Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvis menn skal ta kollektivt ansvar for volden so

NYTT TEMA
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
11.03.08 20:54
enkelte utøver - hvorfor kan ikke kvinnen da ta ansvar for alle skilsmissene som mange kvinner tar initiativ til?

Det er jo etterhvert blitt slått fast at kvinner er like voldelige og aggressive som men - mens mennene er oftest fysisk overlegne.

Tidligere har undersøkelser vist at kvinner oftere (7-9 av 10?) tar initiativ til skilsmisse - i tillegg til å være juridisk overlegne ved å være den forelder med det kjønn som myndighetene velger å favorisere. Ville det da ikke være naturlig at kvinner tok kollektivt ansvar for skilsmissene?

En pussig tanke er det jo også at når menn skiller seg har de allerede etablert et nytt forhold på si - og det jo ikke sjeldent at denne kvinnen som legger an på ham, vet at han er i et forhold - hvilket gjør henne medskyldig i at kjernefamilien går i oppløsning!

Hvis menn skal ta kollektivt ansvar for den vold som enkelte utøver - vil det da ikke være mer enn rimelig at kvinner tar kollektivt ansvar for alle skilsmissene? - ikke minst med tanke på at der er 90% kvinner i de avdelingene i Barne- og Familiedepartementet som har lagt forholdene ekstra godt til rette for at kvinner skal gå lekende lett ut av ekteskapet uten å risikere eller miste noe som helst!?
Thai_girl
Thai_girlInnlegg: 210
11.03.08 21:02
Mykje klokt her.
GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 58804
11.03.08 21:18
Du verden, forelderlikeverd. Dette var toppen du. Har du flere virkelighetsfjerne godbiter mens du fortsatt er i gang????????
joplina
joplinaInnlegg: 63307
11.03.08 21:26
Enhver skal ta ansvar for den vold vedkommede utøver. Det er uintressant om voldsutøveren er en mann eller en kvinne når det kommer til å bære ansvar for voldsutøvelsen - FORDI å utøve vold mot et annet menneske er ved lov forbudt.

Alle men skal ikke kollektivt _bære ansvaret_ for voldsutøvende menn.
Dog forventes det at alle menn tar avstand fra voldsutøvelsen som somme menn bedriver som fører kvinner og barn i døden.
På samme måte som man forventer at kvinner tar avstand fra voldsutøvelsen somme kvinner bedriver som fører menn og barn i døden.

Men når det kommer til skilsmisse, foreldrelikverd, så snakker vi om noe helt annet som overhode ikke er sammenligbart.

Først og fremst fordi det ikke er ulovlig å skille seg.
Det er ikke straffbart å ta ut separasjon, det er ikke straffbart å forlate et forhold eller avslutte et forhold.

Du må for guds skyld lære deg å skille mellom snørr og bart snart!

Et samliv er faktisk ikke enveiskjøring. To parter skal samhandle og samarbeide OG kommunisere for å vedlikeholde og befeste et forhold.

Det er når dette ikke fungerer at forholdene dør. Det er da separasjon og skilsmisse blir aktuelle skritt å ta.
HVEM som tar skrittet forteller ikke hvem som bærer ansvaret i sin helhet for at forholdet har gått dunken.
Det forteller kun _hvem_ som velger å ta det endelige skritt for å avslutte det.

Jeg syns det er på høy tid at du skiller snørr fra bart, og legger deg på et nivå som har rot i virkeligheten - og ikke minst finner deg ting for sammenligning som i det minste er sammenlignbare!
forelderlikeverd
11.03.08 21:33
Ro, ro til fiskeskjær...
Bit-ten
Bit-tenInnlegg: 2627
11.03.08 21:41
joplina skrev:
"Enhver skal ta ansvar for den vold vedkommede utøver. Det er uintressant om voldsutøveren er en mann eller en kvinne når det kommer til å bære ansvar for voldsutøvelsen - FORDI å utøve vold mot et annet menneske er ved lov forbudt.

Alle men skal ikke kollektivt _bære ansvaret_ for voldsutøvende menn.
Dog forventes det at alle menn tar avstand fra voldsutøvelsen som somme menn bedriver som fører kvinner og barn i døden.
På samme måte som man forventer at kvinner tar avstand fra voldsutøvelsen somme kvinner bedriver som fører menn og barn i døden.

Men når det kommer til skilsmisse, foreldrelikverd, så snakker vi om noe helt annet som overhode ikke er sammenligbart.

Først og fremst fordi det ikke er ulovlig å skille seg.
Det er ikke straffbart å ta ut separasjon, det er ikke straffbart å forlate et forhold eller avslutte et forhold.

Du må for guds skyld lære deg å skille mellom snørr og bart snart!

Et samliv er faktisk ikke enveiskjøring. To parter skal samhandle og samarbeide OG kommunisere for å vedlikeholde og befeste et forhold.

Det er når dette ikke fungerer at forholdene dør. Det er da separasjon og skilsmisse blir aktuelle skritt å ta.
HVEM som tar skrittet forteller ikke hvem som bærer ansvaret i sin helhet for at forholdet har gått dunken.
Det forteller kun _hvem_ som velger å ta det endelige skritt for å avslutte det.

Jeg syns det er på høy tid at du skiller snørr fra bart, og legger deg på et nivå som har rot i virkeligheten - og ikke minst finner deg ting for sammenligning som i det minste er sammenlignbare!"

Klart og logisk.
Tiltredes!

forelderlikeverd
11.03.08 21:45
Hvorfor forbauses jeg ikke!
Thai_girl
11.03.08 21:48
FLV:Eg har lese innlegg her på forumet frå kvinnfolk som skryt av at dei har fått tvunge gjennom skilsmisse med dom. Det er ikkje mykje snakk om å gjere eit forsøk på redde ekteskapet.
Karmas_Bitch
Karmas_BitchInnlegg: 696
11.03.08 21:54
forelderlikeverd skrev:
Hvorfor forbauses jeg ikke!

---
fordi de forsvarer levebrødet sit og du vil ha rettferdighet og da er du finden derres.
Sigyn
SigynInnlegg: 2085
11.03.08 21:54
Tvunget gjennom skilsmisse ved dom? Dette er Norge. Her får du skilsmisse uten dom.

Thai_girl
11.03.08 21:57
Det handlar om å markere seg, det handlar om å vere jævlig mot partnaren sin, då gjer nokre kvinnfolk slikt!
Anouk
AnoukInnlegg: 5092
11.03.08 22:01
FLV.
Ærlig talt....
Er det noen som legger kollektiv skyld på kvinner for alt mellom himmel og jord så er det vel nettopp deg.
Hvorfor i all verden skal noen ta kollektivt ansvar for andres dumheter eller forbrytelser?
Karmas_Bitch
Karmas_BitchInnlegg: 696
11.03.08 22:06
forelderlikeverd skrev:
Ro, ro til fiskeskjær...

------
bare sån til opplysnig så er det nye feministiske vrien for å hjernevaske barna ........mange fisker får vi der, ingen til far og 100 til mor .....
forelderlikeverd
11.03.08 22:06
Jeg hadde ikke et eneste sekund trodd at noen fra den sedvanlige motfronten hadde vært i stand til å se en finurlig parallell i resonnementet - men tenkte likevel å gi dem en sjanse! Jeg er jo motstander av at menn og kvinner kollektivt skal bære ansvar for sine kjønnsfrænders misgjerninger.

Men jeg mener at mitt resonnement har langt større relevans i og med at antallet av kvinner som praktiserer aktiv ekteskapsnedbryting er langt større en antallet av menn som er voldelige mot sin egen kjæreste.

Pussig nok er en del av den verste volden utløst, når menn blir hindret i å fortsette med god, jevn og nær kontakt med eget avkom, og alt annet viser seg å være totalt virkningsløst - men vi er vel ikke kommet dithen at man kan diskutere dette saklig ennå!?
Anouk
11.03.08 22:13
Aktiv ekteskapsnedbrytning?
Langt flere kvinner? Hva bygger du egentlig dette på?

Hvordan fordeler du "skylden" for at et forhold går i oppløsning? Er det den som tar iniativet til bruddet som er den ansvarlige?
Hva hvis mannfolk hadde fått øynene vekk fra navlen og jobbet med ekteskapet før det det gikk til h....?
Det krever felles innsats og hardt arbeid for å holde liv i et ekteskap.
Når det fungerer er det begges fortjenste, og når det ikke gjør det har begge et ansvar.

Anouk
11.03.08 22:20
FLV skrev:
Pussig nok er en del av den verste volden utløst, når menn blir hindret i å fortsette med god, jevn og nær kontakt med eget avkom, og alt annet viser seg å være totalt virkningsløst - men vi er vel ikke kommet dithen at man kan diskutere dette saklig ennå!?

Kan du dokumentere dette?

Ingenting kan forsvare vold, uansett.
Det er fryktelig galt å hindre noen å ha kontakt med ungene sine, men i det man mister kontrollen og reagerer med fysisk vold, har man tapt.
forelderlikeverd
11.03.08 22:21
Jeg synes ikke at det er rart at kvinner bryter før de kommer i mål - i all den tid myndighetene overrekker henne pokalen og alle pengepremiene uansett - straks ved brudd - i stedet for at barna kan høste fruktene av et langt lykkelig ekteskap.

Det er en kjent sak at det i all hovedsak kvinnen som tar initiativ til skilsmisse - og det kan ha sammenheng med at det er ho som inkasserer myndighetenes saftige "trøstepremie"!

Jeg hører aldri menn som oppmuntrer menn til å bryte parforholdet - slett ikke når barn er involvert - men gudene skal vite at kvinner har rådet kvinner å skille seg fra mannen etter at det er blitt så lett, enkelt og fordelaktigt for kvinnen å bryte opp.
Bit-ten
Bit-tenInnlegg: 2627
11.03.08 22:22

Anouk skrev bl.a.:
"Det krever felles innsats og hardt arbeid for å holde liv i et ekteskap.
Når det fungerer er det begges fortjenste, og når det ikke gjør det har begge et ansvar."

-------Det er selvfølgelig det du skriver, men noen ser ut til å ha fått krøll på hjernevindingene sine, og tilstanden er irreversibel, har jeg hørt. Derfor kverner de på sitt, - lik en gammel 78-plate som ikke kommer ut av sporet.

forelderlikeverd
11.03.08 22:30
Vel - politiet er dem som ser mye av denne problematikken på nært hold - og de mer enn bekrefter mine iakttakelser! Ofte er det ikke hverken før, under eller rett etter skilsmissen at konfliktene tilspisser seg - men etter barnefordeling og det juridiske rammeverket er på plass og mannen innser at han ikke respekteres overhodet som far, forelder og familiemedlem - at det sprekker for enkelte - noe som i grunnen ikke er det minste uforståeligt! Kan man forvente at en forelder bare skal stå og nikke når andre vil hindre den gode, nære og jevne kontakten med egne barn? Jeg forventer at mine foreldre skal kjempe med nebb og klør hvis noen skulle krenke forholdet mellom meg og dem mens jeg var liten og trengte dem mest! Jeg mener at det er helt umenneskeligt å forvente at foreldre skal godta å bli forhindret i å ta vare på eget avkom!
Anouk
11.03.08 22:34
Jeg har hatt den tvilsomme glede av å følge to av mine beste venninner gjennom en skilsmisse.
Ikke en eneste gang ble økonomi nevnt!
Derimot var avmakten, sorgen og skamfølelsen og bekymringen for ungene svært sentral!
Personlig ville jeg aldri råde noen til å skille seg dersom det var håp om forsoning.
Penger spiller en forsvinnende liten rolle når man er bunn ulykkelig.
Når bruddet er et faktum er jeg glad for at de ikke behøver å bekymre seg for økonomien i tillegg!

forelderlikeverd
11.03.08 22:39
Til Anouk: Der er forskjell på å klandre feministisk ideologi i motsetning til det å klandre alle kvinner kollektivt!
Anouk
11.03.08 22:41
Det er klart at politiet ser dette på nært hold.
Det er jo de som må rydde opp når en sjalu ekspartner har brutt seg inn og skambanket eks-kona.
Synes du det er riktig at en mann som løser konflikter med knyttnevene skal ha alenetid sammen med små barn?

forelderlikeverd
11.03.08 22:43
Jeg digger den siste setningen du skrev!

"Når bruddet er et faktum er jeg glad for at de ikke behøver å bekymre seg for økonomien i tillegg!"

Selvfølgelig spiller pengene en forsvinnende liten rolle så lenge der er nok av dem...

Men at kvinner ikke tenker økonomi når de skiller seg er en løgn - hvilket mange advokater kan bekrefte!
Anouk
11.03.08 22:51
forelderlikeverd skrev:
Til Anouk: Der er forskjell på å klandre feministisk ideologi i motsetning til det å klandre alle kvinner kollektivt!
Tidligere har undersøkelser vist at kvinner oftere (7-9 av 10?) tar initiativ til skilsmisse - i tillegg til å være juridisk overlegne ved å være den forelder med det kjønn som myndighetene velger å favorisere. Ville det da ikke være naturlig at kvinner tok kollektivt ansvar for skilsmissene?

En pussig tanke er det jo også at når menn skiller seg har de allerede etablert et nytt forhold på si - og det jo ikke sjeldent at denne kvinnen som legger an på ham, vet at han er i et forhold - hvilket gjør henne medskyldig i at kjernefamilien går i oppløsning!
Er ikke dette generalisering og forsøk på å tilllegge kollektivt ansvar?
Er du og alle verdens menn beredt til å ta kollektivt ansvar for all krig, nød og elendighet satt i scene av menn?
Det er ikke en gang 9 av 10 menn som har startet verdens kriger. Det er 10 av 10!
Så mye djevelskap som menn har bidratt til gjennom tidene, så tror jeg knapt verden blir et verre sted med litt kvinnelig innflytelse og makt!

Anouk
11.03.08 22:54
Sikkert, hvis du er kona til Bruce Springsteen eller Paul McCartney....
forelderlikeverd
11.03.08 22:55
Riktig eller rett vil det aldri bli å skambanke sin partner!

Det er sløsing med energi å strides innad i familien!

Jeg mener ikke at fedre som mister besinnelsen når mor skal forhindre dem å være sammen med barna - skal hindres i å være sammen med barna - da straffer man barna dobbelt!

Men mødre som hindrer fedre i å være sammen med barna bør miste medbestemmelsen - i alle fall inntil hun får lært seg å sette barnas interesser foran sine egeninteresser!

Der finnes kvinner som arbeider bevisst med å plage mannen med det mål å få ham til å miste besinnelsen - så hun kan anklage ham for vold!
gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
11.03.08 22:58
Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i den verden du beskriver, flv. Er det jeg eller du som har merkelig omgangskrets.

Forøvrig hadde jeg vært superglad for dokumentasjon for din påstand at mors sabotasje av samvær er det som driver menn til voldelige handlinger mot sin partner. Følerier, synserier og privat empiri teller ikke.
Anouk
11.03.08 23:02
Jeg mener ikke at fedre som mister besinnelsen når mor skal forhindre dem å være sammen med barna - skal hindres i å være sammen med barna - da straffer man barna dobbelt!
Et eksempel:
Ikke nær venn, men en bekjent.
Mannen brøt seg inn, voldtok henne med en stump gjenstand og banket henne opp med sønnen som tilskuer.
Forsvarer du oppførselens hans, hvis hun over lengre tid hadde hindret ham samvær med sønnen?
Synes du han skulle komme på søndagen og ta med guttungen på kino?
Anouk
11.03.08 23:11
Hva mener du er riktig da FLV?
Skal utsiktene til et liv i fattigdom tvinge en kvinne til å leve med mishandling og kanskje ende opp drept? Skal en kvinne som har en notorisk utro mann, finne seg i det fordi hun ikke har økonomi til å bryte ut?
Skal man leve ulykkelig sammen hele livet fordi man begikk et feilgrep da man giftet seg ung?
forelderlikeverd
11.03.08 23:17
Hvis du gidder å lese hva jeg skriver, så vil du legge merke til at jeg ikke er tilhenger av kollektiv avstraffelse! Jeg vil demonstrere hvor håpløst det er å argumentere for kollektiv skylddeling!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg