You got to be kidding me, Sailor11. Når en debattant påstår at antall skillsmisser øker, og at det er feminismens skyld. Personen har ingen dokumentasjon, men kjenner opptil flere som er skilt. Da blir det merkelig at jeg skal godkjenne det som et gyldig argument når SSB kan fortelle at antall skillsmisser har gått ned.
Det blir merkelig når debattanter snakker om aldri har man tatt så mange aborter som i dag, mens statistikk forteller noe helt annet.
Jeg har påpekt dette tidligere også, Sailor, men jeg kan forstå at det kan ha vært vanskelig å få med seg. Jeg kan ikke fornekte din virkelighetsforståelse. Når du bare kjenner kvinner som har bare en hjernecelle og denne i tillegg er full av ondkskap, kåtskap og caffe latte, kan ikke jeg nekte på det. Det jeg derimot vil protestere mot er å diskutere kvinner i generelle vendinger med din bekjentskapskrets som utgangspunkt.
På samme måte som jeg ikke kan nekte for at din verden er sort-hvitt kan du ikke nekte for at min er full av gråsoner. Jeg kjenner feks flere drittsekkmenn, noen få drittsekkvinner og en rekke hyggelige akademikere. Syns du det ville være riktig av meg å gå i en debatt med deg hvis jeg hevder at alle menn er drittsekker som bare driter i ungene sine (de flyttet til utlandet og har overhode ingen interesse av sine barn. Ikke betaler de barnebidrag heller)?
Jeg er sikker på at du ville svart nei på det spørsmålet. Det vi derimot kan diskutere er de generelle trendene i samfunnet som er tallfestet. Vi kan feks diskutere en karakter lavere hos gutta, aksept for seksuell krenkende atferd basert på antall mennesker som har opplevd mer eller mindre alvorlige overskridelser av kroppslige grenser. Det er ikke mulig å diskutere _din_ hverdag eller _din_ bekjentskapskrets (hvor din ditt og din datt kun er eksempler).
Og - på denne skolen din - lærte du virkelig ikke at skal man fremsette en påstand må man dokumentere det? Jeg lærte det på min, og hvis ikke du lærte det på din ville jeg krevd semesteravgiften min tilbake. Anse deg som lurt.