Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norges første horekunde tatt?

NYTT TEMA
joplina

joplina
04.01.09 14:15

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=550035

- Jaja....vilke følger det får blir vi neppe opplyste om...men er han et offer...?

EnMann

EnMann
04.01.09 14:35
joplina: men er han et offer...?
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:15)

DrSchwei

DrSchwei
04.01.09 14:41

Nei, fysjameg, se en mann som er ute på byen for å prøve å få seg sex. Når får vi se tilsvarende bilder av kvinner på vei til Cuba, Tyrika eller Marokko for å få det samme? De kubanske, tyrkiske og marokkanske mennene bør beskyttes.

Heidbeg

Heidbeg
04.01.09 14:44
[Slettet]

EnMann

EnMann
04.01.09 14:48
DrSchwei: Når får vi se tilsvarende bilder av kvinner på vei til Cuba, Tyrika eller Marokko for å få det samme

er du DrSchwei

på rusk Mann - du vil da vel ikke begrense Norske Kvinners rett til uhemmet frihet og slavesex. Jeg vet om en som har leilighet på tre kontinent, og håpefulle fattigmenn på hvert sted. Hun bader i Nye Landsmenn når Hun er hjemme - har vel en fetisj der kanskje...

...men å begrense Quindens frie utvikling - nei gå og vask munnen din Mann.  Hun både baker og boller FattigMenn

fordi-hun-fortjener-det  :)

(Innlegget ble redigert 04.01.09 14:50)

Komann

Komann
04.01.09 14:53
Heidbeg: Det er ganske utrolig at dere menn her inne forsvarer horekunder, mens dere lefler i vei om kvinners utnyttelse av menn. Er det ikke mulig å bruke hodet (toppen) før man skriver da?  Eller er det ok med menneskehandel?
[Slettet]

EnMann

EnMann
04.01.09 14:54
Heidbeg: er det ok med menneskehandel

nei Anouk

det er ikke OK med Menneskehandel - en gang for alle  :)

Prostitusjon er ikke Menneskehandel og Menneskehandel handler ikke nødvendigvis om prostitusjon. Mennesker slavehandles også til krigstjeneste, organhandel og slavearbeide. Vi har skrevet mye om dette i andre tråder på vgd de siste dagene...

Feministfusket som klistret de to begrepene sammen virket imidlertid - i all sin banale enkelhet...

Underlig  :)

(Innlegget ble redigert 04.01.09 14:56)

DrSchwei

DrSchwei
04.01.09 14:59
Heidbeg: Er det ikke mulig å bruke hodet (toppen) før man skriver da?  Eller er det ok med menneskehandel?

Nei, det er ikke ok med menneskehandel. Det er forbudt, og lovverket er strengt. Og det bør håndheves. Men det ble aldri håndhevet skikkelig, derfor får vi en lov som rammer også det den ikke skulle ramme: De frivillige prostituerte i Norge og i andre land, samt de norske menn som ønsker slike tjenester.

EnMann

EnMann
04.01.09 15:10
joplina: vilke følger det får blir vi neppe opplyste om

men det Joplina

vet vi da. Mannen blir satt i gapestokk og blir loppet for mye mer penger en den løse Quinden ville ha lettet ham for. Damen får nok tilbud om gratis studier, ny leilighet, oppholdstillatelse, terapi i følegruppe - eller kanskje ny TV og sydentur - alt etter behov...

...noen av disse Fruentimmerne der lever kun av at loppe Menn ad-hoc - ikke via samliv slik andre gjør - har jo hatt formidable inntekter, og vi kan jo ikke rolig se på at dette tørker ut fordi om pengekildene deres settes til håns på den nye kirkebakken...

Det skulle tatt seg ut  :)

joplina

joplina
04.01.09 16:14
Komann: At kvinnen kan være i en situasjon som gjør at det for henne er eneste utvei til å tjene penger er ingen unnskyldning, da kan man jo bruke samme argumentet om narkomane som gjør innbrudd..

Men argumentet om at narkiser gjør innbrudd og driver med kriminalitet er hysj-hysj serru. De narkomane er syke akkurat som alkoholikeren. De drives av en trang som for dem føles som en kamp mellom liv og død....de vil ikke være kriminelle men sykdommen tvinger dem til det. De er syke og ikke kriminelle - det er nærsagt den norske offisielle holdningen.

Hevder du noe annet får du kjeft.

Skal man overføre den holdningen på prostituerte så må også de betraktes som syke....de er så syke og fattige at det er den eneste måten å skaffe til veie penger på. Det er ikke  de som er prostituerte, for de vil ikke være prostituerte ....det er sykdommen som gjør de til prostituerte.

Og like lite som man kan akseptere at noen vedlikerholder en syk narkomans narkomani, like lite ville man da kunne akseptere at noen vedlikeholder en syk prostituerts prostitusjon - vilket enhver torsk gjør.

Så jeg skjønte ikke helt det argumentet ditt....

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
04.01.09 16:26
EnMann: men det Joplina vet vi da. Mannen blir satt i gapestokk og blir loppet for mye mer penger en den løse Quinden ville ha lettet ham for. Damen får nok tilbud om gratis studier, ny leilighet, oppholdstillatelse, terapi i følegruppe - eller kanskje ny TV og sydentur - alt etter behov... ...noen av disse Fruentimmerne der lever kun av at loppe Menn ad-hoc - ikke via samliv slik andre gjør - har jo hatt formidable inntekter, og vi kan jo ikke rolig se på at dette tørker ut fordi om pengekildene deres settes til håns på den nye kirkebakken... Det skulle tatt seg ut  :)

Les dette du EnMann:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=549704

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=524389

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=555745

Hvordan tror du alt dette vil fungere i praksis? Jeg mener de prostituerte jentene især må være forberedt på det verste, men håpe på det beste.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
04.01.09 16:29
joplina: Men argumentet om at narkiser gjør innbrudd og driver med kriminalitet er hysj-hysj serru. De narkomane er syke akkurat som alkoholikeren. De drives av en trang som for dem føles som en kamp mellom liv og død....de vil ikke være kriminelle men sykdommen tvinger dem til det. De er syke og ikke kriminelle - det er nærsagt den norske offisielle holdningen. Hevder du noe annet får du kjeft. Skal man overføre den holdningen på prostituerte så må også de betraktes som syke....de er så syke og fattige at det er den eneste måten å skaffe til veie penger på. Det er ikke  de som er prostituerte, for de vil ikke være prostituerte ....det er sykdommen som gjør de til prostituerte. Og like lite som man kan akseptere at noen vedlikerholder en syk narkomans narkomani, like lite ville man da kunne akseptere at noen vedlikeholder en syk prostituerts prostitusjon - vilket enhver torsk gjør. Så jeg skjønte ikke helt det argumentet ditt....

Vi får da inderlig ikke håpe at noen off myndigheter leser innlegget ditt. De kunne få ideer.....

joplina

joplina
04.01.09 16:41

Tror ikke det er noen fare for det da :)

EnMann

EnMann
04.01.09 16:52
GARDSDATTRA: Les dette du EnMann

ok Gardsdattra

leser litt - ser at Ingunn skriver i VG at "et dialogforum bestående av Oslo kommune, Pion, NAV, helsedirektoratet, krisesentersekretariatet, ROSA-prosjektet, Nadheim kvinnesenter, Fafo og STOP-gruppen i Oslo-politiet møtes annenhver måned, sier statssekretær i Justisdepartementet Astri" - og jeg forundres over at vi ikke har flere instanser som står parat til å hjelpe jentene med millionene sine, selv om det nok er enda færre som skal hjelpe de ensomme stakkarene som kjøpte tjenestene...

Du må gjerne kommentere innleggene mine på egen hånd - heller enn å fore meg med uendeligheter av linker ut i verden der propagandaen er massiv og trykkende. Jeg leser jo mer enn nok bakgrunnsstoff som det er og skriver på vgd fordi jeg ønsker diskusjon og debatt rundt saker som opptar meg - dine tanker og meninger om du vil...

Drep meg herre konge - men ikke med graut  :)

(Innlegget ble redigert 04.01.09 16:58)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
04.01.09 16:57
EnMann: Drep meg herre konge - men ikke med graut  :)

Hvorfor ikke med relevante linker?

EnMann

EnMann
04.01.09 17:05
GARDSDATTRA: Hvorfor ikke med relevante linker?

ikke sant Gardsdattra

samme greie - nesten like ille som dem som må ha pekere inn i alle mulige forsker-reir for å kunne mene noe som helst. Men jeg forstår ikke hvorfor du skulle linke akkurat meg til uendelighetene av hjelpe- og støtteordninger vi har for kvinner her i landet - de prostituerte spesielt denne gangen - jeg vet jo at det er slik...

:)

joandearc

joandearc
04.01.09 18:12
joplina: - Jaja....vilke følger det får blir vi neppe opplyste om...men er han et offer...?

...og en god inntektskilde, men nå tjener jo menn bedre enn kvinner så pyttsan :)

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
04.01.09 19:31
joplina: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=550035 - Jaja....vilke følger det får blir vi neppe opplyste om...men er han et offer...?
[Slettet]

Goblin_9

Goblin_9
04.01.09 20:47
EnMann: ikke sant Gardsdattra samme greie - nesten like ille som dem som må ha pekere inn i alle mulige forsker-reir for å kunne mene noe som helst. Men jeg forstår ikke hvorfor du skulle linke akkurat meg til uendelighetene av hjelpe- og støtteordninger vi har for kvinner her i landet - de prostituerte spesielt denne gangen - jeg vet jo at det er slik... :)

Dersom du hadde lest linkene, ville du funnet ut at de stort sett omtaler to forhold:

Det ene er at bevilgningene til særskilte hjelpetiltak for å få jenter ut av prostitusjonen er for små. Det andre er at det i realiteten ikke dreier seg om ti millioner en gang, fordi bevilgningene til Prosenteret - den eneste virkelig kompetente instans på området - er redusert med 2,8 mill. Det virkelige beløpet er dermed nede på 7,2 mill. Til sammenligning kjenner jeg et tilfelle der én enkelt, utagerende og kriminell guttunge kostet det offentlige over to mill på ett år i form av tilsyn, sydenreiser med to pleiere som ledsagere (!) mm.

Storparten av den prostitusjonen som ikke henger sammen med trafficking etc, og det er trolig størstedelen, bunner  i første rekke i et fattigdomsproblem, og et narkotikaproblem. Begge deler koster penger å løse. Og enda mer vil det koste å forebygge ny rekruttering til prostitusjon, på nettopp disse grunnlagene.

Jeg vet at noen her på forumet fabler om de prostituertes enorme inntekter, men dette gjelder trolig ytterst få i luksusklassen. Akkurat disse, med sin faste og steinrike kundekrets og uhyre diskrete forhold, vil neppe noensinne bli antastet av politiet.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
04.01.09 20:57
EnMann: ikke sant Gardsdattra samme greie - nesten like ille som dem som må ha pekere inn i alle mulige forsker-reir for å kunne mene noe som helst. Men jeg forstår ikke hvorfor du skulle linke akkurat meg til uendelighetene av hjelpe- og støtteordninger vi har for kvinner her i landet - de prostituerte spesielt denne gangen - jeg vet jo at det er slik... :)

Jeg har lest innleggene dine i denne tråden og vet derfor at du har store huller som bør fylles med kunnskap. Og da kan man like godt gi deg det du mangler. Ikke min feil at det kreves mye stoff til et slkt ambisiøst formål.

Så får du velge selv om du vil la deg drukne eller bli vis.

olego

olego
04.01.09 21:18

hvor naiv går det ann å bli, ser gardsdattra kommer med en masse linker om hva de skal gjøre for de prostituerte,ha,ha,det kommer ikke til å bli gjort noen ting,det koker vekk i forskjellige komiteer,imens fortsetter de prostituerte som før,det er jo enkelt å omgå den nye loven hvis folk bruker begge hodene.

EnMann

EnMann
04.01.09 21:53
Goblin_9: noen her på forumet fabler om de prostituertes enorme inntekter, men dette gjelder trolig ytterst få i luksusklassen
[Slettet]

EnMann

EnMann
04.01.09 21:57
GARDSDATTRA: du har store huller som bør fylles med kunnskap

hummhumm Gardsdattra

nå skal vi vel ikke fokusere så mye på å fylle hverandres huller her - selv om du kanskje synes det matcher tema - vi holder oss heller til å utveksle meninger tenker jeg...  :)

Goblin_9

Goblin_9
04.01.09 22:43
EnMann: hei Goblin-gutten dikter du opp dette fordi det passer i innlegget ditt, eller vet du noe om det ? Jeg har et par ganger referert til en Polsk dame som feminist Ingeborg i Adresseavisen brukte som hore-eksempel i Trondheim. Hun tjente 15000,- skattefritt de dagene hun jobbet, og det er vanskelig å se hvorfor Ingeborg skulle anstrenge seg slik for å finne den eneste prostituerte i byen som tjener penger når artikkelen forøvrig skulle illustrere hvor nedrigt det er at kvinner må selge sex. Hva er en luksusprostituert forresten...   :)

Det er vel ingen som er så dumme at de tror denne polske damen representerer et gjennomsnitt av de prostituertes inntekter i Norge i dag?  Dersom tallet i det hele tatt er sant og ikke skryt, er hun definitivt en luksusprostituert i høy klasse.

De virkelige toppinntektene kammer vel noen høyt spesialierte damer fra Russland inn, men de opererer meg bekjent ikke i Norge, men på oppdrag fra industritopper og andre i Sverige. De kaller seg "konsulenter", er registrerte med eget firma innen diverse helt legale profesjoner, og i følge en jurist i det svenske justisdepartementet hadde en svensk næringslivstopp blåst av ca 80 000 på,to av dem, på en eneste "oval weekend" på et luksushotell i Stockholm. Bevise det? Nei, det ville vært for følsomt, mannen var en VIP, må vite.

For den jevne norske prostituerte er virkeligheten pr i dag at inntektene er gått drastisk ned, mest grunnet flommen av utenlandske jenter. Jeg har lest intervjuer med gateprostituerte som har tjent så lite som to tusen på en uke. Prostitusjon er et lagdelt "yrke", og det er vanvittig langt fra bunnen til toppen. De på toppen ønsker utvilsomt å bli der, i alle fall for en tid. Det er de på bunnen, fattige og narkotiserte, som trenger hjelp.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
05.01.09 00:47
Goblin_9: Det er vel ingen som er så dumme at de tror denne polske damen representerer et gjennomsnitt av de prostituertes inntekter i Norge i dag?  Dersom tallet i det hele tatt er sant og ikke skryt, er hun definitivt en luksusprostituert i høy klasse. De virkelige toppinntektene kammer vel noen høyt spesialierte damer fra Russland inn, men de opererer meg bekjent ikke i Norge, men på oppdrag fra industritopper og andre i Sverige. De kaller seg "konsulenter", er registrerte med eget firma innen diverse helt legale profesjoner, og i følge en jurist i det svenske justisdepartementet hadde en svensk næringslivstopp blåst av ca 80 000 på,to av dem, på en eneste "oval weekend" på et luksushotell i Stockholm. Bevise det? Nei, det ville vært for følsomt, mannen var en VIP, må vite. For den jevne norske prostituerte er virkeligheten pr i dag at inntektene er gått drastisk ned, mest grunnet flommen av utenlandske jenter. Jeg har lest intervjuer med gateprostituerte som har tjent så lite som to tusen på en uke. Prostitusjon er et lagdelt "yrke", og det er vanvittig langt fra bunnen til toppen. De på toppen ønsker utvilsomt å bli der, i alle fall for en tid. Det er de på bunnen, fattige og narkotiserte, som trenger hjelp.

Jeg tar det som en selvfølge at det også finnes norske luksusprostituerte. Mener jeg har lest noer interjuer med slike.

Disse tjener svært godt, det er sant, men enkelte av disse har ingen annen plattform å stå på. Skal disse som er uten utdannelse eller jobberfaring ut på arbeidsmarkedet, så huttetu. Jeg har medlidenhet med noen av disse.

Dersom de ikke har skaffet seg en fot innenfor arbeidsmarkedet via en kunde eller to.

Andre igjen, er velutdannet, og innehar stillinger med høy inntekt. Kanskje har de tatt et friår eller to for å selge sex?  Mener å ha lest reportasjer om disse også.

På gata, eller især i hjemmemarkedet finnes studenter som sper på studielånet.....
Men dog - mange er der av fattigdom. Kanskje de fleste av de på gata iallefall. Pluss rus.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
05.01.09 00:52
EnMann: leser litt - ser at Ingunn skriver i VG at "et dialogforum bestående av Oslo kommune, Pion, NAV, helsedirektoratet, krisesentersekretariatet, ROSA-prosjektet, Nadheim kvinnesenter, Fafo og STOP-gruppen i Oslo-politiet møtes annenhver måned, sier statssekretær i Justisdepartementet Astri" - og jeg forundres over at vi ikke har flere instanser som står parat til å hjelpe jentene med millionene sine, selv om det nok er enda færre som skal hjelpe de ensomme stakkarene som kjøpte tjenestene...
[Slettet]

EnMann

EnMann
05.01.09 09:59
GARDSDATTRA: Hva mener du horekunden skulle hjelpes med?
[Slettet]

Goblin_9

Goblin_9
05.01.09 12:33
EnMann: den som ikke har fått seg noe nå - den får...Stå...  :)
[Slettet]

Navnebruker

Navnebruker
05.01.09 13:12
Goblin_9: Dette bildet av horekunden er faktisk en av årsakene til at horekundeloven gikk i gjennom, fordi det er så lett å forakte ham.
[Slettet]

Navnebruker

Navnebruker
05.01.09 13:20
GARDSDATTRA: Var pågripelsen arrangert, dvs falsk? Eller bruker VG å sitte i baksetet til politiet? Kan det være at VG bruker politiradio, men så var det det å være akkurat der det skjedde når det  skjedde. Eller bruker politiet provokatører? Løse tanker, men.......
[Slettet]

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg