Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

God jul!

NYTT TEMA
AtomicEgg

AtomicEgg
23.12.08 12:41

God Jul alle menn og kvinner
God Jul i vårt langstrakte land
God Jul til både taper og vinner
I kjønnskampen, nå godt i gang.

God Jul til rettferdens rytter
Som aldri vil vike sin plass
Som aldri er taus eller lytter
Og som alltid svarer i trass.

God Jul til de bitreste bitre
Som alltid er taperen her.
De får aldri nok av å sutre
Andres smerte får ei innpass der.

God Jul til forståelsesfulle
Som aldri er fast i sin sak
De vil heller fjase og tulle
En å risikere et brak.

God Jul til de trollete trolle
Som bare vil ha reaksjon
Må du aldri mere få Bolle (Dansk slang for å ha sex)
Ditt hode er helt fullt med spon

Så GOD JUL da Prins og Prinsese,
Som gjør vinterdager til vår.
Fornærmede trenger ei stresse
Snart er det nok et nytt år!

GOD JUL ALLE SAMMEN! Takk for de gode debatter, og de mindre gode. Håper det nye året bringer glede! Tilgi meg dårlig humor, og dårligere poesi :-)

Heidbeg

Heidbeg
23.12.08 13:02

God jul til deg også!  Det var et fint dikt...:-)

EnMann

EnMann
23.12.08 13:14

God Jul du 'beklagende' snille

God Jul du som GodSkjorta fikk

God Jul du som enighet ville

fra ditt rare, litt svevende nick...

Hvordan tryller du verselinjene sammen uten linjeskift :)

AtomicEgg

AtomicEgg
23.12.08 13:24

shift+enter gjør at neste linje kommer rett under den forje.

Og takker for kompliment :-) Ingen vers var direkte myntet på noen, men unektelig inspirert av forumet.

Navnebruker

Navnebruker
23.12.08 14:23
AtomicEgg: Ingen vers var direkte myntet på noen, men unektelig inspirert av forumet.

Jeg tolket det som at jeg er prinsessen! *blafre med øyevippene* :)

Johan-Jon

Johan-Jon
23.12.08 15:14
Navnebruker: Jeg tolket det som at jeg er prinsessen! *blafre med øyevippene* :)

Det var det første jeg tenkte på også.  Du må få deg en passende avatar, ikke den smilende tafatte barnehaveonkelen du fremstår som nå.  Jeg har en samling av rundt 5000 bilder (noe må man jo finne på når man ikke farter rundt på vgd), ingen prinsesser tror jeg, men jeg skal se hva jeg finner i romjula.  Hva kan ellers passe, tro, som ikke kan identifiseres som noen andre?  En pen blomst?  En fugl?  Nærbilde av nymalt kaffe?  En nattfoss i svart-hvitt?  Fisk i solnedgang?  Høsttrær?  Vårtrær?  Vinterlandskap?  Rondeslottet?  Laksetrapp?` En hagle som fyres av midt imot?  Flere fæle maneter klarer vi vel ikke her?  Jeg har en samling av øye-bilder, i alle regnbuens farver...

Anouk

Anouk
23.12.08 18:03
Navnebruker: Jeg tolket det som at jeg er prinsessen! *blafre med øyevippene* :)

Niks! Det var meg :)

Johan-Jon

Johan-Jon
23.12.08 22:27

Har noen en glass-sko som vi kan prøve på disse prinsessekandidatene?

AtomicEgg

AtomicEgg
23.12.08 22:43

Hehe, uten å bli for hjertevarm her tenkte jeg at vi er alle prinser og prinsesser. Eller, vi har alle det noble i oss, om vi bare gidder å se etter.

Men for all del! jeg ser gjerne både kvinnelige og mannlige kandidater i høyhælte glass-sko ;-)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
23.12.08 22:58

Husk grøt til fjøsnissen!

Glem heller ikke neket til alle masekråker og dompaper. 

OG SÅ, ITJ FÅRRÅ NÅLLES, SÅ FE DOKK AILL EI GOD JUL!

(Innlegget ble redigert 23.12.08 22:59)

Johan-Jon

Johan-Jon
24.12.08 00:38
AtomicEgg: vi er alle prinser og prinsesser

Jeg har sett Disneys "Robin Hood".  Prins Johan, øh?  Men takk for poesien.

(Innlegget ble redigert 24.12.08 00:43)

dugalan

dugalan
25.12.08 01:04

Du Gardsdattra - hva betyr egentlig "itj fårrå nålles"? Har hørt det før, men svever i det uvisse fortsatt.

AtomicEgg

AtomicEgg
25.12.08 10:18

Tror det er noe slikt som "Ikke gå deg bort", men hva vet jeg, Trøndere er noen rare dyr ;-)

joandearc

joandearc
25.12.08 11:10
dugalan: itj fårrå nålles

Det er Tamilsk :-)

Ha en god jul!

joandearc

joandearc
25.12.08 11:13
AtomicEgg: God Jul til rettferdens rytter

Der kjente jeg meg igjen :-)

God Jul alle sammen!

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
26.12.08 22:21
dugalan: Du Gardsdattra - hva betyr egentlig "itj fårrå nålles"? Har hørt det før, men svever i det uvisse fortsatt.

Det kainn skrivas son som æ gjor det hen, eller ein kain skriv eller sei "itj å fårrå nålleis". (Dativ)
Men ka det betyr? Ganske greittom - itj å gjørrå nå som itj æ villa gjort.

Bene

Bene
26.12.08 22:25

Dativ? Tå ka då? Ditta e' en avsporing, men ha' du sagt a, må du nestin ve' julesøt å seie psikat.

Dativ tå ka?

joandearc

joandearc
27.12.08 09:59

google teranlater: Vi oversetter desverre ikke tamilsk :-)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
27.12.08 13:32
Bene: Dativ? Tå ka då? Ditta e' en avsporing, men ha' du sagt a, må du nestin ve' julesøt å seie psikat. Dativ tå ka?

Du vet, på trøndersk finnes der ikke bare stumme lyder, men også stumme ord. Ha ellers ei god jul, og itj å fårrå nålleis. (Går ikke å oversette alt)

Bene

Bene
27.12.08 14:02

Går det ikkje? Verkeleg? Kan vi ikkje-trøndarar då tippe på at "itj fårrå nålles" tyder "ikkje synde nokoleis"?

Johan-Jon

Johan-Jon
29.12.08 21:51
Johan-Jon: Du må få deg en passende avatar

Ja!  Der kom det et bilde av Navnebruker!

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
30.12.08 15:24
Bene: Går det ikkje? Verkeleg? Kan vi ikkje-trøndarar då tippe på at "itj fårrå nålles" tyder "ikkje synde nokoleis"?

Trøndere bruker ikke å forlange mer av andre enn seg selv. Skulle jeg ønske at min neste ikke syndet måtte jeg selv foregå som et godt eksempel. Det får da virkelig være måte på selvpining.

Trøndere er hjertevarme mennesker som ønsker alle et godt og syndig liv.

Johan-Jon

Johan-Jon
30.12.08 23:19

Det var godt å høre.  Nå har jeg gått rundt hele jula og latt være å synde, sånn for sikkerhets skyld, ikke tør jeg å sette meg opp mot Gardsdattra, hun er fra Trøndelag, har jeg sagt til min stadig mer betuttede kone, det er ikke lett altså, med ferie og barna borte et par dager og alltingen.  Men, altså, nå!  skal jeg synde!

(Innlegget ble redigert 30.12.08 23:22)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
30.12.08 23:41
Johan-Jon: Det var godt å høre.  Nå har jeg gått rundt hele jula og latt være å synde, sånn for sikkerhets skyld, ikke tør jeg å sette meg opp mot Gardsdattra, hun er fra Trøndelag, har jeg sagt til min stadig mer betuttede kone, det er ikke lett altså, med ferie og barna borte et par dager og alltingen.  Men, altså, nå!  skal jeg synde!  

Godt noen har respekt for meg. Mine barn ser gjerne at jeg er på kjøkkenet og lager mat - for dèt kan jeg, mener de. Ellers ser de helst at jeg sitter i ro i senilkroken og hokder munn.

Goblin_9

Goblin_9
30.12.08 23:44

Jeg får vel ta meg en tur til kjæresten i nyttårshelga og synde litt, jeg også. Det gjør godt i en gammel skrott.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg