Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg er en slave for mannen!

NYTT TEMA
joandearc
joandearcInnlegg: 7257
01.11.09 12:27

Hvorfor skal ikke jeg få gå uten slør i det norske samfunn?

Kan en norsk kvinne svare meg på det?

Jeg blir tvunget innad i menigheten ellers blir jeg sendt ut av landet og henrettet.

Når jeg kom til Norge trodde jeg at jeg skulle bli fri fra slaveriet, men derc tok jeg feil.

---

joanderac

2xjohn
2xjohnInnlegg: 1817
01.11.09 12:39

Slik er det når man har feminister og sosialister i regjering, vet du. Man kan ikke stille krav til dem som kommer til landet.

Keto-dama
Keto-damaInnlegg: 8400
01.11.09 12:40
joandearc: Kan en norsk kvinne svare meg på det?

Du har ikke slør men rustning, JD - og den kan du kle av deg om du ønsker.....

Om du nå har kraft nok i armene :D

joandearc
01.11.09 13:33
Keto-dama: Du har ikke slør men rustning, JD - og den kan du kle av deg om du ønsker..... Om du nå har kraft nok i armene :D

Hvorfor ble det et problem å be meg om å ta av sløret?

Høyresiden i politikken beskylder feministene på venstresiden for å ignorere virkeligheten til disse kvinnene og meg, og det er det du gjør.

Keto-dama
01.11.09 13:34
joandearc: Hvorfor ble det et problem å be meg om å ta av sløret?

Var det ikke nettopp det jeg gjorde ??? ;)

joandearc
01.11.09 13:36
Keto-dama: Var det ikke nettopp det jeg gjorde ??? ;)

Nei, du ba meg o å ta av rustningen! Hijaben er påbudt i min religion....i frie Norge.

Keto-dama
01.11.09 13:38
joandearc: Nei, du ba meg o å ta av rustningen! Hijaben er påbudt i min religion....i frie Norge.

Hmmmm, merkelig - jeg mener da vitterlig å huske et nick her fra tidligere hvor "du" har vært iført full rustning ;)

Kast klærne og kom deg ut - helt klart :D

Smaukjærring
SmaukjærringInnlegg: 15490
01.11.09 18:05
joandearc: Nei, du ba meg o å ta av rustningen! Hijaben er påbudt i min religion....i frie Norge.

Religion er ikke et følge av landegrenser, så selv om man krysser grensen - får man ikke automatisk en annen religion i samme slengen.

ranfinsen
ranfinsenInnlegg: 3701
01.11.09 19:00

Er det ikke slik at i Syria at hijab tolkes som et "belte?" Men dette er jo den syriske koranen da...

ranfinsen
ranfinsenInnlegg: 3701
01.11.09 19:07
joandearc: Hijaben er påbudt i min religion

The women who ware short skirts and things like that could very well be Syrian!..Not all women ware hijab in Syria..A lot don't! And on parties they ware "sexy" cloth, short skirts, low cut sweaters etc..

http://bridgetpalmer.blogspot.com/2005/04/hijab-envy-part-2_27.html

Dette med å bære hijab, slik jeg ser det, handler om valg i en del miljøer. Det er vel slik at i Tyrkia at flere kvinner bærer dette plagget i dag av "fri" vilje en for bare noen tiår siden. Dette handler om kvinners tro og tilknytning til den. Men samtidig setter de ulike trosmiljøene opp regler for det ene og andre og man bør søke å følge disse, om man vil delta i miljøet. Ønsker man ikke hijab, men fortsatt både føler og er muslim, så bør man søke ut miljøer som tillater dette valger.

Ellers kan man ta høyde for dette:

Den legger vekt på at hijab har fått en økende politisk betydning i Tyrkia, og ser dette i sammenheng med ekstreme politiske bevegelser som forsøker å påtvinge hele det tyrkiske samfunnet deres oppfatninger om forholdet mellom islam og samfunnsstyre

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article831577.ece

For ikke å nevne:

Head-covering was introduced into Arabia long before Muhammad, primarily through Arab contacts with Syria and Iran, where the hijab was a sign of social status. After all, only a woman who need not work in the fields could afford to remain secluded and veiled

http://en.wikipedia.org/wiki/Hijab

Generelt vil jeg sammenligen moderne anvendelse av hijab med den viktorianske tiden på sitt verste... det handler om å moderere seg og dette skal "vises." Sllik jeg ser det er en muslimsk kvinne uten hijab det samme som en "utskeiende" kvinne som ikke følger klassiske "roller" i den viktorianske verden. Det sier seg selv at hijab og likestilling derfor ikke er forenlige, spesielt ikke i et samfunn som Norge, der de norske lover faktisk er langt viktigere en de koranen eller bibelen bringer budskap om... for ikke å si påbud...

(Innlegget ble redigert 01.11.09 19:16)

CinemaMaestro
CinemaMaestroInnlegg: 6939
01.11.09 19:22

joandearc, om du virkelig mener hva du står for, bør du få med deg dine feministsøstre på laget. Det er først og fremst de som med sin aksept og overdrevne toleranse sementerer og manifesterer religionen på hodet til kvinner med ikke-vestlig bakgrunn. Dere har ikke noe problem med å kritisere menn, og i mange tilfeller med belegg, men når det gjelder kritikk av mangfoldets baksider, skal dere på død og liv trå så varsomt. Pingler.

Hadde kvinner fra venstresiden sittet med eneansvar for innvandring og integrering, ja da....

joplina
joplinaInnlegg: 64915
01.11.09 20:12
CinemaMaestro: om du virkelig mener hva du står for, bør du få med deg dine feministsøstre på laget. Det er først og fremst de som med sin aksept og overdrevne toleranse sementerer og manifesterer religionen på hodet til kvinner med ikke-vestlig bakgrunn. Dere har ikke noe problem med å kritisere menn, og i mange tilfeller med belegg, men når det gjelder kritikk av mangfoldets baksider, skal dere på død og liv trå så varsomt. Pingler.

http://www.vl.no/samfunn/article4108834.ece

"Det er nemlig ikke bare hijab, som Justisdepartementet åpner for at kan kombineres med politiuniform — men alle religiøse hodeplagg.

Dermed er det klart for at lovens lange arm kan bære både turbaner og kippaer. "

- Jeg vil tro at religionen manifesterer seg like godt på et mannlig hode som et kvinnelig.

CinemaMaestro
01.11.09 20:52

Er ikke helt med på hva du sikter til her. At alle eller èn religion visuelt kan representeres i politiet (verdt å merke seg at politidirektøren selv ikke ser behov for å tillate plagg fra alle forskjellige livssyn, kun islam), har ikke direkte relevans til hva jeg påstår.

Også verdt å merke seg at en kvinne, politidirektøren, stiller seg positiv til hijab i politiet.

Jeg vil tro det er mye lettere for en mann å ta av seg sine hodeplagg enn kvinner. Hvor mange menn i forhold til kvinner anvender hodeplagg her til lands?

joplina
01.11.09 21:54

Du vet...kravet om å få bære turban og kippa må jo komme et sted fra. Ellers hadde det ikke blitt vedtak for behandling. Hadde det vel?

flesvik
flesvikInnlegg: 849
01.11.09 22:02

Får du lov av den muslimske mannen din å sitte her å klage på et internettforum da joandearc? Er det ikke en stor sjangse for at han sender deg ut av landet for å bli henrettet hvis han opptager det da? Og så mye som du har skrevet på VGD så må han jo ha opptaget det nå?

Ut fra det du har skrevet her på forumet så tror jeg egenklig ikke noe på at du er en muslim i det heletatt, men at du bare utgir deg for det nå for å få større sympati for dine meninger.

Når det er sagt så er jeg helt enig i at de muslimske kvinnene i Norge behandles forfærdelig dårlig, men det er jo sosialistene og feministene selv som sitter og ser på at dette skjer og ikke vil gjøre noen ting med det (for de er jo en del av det hærlige mangfoldet vet du og de må få allt de peker på for å tilfredsstille dem).

(Innlegget ble redigert 01.11.09 22:07)

CinemaMaestro
01.11.09 22:10

Såklart, men hva forteller det oss?

joplina
01.11.09 22:24
CinemaMaestro: Såklart, men hva forteller det oss?

At religion for mange er viktig å kunne "manifestere" , også gjennom hodeplagg. Både for menn og kvinner.

CinemaMaestro
01.11.09 22:30
joplina: At religion for mange er viktig å kunne "manifestere" , også gjennom hodeplagg. Både for menn og kvinner.

Ålreit. Litt utenfor mitt poeng, men greit nok.

Vomitthrower
VomitthrowerInnlegg: 1557
02.11.09 00:14
joandearc: Hvorfor skal ikke jeg få gå uten slør i det norske samfunn? Kan en norsk kvinne svare meg på det? Jeg blir tvunget innad i menigheten ellers blir jeg sendt ut av landet og henrettet. Når jeg kom til Norge trodde jeg at jeg skulle bli fri fra slaveriet, men derc tok jeg feil. --- joanderac

Er det blitt ulovlig?! :o

Jeg trodde slike vedtak døde før de ble satt ut i virkeligheten jeg.

Ikke klandre meg for å ulovliggjøre tøy i hvert fall, dette minner meg om Rocke forbudet fra når Elvis levde. :s

joandearc
02.11.09 22:05
Smaukjærring: Religion er ikke et følge av landegrenser, så selv om man krysser grensen - får man ikke automatisk en annen religion i samme slengen.

Det vanskelige spørsmålet er alikevel:

Hva gjør vi når en fremmed religion  bryter norsk lov i storsamfunnet, men er lovlig innenfor menighetene ?

Lov om likestiling er egentlig ikke gyldig, for det er innenfor religionene de største bruddene på likestilling mellom menn og kvinner foregår.

http://www.lovdata.no/all/hl-19780609-045.html

Loven gjelder på alle områder, med unntak av indre forhold i trossamfunn.

Alle virkeområdene i loven som ble nevnt før har ingen betydning!

(Innlegget ble redigert 02.11.09 22:09)

joandearc
02.11.09 22:13
CinemaMaestro: joandearc, om du virkelig mener hva du står for, bør du få med deg dine feministsøstre på laget

Hva en feminist tenker er en sak, vil nødvendigvis ikke være en sak for en annen feminist.

Dmmannversjon2
Dmmannversjon2Innlegg: 8326
17.07.10 16:40
flesvik: Hvordan går det med slavetilværelsen? Er du blitt henrettet enda?

:)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg