Satt veldig på spissen hos DinSide Helse (som vanlig egentlig).
"En gjennomsnittlig kvinnelig partner gir nemlig mannen fem minutters oppmerksomhet før tålmodigheten (og sympatien) hennes forsvinner som dugg for solen.
Når kvinnen derimot er nede for telling, vil ikke mannen nøle et øyeblikk med å ta seg fri fra jobb for å bli hjemme og stelle med henne."
Det var jo litt interessant, dog kan jeg ikke si at jeg ble veldig overrasket. Jeg mistenker at Mannen har et litt dårligere rykte enn hva han kanskje burde ha :p
Det jeg reagerte på, var imidlertid dette:
"- Utgangspunktet for studien var nettopp å dokumentere hvor lite sympatiske menn kan være i gitte situasjoner..."
Javel? Høres ut som et fantastisk bra og gjennomtenkt utgangspunkt for et forskningsopplegg. Og når resultatet overrasker?:
"Hun legger til at det kan ligge skjulte motiver til grunn, som at han håper på litt goodwill fordi han er så snill, eller at han ønsker seg partneren på beina så fort som mulig slik at hun kan gjenoppta kontrollen over hus og hjem."
Jeg kan ikke være snill, samme faen hva jeg gjør. De kunne vel bare sagt det rett ut: Når madammen er syk, så pussler jeg med henne fordi jeg vil ha sex. Og man kan ikke sex når hun er syk. Jeg er en mann, sexgal og egoistisk...
Kanskje de kunne bruke den siste antagelsen som utgangspunkt for en ny undersøkelse. Kanskje de finner ut at menn, stort sett, er greie. Hvem vet? Det er en fantastisk verden vi lever i, man kan ikke unngå å bli forbløffet av og til :o