - og menn som er villige til å gjøre dette for penger - så kan jeg ikke se at noen har så veldig med dette å gjøre - men jeg synes nesten det er værre å ta initiativ til å tilby en fremmed mann adgang til det allerhelligste for penger enn det er for en mann å takke ja til et slikt tilbud.

Hvorvidt jenten er tvunget? Hvordan oppdager man det? Språk? Hallik? Blåmerker? Pass? Identifikasjon? Jeg vet ikke hvordan slik avsløres! Hva med å kreve løyve med helseattest? Av begge parter?
Snipp1

Snipp1
08.03.08 20:08
forelderlikeverd skrev:
Hvorvidt jenten er tvunget? Hvordan oppdager man det? Språk? Hallik? Blåmerker? Pass? Identifikasjon? Jeg vet ikke hvordan slik avsløres!
----------------
Nettopp! Jeg forstår altså ikke hvordan noen kan kjøpe sex av et menneske de ikke vet om gjør det frivillig eller ei. Det antas at menneskehandel utgjør en vesentlig del av rekrutteringen til det europeiske sexmarkedet.

Så jeg gjentar: For meg er det temmelig opprørende. Hva synes du?
gammelKaffe

gammelKaffe
08.03.08 20:45
forelderlikeverd skrev:
..... men jeg synes nesten det er værre å ta initiativ til å tilby en fremmed mann adgang til det allerhelligste for penger enn det er for en mann å takke ja til et slikt tilbud.
---
Jeg leser dette som: "Det er mer forkastelig når en kvinne har tilfeldig sex enn når en mann har det". Leste jeg riktig?
enigma_undercover

enigma_undercover
08.03.08 21:37
joplina skrev:
Norske menn antas å dra til Danmark for sexkjøp etter neste årsskifte.
- Vil vi overhode savne dem....?

Det nye lovforslaget innebærer også straffeansvar for kjøp av sex i utlandet. Dvs at man kan straffes i Norge hvis man har kjøpt sex i et annet land.

Lurer på hvor mange norske kvinner som beviselig ikke er motivert av penger eller materiell status som har et forhold til en norsk mann. Prostitusjon?

Farlig å være kapitalist i dag..
Snipp1

Snipp1
08.03.08 21:45
enigma_undercover skrev:
Det nye lovforslaget innebærer også straffeansvar for kjøp av sex i utlandet.
------------------
Lovforslaget innebærer vel ikke det ennå, det er noen fra SV og AP som mener det bør utvides til også å dekke sexkjøp i utlandet. Jeg tviler sterkt på at det blir tatt inn i lovforslaget.

Lurer på hvor mange norske kvinner som beviselig ikke er motivert av penger eller materiell status som har et forhold til en norsk mann. Prostitusjon?
---------------
Jeg vil tippe de fleste norske kvinner som har et forhold til en norsk mann primært er motivert av kjærlighet, evt behov for noen å dele livet med.

Og nei, "eksempelet ditt" er ikke prostitusjon. Jeg forstår ikke hvorfor dette "argumentet" kommer opp hver gang man diskuterer kjøp og salg av sex. Det er temmelig enkelt for de fleste oppegående mennesker å sette et klart skille for hva man mener med prostitusjon.
tikk

tikk
08.03.08 22:48
[Slettet]

Snipp1

Snipp1
08.03.08 22:52
[Slettet]

enigma_undercover

enigma_undercover