Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg hater kvinner - Psykoanalyser meg!

NYTT TEMA
EnMann

EnMann
22.12.08 18:08
MurdaMase: jeg har opplevd å bli besatt

jeg MurdaMase

er ikke sikker om jeg straks skal melde lavmåls-innlegget til mod, eller la det stå som symbol hvordan ingen Menn burde fremstå. Hvis mer enn fire ord i innleget ditt er ektefølt, bør du søke psykiatrisk hjelp - jeg tror det haster...

Snakk med fastlegen din.

:)

MurdaMase

MurdaMase
22.12.08 18:23
EnMann: Hvis mer enn fire ord i innleget ditt er ektefølt, bør du søke psykiatrisk hjelp - jeg tror det haster...

Er du en sånn mann som kler seg ut i dameklær, EnMann?

puma1

puma1
22.12.08 18:33

Oj. Viggo på nett.

kanutten85

kanutten85
22.12.08 18:39

Jeg har også lest American Psyko.

Til lykke med ti innlegg, forresten. Noe sier meg at det ikke blir så mange fler..

gogutten38

gogutten38
22.12.08 18:42

uten en kvinne til hjelp kunne du aldri fått sjangsen til å skrive dette startinnlegget ditt, murdmase.

Vi er alle født av en kvinne og skal respektere kvinner.

MurdaMase

MurdaMase
22.12.08 18:55
gogutten38: Vi er alle født av en kvinne og skal respektere kvinner.

LOL!!!

joplina

joplina
22.12.08 18:57
MurdaMase: Mitt hjerte fylles av glede når jeg leser om kvinner som har blitt voldtatt. Kvinner er for meg noe fullstendig verdiløst, en kilde til negative følelser. Det nytter ikke engang å voldta dere som straff, fordi kvinner blir kåte når de utsettes for voldtekt. Og dere tenner på voldelig sex! Horer!

Jøss..jeg spår deg en kort karriere som vgd-debattant.

Når det er sagt så er det vel ingen som gidder å "psykoanalysere deg". Analysen er ferdig når man har lest innlegget = debattroll.

Som et lite tankekors til deg kan nevnes at du har vokst deg levedyktig inni en kvinne....sånn fungerer naturen. Det kreves både menn og kvinner for at livet skal opprettholdes.  Du kan hate kvinner så mye du vil, men du er alltså 50% kvinne selv.ÆDDA BÆDDA.

gogutten38

gogutten38
22.12.08 19:08
MurdaMase: Takk for din psykoanalyse, men jeg er ikke hverken 50% kvinne eller debattroll. Joplina, du burde ta livet ditt. Det er slutt nå....ok? Gjør slutt på livet ditt. Det er ikke verdt alt slitet, Joplina.

Dete var pent sagt du.

Slapp av Joplina vi er mange som er glad i deg her.

MurdaMase

MurdaMase
22.12.08 19:11
gogutten38: Slapp av Joplina vi er mange som er glad i deg her.

Jeg er også glad i Joplina.

(Innlegget ble redigert 22.12.08 19:14)

joplina

joplina
22.12.08 19:34
gogutten38: Slapp av Joplina vi er mange som er glad i deg her.

Takk for det gogutten *retter på stråhatten din og  lurkikker på tanngarden som er veldig fasinerende* ;)

Men jeg tar meg ikke nært av slike troll som MurdaMase. Det blir liksom så way over at alt som heter troverdighet blir borte. Vilket jeg regner med at han også er ganske snart.

joandearc

joandearc
22.12.08 19:49
EnMann: jeg MurdaMase er ikke sikker om jeg straks skal melde lavmåls-innlegget til mod, eller la det stå som symbol hvordan ingen Menn burde fremstå. Hvis mer enn fire ord i innleget ditt er ektefølt, bør du søke psykiatrisk hjelp - jeg tror det haster... Snakk med fastlegen din.

Akurat i det jeg skulle svare var innlegget tatt bort.

Jeg tror faktisk at dette ikke var et troll men en mann som var ødelgat av krig. Hvor  mishandling, seksualisert vold, seksualdrap og lemlestelse av kvinnekropper kan ha foregått og at han ville ha hjelp. Verden er ikke særlig oppmerksom på hva som foregår i krig.. Hjelpearbeidere fra for eksempel Afrika rapporterer om at overgrepene mot kvinner stadig blir mer ekstreme. 

Fra Kongo og Bosnia  kom de forferdeligste rapporter for eksempel. Kvinner blir ikke bare blir voldtatt, men overgriperne stikker geværet inn i  kvinnens skjede og avfyrer skudd. Kvinner blir funnet med avskårede bryster. Dette er ikke bare kroppsmutilering, det er uttrykk for en seksuell aggresjon som vi ikke kan forstå.  Mye av overgrepene i kriger kan ikke forklares bare ut fra militærstrategi, det må også ha vært seksualisert aggresjon og kvinnehat. Mye tyder også på at en bestemt gruppe kvinner var spesielt mål for interneringen i leire, nemlig forretningskvinner, dommere, advokater, leger. Det kan bety at disse kvinnene skulle knekkes for det de representerte, den ressurssterke kvinnen.

Det er mullig denne mannen har vært i en slik type krig og at han ikke selv kan forstå kvinnehatet som er blitt påført ham, og at dette innlegget var et rop om hjelp.Krig ødelegger menn.

Det er trist og slike menn trenger hjelp øyeblikkelig. det går nok mange tidsinnstillte bomber rundt i samfunnet vårt som har utført grusomme overgrep mot kvinner og barn.Jeg grøsser ved tanken på at de er i Norge og uten psykiatrisk hjelp.

Vi får håpe at fastlegen ikke er en kvinne og at denne mannen blir fanget opp av systemet.

(Innlegget ble redigert 22.12.08 19:56)

Johan-Jon

Johan-Jon
22.12.08 20:30

Jeg meldte startinnlegget til mod med begrunnelsen at jeg anså temaet som uegnet for diskusjon utenfor helsevesenet.  For min del kan de ta bort hele tråden.

(Innlegget ble redigert 22.12.08 20:30)

Anouk

Anouk
22.12.08 20:51
Johan-Jon: Jeg meldte startinnlegget til mod med begrunnelsen at jeg anså temaet som uegnet for diskusjon utenfor helsevesenet.  For min del kan de ta bort hele tråden.

Me too...

gogutten38

gogutten38
22.12.08 20:56

når de først fjerna startinnlegget, hadde det vært like greit fjerne hele tråden?

Johan-Jon

Johan-Jon
22.12.08 22:59

Det var psykoanalyse av en bestemt person som skulle være temaet for tråden, det har ingen hensikt å bedrive psykoanalyse offentlig.  Det bør gjøres av kvalifisert helsepersonell.

L2

L2
22.12.08 23:16

Hvorfor har det ingen hensikt å psykoanalysere en anonym debattant som innrømmer kvinnehat? Det kan jo tenkes at det finnes debattanter her med kompetanse innen psykologi/psykiatri.

Hvis vi skal stenge alle tråder der temaet går på ting som kun kvalifisert helsepersonell bør svare på, må du klage på de fleste trådene på Helseforumet.

Johan-Jon

Johan-Jon
22.12.08 23:32

Man kan ikke psykoanalysere offentlig, uansett kompetanse.  Det er ikke sånn det foregår, det er en alt for intim greie, det er overhode ikke egnet for offentlighet.

(Innlegget ble redigert 22.12.08 23:32)

joandearc

joandearc
25.12.08 11:46
Johan-Jon: Det var psykoanalyse av en bestemt person som skulle være temaet for tråden, det har ingen hensikt å bedrive psykoanalyse offentlig. 
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:16)

joandearc

joandearc
25.12.08 11:52
L2: Hvorfor har det ingen hensikt å psykoanalysere en anonym debattant som innrømmer kvinnehat?

nei, hvorfor ikke?

Psykiske lidelser oppstår på grunn av ubevisste og uløste konflikter i personligheten. Disse uløste konfiktene antaes ofte å stamme fra tidlig barndom.

Så vil du fortelle noe fra barndommen din som kan ha utløst hatet mot kvinner så er det greit.

Hvorfor hater du for eksempel bare kvinner og ikke menn?

Hver enkelt kvinne og mann er ulike og det er kvinner også.Ingen er like.

Å hate ei kvinne kan føre til at en hater alle kvinner eller skjærer alle kvinner under en kam.

(Innlegget ble redigert 25.12.08 11:59)

Pencilcase

Pencilcase
25.12.08 11:58
EnMann: Snakk med fastlegen din.

Jeg opplever å bli beglodd...!?

joandearc

joandearc
25.12.08 12:02
Pencilcase: Jeg opplever å bli beglodd...!?

Da er det de andre som bør oppsøke lege ikke du."De glor!"

Johan-Jon

Johan-Jon
25.12.08 16:45
joandearc: Vi kan jo alikevel diskutere hva som får menn til å hate kvinner slik som dette.
[Slettet]

joandearc

joandearc
26.12.08 09:47
Johan-Jon: Når svært få er i stand til å kjenne seg igjen i det hele tatt tror jeg diskusjonen blir for hypotetisk.  Det er noe annet med f.eks. abort eller horeri, det er ihvertfall noe som angår flere, eller som kan ha et forhold til, annet enn som en rent akademisk øvelse. Men det kan være at det bare er jeg som har for lite kvinnehat og at det egentlig er helt vanlig.
[Slettet]

Pencilcase

Pencilcase
26.12.08 09:53
joandearc: Mange her inne hater vel ikke kvinnen men jeg våger å gå så langt som å si :Noen her inne forstår ikke kvinnen og er agressive på grunn av kvinners fremmarsj i samfunnet. Det er jo absolutt  kvinnehat å ønske at kvinner ikke skal ha de samme rettigheter som menn i samfunnet. Det å sette kvinnen under mannen er kvinnehat.

Jeg tror det har mere med egen usikkerhet, enn det har med hat å gjøre.

joandearc

joandearc
26.12.08 10:02
Pencilcase: Jeg tror det har mere med egen usikkerhet, enn det har med hat å gjøre.

Det er nok begge deler. Usikkerheten til enkelte menn får dem til å fremstå som kvinnehatere. Om du ikke ønsker et selvstendig menneske like rettigheter som deg selv er det undertrykkelse og hat.

Det at det ikke er så lenge siden at kvinner fikk stemmerett i enkelte menigheter er ikke noe annet enn undertrykkelse og nedvurdering av kvinnen. Det har ingenting med usikkerhet å gjøre når en hel menighet underkuer kvinnen nesten helt frem til i dag.

Hva slags signaler gir dette ut i samfunnet?

Hat!!

Da er det enklere å la være å likestille menn og kvinner ellers i samfunnet.

(Innlegget ble redigert 26.12.08 10:09)

Pencilcase

Pencilcase
26.12.08 10:11
joandearc: Det er nok begge deler. Usikkerheten til enkelte menn får dem til å fremstå som kvinnehatere. Om du ikke ønsker et selvstendig menneske like rettigheter som deg selv er det undertrykkelse og hat.

Jeg tror ikke at så mange virkelig hater, men at de uttrykker seg på en slik måte at de oppfattes som hatfulle. Her er forskjellen ganske stor. Hvis vi så sammenligner våre ofte ulike verdisystemer, så vil det etter egen erfaring mest sannsynlig gå et aldri så lite lys opp for en selv.

Man skal unngå å la andre få ansvaret for egne følelser, og for all del unngå å dømme andre basert på de samme følelsene.

(Innlegget ble redigert 26.12.08 10:13)

joandearc

joandearc
26.12.08 10:22
Pencilcase: Jeg tror ikke at så mange virkelig hater, men at de uttrykker seg på en slik måte at de oppfattes som hatfulle. Her er forskjellen ganske stor. Hvis vi så sammenligner våre ofte ulike verdisystemer, så vil det etter egen erfaring mest sannsynlig gå et aldri så lite lys opp for en selv. Man skal unngå å la andre få ansvaret for egne følelser, og for all del unngå å dømme andre basert på de samme følelsene.

Det er blitt skrevet rett ut at de hater feminisme her inne, og det er det samme som å hate samfunnets kamp om like rettigheter for kvinner og menn.Feminismens største jobber alikevel verdensomspennende og hjelper kvinner som er mer undertrykte enn vi er i Norge.

I enkelte land blir kvinnen skutt om mannen er utro, og kvinner blir henrettet om de blir voldtatt av flere menn.

det er ganske mange eksempler på kvinnehat i forbindelse med feminismen. Feminismen og feminister er hatobjekt nr.1 her inne.

(Innlegget ble redigert 26.12.08 10:23)

Pencilcase

Pencilcase
26.12.08 10:37
joandearc: det er ganske mange eksempler på kvinnehat i forbindelse med feminismen. Feminismen og feminister er hatobjekt nr.1 her inne.

Ikke for å kverulere, men tror du at noe av forklaringen kan være at det brukes tildels veldig hardt skyts på begge sider? Din egen innstilling er jo ganske beinhard, og hvis du så går ut fra at de fleste som har innsigelser mot feminismen er drevet av hat, da har du jo satt standarden for hvordan du foretrekker og ha en dialog.

Eller er det ikke snakk om en dialog, men heller en debatt, eller diskusjon, hvor det skal kåres vinnere og tapere?

Disse tydelig følelsesbaserte harde uttrykkene gjør meg bare nysgjerrig på det som ligger bak, fordi følelser er veldig viktige, og de må lyttes til, settes navn på, og tappes for informasjon. Det får man dårlig til hvis man er for utålmodig. Ja, jeg vet at dette noen ganger er tilnærmet umulig, fordi man selv lar seg jage opp, men noen ganger har det virket, og da har i hvert fall jeg lært betydelig. Det er av mine "fiender" jeg lærer noe nytt.

joandearc

joandearc
26.12.08 11:01
Pencilcase: Din egen innstilling er jo ganske beinhard, og hvis du så går ut fra at de fleste som har innsigelser mot feminismen er drevet av hat, da har du jo satt standarden for hvordan du foretrekker og ha en dialog.

Jeg skrev da vitterlig at de selv påpeker tydelig at noen menn her inne hater feminismen, fordi de selv har skrevet det sort på hvitt.

Frustrasjionen og hatet kommer av uvitenhet og sort/hvit tenkning i forhold til hva feminisme egentlig er.

(Innlegget ble redigert 26.12.08 11:03)

joandearc

joandearc
26.12.08 11:11
Pencilcase: Eller er det ikke snakk om en dialog, men heller en debatt, eller diskusjon, hvor det skal kåres vinnere og tapere?

Det som kanskje er litt typisk her inne er at det er så mange misforståelser eller feilsiteringer. Det kuttes i setningene der det passer den som svarer best og da blir diskusjonen forsinket slik at en bruker mer tid på å rette opp motdebatantenes forståelse og siteringer av det en skrev.

Det er det frustrerende her inne. Noen gjør dette bevisst og kaller det flørt når de blir konfrontert..Noen er nok her inne for å diskutere men for å kverulere. Derfor blir det en skarp tone for å rette opp istedet for å diskutere. Noen er her for å diskutere likestilling, noen er her for å kutte i setninger og ha det gøy og tro det eller ei, noen er her for å rette opp apestrekene og bryr seg katta om likestilling.

Ingen vinner eller taper, men et sirkus av følerier.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg