Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dysfemini!

NYTT TEMA
joandearc
joandearcInnlegg: 7257
29.08.10 20:44

Kan dysfemini skape mannsjåvenister slik som på likestilling?

Dysfemini betyr-manglende evne til å tolke kvinners signaler.

Eks:

Kari:Ole jeg fryser!

Ole:ikke jeg! Disse lodne luffene holder meg varm.

Kari: Vet du jeg har ikke vært sammen med noen på lenge.

Ole: Kanskje det er sveisen.

Kari:Jeg har ingenting under kjolen.

Ole:Ikke rart du fryser.

Dette er bare menn som lider av dysfemini. Bare så det er sagt.

---

joandearc

(Innlegget ble redigert 29.08.10 20:45)

joandearc
29.08.10 21:13
EnMann: he, he joandearc har dere et eget ord for det å ikke å forstå dere..?.

Synes ikke du skal gjøre narr av menn som lider av dette. Det er faktisk ganske hemmende i møte med kvinnen.

Det å være uenig og ikke forstå er to forskjellige ting. jeg værer en del dysfeminster her inne, som ikke greier å forstå det vi skriver.

(Innlegget ble redigert 29.08.10 21:14)

joandearc
29.08.10 21:19

En annen:

Berit og Gunnar er samboere. En dag våkner de omtrent samtidig og Berit gir sin elskede en klem hvorpå hun sier
"Har du lyst på en omelett til frokost?"
Gunnar gjengjelder klemmen og svarer:
..."Nei takk!"

Hva gikk galt her?

Jo, når Berit spør om Gunnar vil ha en omelett mener hun egentlig at hun SELV har lyst på en og ønsker at Gunnar skal tilby seg å lage en til henne. Gunnars store problem her er at han ikke tar imot dobbeltkommunikasjonen og kommer til å ende med en setning som
"Du snakker i gåter, jeg tar frokosten på MacDonald's"

(Innlegget ble redigert 29.08.10 21:20)

EnMann
EnMannInnlegg: 11729
29.08.10 21:20
joandearc: som ikke greier å forstå det vi skriver

huhumm joandearc

men at dere har gjort mangel på godord og medhårsstryk...

...til en sykdom du...  :)

joandearc
29.08.10 21:21
EnMann: huhumm joandearc men at dere har gjort mangel på godord og medhårsstryk... ...til en sykdom du...  :)

Tror det er en diagnose menn kan få :)

Finnes et eget dysfeminiforbund. Kanskje ikke så dumt?

http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=2249981328

(Innlegget ble redigert 29.08.10 21:23)

joandearc
29.08.10 21:25
EnMann: sykdom

lidelse

gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
29.08.10 21:32
joandearc: Jo, når Berit spør om Gunnar vil ha en omelett mener hun egentlig at hun SELV har lyst på en og ønsker at Gunnar skal tilby seg å lage en til henne. Gunnars store problem her er at han ikke tar imot dobbeltkommunikasjonen og kommer til å ende med en setning som

Hmm, problemet er at han ikke tar i mot dobbeltkommunikasjonen??? Jeg vil vel si at problemet er at hun dobbeltkommuniserer....

Hvis man ønsker å bli forstått i møtet med andre mennesker skal man aldri ta utgangspunkt i at folk er tankelesere. Hint og dobbeltkommunikasjon forutsetter at folk er tankelesere, så jeg vil tro det ofte feiler.

Smaukjærring
SmaukjærringInnlegg: 15490
29.08.10 21:43
joandearc: En annen: Berit og Gunnar er samboere. En dag våkner de omtrent samtidig og Berit gir sin elskede en klem hvorpå hun sier
"Har du lyst på en omelett til frokost?"
Gunnar gjengjelder klemmen og svarer:
..."Nei takk!"

Hva gikk galt her? Jo, når Berit spør om Gunnar vil ha en omelett mener hun egentlig at hun SELV har lyst på en og ønsker at Gunnar skal tilby seg å lage en til henne. Gunnars store problem her er at han ikke tar imot dobbeltkommunikasjonen og kommer til å ende med en setning som

ehh.... denne hadde ikke jeg heller skjønt.

Kanskje jeg er mann likevel?  Sånn langt langt der inne....

;)

joandearc
29.08.10 21:47
Smaukjærring: ehh.... denne hadde ikke jeg heller skjønt. Kanskje jeg er mann likevel?  Sånn langt langt der inne.... ;)  

Når din kjære spør om du har lyst på omelett så har han selvfølgelig  lyst på omelett selv. I dette tilfellet forstår ikke mannen det, men vil spise på Mc donalds istedet.

Han kunne svart: Jeg kan lage en til deg om du vil ha, men jeg har ikke lyst på omelett selv.

el: Omelett kan du lage selv, jeg vil sove litt mer.

(Innlegget ble redigert 29.08.10 21:48)

joandearc
29.08.10 21:50
gammelKaffe: Jeg vil vel si at problemet er at hun dobbeltkommuniserer....

Så i tilfellet der oppe hvor hun sier hun fryser når hun ønsker en arm rundt seg skulle hun ha gått rett på sak og sagt:

Legg armen rundt meg!??

(Innlegget ble redigert 29.08.10 21:51)

Per_Rong
Per_RongInnlegg: 11067
29.08.10 21:55
gammelKaffe: Hmm, problemet er at han ikke tar i mot dobbeltkommunikasjonen??? Jeg vil vel si at problemet er at hun dobbeltkommuniserer.... Hvis man ønsker å bli forstått i møtet med andre mennesker skal man aldri ta utgangspunkt i at folk er tankelesere. Hint og dobbeltkommunikasjon forutsetter at folk er tankelesere, så jeg vil tro det ofte feiler.

Nettopp! Mange problemer kunne nok vært unngått om man hadde kommunisert tydeligere .

Smaukjærring
29.08.10 21:55
joandearc: Når din kjære spør om du har lyst på omelett så har han selvfølgelig  lyst på omelett selv. I dette tilfellet forstår ikke mannen det, men vil spise på Mc donalds istedet. Han kunne svart: Jeg kan lage en til deg om du vil ha, men jeg har ikke lyst på omelett selv. el: Omelett kan du lage selv, jeg vil sove litt mer.

Vel... jeg er nok en som kunne svart "nei takk" - nettopp fordi jeg ikke hadde lyst på.
Hva med å si: "Jeg har lyst på omelett. Om jeg lager, - vil du ha litt du også?"

Jeg er ikke så god på den tolkingen, og har gått i baret mang en gang.
Klar tale, ærlighet og tydelighet kommer en lengst med, tror jeg.
Da slipper en slike misforståelser og skuffelser.

Bagateller, egentlig, men likevel. Jeg hadde nok ikke tatt hintet.

:)

joandearc
29.08.10 21:59
Per_Rong: Nettopp! Mange problemer kunne nok vært unngått om man hadde kommunisert tydeligere .

dette er tydelig tale, som hinter om hva den andre har behov for. Når noen fryser, forsøker en å gjøre noe med det, ikke fortelle hvor varm du er. Menn har jo alvorlige problemer med å få skaffet seg dame om de ikke forstår signalene de fleste kvinner i dag sender ut.

joandearc
29.08.10 22:02
gammelKaffe: Hvis man ønsker å bli forstått i møtet med andre mennesker skal man aldri ta utgangspunkt

Om noen forteller deg at du fryser, så forteller ikke du hvor varm du er, men hjelper med å finne klær eller varme denne kjæresten.

Lillemus
LillemusInnlegg: 2374
29.08.10 22:02
Smaukjærring: ehh.... denne hadde ikke jeg heller skjønt. Kanskje jeg er mann likevel?  Sånn langt langt der inne.... ;)  

Hadde ikke skjønt den jeg heller :-)

joandearc
29.08.10 22:03
Smaukjærring: Vel... jeg er nok en som kunne svart "nei takk" - nettopp fordi jeg ikke hadde lyst på.
Hva med å si: "Jeg har lyst på omelett. Om jeg lager, - vil du ha litt du også?"

En sier også ofte har du lyst på kaffe når en selv skal drikke kaffe.

Lillemus
29.08.10 22:04
joandearc: Så i tilfellet der oppe hvor hun sier hun fryser når hun ønsker en arm rundt seg skulle hun ha gått rett på sak og sagt: Legg armen rundt meg!??

Selvsagt!

Det kan jo hende at man faktisk fryser når man sier man gjør det. Da er et pledd bedre enn en arm.

Smaukjærring
29.08.10 22:05
joandearc: En sier også ofte har du lyst på kaffe når en selv skal drikke kaffe.

Ja... det gjør jeg mange ganger, og enten så ønsker vedkommende eller ikke. Jeg lager uansett :)
Og - er det meg som blir spurt, så svarer jeg ærlig om jeg vil ha eller ikke.
Gjør ikke du?

joandearc
29.08.10 22:08
Smaukjærring: Ja... det gjør jeg mange ganger, og enten så ønsker vedkommende eller ikke. Jeg lager uansett :)
Og - er det meg som blir spurt, så svarer jeg ærlig om jeg vil ha eller ikke.
Gjør ikke du?  

...men i dette tilfellet forstod ikke mannen at kvinnen hadde lyst på omelett, og gikk på Mc.Donalds.

Dysfemini er faktisk en lidelse som plager mange menn. Det betyr: manglende evner til å forstå kvinners signaler.

(Innlegget ble redigert 29.08.10 22:11)

joandearc
29.08.10 22:09
Lillemus: Selvsagt! Det kan jo hende at man faktisk fryser når man sier man gjør det. Da er et pledd bedre enn en arm.

Om en er nyforelsket så sier en ikke: Legg armen rundt meg jeg vil ha sex!

En sier: jeg fryser!De fleste vil oppfatte dette som et signal på at han kan varme kvinnen.

(Innlegget ble redigert 29.08.10 22:10)

Lillemus
29.08.10 22:12
joandearc: Om en er nyforelsket så sier en ikke: Legg armen rundt meg jeg vil ha sex! En sier: jeg fryser!De fleste vil oppfatte dette som et signal på at han kan varme kvinnen.

Var det ønske om sex det var snakk om?

Har visst misforstått hele tråden jeg..

joandearc
29.08.10 22:13
Lillemus: Var det ønske om sex det var snakk om? Har visst misforstått hele tråden jeg..  

Les første innlegg nøye!

Turbolady
TurboladyInnlegg: 8059
29.08.10 23:08
joandearc: Så i tilfellet der oppe hvor hun sier hun fryser når hun ønsker en arm rundt seg skulle hun ha gått rett på sak og sagt: Legg armen rundt meg!??

Jepp. Klare meldinger er alltid best. Da blir det ingen misforståelser.

gammelKaffe
29.08.10 23:31
joandearc: Om noen forteller deg at du fryser, så forteller ikke du hvor varm du er, men hjelper med å finne klær eller varme denne kjæresten.

Du forstod åpenbart ikke hva jeg mente, så jeg forsøker igjen. Hvis du forteller meg at du fryser, og det du -egentlig- mener eller forsøker å si er om jeg kan finne en genser, eller gi deg en varmende klem eller en kopp kakao, ville jeg satt pris på hvis du heller sa: "Jeg fryser, kan du være så snill å [hente en genser | lage en opp kakao | gi meg en klem] (stryk det som ikke passer) - istedet for "jeg fryser" og forvente at jeg skal tenke meg til resten.

Det kunne være du mente "jeg fryser, og siden jeg ikke bare skal syte og klage og forvente at andre skal ordne opp for meg skal jeg ta en god, gammeldags floke, slik at jeg kanskje får varmen igjen".

Nemlig.

gammelKaffe
29.08.10 23:32

Jepp

gammelKaffe
29.08.10 23:35
joandearc: Dysfemini er faktisk en lidelse som plager mange menn. Det betyr: manglende evner til å forstå kvinners signaler.

Nei, jeg tror det er en tullediagnose laget av en tegneserieforfatter

Kvinner har ikke noe eget sett med signaler som menn burde skal lære seg å tolke.

gammelKaffe
29.08.10 23:36
joandearc: Om en er nyforelsket så sier en ikke: Legg armen rundt meg jeg vil ha sex! En sier: jeg fryser!De fleste vil oppfatte dette som et signal på at han kan varme kvinnen.

Så komplisert. Jeg ville sagt "kom, la oss kose. Du er så deilig"

Lezah
LezahInnlegg: 62922
29.08.10 23:37

Hva heter den greia damer lider av som gjør at de ikke kan snakke rett ut men heller går rundt grøten hele tiden? Bitchomani?

Anouk
AnoukInnlegg: 5092
30.08.10 00:41
Lillemus: Var det ønske om sex det var snakk om? Har visst misforstått hele tråden jeg..  

He he..

Så mange ganger min mann har lagt armene i kors høyt oppe på brystet og sagt "greit!"

Men jeg skjønner jo at det ikke er greit i det det hele tatt:)

Ikke lett dette...

Smaukjærring
30.08.10 08:04
Anouk: He he.. Så mange ganger min mann har lagt armene i kors høyt oppe på brystet og sagt "greit!" Men jeg skjønner jo at det ikke er greit i det det hele tatt:) Ikke lett dette...

Ja, det kroppspråket teller mer enn 1000 ord!  :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg