Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bråket i Oslo sentrum

NYTT TEMA
L2

L2
09.01.09 12:36

Ok greit, hør her. Jeg trodde lenge at de ansvarlige for innvandringen var naive mennesker. Nå så jeg nettopp video av gatekampene i Oslo sentrum fra i går, og jeg begynner å se alt i et nytt lys. De ansvarlige for innvandringen er faktisk mine venner, utrolig men slik er det.

Saken er den at likestilte kvinner er et problem, et mye større problem enn jeg og noen andre egentlig forstår omfanget av. Det påvirker oss på så mange måter. Familier oppløses, barn lider, unge menn ødelegges. Kvinner blir også ødelagt.

Det likestilte samfunnet må knuses, revolusjon er nødvendig. Jeg er nå glad for innvandringen, jeg ønsker mer av det. Mye mer. Til slutt vil alt gå av seg selv, og vi kan skape et nytt samfunn. Norge er kanskje det landet i verden som er aller mest ødelagt av likestillingen mellom kjønnene.

Innvandring fra midtøsten er ikke naivt, det er redningen. Jeg er hvit og norsk, og en slik innrømmelse sitter langt inne. Men jeg tror det er en mening med alt dette, det er ikke tilfeldig. Vi trenger hjelp, vi har malt oss inn i et hjørne som vi ikke kan komme oss ut av på noen annen måte. Menn med mitt perspektiv skjønner hva jeg mener, kanskje en og annen klok kvinne også.

Jeg ønsker ikke å se kvinner i burka, jeg ønsker ikke at kvinner skal steines for utroskap. Jeg ønsker ikke at nordmenn skal kunne kaste syre i ansiktet på kvinner uten straff. Men noe må gjøres. Det er så mye som går i gal retning for tiden, jeg ønsker ikke et slikt samfunn som vi lever i nå. Jeg snakker om forandringer som ikke kan stoppes, og det takker jeg Gud for. Verden utvikler seg forhåpentligvis til det bedre, selv om jeg ikke får ta del i alt dette er jeg takknemlig for det som skjer. Jeg ønsker en bedre fremtid for alle.

Ingenting er tilfeldig, ting skjer av en årsak. Gatekampene er en gave, ikke et problem.

Johan-Jon

Johan-Jon
09.01.09 12:40

Kunne du gå litt i detalj på hva som går i gal retning for tiden?  Hva du ikke ønsker i nåets samfunn?  Utover gatekamper utenfor Halvorsens Conditori.

AtomicEgg

AtomicEgg
09.01.09 12:46

Sliter litt her. Syns du gatekampene var en god ting? eller var de forårsaket av kvinner? Klarer ikke helt å få tak i hva du ønsker å trolle med i dag altså.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
09.01.09 12:56
L2: Ok greit, hør her. Jeg trodde lenge at de ansvarlige for innvandringen var naive mennesker. Nå så jeg nettopp video av gatekampene i Oslo sentrum fra i går, og jeg begynner å se alt i et nytt lys. De ansvarlige for innvandringen er faktisk mine venner, utrolig men slik er det. Saken er den at likestilte kvinner er et problem, et mye større problem enn jeg og noen andre egentlig forstår omfanget av. Det påvirker oss på så mange måter. Familier oppløses, barn lider, unge menn ødelegges. Kvinner blir også ødelagt. Det likestilte samfunnet må knuses, revolusjon er nødvendig. Jeg er nå glad for innvandringen, jeg ønsker mer av det. Mye mer. Til slutt vil alt gå av seg selv, og vi kan skape et nytt samfunn. Norge er kanskje det landet i verden som er aller mest ødelagt av likestillingen mellom kjønnene. Innvandring fra midtøsten er ikke naivt, det er redningen. Jeg er hvit og norsk, og en slik innrømmelse sitter langt inne. Men jeg tror det er en mening med alt dette, det er ikke tilfeldig. Vi trenger hjelp, vi har malt oss inn i et hjørne som vi ikke kan komme oss ut av på noen annen måte. Menn med mitt perspektiv skjønner hva jeg mener, kanskje en og annen klok kvinne også. Jeg ønsker ikke å se kvinner i burka, jeg ønsker ikke at kvinner skal steines for utroskap. Jeg ønsker ikke at nordmenn skal kunne kaste syre i ansiktet på kvinner uten straff. Men noe må gjøres. Det er så mye som går i gal retning for tiden, jeg ønsker ikke et slikt samfunn som vi lever i nå. Jeg snakker om forandringer som ikke kan stoppes, og det takker jeg Gud for. Verden utvikler seg forhåpentligvis til det bedre, selv om jeg ikke får ta del i alt dette er jeg takknemlig for det som skjer. Jeg ønsker en bedre fremtid for alle. Ingenting er tilfeldig, ting skjer av en årsak. Gatekampene er en gave, ikke et problem.

Legg deg og sov igjen. Du satt opp for lenge i går kveld og så på gatekamp.

L2

L2
09.01.09 13:08
Johan-Jon: Kunne du gå litt i detalj på hva som går i gal retning for tiden?  Hva du ikke ønsker i nåets samfunn?

Jeg ønsker ikke å se kvinner bli kvotert inn overalt, f.eks. Du synes alt er stråelende, eller?

L2

L2
09.01.09 13:10
AtomicEgg: Syns du gatekampene var en god ting? eller var de forårsaket av kvinner?

Gatekampene er en god ting.

Gatekampene er ikke forårsaket av kvinner.

Johan-Jon

Johan-Jon
09.01.09 13:11
L2: Jeg ønsker ikke å se kvinner bli kvotert inn overalt, f.eks. Du synes alt er stråelende, eller?

Ja, det er jeg (delvis) enig i. Nei, jeg synes ikke alt er strålende.  Jeg lurte bare på hva det var du ikke likte.  For du skrev det ikke i startinnlegget.  Men åssen skal innvandrere hjelpe oss med dette, da?

AtomicEgg

AtomicEgg
09.01.09 13:12
L2: Gatekampene er en god ting. Gatekampene er ikke forårsaket av kvinner.

Er.. så.. om jeg kjøpte en pistol av en mann.. drepte en annen mann.. så ville det være en god ting fordi det ikke var forårsaket av en kvinne?

Eller mener du det var noe i konflikten Israel/Palestina som taler spessielt til likestillings spørsmålet? Utover at det nok var et sterkt mindretall av kvinner som var med i selve kamphandlingene?

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
09.01.09 13:17
AtomicEgg: Er.. så.. om jeg kjøpte en pistol av en mann.. drepte en annen mann.. så ville det være en god ting fordi det ikke var forårsaket av en kvinne?

Sikker på at det ikke da ville vært et fruentimmer som egentlig hadde skylda?

L2

L2
09.01.09 13:19
Johan-Jon: Jeg lurte bare på hva det var du ikke likte.  For du skrev det ikke i startinnlegget.  Men åssen skal innvandrere hjelpe oss med dette, da?

Jeg liker ikke at kvinner har så mye innflytelse. Innvandring hjelper oss med dette, fordi ingen folkeslag i verden gir kvinner så mye innflytelse som nordmenn. Skjønner du?

L2

L2
09.01.09 13:21
AtomicEgg: Er.. så.. om jeg kjøpte en pistol av en mann.. drepte en annen mann.. så ville det være en god ting fordi det ikke var forårsaket av en kvinne?

Selvfølgelig ikke.

Hva for slags tulle-logikk er dette?

Johan-Jon

Johan-Jon
09.01.09 13:22
L2: Jeg liker ikke at kvinner har så mye innflytelse. Innvandring hjelper oss med dette, fordi ingen folkeslag i verden gir kvinner så mye innflytelse som nordmenn. Skjønner du?

Å sånn, ja.  Ja nå skjønner jeg hva du mener.

(Innlegget ble redigert 09.01.09 13:22)

AtomicEgg

AtomicEgg
09.01.09 13:23
GARDSDATTRA: Sikker på at det ikke da ville vært et fruentimmer som egentlig hadde skylda

Hehe, hodet har du med deg :-) Det er selvfølgelig et sjalusidrama! Mann nummer to sov med min kjæreste, og i villskap og vrede skal jeg nå avslutte det hele. Vi får bare håpe jeg kommer til fornuft før jeg gjør ugjerningen.

Det var et ganske søkt eksempel, men jeg forstod virkelig ikke hvor troll.. er. jeg mener L2 ville henn. Nåja, mangel på forståelse er vist noe som går for tia. Får bare håpe jeg blir frisk snart :-)

Johan-Jon

Johan-Jon
09.01.09 13:24
GARDSDATTRA: Sikker på at det ikke da ville vært et fruentimmer som egentlig hadde skylda?

Det er det alltid, det er jo tross alt dere som føder oss menn!  Og har eneansvaret for hele oppdragelsen/oppveksten!

(Innlegget ble redigert 09.01.09 13:25)

AtomicEgg

AtomicEgg
09.01.09 13:24
L2: Selvfølgelig ikke. Hva for slags tulle-logikk er dette?

Ca sånn tulle logikk:

Gatekampene er en god ting.

Gatekampene er ikke forårsaket av kvinner.

Mye det samme vil jeg påstå.

L2

L2
09.01.09 13:29
AtomicEgg: Det var et ganske søkt eksempel, men jeg forstod virkelig ikke hvor troll.. er. jeg mener L2 ville henn.

Normale, intelligente mennesker gidder ikke svare i trolletråder.

Hvorfor er du så respektløs?

L2

L2
09.01.09 13:31
AtomicEgg: Ca sånn tulle logikk: Gatekampene er en god ting. Gatekampene er ikke forårsaket av kvinner. Mye det samme vil jeg påstå.

Jeg svarte direkte på 2 spørsmål du stilte meg.

Hvordan kan det være ulogisk.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
09.01.09 13:32
AtomicEgg: Gatekampene er en god ting.

Nei.

Forøvrig kan du debattere gatekamper på Aktuelt bl a.

AtomicEgg

AtomicEgg
09.01.09 13:32
L2: Hvorfor er du så respektløs?

Ok. Greit. Du ønsker respekt og du skal få det. Men da får du stå for slike uttalelser som den jeg refererte til under. Hva sier den om ditt syn på kvinner? Eller for den del om ditt syn på meddebatanter.

Grunnen til å kalle deg troll er fordi dine tråder og svar langt på vei ser ut til å være laget med det for øye å skape reaksjoner. Vis meg at jeg tar feil, og forklar hvorfor GATEKAMPENE i går var en god ting.

AtomicEgg

AtomicEgg
09.01.09 13:33
GARDSDATTRA: Nei. Forøvrig kan du debattere gatekamper på Aktuelt bl a.

Siterte mr. L2s uttalelse tidligere. Dette er ikke mitt syn.

L2

L2
09.01.09 13:33
GARDSDATTRA: Forøvrig kan du debattere gatekamper på Aktuelt bl a.

Det kunne jeg gjort, men når har jeg altså satt dette i sammenheng med likestilling.

Gikk det over hodet på deg?

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
09.01.09 13:36

Atomegget, det går litt fort i svingene her. Jeg oppfattet ikke før nå at du hadde brukt kopieringsfunksjonen i innlegget ditt, og at det var trådstarter som egentlig sa det du sa.

Forrvirring er smittsomt.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
09.01.09 13:38
L2: Det kunne jeg gjort, men når har jeg altså satt dette i sammenheng med likestilling. Gikk det over hodet på deg?

Ja.

AtomicEgg

AtomicEgg
09.01.09 13:40
GARDSDATTRA: Ja.

Ditto.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
09.01.09 13:41
Johan-Jon: Det er det alltid, det er jo tross alt dere som føder oss menn!  Og har eneansvaret for hele oppdragelsen/oppveksten!

Jeg oppdro mine sønner til å tenke selv. Forøvrig så hører de ikke på meg når jeg sier noe fornuftig.

L2

L2
09.01.09 13:43
AtomicEgg: Ok. Greit. Du ønsker respekt og du skal få det. Men da får du stå for slike uttalelser som den jeg refererte til under. Hva sier den om ditt syn på kvinner? Eller for den del om ditt syn på meddebatanter. Grunnen til å kalle deg troll er fordi dine tråder og svar langt på vei ser ut til å være laget med det for øye å skape reaksjoner. Vis meg at jeg tar feil, og forklar hvorfor GATEKAMPENE i går var en god ting.

Jeg står for mine uttalelser. Mitt syn på kvinner burde være innlysende?

Jeg ønsker reaksjoner, altså svar. Gjør ikke du?

Gatekampene er bra, fordi jeg ønsker å knuse likestillingen. Den har gått for langt.

Nordmenn har gitt kvinner for mye innflytelse. Jeg ønsker at kvinner i Norge skal ha like mye innflytelse som kvinner i midtøsten. SKjønner du?

L2

L2
09.01.09 13:46
GARDSDATTRA: Jeg oppdro mine sønner til å tenke selv. Forøvrig så hører de ikke på meg når jeg sier noe fornuftig.

Altså har du gjort en elendig jobb.

AtomicEgg

AtomicEgg
09.01.09 13:48
L2: Nordmenn har gitt kvinner for mye innflytelse. Jeg ønsker at kvinner i Norge skal ha like mye innflytelse som kvinner i midtøsten. SKjønner du?

Du innser at disse gatekampene ikke har noe med Norske likestillingsverdier versus de som finnes i midtøsten? Dette handlet om bråk og tull. Av 34 arresterte var 1 av dem palestiner. Resten var bare ute etter å lage bråk og bøll. Selv om man ser bort fra dette sliter jeg veldig med å se hvordan disse kampene på NOEN måte fremmer ditt syn.

Så du får beklage meg om jeg syns det virker rimelig hodeløst det du driver med. Og om jeg ønsker svar, stiller jeg ærlige spm. Det å få en reaksjon er sjeldent konstruktivt.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
09.01.09 13:52
L2: Jeg står for mine uttalelser. Mitt syn på kvinner burde være innlysende?

Har dama slått opp? Isåfall skjønnner jeg. Men det går over.

L2

L2
09.01.09 13:54
AtomicEgg: Du innser at disse gatekampene ikke har noe med Norske likestillingsverdier versus de som finnes i midtøsten? Dette handlet om bråk og tull. Av 34 arresterte var 1 av dem palestiner. Resten var bare ute etter å lage bråk og bøll. Selv om man ser bort fra dette sliter jeg veldig med å se hvordan disse kampene på NOEN måte fremmer ditt syn.

"De har uten unntak navn som indikerer en palestinsk bakgrunn, opplyser Fredriksen."

Du lyver jo... jeg er sjokkert. Er du et troll?

Jeg har aldri sagt at de som skapte bråk i disse gatekampene kjemper for å innskrenke norske kvinners innflytelse i samfunnet.

Derimot håper jeg at dette blir resultatet på sikt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg