Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske menn - voldsverstinger

NYTT TEMA
ase

ase
14.03.08 09:08
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinnedrapene/artikkel.php?artid=504512

Norske menn burde forbys å hente inn kvinner som de bruker som madrasser og punching-ball. De er en skam for nasjonen.

enigma_undercover

enigma_undercover
14.03.08 09:15
ase skrev:
Norske menn burde forbys å hente inn kvinner som de bruker som madrasser og punching-ball. De er en skam for nasjonen.

**

Synsere som ignorerer individets rett til en rettferdig rettergang, de er en skam for nasjonen.
missChance

missChance
14.03.08 09:26
enigma_undercover skrev:
ase skrev:

**

Synsere som ignorerer individets rett til en rettferdig rettergang, de er en skam for nasjonen.

>Merkelig nok er synsernes grove generaliseringer når det gjelder kvinner helt ok her inne ...
enigma_undercover

enigma_undercover
14.03.08 09:30
missChance skrev:
Merkelig nok er synsernes grove generaliseringer når det gjelder kvinner helt ok her inne ...

**
Er det?
ase

ase
14.03.08 09:52
Har ikke skrevet noe om at de ikke skal få rettferdig behandling, men norske menn gjør en dårlig figur slik de holder på: ren utnytting av medmennesker - slavehandel, total kvinneforakt og vold og mishandling. Er det noe norske menn kan være bekjent av? Unnskyldningen er liksom at de ikke kan få seg dame på annet vis, javel, men må de fylle opp krisentrene fordi de har dårlig selvbilde og er generelt samfunnsmessig og sosialt dysfunksjonelle? Må de ta det ut på uskyldige? Hvorfor skal vi la slike bedrive menneskehandel, gifte seg med desperate kvinner, dor så å dumpe dem før de har krav på fast oppholdstillatelse? Jeg gjentar at de er en skam for nasjonen og en skam for norske menn.

enigma_undercover

enigma_undercover
14.03.08 09:55
ase skrev:
Har ikke skrevet noe om at de ikke skal få rettferdig behandling, men norske menn gjør en dårlig figur slik de holder på: ren utnytting av medmennesker - slavehandel, total kvinneforakt og vold og mishandling.

**
Jeg vil påstå jeg er temmelig verdensvant. Og norske menn anerkjennes som rause, snille og solide verden over. Norske menn driver verken med slavehandel eller "total kvinneforakt". Din grunnløse påstand virker mannehatende hysterisk.

Kanskje det er du som forakter verden?
Nemi_5

Nemi_5
14.03.08 09:57
enigma_undercover skrev:
missChance skrev:
Merkelig nok er synsernes grove generaliseringer når det gjelder kvinner helt ok her inne ...

**
Er det?
......................

- Menn som ikke har greid å observere dette "fenomen" på likestilling især, må på en eller annen forunderlig måte ha pådratt seg et teflonbelegg.
enigma_undercover

enigma_undercover
14.03.08 10:00
Nemi_5 skrev:
- Menn som ikke har greid å observere dette "fenomen" på likestilling især, må på en eller annen forunderlig måte ha pådratt seg et teflonbelegg.

**
Og smeltepunktet for teflon er? Siden du bruker en metafor de fleste lesere er ukjent med.
ase

ase
14.03.08 10:10
Nei, jeg forakter ingen, heller ikke disse mennene :) De har sin verdi, men de har ikke lov til å holde på som de gjør. Og jeg syns noe burde gjøres for å hindre at disse mennene får fortsette å fylle opp krisesentrene med kvinner og BARN, eller som rett og slett dreper dem.

Er det tilfredsstillende å kjempe imot dette, syns du? En verdig og nobel sak du har tatt på deg, å kverulere på at disse mennene skal få fortsette på denne måten? Du insinuerer at jeg forakter verden. Men å unnskylde disse mennenes handlinger er en hån mot menneskeverdet, etter min mening.
enigma_undercover

enigma_undercover
14.03.08 10:22
ase skrev:
Nei, jeg forakter ingen, heller ikke disse mennene :) De har sin verdi, men de har ikke lov til å holde på som de gjør. Og jeg syns noe burde gjøres for å hindre at disse mennene får fortsette ", eller som rett og slett dreper dem.

Er det tilfredsstillende å kjempe imot dette, syns du? En verdig og nobel sak du har tatt på deg, å kverulere på at disse mennene skal få fortsette på denne måten? Du insinuerer at jeg forakter verden. Men å unnskylde disse mennenes handlinger er en hån mot menneskeverdet, etter min mening.

Vold er vi nok alle i mot. Uansett kjønn og etnisitet. Å påpeke at din forhåndsdømming ikke nødvendigvis gjør "disse mennenes handlinger" til at dette blir et gjeldende faktum, er ikke å "unnskylde disse mennenes handlinger"?

Samtlige av Norges "Krisesentre for Kvinner" med unntak av ett -(1) - er drevet av feministiske grupperinger som ikke nødvendigvis alltid har et så godt forhold til den edruelige sannheten. Og du forhåndsprosederer. Du vil slå politisk mynt på noe du i realiteten ikke aner noe om.

Det er ikke slike Norge trenger.
ase

ase
14.03.08 10:37
Du er ikke imot vold når du ikke tar avstand fra den. Så enkelt er det.
Xanadu

Xanadu
14.03.08 14:41
http://www.lovdata.no/all/tl-19990521-030-004.html#A12

ase krenker Menneskerettslovens artikkel 12

hva synes hun om norske kvinner som aborterer fostre med Dows Syndrom? Dette er 100 % kvinners ansvar. Er det moralsk?

Bene

Bene
14.03.08 14:50
"hva synes hun om norske kvinner som aborterer fostre med Dows Syndrom? Dette er 100 % kvinners ansvar. Er det moralsk?"

Utan at vi skal fråskrive desse kvinnene ein tøddel av ansvaret - meiner du det er sånn at bak kvar abort av foster med Downs står det ein potensiell far og tiggar om at kvinna skal bere fram dette barnet?

Sant & seie tillet eg meg å tvile. Også med tanke på at kvar einaste mann eg har møtt som skulle bli far, på mitt spørsmål om han ynskjer seg gut eller jente, systematisk har svara at "det spelar inga rolle, berre det blir friskt" ...

Elles vil eg seie at ja - det _kan_ vere moralsk rett å abortere. Dvs: Så rett som eit sånt val kan bli; det kan aldri bli 100 % rett.

Bortsett frå det er vi hjarteleg på sida av temaet, anten vi no skal drøfte Åses moralske habitus i lys av Menneskerettslovene eller ei. (Fortrinnsvis bør vi la det vere, bør vi ikkje?)
geirern84

geirern84
14.03.08 14:52
Javel så folk skal også nektes å ha barn da fordi noen har slått og misbrukt barna sine ?

Prøv å se ting fra flere vinkler, trur det vil bedre hverdagen din..
Xanadu

Xanadu
14.03.08 15:18
Det er en grisete tendens til at feminister stiller moralske krav til menn - samtidig som de bevilger seg den ene umoralske frihet etter den andre.

Det er et alvorlig etisk problem at kvinner abortere bort fostre med Dows Syndrom og en mann har INGENTING han skulle ha sagt i slike saker. Det er 100 % kvinners ansvar. Det samme er 14000 aborter eller også kalt fosterdrap.

Mitt poeng er at feminister skal være forsiktig med å kaste stein - når de selv sitter i glasshus...

Og EMK art 12 står over norsk lov - så den saken er klinkende klar. Alle har rett til å gifte seg å stifte familie - det skal ikke en stat blande seg opp i, ei heller moraliserende og styringskåte feminister.

EMK regulerer også ytringsfriheten - husk det

Turbolady

Turbolady
14.03.08 16:32
Xanadu skrev:
Det er et alvorlig etisk problem at kvinner abortere bort fostre med Dows Syndrom og en mann har INGENTING han skulle ha sagt i slike saker.

Turbolady: Nå må du slutte med løgnene dine Xanadu. Hvordan kan du innbille deg at avgjørelsen om abort er tatt av kvinnen ene og alene, når vi vet at menn stort sett er enig i avgjørelsen om abort, mens noen prøver å overtale kvinnen til å ta abort, og at enkelte i de verste tilfellene, truer kvinnen til å ta abort, enten det handler om foster med Downs syndrom, eller pga av andre ting? De tilfellene der "gravøren" er i mot er at det foretas abort er marginale.

Dine løgner om realitetene blir ikke mer sanne fordi om du gjentar dem igjen og igjen.

Snipp1

Snipp1
14.03.08 16:48
Xanadu skrev:
Det er et alvorlig etisk problem at kvinner abortere bort fostre med Dows Syndrom og en mann har INGENTING han skulle ha sagt i slike saker.
-------------------
Jeg er enig med deg at dette er et etisk dilemma (jeg antar det er det du mener her). Jeg antar også at du her mener juridisk. Som alle vet har selvsagt menn mye de skulle sagt i praksis, og de aller fleste par tar nok denne beslutningen i fellesskap. Jeg mener valget man har tatt rundt dette dilemmaet er det eneste riktige, da den endelige beslutningen ligger hos den personen som valget får størst konsekvenser for, nemlig hun som er gravid.

Det ville derimot virkelig være et stort "etisk problem" dersom menn hadde noe de skulle sagt juridisk sett. Jeg kan virkelig ikke se at det er mulig å forsvare fra et etisk ståsted at menn enten kan nekte eller kreve en abort.
ase

ase
14.03.08 17:42
Nei. Og sånne vinklinger du tar, virker ikke spesielt fornuftige.

Folk som misbruker og slår barna, bør ikke ha omsorgsretten til dem. Og menn som handler inn kone nr 2, 3 og 4 - som faktisk er virkeligheten - bør naturligvis heller ikke få lov til å banke opp disse.
Bene

Bene
14.03.08 18:04
"Det er en grisete tendens til at feminister stiller moralske krav til menn - samtidig som de bevilger seg den ene umoralske frihet etter den andre", sa Xanadu.

Kva moralske krav er det kva feministar stiller til menn som dei ikkje stiller til kvinner, Xanadu? "grisete tendens" høyrest stygt ut, og "umoralske frihet"-er likeeins - men det blir plant umogleg å diskutere vitugt ut frå så lite presise ord. Presiser! med meir enn abort. Når det gjeld abortsituasjonen i Noreg:

Som Snipp seier, kva etisk haldbart nok alternativ finst til sjølvbestemt abort? Alternativ som ivaretek dei tre partanes samtlege rettar likt og samtidig når vi har for oss ein interessekonflikt? Det er ikkje særleg vanskeleg å vise korfor absolutt nei til all abort er umoralsk.

For når det gjeld abort, _finnest det ikkje_ lette, 100% haldbare argument verken for eller mot. Uansett blir det ille for ein eller annan, i dei tilfella der kvinna finn at det er umogleg å få barn i ein gjeven situasjon. Ein må som lovgjevar velje kva part som skal ha den avgjerande retten, etter å ha vege dei ulike partanes synspunkt opp mot kvarandre. I Noreg er det kvinna som har siste ordet. Fordi ... skal vi verkeleg ta den no, i denne tråden? Åse?

Elles var det jo det mest etisk haldbare, då: å fortrinnsvis førebyggje dei uønska svangerskapa - og der har menn og kvinner _n-ø-y-a-k-t-i-g_ like stort, sjølvstendig ansvar. Ikkje sant?

Når dette er sagt, og tilbake til det eigentlege temaet - er eg fullstendig og reservasjonslaust einig i at det er ille kvar einaste gong det førekjem vald i parforhold, sjølvsagt uavhengig av kven som utøver valden, og som ei av dei som finst i samleboksen "femininst" vil eg atter understreke dét. Som kjent er vald forbode i Noreg.

Og eg er nok også einig med Xanadu i at det ikkje går an å forby internasjonale giftarmål. Derimot er det den gamle leksa om at det som må til, er t.d. eit langt betre mottaksapparat når det gjeld språk-, lov- og kulturopplæring for alle innflyttarar - generelt - samt så gjerne moraldiskusjonar omkring dette med vald.
Anouk

Anouk
14.03.08 18:26
Hei Ase!

Ja, det er ganske utrolig.
Trekk frem en falsk voldtektsanmeldselse, eller en historie om en mann som blir nektet omgang med barna sine.
Vips! da er 90% av alle anmeldelser falske, og norge formelig renner over av ulykkelige menn som blir nektet samvær med sine barn.

Trekker man frem en sak om vold mot kvinner derimot...
Da er krisesenterene drevet av ihuga mannshatere og panzerfeminister, og man tror at 0! til 60% av anmeldelsene er uriktige.....

Og fordi man i prinsippet ikke kan tvinge en kvinne til å ta abort, er 100% av abortene kvinnens skyld og ansvar.
Og fordi det er kvinnen som blir gravid, er det hennes ansvar alene å sørge for at hun ikke blir nettopp det...

Halloo!
Er det noen hjemme?

enigma_undercover

enigma_undercover
14.03.08 19:00
ase skrev:
Du er ikke imot vold når du ikke tar avstand fra den. Så enkelt er det.

Hehe. Dette er nedfelt i lovverket (straffeloven). Det skulle da være unødvendig med presisering av personlig ståsted hver gang man deltar i kunnskapsdebatten. Som da alle måtte innlede med "jeg er ikke rasist, men..." før man kunne delta i innvandringspolitisk debatt.
Thai_girl

Thai_girl
14.03.08 19:01
Kvifor skal ikkje kvinna stå til ansvar for handlingane sine?

-Fakta er at det blir fortatt ca 14,000 bornedrap årleg i Noreg
-90% av alle voldtektsanmeldelser er falske, noko som er særs skammeleg
-2/3 av alle skilsmisser initierast av kvinna
-Norske kvinnfolka i Noreg har flest sexpartnarar i verda
-Norske kvinnfolk har verdsrekord i å skufte jobben
-Vald, incest og trygdemisbruk utført av kvinner skal teiast i hel av kvinnebevegelsen

Er det rart at både kvinner og menn over det ganske land reagerar?
ase

ase
14.03.08 19:14
Siden vi alt er blitt dus, foreslår jeg at du svarer på om du syns det er en idé å rett og slett nekte menn å importere en postgirobrud for n´te gang - der de foregående har lagt beslag på krisesentret, og man må anta at den mest tungnemme vil måtte vedgå at "gjentakelsesfaren" er sånn rimelig tilstede?

ase

ase
14.03.08 19:20
Thai-........

- Av de 14000 er det ganske mange fedre som entusiastisk applauderer avgjørelsen, i tillegg en god del som tvinger og manipulerer fram abort
- 90% av voldtekter blir ikke skikkelig etterforsket og behandlet seriøst, er vel nærmere sannheten
- noensinne vurdert å stemme for sharia-lovgivining i Norge? Tipper du får mellom 2/3 og 90% treff på den....
- Norske kvinnfolk have more FUN :-)))))
- Norske kvinnefolk mestrer både jobb og barn
- Er det rart at mannslinger over det ganske land river seg i håret de ikke lenger har?

gammelKaffe

gammelKaffe
14.03.08 19:21
Thai_girl skrev:
-90% av alle voldtektsanmeldelser er falske, noko som er særs skammeleg
...

-Norske kvinnfolka i Noreg har flest sexpartnarar i verda
-Norske kvinnfolk har verdsrekord i å skufte jobben
---
Disse påstandene vil jeg se dokumentert, thai_g. Inntil slikt foreligger anser jeg det som en løgn.

Inntil ganske nylig har det vært en oppfatning om at jenter ikke verken voldtar, slår eller bedriver seksualisert vold. Derfor finnes det lite forskning på det. Det er i ferd med å endre seg.
Anouk

Anouk
14.03.08 20:03
Pussig...
Jeg finner Nemis metaforer ustyrtelig morsomme:)
geirern84

geirern84
14.03.08 20:24
ase skrev:
Nei. Og sånne vinklinger du tar, virker ikke spesielt fornuftige.

Folk som misbruker og slår barna, bør ikke ha omsorgsretten til dem. Og menn som handler inn kone nr 2, 3 og 4 - som faktisk er virkeligheten - bør naturligvis heller ikke få lov til å banke opp disse.

__________-

jeg prøver bare å speile dine vinklinger, jeg har ikke påstått noen egne vinklinger i denne tråden.

Men jeg vil stille deg ett spm.

En mann som har blitt dømt for å ha slått en tidligere kone, Skal vi nekte denne mannen å gifte seg med ny kone, eller nekte han å gifte seg kun med utenlanske koner.

Hvorfor skal kun utenlanske koner bli skjermet for dette brutale monsteret ?

Eller synes du kanskje det er litt drøyt av staten å gå inn å regulere kjærlighetslivet til voksne folk ?
ase

ase
15.03.08 11:48
Det er ikke snakk om *kjærlighetsliv* i denne sammenhengen, det er ren menneskehandel og utnytting. Hele poenget med å hente dem fra utlandet, er jo at norske kvinner IKKE er så desperate og nødstedte, som disse kvinnene vi snakker om. De blir importert nettopp FORDI de er i en situasjon som gjør dem ekstremt sårbare og det er akkurat det disse mennene utnytter. Du prøver å avspore ved å skjønnmale bildet ved å snakke om at disse mennene er drevet av kjærlighet. Det er reinspikka vrøvl; de er ute etter en sexslave som er 100% avhengig av dem, og som de kan dumpe etter forgodtbefinnende. Det er hva disse kvinnene opplever, forteller om, og som krisesentrene og leger og andre, kan bekrefte. Når samme mann henter inn importbrud 3, 4 og 5, så skjønner den mest tungnemme av oss, at dette er et mønster. Bortsett fra flk som nekter å se, da....som deg.

Det er ikke en tøddel romantikk og kjærlige følelser dette handler om, men utnytting av kvinner. Kall en spade for en spade. Og ja, det bør man sette en stopper for. Hvorfor i alle dager skal samfunnet støtte opp om slikt? Hvorfor skal mine skattepenmger gå med til å gi husly til mishandla kvinner, til legevakta som må lappe dem sammen? Hvorfor skal vi sitte og se på at en stadig strøm av kvinner fortsetter å hentes inn, for så å dumpes, som søppel, av noen opplagte drittsekker? Siden de sistnevnte finnes, så bør jeg vel egentlig ikke være overrasket over at det også finnes folk som syns dette er helt som det skal være (du), men *jeg* nekter å stryke disse mannfolka medhårs. De burde hatt en real omgang selv, og satt i buret, for det de driver med er kriminelt.

lukrets

lukrets
15.03.08 12:11
Xanadu skrev:
>hva synes hun om norske kvinner som aborterer fostre med Dows Syndrom? Dette er 100 % kvinners ansvar. Er det moralsk?

det er moralsk å abortere mongolide. de er fryktelige slitsomme å være med.

luc

enigma_undercover

enigma_undercover
15.03.08 13:19
ase skrev:
Siden vi alt er blitt dus, foreslår jeg at du svarer på om du syns det er en idé å rett og slett nekte menn å importere en postgirobrud for n´te gang - der de foregående har lagt beslag på krisesentret, og man må anta at den mest tungnemme vil måtte vedgå at "gjentakelsesfaren" er sånn rimelig tilstede?

Dette forslaget har vært fremmet før, gjennom et vanvittig latterlig lovforslag til ny Utlendingslov. Der ble det foreslått at utenlandske kvinner skal forelegges den norsk mannens "rulleblad", til orientering. Selvfølgelig gjelder dette forslaget ikke norske kvinner som serieimporterer afrikanske menn for seksuelt utnytting.

Så svaret er "NEI". Vi er ikke en kommuniststat, det er faktisk ikke ulovlig å "importere en postgirobrud (hehe) for n'te gang". Selv ikke om de har hatt opphold på krisesenter. Det er i så fall en feministisk panikk at menn har tilgang til flere kvinner, men ikke ulovlig eller nærmere begrunnet. Et opphold på et feministreir (krisesenter) eller heller ingen indikasjon på at noe er galt. Som nevnt tidligere utnytter faktisk mange utenlandske kvinner muligheten til å "sannsynliggjøre mishandling" ved å oppsøke et krisesenter, og så søke UDI om oppholdstillatelse i Norge. Dette gjelder i dag mer enn 60 kvinner pr. år, og flere enn 200 kvinner som bor permanent i Norge pr. i dag.

Så verken "gjentagelsesfaren" (seksuell nytelse?) eller krisesenterets rolle er utdypet i din forestilling om at norske menn bør har regulert tilgang til kjærlighetslivet. Dette er et desperat forsøk fra feminister som er satt på sidelinjen i kjøttmarkedet til fordel for utenlandske kvinner og norske menns faktisk gode renommé hos utenlandske kvinner.

Påvist, straffeavgjort mishandling, blir jo tatt hånd om av domstolene. Å nekte noen å gifte seg med hvem de vil (spør bare homobevegelsen) er en krenkelse av privatlivets rett, og for heterofiles vedkommende regulert av EMK.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg