Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skal mannen rydde opp etter fest?

NYTT TEMA
gogutten38

gogutten38
31.12.08 09:39

I følge denne undersøkelse så har visst kvinner det verre enn menn etter en fest og dermed bør de få lov å hvile.

Selv mener jeg at den som fester så hardt at man ikke kan rydde etter seg, bør slutte å feste.

Navnebruker

Navnebruker
31.12.08 10:06

Jeg klarer ikke å våkne opp fyllesyk til et rotete hus, og rydder alltid før jeg legger meg. 

Å prøve å tvinge en fyllesyk mann til å vaske kåken for meg, er en utfordring jeg neppe ville ha giddet å prøve meg på.

joandearc

joandearc
31.12.08 10:37
gogutten38: I følge denne undersøkelse så har visst kvinner det verre enn menn etter en fest og dermed bør de få lov å hvile. Selv mener jeg at den som fester så hardt at man ikke kan rydde etter seg, bør slutte å feste.

Det er jeg enig med deg i. Har hun festet, rydder hun når hun er klar for det dagen etter. Har han festet rydder han.Har begge festet rydder begge sammen like mye.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
31.12.08 11:08
gogutten38: I følge denne undersøkelse så har visst kvinner det verre enn menn etter en fest og dermed bør de få lov å hvile. Selv mener jeg at den som fester så hardt at man ikke kan rydde etter seg, bør slutte å feste.  

Den kjente jeg meg igjen i. Men når det angår rydding - jeg foretrekker å ta finryddinga ja. Menn ser ikke alle detaljer når det gjelder slikt arbeid. Menn er så lange, det er nok derfor de ikke ser rusk og rask på gulvet like godt som kvinner.

Johan-Jon

Johan-Jon
31.12.08 14:32

Her pleier den som våkner først å begynne å rydde, hvis vi ikke gjør det sammen før vi legger oss.  Men når man er rundt 40 blir det heldigvis ikke så mye rot, røykpakker, knuste flasker og spy som det ble da man var 20.

dugalan

dugalan
31.12.08 15:12

Spiller det egentlig noen rolle hvem som rydder, og om det ligger igjen rusk på gulvet?

Bortsett fra det, er min mening at den som fester så hardt at morgendagen er "ødelagt" av spysjuke, ikke fortjener annet enn å rydde opp etter seg. Null paracet, en skikkelig omgang med skurebøtte og søplesekk er en fin kur. Legg til en tretimers shoppingrunde, så kanskje vedkommende lærer. Å drikke seg så dritings at man ikke orker å rydde opp etter seg selv er direkte puerilt.

Johan-Jon

Johan-Jon
31.12.08 15:54

De to gangene de siste 20 årene kona har vært ute, har jeg behandlet henne pent i steden, jeg.  Spesialskolepedagogikk fra 50-tallet er ikke min spesialitet.

Anouk

Anouk
31.12.08 16:03
Johan-Jon: De to gangene de siste 20 årene kona har vært ute, har jeg behandlet henne pent i steden, jeg.  Spesialskolepedagogikk fra 50-tallet er ikke min spesialitet.

Så behandler hun deg sikkert pent tilbake, den mest fungerende pedagogikken i hele verden:)

Mannen min rydder gjerne, men så har jo jeg da gjerne stått for mesteparten av forberedelsene.

Johan-Jon

Johan-Jon
31.12.08 17:04
Anouk: Så behandler hun deg sikkert pent tilbake, den mest fungerende pedagogikken i hele verden:)

Ja.  Det er noe med at vi alle har våre små feil og mangler, store og små ting vi skulle ha ugjort.  De blir ikke mer ugjort av å bli forsterket, og hevn gir ingen langvarig glede.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
01.01.09 17:04
dugalan: Spiller det egentlig noen rolle hvem som rydder, og om det ligger igjen rusk på gulvet?

Ja, hvem kan orke å spise frokost dersom der er rot og oppvask på kjøkken og stue, samt rusk på gulvet? Ikke jeg iallefall. Sånt blir jeg kvalm av uansett om jeg har drukket eller ikke.

Hvem som rydder: Alle rydder, men enhver tar den biten av rydding og vasking de er gode på - før frokost. Det er så fort gjort.

At kvinner er trøttere enn menn dagen derpå. kan jeg underskrive på. Og ettersom vi kvinner vet dett, så rydder vi gjerne før vi legger oss, dersom det blir mye rot.

Anouk

Anouk
01.01.09 18:41
GARDSDATTRA: Ja, hvem kan orke å spise frokost dersom der er rot og oppvask på kjøkken og stue, samt rusk på gulvet? Ikke jeg iallefall. Sånt blir jeg kvalm av uansett om jeg har drukket eller ikke. Hvem som rydder: Alle rydder, men enhver tar den biten av rydding og vasking de er gode på - før frokost. Det er så fort gjort. At kvinner er trøttere enn menn dagen derpå. kan jeg underskrive på. Og ettersom vi kvinner vet dett, så rydder vi gjerne før vi legger oss, dersom det blir mye rot.

Da jeg stod opp  i dag, var det blåst og alle krystallglassene vasket opp for hånd.

Er det rart jeg er glad i mannen min? :)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
01.01.09 19:18
Anouk: Da jeg stod opp  i dag, var det blåst og alle krystallglassene vasket opp for hånd. Er det rart jeg er glad i mannen min? :)

Han må du ta godt vare på. Her i huset hadde oppvaskmaskina vasket krystallglassene mens vi sov. Sønnene mine ryddet før vi la oss.
 Så dermed hadde jeg tid til å servere kjæresten og meg selv kaffe på senga. En fortreffelig start på det nye året, og så  laget vi en flott og sen frokost til alle.

(Innlegget ble redigert 01.01.09 19:21)

dugalan

dugalan
02.01.09 16:57

Vet du, gardsdattra, det plager meg OVERHODET ikke at det ligger litt rusk her og der. Så sant jeg finner en ren tallerken å spise frokost på, og at askebegrene er tømt av dem som bruker dem, er det greit.

Før frokost gjør jeg ingenting. Nekter plent. Etter frokost, derimot, er jeg mer opplagt. Men bevares, det hadde vært kult å ha en kjæreste som ga meg te og toast på senga, det er en drøm...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg