Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Til og med dem!

NYTT TEMA
Johan-Jon

Johan-Jon
23.12.08 20:44

Akk, en kort pause i julestrevet.

Poden har lært en sånn julesang på skolen, av Prøysen, men det er ikke alltid så lett for små gutter:

Til og med tre grisemenn, dem rei i flere da'r, ...

Etter å ha kontemplert litt over denne teksten og fått noen, for barn upassende, bilder i hodet, har jeg selvfølgelig kommet til at dette nok må være helt bevisst fra kvinneskolens lumske feminister.  Når jeg til neste år, etter innstendig oppfordringer i dette forumet, melder meg for å hjelpe til med julespillet skal det nok bli noe ganske anderledes kroppslig enn det pleier.

trollbrt

trollbrt
23.12.08 21:03

å ri grisen

er en metafor

for våre svinske matvaner i jula

Goblin_9

Goblin_9
23.12.08 21:10
Johan-Jon: Når jeg til neste år, etter innstendig oppfordringer i dette forumet, melder meg for å hjelpe til med julespillet skal det nok bli noe ganske anderledes kroppslig enn det pleier.

Personlig synes jeg nå at tre små grisemenn som rir i flere da´r høres mer enn kroppslig nok ut, jeg da. Og dersom det IKKEvar det jeg først tenkte på - så var de vel bare på flukt fra Storeulv...

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
23.12.08 23:08

Den var bra, Johan-Jon. Jeg fikk også noen morsomme bilder inne i hodet mitt. Kos deg med gløgg og pepperkaker, og sov godt. Sånne poder har det med å vekke pappa kl halv fem på julaften morgen og lure på når pakkene skal åpnes. At det er pappa som skal vekkes før hanen galer, er også et feministisk påfunn de lærer alt i barnehagen.

(Innlegget ble redigert 23.12.08 23:11)

Anouk

Anouk
24.12.08 00:08
Johan-Jon: Akk, en kort pause i julestrevet. Poden har lært en sånn julesang på skolen, av Prøysen, men det er ikke alltid så lett for små gutter: Til og med tre grisemenn, dem rei i flere da'r, ...
Etter å ha kontemplert litt over denne teksten og fått noen, for barn upassende, bilder i hodet, har jeg selvfølgelig kommet til at dette nok må være helt bevisst fra kvinneskolens lumske feminister.  Når jeg til neste år, etter innstendig oppfordringer i dette forumet, melder meg for å hjelpe til med julespillet skal det nok bli noe ganske anderledes kroppslig enn det pleier.

Synes knapt man kan bebreide feministene for at enkelte ikke vet forskjell på grisemenn og vise menn... :)

God jul !

Johan-Jon

Johan-Jon
24.12.08 00:19

Jammen i jøssenammen.  Den derre elektriske lysgreia foran meg sier atte jeg "ikke kan gi flere tomler idag, prøv igjen i morgen!".  Klokken er 00:18, beklager prinsesse Anouk, ingen tommel før 1.dag på deg!  Hvis jeg husker det.

Kvote på skryt?!  Det bare være noe sånne feministgreier, altså.

(Innlegget ble redigert 24.12.08 00:24)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
24.12.08 00:23
Anouk: Synes knapt man kan bebreide feministene for at enkelte ikke vet forskjell på grisemenn og vise menn... :) God jul !

En god mix av grisete, vise menn e bærre lækkert.

Anouk

Anouk
24.12.08 00:25
Johan-Jon: Jammen i jøssenammen.  Den derre elektriske lysgreia foran meg sier atte jeg "ikke kan gi flere tomler idag, prøv igjen i morgen!".  Klokken er 00:18, beklager prinsesse Anouk, ingen tommel før 1.dag på deg!  Hvis jeg husker det. Kvote på skryt?!  Det bare være noe sånne feministgreier, altså.

Jeg skal minne deg på det :)

God natt og kos deg med familien din i morgen.

Heidbeg

Heidbeg
24.12.08 13:15
Johan-Jon: Akk, en kort pause i julestrevet. Poden har lært en sånn julesang på skolen, av Prøysen, men det er ikke alltid så lett for små gutter: Til og med tre grisemenn, dem rei i flere da'r, ...

Har du ikke hovedansvaret for å oppdra og korrigere ditt barn?  Eller er det mer bekvemt å skylde på alle verdens kvinner, som krever å bli behandlet med likhet og respekt?

Noen ganger er det ikke grenser for hvor dumme enkelte kan få seg til å bli.

Johan-Jon

Johan-Jon
24.12.08 13:34

Filler'n å.  Det har jeg aldri tenkt på.

CitizenErased

CitizenErased
24.12.08 15:30
Heidbeg: Noen ganger er det ikke grenser for hvor dumme enkelte kan få seg til å bli.

Tydeligvis ikke. Tenke seg til å skrive det åpningsinnlegget og virkelig mene at feministene har skylda for denne nye tolkningen.

Eller kanskje det var et forsøk på en litt sånn artig tråd, muligens i anledning julen og greier.

Nei dette var nok dønn seriøst.

dugalan

dugalan
25.12.08 01:01

Grisemenn? Også jeg som syntes det gikk hardt for seg når vi sang "å du som har spist liten fugl, vær snill å spytt ham ut amen"...

Anouk

Anouk
25.12.08 13:27

Du husket det ! :)

Rune_4

Rune_4
25.12.08 22:52
Johan-Jon: Poden har lært en sånn julesang på skolen, av Prøysen, men det er ikke alltid så lett for små gutter: Til og med tre grisemenn, dem rei i flere da'r, ...

Bæ bæ lille lam, har du noe øl :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg