Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Løsningen på problemet mellom kjønnene

NYTT TEMA
L2

L2
05.01.09 15:32

Hvis vi skal få likestilling, må kvinner velge menn med lavere selvtillit enn seg selv.

Ellers må dere kvinner ta selvmord, for å vise oss menn at dere føler lidelse slik vi gjør.

Hvorfor tror dere menn tar selvmord oftere enn kvinner? Hva kan grunnen være?

Er det fordi menn ikke vil snakke om følelsene sine, og fordi menn ikke søker hjelp?

Bene

Bene
05.01.09 16:04

... det som blir interessant å sjå fram over - og som der ligg mykje håp i - er om det opnare samfunnet vi no har fått, vil gjere at sjølvmordstala går ned.

For det er blitt meir stovereint med å syne dei vanskelege kjenslene, menn viser ope at dei gret, det er generelt blitt meir toleranse for at ein "slit"/"møter veggen" eller står ved at ein er deprimert.

Det er blitt meir toleranse for homofile menn, og fleire typar homofile kan no stå ope fram (såg ein "Fagott"-koret på te-ve-en før jul? eit vedunderleg infamtleikande mannskor).

Ei trist side ved den gamle mannsrolla er jo at sjølvmord er utøvd aggresjon, mot ein sjølv - og den gamle mannsrolla inneheld ein større toleranse for fysiske åtak enn den gamle kvinnerolla tillet. Og ei anna side som kan disponere for sjølvmord, er jo utvilsamt opplevingar av at ein "skal" ordne alt sjølv og ikkje innrømme noko ein kjenner som "svakt" eller "mislukka".

Det er mange og innvevde årsaker bak sjølvmord - men det ligg jo ein djup depressiv sjelstilstand i botnen. Mot det hjelper å snakke - gå til profesjonelle - og antidepressiva under tett oppfylgjing.

Som sagt, det ligg mykje håp i at vi er på veg mot eit opnare samfunn, både for menn og for kvinner. Når det gjeld å førebyggje.

(Innlegget ble redigert 05.01.09 16:05)

L2

L2
05.01.09 16:14
Bene: For det er blitt meir stovereint med å syne dei vanskelege kjenslene, menn viser ope at dei gret, det er generelt blitt meir toleranse for at ein "slit"/"møter veggen" eller står ved at ein er deprimert.

Dette stemmer ikke.

Stovereint? Prøver du å være morsom?

Bene

Bene
05.01.09 16:18

Om du samanliknar utviklinga over fleire år, dvs eigentleg dei siste ti åra i høve tidlegare, har du inga oppleving av at det no er "lov" også for menn å gråte? I motsetnad til i tidlegare tiår?

Trur du Kjell-Magne Bondevik hadde kunna komme tilbake som statsminister i tidlegare tider, etter ein depresjon som han hadde?

Johan-Jon

Johan-Jon
05.01.09 16:24
L2: Hvis vi skal få likestilling, må kvinner velge menn med lavere selvtillit enn seg selv.

Hmm, jeg tror du har helt rett, men jeg forsto ikke helt argumentasjonen din. 

Jeg tror aldri kvinner kommer til å velge menn med lavere selvtillit enn dem selv, slike menn vil de ikke ha.  De vil ha sterke menn.  Offisielt vil de selvfølgelig være like sterke og uavhengig som menn, men de velger likevel menn som er sterkere enn dem selv.  Og fabler om likestilling.  Pose og sekk går ikke.

(Innlegget ble redigert 05.01.09 16:25)

L2

L2
05.01.09 16:25
Bene: Trur du Kjell-Magne Bondevik hadde kunna komme tilbake som statsminister i tidlegare tider, etter ein depresjon som han hadde?

Jeg har ingen slik oppleving, nei. Kjell-Magne Bondevik er en kjerring.

Navnebruker

Navnebruker
05.01.09 16:30
L2: Kjell-Magne Bondevik er en kjerring.

Og du er nok et troll.

L2

L2
05.01.09 16:32
Johan-Jon: Jeg tror aldri kvinner kommer til å velge menn med lavere selvtillit enn dem selv, slike menn vil de ikke ha.  De vil ha sterke menn.

Enig i dette. Menn uten selvtillit er verdiløse.

L2

L2
05.01.09 16:35
Navnebruker: Og du er nok et troll.

Jeg kunne sendt klage på deg for den kommentaren, men avstår fra den fristelsen siden jeg er en mann av ære.

Batucada

Batucada
05.01.09 16:39
Johan-Jon: Jeg tror aldri kvinner kommer til å velge menn med lavere selvtillit enn dem selv, slike menn vil de ikke ha.  De vil ha sterke menn.  Offisielt vil de selvfølgelig være like sterke og uavhengig som menn, men de velger likevel menn som er sterkere enn dem selv.  Og fabler om likestilling.  Pose og sekk går ikke.

Jeg ler meg ihjel når kvinner som med vitende og vilje har valgt en tradisjonelt maskulin karrieremann, klager over at denne prioriterer karrieren heller enn hjemmet.

"Hjelp, hjelp, det er noe i veien med kua mi, den rauter og spiser gress!"

Navnebruker

Navnebruker
05.01.09 16:43
Batucada: Jeg ler meg ihjel når kvinner som med vitende og vilje har valgt en tradisjonelt maskulin karrieremann

Maskulin karrieremann? Jeg ser liksom for meg en slipskledt kontormann, og finner ikke så veldig mye maskulint ved det.

L2

L2
05.01.09 16:51
Navnebruker: Jeg ser liksom for meg en slipskledt kontormann, og finner ikke så veldig mye maskulint ved det.

God damn bitch! Vil du heller ha en uføretrygda voldsmann?

Du burde sette stor pris på en slipskledt kontormann!

Han har ihvertfall ambisjoner og fremtidsplaner!

Batucada

Batucada
05.01.09 16:53
Navnebruker: Maskulin karrieremann? Jeg ser liksom for meg en slipskledt kontormann, og finner ikke så veldig mye maskulint ved det.

Det er da mange tradisjonelt maskuline verdier blant menn i forretningslivet. At de ikke jobber som håndtverkere eller hva du nå fantaserer om endrer ikke på det.

Navnebruker

Navnebruker
05.01.09 16:55
L2: God damn bitch! Vil du heller ha en uføretrygda voldsmann?

Takk for bekreftelsen på at du er et troll :)

Pencilcase

Pencilcase
05.01.09 16:58
L2: Han har ihvertfall ambisjoner og fremtidsplaner!

Om hva da? Og hvordan vet du det?

Pencilcase

Pencilcase
05.01.09 16:59
L2: Er det fordi menn ikke vil snakke om følelsene sine, og fordi menn ikke søker hjelp?

Kanskje.

Pencilcase

Pencilcase
05.01.09 17:00
L2: jeg er en mann av ære.

Hva betyr det?

L2

L2
05.01.09 17:05
Pencilcase: Hva betyr det?

Det betyr at du er homoseksuell.

Pencilcase

Pencilcase
05.01.09 17:07
L2: Det betyr at du er homoseksuell.

Stemmer, vil du snakke litt om homofili kanskje?

L2

L2
05.01.09 17:14
Pencilcase: Stemmer, vil du snakke litt om homofili kanskje?

Vel, jeg ville blitt glad om du opprettet din egen tråd, og diskuterte homofili der. Går det bra?

Pencilcase

Pencilcase
05.01.09 17:19
L2: Går det bra?

Ja, men først bør du svare på konstruktiv måte i din egen tråd! Hvis du planlegger annet enn rause mengder grøt til kveldsmaten din.

L2

L2
05.01.09 17:24
Pencilcase: Ja, men først bør du svare på konstruktiv måte i din egen tråd!

Jeg forstår ikke helt hva du mener....? Jeg svarer da konstruktivt?

Pencilcase

Pencilcase
05.01.09 17:44
L2: Jeg svarer da konstruktivt?

Gjør du?

Mulig du har rett, fordi det å være konstruktiv betyr også å bygge opp mot "noe"!? Da har kanskje du en plan, så la nå den utfolde seg!!

L2

L2
05.01.09 18:02
Pencilcase: Da har kanskje du en plan, så la nå den utfolde seg!!

Det du skriver er da fullstendig ulogisk. Går ikke an å svare noe fornuftig på slikt.

Hva mener du?

Pencilcase

Pencilcase
05.01.09 18:05
L2: Det du skriver er da fullstendig ulogisk

På hvilken måte?

L2

L2
05.01.09 18:12
Pencilcase: På hvilken måte?

Når du spør meg "På hvilken måte?"....hva er den bakenforliggende årsaken til at du bestemte deg for å stille meg akkurat dette spørsmålet?

La meg gjette. Fordi du er homoseksuell?

Pencilcase

Pencilcase
05.01.09 18:18
L2: Fordi du er homoseksuell?

Ikke lek for meget Einstein! Jeg har jo sagt at jeg er homofil. Har du noe mer innsiktsfullt å komme med?

L2

L2
05.01.09 18:22
Pencilcase: Jeg har jo sagt at jeg er homofil. Har du noe mer innsiktsfullt å komme med?

Seriøst? Ok, vel, da har du ingenting i denne tråden å gjøre, hvorfor kaster du bort tiden min?

Pencilcase

Pencilcase
05.01.09 18:30
L2: Seriøst? Ok, vel, da har du ingenting i denne tråden å gjøre, hvorfor kaster du bort tiden min?

Sånn passe seriøst...!? Du "har" ikke en annen tråd, enn den du strikker selv! Nå er du ute på et forum, som er tilgjengelig, kutt ut sutringen din, og heller, forklar hva du vil, fremfor å lete etter barberhøvler for brøytekanter!

L2

L2
05.01.09 18:39
Pencilcase: forklar hva du vil, fremfor å lete etter barberhøvler for brøytekanter!

Jeg skjønner ikke hva dette betyr engang.

Du ødela tråden min din kødd!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg