Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Just A Man

NYTT TEMA
cbawa

cbawa
17.12.08 19:29

Hvor mange sanger er det ikke som sier, på både norsk og engelsk: "Jeg gjorde en tabbe, jeg såret deg, vær så snill å tilgi meg, jeg er bare en mann..."?

Etter et par forhold der jeg har gitt 100%, men blitt sviktet med  bla en som traff andre bak ryggen min (fant det ut på sms og mail), har jeg hørt denne unnskyldningen tusen ganger og jeg lurer: er menn genetisk til å lyge, bedra og såre mer enn hva kvinner gjør? Eller er dette dårlige unnskyldninger fra umodene menn?

gammelKaffe

gammelKaffe
17.12.08 19:42

jeg vil tippe på det siste.

Sandviper

Sandviper
17.12.08 21:49
cbawa: er menn genetisk til å lyge, bedra og såre mer enn hva kvinner gjør? Eller er dette dårlige unnskyldninger fra umodene menn?

Jeg tror da ikke det. Tvert imot tror jeg det er en jevn fordeling der, men at det er helt forskjellige mekanismer som er ute å går, og at kvinner er like "ille".

Derimot tror jeg at du kan ha rett i at dette kan være den umodne manns utvei.

Navnebruker

Navnebruker
18.12.08 10:00

Jeg syns ikke dette passer som tema under gruppen "Likestilling", det hører hjemme på gruppene for forhold og samliv og sånt.

AtomicEgg

AtomicEgg
18.12.08 10:33

Har hørt ca 1000 sanger om jenter som med vellvilje forlater mannen sin, der de aldri tar hennsyn til hans følelser. De snakker dritt om sin mann, og fremstiller han som en gris, og forteller hvordan de skal være utro og føkke med ham mest mulig.

Er dette typisk for jenter?

Alternativt kan det jo være at det er sosialt akseptabelt at gutter ber om tilgivelse, fordi de "skal" være de slemme, mens rebelljenter selger som fy, fordi det er PK og populært å være "on the edge" som jente.

Og at den reelle korelasjonen mellom mann og kvinne og hva de synger om er heller liten.

sailor11

sailor11
18.12.08 10:44
cbawa: Etter et par forhold der jeg har gitt 100%, men blitt sviktet med  bla en som traff andre bak ryggen min (fant det ut på sms og mail), har jeg hørt denne unnskyldningen tusen ganger og jeg lurer: er menn genetisk til å lyge, bedra og såre mer enn hva kvinner gjør? Eller er dette dårlige unnskyldninger fra umodene menn?

Men har ikke kvinner at ansvar for hvem de velger,
Jeg forstår ikke hvorfor dere velger menn som ikke er snille, det finnes bøtter med snille menn.

hvorfor skal dere velge drittsekkene gang på gang?

Sandviper

Sandviper
18.12.08 10:47
sailor11: Jeg forstår ikke hvorfor dere velger menn som ikke er snille, det finnes bøtter med snille menn. hvorfor skal dere velge drittsekkene gang på gang?

Sailor.

Det hører til sjeldenhetene at vi er enige, men her kan vi i allefall danne en felles allianse.

Ha en strålende dag.

AtomicEgg

AtomicEgg
18.12.08 10:50
Sandviper: Sailor. Det hører til sjeldenhetene at vi er enige, men her kan vi i allefall danne en felles allianse. Ha en strålende dag.

Som en av de beklagelige "snille" guttene som gang på gang ble forbigått må jeg slå meg på denne noe merkverdige alliansen.

sailor11

sailor11
18.12.08 10:56
Sandviper: Ha en strålende dag.

Har'u røyka eller:-)

ditto...

Sandviper

Sandviper
18.12.08 11:03
sailor11: Har'u røyka eller:-)

Tror de har lurt i meg koffeinfri kaffe her på jobb, for jeg føler meg delvis apatisk og merkelig lite aggressiv ;-)

Dessuten er det jo førjulstid, men fra spøk til alvor. Selv om vi har hatt, og fortsatt kommer til å ha våre dyster her inne, setter jeg pris på det. Du står for meningene dine, og det respekterer jeg i aller høyeste grad. Gleder meg til videre debatt/krangel/diskusjon.

sailor11

sailor11
18.12.08 11:08
Sandviper: Dessuten er det jo førjulstid, men fra spøk til alvor. Selv om vi har hatt, og fortsatt kommer til å ha våre dyster her inne, setter jeg pris på det. Du står for meningene dine, og det respekterer jeg i aller høyeste grad. Gleder meg til videre debatt/krangel/diskusjon.

Du HAR røyka du....

Men jeg fikk nettopp inn en bestilling på en Mill så jeg smiler fra øre til øre uansett.....

Johan-Jon

Johan-Jon
18.12.08 11:11
sailor11: Men har ikke kvinner at ansvar for hvem de velger,
Jeg forstår ikke hvorfor dere velger menn som ikke er snille, det finnes bøtter med snille menn. hvorfor skal dere velge drittsekkene gang på gang?

Det er fordi slike valg ofte styres av ganske primitive instinkter som vi ikke liker å vedkjenne oss.  Det er drittsekkene som dominerer de andre, de er de som kommer seg frem her i verden.  I kjønnslivet liker en del kvinner å bli dominert, selv om det er vel så morsomt den andre veien, eller med en passende veksling/blanding.  Så kan vi lage intellektuelle byggverk og fornekte det primitive i oss, men det er der hos en del likevel.

EnMann

EnMann
18.12.08 11:17
Johan-Jon: Det er drittsekkene som dominerer de andre

det Johan-Jon

gjør vi da vel ikke - selv om vi terger Goblinistene i verden fordi-de-fortjener-det  :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg