Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sex-kjøp i samlivet - bør det forbys

NYTT TEMA
Johan-Jon

Johan-Jon
06.12.08 20:50

For noen år tilbake var jeg flue på veggen på et jente-nachspiel. De trodde nok jeg sov i godstolen.  Rett som det var fortalte en av dem:

"Så jeg sa te'n at hvis han dro på jakt med kompisene sine den helgen, istedenfor å være hjemme og male gangen og vaske vinduer, så blir det ikke noe sex på en måned!  Han ble hjemme!" 

Allmenn latter fulgte.

Det som essensielt skjedde var altså at mannen kjøpte seg sex for noen timers arbeid.  Det var ikke forbudt da, det blir det nå, men såvidt jeg forstår vil ikke ovenstående rammes av loven, fordi det skjer i en nær relasjon.

En analogi har vi med voldtekt.  For noen tiår siden kunne ingen dømmes for voldtekt mot sin kone, lovverket ble endret slik at dette selvfølgelig er like forbudt i faste forhold som utenfor.

Spørsmålet er da: 

Bør det samme gjelde sex-kjøp?  Bør det bli forbudt å kjøpe sex i faste forhold?  Hvorfor?  Hvorfor ikke?

(Innlegget ble redigert 06.12.08 20:54)

Sigyn

Sigyn
07.12.08 00:48

Jeg kan vel også finne på historier som passer fint inn her på VGD Likestilling. For jeg har aldri hørt en eneste kvinne komme med en sånn kommentar, noensinne. Og jeg kjenner en del og har vært på nachspiel med enda fler. "Allmenn latter fulgte".. yea right.

Johan-Jon

Johan-Jon
07.12.08 10:17

Det er nok store mørketall her, ja.  Det trenger jo ikke være så eksplisitt som i eksemplet, men mer av typen avvisning etter at mannen har valgt sine ting istedenfor hennes.

(Innlegget ble redigert 07.12.08 10:20)

kanutten85

kanutten85
07.12.08 10:22
Johan-Jon: Bør det samme gjelde sex-kjøp?  Bør det bli forbudt å kjøpe sex i faste forhold?  Hvorfor?  Hvorfor ikke?

Det interessante her vil være: Hvordan skal vi kontrollere dette? Skal alle ha et overvåkningskamera installert i husene våre?

Nå er ikke jeg noen stor fan av sexnekt selv, jeg syns det er et latterlig pressmiddel, men sammenligningen mellom trafficking, voldtekt og sexnekt i hjemmet pga maling syns jeg kanskje er litt søkt.

sailor11

sailor11
07.12.08 18:15
kanutten85: trafficking, voldtekt

tror du dette er tillat i dag?, er det dette forbudet mot prostitusjon skal forby tror du?
det finnes en egen lov mot både trafikking og voldtekt, det er ikke lov og straffes strengt i dag.

Johan-Jon

Johan-Jon
07.12.08 19:01
kanutten85: Det interessante her vil være: Hvordan skal vi kontrollere dette? Skal alle ha et overvåkningskamera installert i husene våre? Nå er ikke jeg noen stor fan av sexnekt selv, jeg syns det er et latterlig pressmiddel, men sammenligningen mellom trafficking, voldtekt og sexnekt i hjemmet pga maling syns jeg kanskje er litt søkt.

Sammenligningen er helt fin, for det er ikke mellom kjøp av sex i hjemmet og trafficking.  Trafficking er forbudt, det er også forbudt å kjøpe sex av en kjøpedame som blir tvunget til det.  Det dekkes av paragrafer om å utnytte en person i en sårbar situasjon.

Sammenligningen er mellom å kjøpe sex av en kjøpedame som ikke er under tvang og kjøpe sex av sin samboer/kone.  Det første vil dekkes av den nye loven, det andre ikke.  Ingen av delene kan kontrolleres, det er prinsippet det gjelder.  Bør det være forbudt å kjøpe sex av sin samlivspartner?  Det var spørsmålet.

Det er heller ikke en sammenligning med voldtekt, det var bare en analogi til et rettsområde hvor man valgte å gjøre sex-tvang straffbart også i forhold, jeg spurte om det samme bør gjelde sex-kjøp.

Til de som ikke tror slik handel foregår, en tidligere kollega av meg fikk den der i trynet av sin nå fraskilte kone da han ville gå i sin fars begravelse.  Han kjøpte ikke, så det vil jo uansett ikke dekkes av et forbud, dessuten var jo dette mer å regne for psykopatologi enn sex-salg, men det er nok store mørketall for mer ordinær sex-handel i forhold.  Det sitter langt inne for en mann å innrømme at han har gjort en slik fatal bommert da han valgte sin livspartner.

kanutten85

kanutten85
07.12.08 21:50

Det du snakker om kan i beste fall kalles byttehandel.

Jeg er ikke for den nye loven mot kjøp av prostitusjon, og jeg er like lite for kontroll av privatlivet i andre sammenhenger, så sant det ikke er noe som bryter loven. Men jeg ser et atskillig større problem med prostitusjon enn det å male gangen mot å ha sex med sin egen ektefelle.

Sigyn

Sigyn
07.12.08 21:54

Å sammenligne sex i et kjæresteforhold med kjøp og salg av prostituerte sier vel en god del om de som klarer å trekke linjene mellom de to... sier mye om holdninger til sex og om holdninger til egen ektefelle/kjæreste. Blir faktisk litt kvalm av den typen holdninger.

Håper aldri typen min kommer med en kommentar i den retningen av at det nesten hadde vært billigere å kjøpe seg ei. Den dagen er han ute av døra.

Johan-Jon

Johan-Jon
07.12.08 22:02
kanutten85: Men jeg ser et atskillig større problem med prostitusjon enn det å male gangen mot å ha sex med sin egen ektefelle.

Ja, det er nok en vanlig oppfatning, blant kvinner.  Det interessante med Mads Larsens utlegninger er at han ser sex-kjøp forbudet som et instrument for å øke verdien på kvinnelig seksualitet.  Dette latterliggjøres.  Men er det ikke nettopp det som skjer?  Hvis mannen kan gå til en kjøpedame istedenfor å male gangen, så forsvinner jo hele verdien i sex-nekt.  Ikke det at han kjøper seg varme og nærhet (han kan nok tro det, men...), han kjøper seg sex, akkurat som han gjør ved å male gangen.   Larsen mener at dette er den egentlige bakgrunnen for sex-kjøp forbudet.  Kvinners sex-salg i samlivet blir vanskeliggjort.  Jeg vet ikke om jeg er enig med ham, men han har unektelig et poeng.  (Selv om han ikke har snakket om sex-handel i samlivet, bare på sjekkemarkedet.)

Aspaas tok opp akkurat dette i Aftenposten forleden, kvinner nekter å diskutere, enn si tenke på, denne siden ved sin egen seksualitet.  Det var bakgrunnen for at jeg startet denne tråden; det er helt umulig for kvinner å analysere problemstillingen rasjonelt uten å måtte tenke tanker som er følelsesmessig svært ubehagelige.  Derfor har jeg egentlig ikke forventet noen kvinnedeltagelse i denne diskusjonen, annet enn ubegrunnet avvisning av problemstillingen og snakk om andre ting.

(Innlegget ble redigert 07.12.08 22:20)

Johan-Jon

Johan-Jon
07.12.08 22:07
Sigyn: Håper aldri typen min kommer med en kommentar i den retningen av at det nesten hadde vært billigere å kjøpe seg ei. Den dagen er han ute av døra.

Min mening er at hvis den kvinnelige samboeren/ektefellen begynner med slik byttehandel/sex-salg, så bør typen pakke seg ut døra helt på egen hånd.  Uten å kjøpe.  Det koster litt for en mann å innrømme for seg selv at man har gjort en slik megabommert i valg av partner, men det er like greit å komme seg ut, jo før jo heller.

Sigyn

Sigyn
07.12.08 22:12

Johan-Jon, jeg tror kanskje både Mads Larsen og du gjør en liten feil nå, nemmelig det å kjenne andre på seg selv. Ingen kvinner jeg kjenner ser på sin seksualitet som valuta, og vi er så sannerlig ikke truet av prostituerte. En mann som kjøper seg et ligg er jo ute av leken og fullstendig uinteressant, og det har ikke med sjalusi å gjøre. Det har med menneskesyn å gjøre. Akkurat her tror jeg Mads Larsen er så på villspor at det er ikke litt morsomt engang. Det er noe fundamentalt om kvinner denne mannen ikke har forstått.

Personlig ser jeg ikke på prostituerte som noen trussel. Har jeg funnet meg en mann som finner det interessant å kjøpe seg litt på si, ja da har jeg funnet meg feil mann og kan gå ut og lete etter en ny en. Mitt personlige syn på menn som kjøper sex er ikke veldig pent og det skal jeg innrømme. Derfor kunne jeg aldri blitt sammen med en som innrømmer å ha kjøpt sex, og jeg kunne aldri ha fortsatt med å være sammen med en som kjøper sex. Kjøper gubben et ligg, ja da er det ikke den prostituerte jeg føler meg truet av men mannens menneskesyn. Stor forskjell her. Jeg ser på det å kjøpe seg noe som værre enn det å ha vært utro med en tilfeldig dame på byen. Han kan godt ha ligget med et par hundre damer, men en eneste betalt tur og han er ikke interessant som partner for meg.

Nei, jeg tror rett og slett dette er misforstått. Vi kvinner er ikke sjalu og føler oss ikke truet av at prostituerte skal ta fra oss "makten". Har aldri sett på sex som noe makt, dette er det veldig typisk av menn å trekke frem. Nok en gang, man kjenner andre på seg selv. De som i størst grad bruker sex som et maktmiddel har jo gjennom tidene vært menn, gjennom voldtekter og seksuell trakassering som de mest ekstreme yttergrenser av akkurat dette fenomenet.

WastedYears3

WastedYears3
07.12.08 22:12

Gubben som ikke fikk dratt på jakt burde sagt at hvis han ikke fikk dratt på jakt så var det slutt. Så hadde nok pipa fått en annen lyd.

Bitches come and bitches go. Find yourself a new hoe.

Johan-Jon

Johan-Jon
07.12.08 22:25
Sigyn: Johan-Jon, jeg tror kanskje både Mads Larsen og du gjør en liten feil nå, nemmelig det å kjenne andre på seg selv. Ingen kvinner jeg kjenner ser på sin seksualitet som valuta, og vi er så sannerlig ikke truet av prostituerte.

Vel, hvis man bruker sex-nekt som et middel for å få gubben til å male gangen, så er det definitivt en form for valuta.  Selv om ikke kvinner tenker på det slik.  Man betaler med sex for å få utført et arbeid.  Om ikke kvinner er seg det bevisst, så murrer det nok i underbevisstheten. Kanskje også i din, kanskje det er derfor du holder deg unna menn som kjøper sex av kjøpedamer, da har jo ikke din sex-nekt særlig verdi?  Jeg holder meg langt unna slike kvinner.  Jeg orker ikke tenke på hvordan de betaler elektrikeren, rørleggeren og snekkeren, så derfor holder jeg meg unna.

Ja, forresten, vi glemte jo helt spørsmålsstillingen.  Er det ok med sex-kjøp i samlivet, eller bør det kriminaliseres?

(Innlegget ble redigert 07.12.08 22:34)

Sigyn

Sigyn
07.12.08 23:21
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:16)

Johan-Jon

Johan-Jon
07.12.08 23:37
Sigyn: Vil vel tro at hvis sexlivet er godt så berøver hun jo seg selv like mye som hun berøver mannen sex. Er det ikke heller slik at mange menn føler at de blir nektet sex fordi dama er forbanna for noe? Du skjønner det at hvis vi går rundt og er forbannet og irritert på partneren så har vi ihvertfall ikke lyst på ham i senga. Ikke noen bevisst sexnekt med andre ord. Sex-kjøp i samlivet.. er dette et forsøk på å prøve å hore-stemple alle kvinner i samliv fordi de har sex med sine menn som kanskje tjener mer enn dem? Eller hva er det du prøver å poengtere? For den historien i startinnlegget tillegger jeg lite vekt.

Jo, det er godt mulig at hun nekter sex fordi hun er forbanna, altså ikke nødvendigvis bevisst.  F.eks. hvis mannen ikke har gjort som han ble bedt om.  Så er spørsmålet hvordan det oppfattes av mannen.  Skal han føye hennes ønsker for å få sex?  Skal han neste gang han kommer i en slik valgsituasjon velge å følge hennes ønske istedenfor sitt eget, ellers blir han nektet sex?  Bytte til seg sex mot å avstå fra noe han har lyst til, eller å gjøre et eller annet hun har lyst til?

Nei, jeg har ikke noe ønske om å stemple alle kvinner som kjøpedamer, jeg bare påpeker at det i en del forhold forekommer byttehandel med sex og at dette i prinsippet er kjøp av sex, dvs. at mannen f.eks. utfører arbeid for å få sex.  Jeg vet ikke om historien i startinnlegget var sann (dvs. at hun faktisk lyktes i å kjøpe arbeid med sex), det kan ha vært skryt, men det gjør det ikke særlig bedre.  Jeg vet ikke om Mads Larsen har rett, dvs. om bakgrunnen for loven egentlig er et ønske om ikke å devaluere kvinnelig seksualitet, eller om Aspaas har rett i at dette aspektet ved kvinnelig seksualitet er vanskelig å forholde seg til for kvinner, men jeg tenkte å belyse det med denne diskusjonen.

Jeg gjentar spørsmålet, jeg.  Bør sex-kjøp (f.eks. kjøp av sex mot arbeid) i samlivet kriminaliseres, eller er det helt ok?

Eller er det vanskelig å snakke om?

(Innlegget ble redigert 07.12.08 23:45)

Sigyn

Sigyn
08.12.08 00:06
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:16)

Assets

Assets
08.12.08 04:00
Johan-Jon: Skal han føye hennes ønsker for å få sex?  Skal han neste gang han kommer i en slik valgsituasjon velge å følge hennes ønske istedenfor sitt eget, ellers blir han nektet sex?  Bytte til seg sex mot å avstå fra noe han har lyst til, eller å gjøre et eller annet hun har lyst til?

Eller han kan gjøre noe enda enklere; gå fra kjerringa.

Carebear

Carebear
08.12.08 04:13
kanutten85: Det interessante her vil være: Hvordan skal vi kontrollere dette? Skal alle ha et overvåkningskamera installert i husene våre? Nå er ikke jeg noen stor fan av sexnekt selv, jeg syns det er et latterlig pressmiddel, men sammenligningen mellom trafficking, voldtekt og sexnekt i hjemmet pga maling syns jeg kanskje er litt søkt.

Tåpelig å sammenligne sex i et forhold med prostitusjon ja. Og sexnekt? Det er da bare ris til egen bak...

Turbolady

Turbolady
08.12.08 07:27

Hvis det er slik fatt i et samliv at kvinnen bruker sex for å få mannen til å gjøre som hun vil, så har mannen valgt feil kvinne.

Å forby slikt er umulig da det er umulig å kontrollere.

Nå det er sagt, når kvinnen eller mannen i et samliv nekter sex, så er det fordi hun eller han ikke har lyst på sex, og ingen skal tvinge seg selv til å ha sex når man ikke har lyst.

De som innbiller seg at kvinner generelt bruker sex som en handelsvare i samlivet, har visst glemt at kvinnen også har seksuelle lyster og faktisk har sex av samme grunn som mannen.

Eller er det noen som faktisk tror at kvinnen har sex kun for å behage mannen?

joplina

joplina
08.12.08 08:03
Turbolady: Eller er det noen som faktisk tror at kvinnen har sex kun for å behage mannen?

Problemstillingen tyder på det.

Det fremstår som om sex,seksualitet og lyst er noe som overhode ikke henger sammen med resten av kroppen eller tilværelsen hos kvinnen. Men når det er sagt så er det jo ikke bare i denne tråden at man får inntrykk av det. I en annen tråd om prostitusjon ble det hevdet av en debattant at han absolutt var motstander av slaveri og kjøp av mennesker - men at å betale for at en prostituert  skulle yte en håndjager eller annen sex ikke var kjøp av mennesker.....akkurat som om den prostituertes seksualitet  ikke henger sammen med resten av kroppen og sinnet  til vedkommede.

- Og er det slik at  det finnes menn i 2008 som virkelig tror at sex ikke har noe med "annet å gjøre" - så er det jo ikke rart at de samme mennene innbilder seg at sexnekt er straff for at de ikke føyer kvinnen.

Hvis et menneske ikke føler lyst fordi det ikke er i form, er nedstemt, er skuffet, sint, trist, trøtt og sliten eller generellt mistrives i tilværelsen - ja, da er det ganske enkelt slik det forholder seg. Lysten mangler.

Å hevde at kvinnen da straffer mannen  tyder jo på at de som mener det også mener at kvinner bare kan knipse og så er lysten på plass akkurat når mannen føler lyst...for hvis  han har lyst så må det jo være vrangvilje hvis ikke hun har det samme.

Mennesker som lever sammen burde ideelt sett også kunne kommunisere sammen.

Å ha forskjellige meninger , og noen ganger være den som gir og noen ganger den som får, og ikke minst lære seg å kompromisse,  er naturlig for par som kommuniserer godt.

Folk som ikke kommuniserer godt krangler og bråker og slåss om å vinne frem med både meninger og hvordan ting skal gjøres. Slike par blir naturlig nok ofte eksponert for følelser av sinne,skuffelse og mistrivsel - og da er det heller ikke rart at lysten får seg et skudd for baugen.  Hvem i alle dager blir varm,het, dirrende kåt og full av lyst på noen som har gjort de skikkelig oppbrakt og sinte, skuffet dem eller overkjørt dem uten å ta seg tid til å snakke om det....?

- Mannfolk kanskje...?

EnMann

EnMann
08.12.08 09:20
Johan-Jon: "Så jeg sa te'n at hvis han dro på jakt med kompisene sine den helgen, istedenfor å være hjemme og male gangen og vaske vinduer, så blir det ikke noe sex på en måned!  Han ble hjemme!" 

det er vel Johan-Jon

en viss fare for at kommentaren mest var ment for å vise venninnene hvor mye hun betyr for mannen sin - hvor viktig hun er i livet hans. Og hvis hun virkelig truet med sexnekt så er det vekl ikke urimelig å gjette at det var av samme grunn - for at han skulle bevise at hun betyr mer enn vennene. Det er vel ikke sikkert det ville blitt sex-nekt om ikke han hadde fulgt kravet om oppmerksomhet.

Jeg tror alle Menn som har bodd sammen med kvinner har opplevd at alt Han liker og alt Han gjør settes opp mot henne  - mange kvinner hater fotball fordi det trekker fokus bort fra henne, ikke fordi kvinnene misliker selve spillet. Hun har selvsagt ingenting imot at han drar på tur med venner - det skulle tatt seg ut i 2008 - men akkurat den kvelden eller helga det faktisk gjelder hadde Han jo lovet...

Siden kvinner ofte har en tett plan et stykke frem i tid der partneren mer eller mindre samtykkende er involvert, er det alltids en gang som ble lovt malt, en flaske vin man skulle dele eller en svigermor som skal tas imot - og gutta må vente til en annen gang.

Men nekte ham å gjøre sine greier, nei slikt gjør ikke moderne kvinner - for hun har jo selvsagt sine hellige aleneaktiviteter. Siden han ikke har samme tette sosiale kontrollen eller intrikate sinnelag for å blokkere hennes greier, blir forbausende ofte skjevdelingen av alenetid med venner rimelig massiv.

For Menn som nå først ser lyset og tror de kan gjøre likedan må jeg helle kaldt vann i blodet - jeg tror ikke det finnes måter Menn kan "binde" kvinner på samme måte - med "jammen du lovte at akkurat i helga...", og dette  ville jo også være en patetisk løsning.

Menn kan nok prøve å være mer forsiktige med å mumle "joda" når kvinnene binder opp den nære fremtiden i bisetninger, men det eneste som virker er å spikre gjøremålene før kvinnen rekker å binde tiden, eller bare gjøre det du tenker likevel hvis tidsfristen er kort - kompis ringer kvelden før - eller når urimeligheten blir for opplagt.

Kvinner er kvinner - og den største tabben Menn kan gjøre er å tro at den proklamerte likestiltheten gjør at du kan behandle kvinner slik du behandler Menn...

:)

(Innlegget ble redigert 08.12.08 09:37)

Johan-Jon

Johan-Jon
08.12.08 10:39
Sigyn: Hva med å bare innse at det er slik vi fungerer, uten å prøve å tillegge oss prostitusjonsstempel fordi vi ikke har lyst på sex med en vi er sinte/irriterte på? Det er nemmelig slik at det å ha sex når vi ikke er tente er særdeles ubehagelig.

Tillegge prostitusjonsstempel?  Det er dine ord, ikke mine.  Leit at du føler det sånn, det var slett ikke meningen. Jeg var opptatt av mannen i forholdet, sex-kjøperen, ikke kvinnen.  Jeg er selvfølgelig enig i at kvinner med slik adferd bør dumpes øyeblikkelig, men det er ikke så lett for en mann å dumpe en kvinne han er glad i, kanskje en kriminalisering ville hjelpe mannen med sitt valg.  På samme måte som kriminalisering av kjøp av prostituerte ville hjulpet Jon Michelet i sin sjømannsperiode.

Skulle jeg kommet i skade for å feiltolke kvinners seksualitet, så er vel ikke dette stort verre enn kvinners offentlige feiltolkning av menns seksualitet?  Slik som ovenfor et sted hvor det påstås at menn oppfatter seksualitet som en handelsvare.

Men, ok, problemstillingen jeg satte opp kan ikke diskuteres, fordi den ikke eksisterer?  Min kollega, som ikke skulle få gå i sin fars begravelse, kastet fruen på huet og ræva ut på grunn av noe som ikke eksisterer? Jeg lyver om det, var det slik? 

Diskusjonen forløp omtrent som jeg forventet.

(Innlegget ble redigert 08.12.08 10:54)

Johan-Jon

Johan-Jon
08.12.08 10:47
EnMann: det er vel Johan-Jon en viss fare for at kommentaren mest var ment for å vise venninnene hvor mye hun betyr for mannen sin - hvor viktig hun er i livet hans. Og hvis hun virkelig truet med sexnekt så er det vekl ikke urimelig å gjette at det var av samme grunn - for at han skulle bevise at hun betyr mer enn vennene. Det er vel ikke sikkert det ville blitt sex-nekt om ikke han hadde fulgt kravet om oppmerksomhet.

Tiltredes.  Også resten av innlegget.  Det er når denne kontrollmanien begynner å  involvere sexlivet at det er på tide å gå.

(Innlegget ble redigert 08.12.08 10:59)

Sigyn

Sigyn
08.12.08 11:12

At det finnes enkelte syke mennesker der ute som gjør alt for å få det som de vil, ofte også nevnt som mennesker med personlighetsforstyrrelser, sosiopati osv, det er ikke noe du kan legge på alle kvinner. Den typen kontrollbehov som du beskriver har ingenting med normale velfungerende mennesker å gjøre. Det har med syke enkeltindivider å gjøre. Å beskrive et sykt enkeltindivid og så generalisere dette til å gjelde alle av samme kjønn.. jeg kan jo si at siden jeg vet om en mann som voldtok en jente så er dette hvordan menn ser på seksualitet, de voldtar hvis de vil. Blir det riktig? Føler du at det er en riktig belysning av menns seksualitet?

Det er du selv som beskriver seksualitet som en handelsvare innenfor et forhold, ikke jeg. Synes det er trist at det i det hele tatt går an å se på noe så godt/morsomt/fantastisk/tilfredsstillende som en handelsvare innenfor et forhold.

Johan-Jon

Johan-Jon
08.12.08 11:29

Ja, og for kvinner som er helt ukjent med problemstillingen, aldri har hørt om det, synes alt skyldes menns perverterte seksualitet og så videre og bortetter.

Les komedien "Lysistrata" av Aristofanes.  Den ble skrevet for 2418 år siden.  Intet er nytt under solen.

(Innlegget ble redigert 08.12.08 11:30)

Sigyn

Sigyn
08.12.08 11:35

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Du gjorde en generalisering basert på et sykt individ, jeg ga deg et kontraeksempel for å vise hvor lite hold det er i en påstand basert på ett enkeltindivid.

Menns seksualitet er da ikke pervertert. Er det noen som har påstått noe slikt her inne?

Johan-Jon

Johan-Jon
08.12.08 11:40

Og så kom jeg med en 2418 år gammel referanse hvor kvinner selger sex mot å få viljen sin.  Lysistrata er fabelaktig morsom, antagelig fordi vi alle kjenner oss igjen.  Litegrann.

(Innlegget ble redigert 08.12.08 11:47)

Sigyn

Sigyn
08.12.08 11:43

Så gjennom noe skrevet for 2418 år siden, i et samfunn som knapt nok så på kvinner som mer enn inkubatorer, så "bekrefter" du kvinners naturlige hang til å prostituere seg for å få viljen sin? Eller hva er det du vil fram til?

Johan-Jon

Johan-Jon
08.12.08 11:49
Sigyn: Så gjennom noe skrevet for 2418 år siden, i et samfunn som knapt nok så på kvinner som mer enn inkubatorer, så "bekrefter" du kvinners naturlige hang til å prostituere seg for å få viljen sin? Eller hva er det du vil fram til?

Jeg vil frem til at sex i endel forhold fungerer som pressmiddel, helt uavhengig av hvordan kvinner oppfatter det, eller hva de kaller det.  Jeg spør om kanskje mannens kjøp av sex i et slikt forhold bør kriminaliseres for å hjelpe mannen til å ta avgjørelsen om å gå.

(Innlegget ble redigert 08.12.08 11:55)

Sigyn

Sigyn
08.12.08 12:02

De forholdene der sex brukes som pressmiddel er ikke akkurat representative for gode forhold. Gubben burde stikke hvis dama har et slikt kontrollbehov og bruker sex som pressmiddel, og kanskje dama burde stikke hvis gubben ikke tenner henne eller ikke er mottagelig for hennes behov i og utenfor senga. Dysfunksjonelle forhold kan vi ikke lage noe lovverk mot. Tror vel ikke dette gjelder de aller fleste forhold..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg