Jeg tror dette er et godt eksempel. Kanskje ikke på en "bunn" eller "topp" i tradisjonell forstand, men på noe ganske ekstremt som jeg tviler på at noen kvinne ville finne på (kanskje, men jeg innbiller meg at det er slik). Det er den typen "galskap" som driver menn i dass, men som også driver dem til topps, hvis "galskapen" på et eller annet vis er samfunnsgavnlig
Man trenger ikke gå så langt, jeg mener å huske på OL på Lillehammer, noen stakk en mic i fjeset på Dan Jansen etter at han vant OL-gull, noe han nok hadde jobbet en hel del med å få til. Det som gikk på lufta var hans gledesstrålende kone som i vill jubel utbrøt noe sånt som "Fantastic! It's finally over!" Jeg ble sittende og tenke litt over den.
(Innlegget ble redigert 12.01.09 18:38)

Vi får vel reiterere den linken fra kongressen til amerikanske psykologer i forfjor, som vi egentlig aldri fikk ordentlig diskutert her, før jul, hvorfra sitatet er hentet:
In an important sense, men really are better AND worse than women.
Den er meget velskrevet og anbefales på det sterkeste for å forstå kjønnsforskjeller.
(Innlegget ble redigert 12.01.09 21:33)

Den kunne jeg fikse ganske raskt etterhvert for noen år siden , savner den.
Hvor kan en få kjøpt den?
(Innlegget ble redigert 12.01.09 22:18)

L2: Jeg mistenker at du og dine likesinnede ønsker å benytte seg av "kunnskap" om slike "kjønnsforskjeller" til å rettferdiggjøre forskjellsbehandling.
Skal forskjeller mellom folk behandles likt, må folk behandles forskjellig.
Mulig du trenger tid til å tenke over denne setningen. I såfall er du i godt selskap på dette forum.
(Innlegget ble redigert 12.01.09 22:56)

Anouk: Eller for å si det på en annen måte:
En person som kun er opptatt av seg selv...
nja.... jeg liker ikke å se på meg selv som en som er bare opptatt av meg selv ;-)
Imidlertid er jeg en utpreget JA-person som tror jeg får tid til alle oppgaver, og dermed ender opp med alt for mye arbeid. I tillegg liker jeg å gjøre ting selv slik at jeg vet det blir gjort når det skal. Forsøker å delegere, men er nok ikke en foregangsfigur i så måte. Er blitt bedre, da ;-)
Tror likevel at du har rett i at mange er litt for opptatt av egne interesser, og dermed glemmer at andre kan ha litt behov for noe av og til.... Når alle antenner er snudd innover istedenfor utover, kan det bli litt feil.
(Innlegget ble redigert 12.01.09 23:21)

Anouk: Ops! Nå var det slett ikke deg jeg siktet til.
Men skal man bli verdens beste i noe som helst må man være renhåret egoist.
Tenk på kona til den mannen som fiklet med kuben sin i 26 år..
Jeg hadde tvunget ham til å spise den!
Jeg tolket det heller ikke slik, min venn... men kunne ikke dy meg ;-) *ler*
Og - jeg er helt enig. Jeg ville vel kastet den for lengst!
hmmm..... ved nærmere ettertanke så ville jeg vel ikke valgt han dersom han viste seg å være sykelig opptatt av en kube. Det blir ikke så mye samsvar mellom meg og han ifbm mål og mening i livet... snakk om kollisjon!
(Innlegget ble redigert 12.01.09 23:39)