Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kvinne overfalt av brutal voldsmann med maske! Uf

NYTT TEMA
forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.04.08 16:28
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article570772.ece

De er som en kvinnelig SV-politiker sa: Alle kvinner må være rede til å knytte nevene og slå en hvilken som helst mann rett i ansiktet - for i enhver mann bor en potensiell voldsforbryter og overgriper!
Turbolady

Turbolady
01.04.08 16:34
Hva er det egentlig du vil frem til?
Arduinna

Arduinna
01.04.08 16:35
At det går an!

Jeg leste om dette på Aktuelt. Så tenkte jeg at jeg må inn på Likestilling, for der har nok flv tatt tak i saken!

Og så hadde jeg altså rett!

At det går an! (Ja, jeg måtte bare si det én gang til...)

Arduinna

Arduinna
01.04.08 16:39
Tenk hvis vi, Turbolady, hadde tatt tak i enhver sak der en mann hadde begått en tabbe, i hvilken som helst grad, og slått det opp her på Likestilling. Ja, sånn i flv's ånd, vet du.

Lurer på hvilket ramaskrik DET hadde ført til blant flv og hans like, jeg?!

;-)
missChance

missChance
01.04.08 16:40
Arduinna skrev:
Tenk hvis vi, Turbolady, hadde tatt tak i enhver sak der en mann hadde begått en tabbe, i hvilken som helst grad, og slått det opp her på Likestilling. Ja, sånn i flv's ånd, vet du.

Lurer på hvilket ramaskrik DET hadde ført til blant flv og hans like, jeg?!

>Dere hadde blitt utestengt for spam for lenge siden ...
Arduinna

Arduinna
01.04.08 16:42
Ja, det ser jeg ikke bort fra.

Vi hadde for så vidt fortjent det, også.

Det kan jo få en til å begynne å lure på hvorfor alt søppelet som er her inne får lov til å stå.
forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.04.08 16:42
Vel, det har vært regelen og ikke unntaket i mage år nå - at hver gang en mann har gjort noe styggt er alle menn blitt stilt kollektivt til rette for det - og argumentasjonen uteblir ikke - "det er derfor at menn ikke kan forvente å få automatisk delt omsorg - vi kan jo ikke overlate barna til potensielle voldspersoner!"

Jeg slår tilbake på en litt mer forsiktig vis!
Arduinna

Arduinna
01.04.08 16:43
Ja, ja.
forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.04.08 16:46
Kanskje det bare var en aprilsspøk...
Arduinna

Arduinna
01.04.08 16:51
Trådstarten din eller artikkelen i Fedrelandsvennen?
Turbolady

Turbolady
01.04.08 17:15
forelderlikeverd skrev:
Kanskje det bare var en aprilsspøk...

Turbolady: Vel, om du hadde tenkt at det på en eller annen måte skulle være det, så bommer du totalt.

Og hvor mye enn du forsøker så klarer du aldri å toppe Snipp1 sin aprilspøk i en annen tråd.

Den var rett og slett ubetalelig ;-)
Arduinna

Arduinna
01.04.08 17:21
Har du en link til den, Turbolady?
Turbolady

Turbolady
01.04.08 17:38
Den er på side 9 på tråden: 9 av 10 er kvinner i avdelingen for likestilling!
Arduinna

Arduinna
01.04.08 17:41
Takk! Den var finfin!

forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.04.08 19:53
Der er noe klassisk over kvinnen som spiller offer og dikter opp en historie om en slem mann - som alle hopper på - og hele maskineriet blir satt i verk for å ta mannen - og det viser seg at det hele var iscenesatt av kvinnen selv - for å skaffe seg mer oppmerksomhet, status og penger.

Men dette trikset er der helt sikkert også gutter og menn som benytter seg av!
forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.04.08 19:56
[url]http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/01/531256.html[/url)

Som for eksempel disse - som godt nok ikke skyldte på kvinnelige ranere...
Bene

Bene
01.04.08 20:20
Hmha. Er det noko klassisk over desse to bolde vektarmenn også, tru?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=513965

... som spelte offer og som dikta opp ei historie om slemme ransmenn som trua dei til å vise veg i vellinga? - og alle hoppa på den, i starten, iallfall. Skal visst allereie ha vist seg at det heile var iscenesett av dei to vektarmenn - for å skaffe seg eit par millionar eller fire. Pr. mann.

Dei hadde sikkert lært trikset av ho dama i Kristiansand.

Yess. Timing er alt, ikkje sant, FLV?
forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.04.08 20:26
Begge kjønn har mye å lære av hverandre!
Bene

Bene
01.04.08 20:33
Ja? Kva for noko fint har du lært av kvinner, då?

*Vente spent!*
forelderlikeverd

forelderlikeverd
01.04.08 20:37
Gi meg litt tid.
Sewercop

Sewercop
01.04.08 23:41

De er som en kvinnelig SV-politiker sa: Alle kvinner må være rede til å knytte nevene og slå en hvilken som helst mann rett i ansiktet - for i enhver mann bor en potensiell voldsforbryter og overgriper
------------------------------

De er som en kvinnelig SV-politiker sa: Alle menn må være rede til å knytte nevene og slå en hvilken som helst kvinne rett i ansiktet - for i enhver kvinne bor en potensiell voldsforbryter og overgriper.

forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.04.08 18:23
Jeg lærte hvor greit det var med fletter i langt hår!

Egentlig synes jeg at menn skal få være menn og kvinner være kvinner - og at vi snarere kan la oss inspirere av hverandre enn nødvendigvis etterape hverandre!
Bene

Bene
02.04.08 18:54
"Begge kjønn har mye å lære av hverandre", skreiv FLV, og eg etterlyste kva han hadde lært for noko fint av kvinner.

"Jeg lærte hvor greit det var med fletter i langt hår!" svara han etter eit døgers tenkjetid ...

Det var'kje rare greiene.

Sjølv ser eg at eg har lært frå einskildpersonar, uavhengig av kjønn. Fleire kvinne-førebilete, mor, tanter, naboar, lærarar som eg står i gjeld til for alltid, og venninner - og litterære førebilete. Eg likar så mange ulike kvinner, også. Førebilete på å vere nøysame, kultiverte, varme, pliktoppfyllande, fantasirike, ærlege, rause, arbeidssame, idealistiske. Kunnskapsrike.

Same for menn. Eg trur eg har vore veldig heldig, som har vore omgjeven av skikkelege, omsorgsfulle, snille og samfunnsmedvitne menn, stort sett heile vegen. Slik at eg no i sum sit att med respekt for mine medmenneske - sjølvsagt litt ekstra om dei er rettferdige, snille, rimelege og saklege. Det er alltid skjønt å treffe på.

Og så har eg nok lært spesielt mykje om humor av min Elsk'de.

Bless him. Og velsigne dei ulike skjønnåndene ein møter, dei særleg foredla lysande. Dei som vi kan varme oss på ...

Det som skil dei ut, er ikkje kjønn. Men kanskje at dei har hatt det ein del vondt i sitt liv, og så greidd å komme gjennom, lutra.

Det finnest ikkje "kjønn". Det finst einskildmenneske.
Arduinna

Arduinna
02.04.08 19:07
Bene

Når man leser i innlegget ditt hva du har lært og fått med deg av andre menneskers lys, må man nesten synes synd på flv som ikke har fått med seg annet enn det positive med fletter i langt hår... Ja, i hvert fall fra den delen av hans liv som kvinnene står og har stått for. Hadde jeg sagt det samme, ville min mor, mine søstre og mine døtre ha blitt svært, svært lei seg.

Ellers må jeg si at jeg nyter å lese innleggene dine, Bene. Du behandler språket ditt på en nydelig måte. Det er som poesi å lese. Fornuftige og gjennomtenkte meninger også.

Arduinna :-)
Bene

Bene
02.04.08 19:17
... han sa jo at vi kunne la oss inspirere av kvarandre også ... og det er fint sagt om ein ikkje innbiller seg at det som skil folk, er kjønn.

*Klemmetakk* for pene ord, Arduinna, i like måte: eg les alltid dine innlegg med stor interesse, også! Elles, når det gjeld meg, må vi nok trekkje frå at eg har det som Obersten i Stomperud: "Jeg er et tålmodig menneske, men ikke lenge om gangen!"
Bene

Bene
02.04.08 19:19
"De er som en kvinnelig SV-politiker sa: Alle kvinner må være rede til å knytte nevene og slå en hvilken som helst mann rett i ansiktet - for i enhver mann bor en potensiell voldsforbryter og overgriper!"

Kven var det som sa dette når og i kva samanheng, eigentleg?
Arduinna

Arduinna
02.04.08 19:23
Akkurat som han som er impulsiv, bare han får tenkt seg om!

Men det var en aldri så liten digresjon...

forelderlikeverd

forelderlikeverd
02.04.08 20:35
"Der finns ikke kjønn"

Ah - er det det nivået du befinner deg på!?
GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
02.04.08 21:36
Beklager forelderlikeverd, men det blir nok ikke likestilling innenfor murene selv om enkelte kvinner prøver så godt de kan. Mennene prøver der også hele tida å komme foran oss, og foreløpig er forspranget deres for stort til at vi kan ta det igjen.
Og egentlig synes jeg det er helt greit. Noen steder synes jeg virkelig at menn fortjener å ha forrang.
Sigyn

Sigyn
02.04.08 21:52
Det er meget interessant å se skjevfordelingen her på dette forumet når det kommer til angrep. Jeg har til gode å se et generelt angrep på menn samtidig som kvinner blir angrepet i så og si hver eneste tråd.

Temmelig sikker på at vi hadde vært utestengte for spam for lenge siden hvis vi hadde gjort det samme. I tillegg tror jeg ikke det hadde vært godtatt å omtale alle menn på den måten vi blir omtalt her inne. I tillegg ser jeg heller ikke så mange poster hvor det står at alle menn som fortjener å dø.

Dette er helt akseptabelt inne å VGD av en eller annen grunn.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg