Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bør feminister nektes guttebarn?

NYTT TEMA
rts26
rts26Innlegg: 3291
05.02.11 17:21

Med tanke på "den totalen Krieg" som feministklikkene har ført mot gutter og menns rettigheter og muligheter innenfor ethvert statusskapende felt; er ikke dette klokkeklart innlysende? Det feministiske bombarderi har med kirurgisk presisjon skrelt av gutters tilpasnings -og læringsmuligheter innenfor skolevesenet med et vanvittig rigid krav til normert pensumprogresjon, feminisiering og reduksjon av kroppsøvingens innhold og verdi, innføring av begreper som sosial forståelse (konformitet), og overvekt av gruppearbeid/prosjektarbeid på bekostning av den langt mer frie individuelle opplæringen.

Men som ikke det var nok har de også systematisert undertrykkingen gjennom opptaket til høyere utdanning. Jenter får inflatert karaktersnittet ved 140 ulike studieretninger, deriblant over 70 ingeniørstudier. Og som ikke det var nok så kjenner vi alle den barbariske 40%-regelen i ASA-styrer. Gutter får rett og slett ikke lov til å være best når man skal ha reell likestilling.

En kan bare konkludere med at feminister synes dette er et helt ypperlig rammeverk også for sine sønner. Disse blir nok allerede i tidlig barnehagealder innprentet i kampsøstrenes verdensorden, og får enda færre - om noen - luftlommer fra kvinnesak-despotiet. Vi andre som bare er plaget av institusjonelle angrep (overgrep) klarer oss som regel greit, i hvertfall de sterkeste av oss, men jeg kan knapt forestille meg hvor jævlig det må være for selvtilliten å voke opp under åket til autoriteter med feministiske fortegn også på hjemmebane. Man har jo f. eks et par debattanter her inne som ynder å krydre trådene med anekdotiske drypp om hvor udugelige og patetiske sønnene deres er (og andre de kjenner) sammenlignet med alskens dydsmønstre av noen døtre.

Feministenes institusjonelle terror er det mer komplisert å få bukt på fordi den er så forankret i jus, byråkrati og det ganske sosialdemokrati, men kanskje ved å nettopp nekte feminister guttebarn så avverger man i hvertfall de verste utskeielsene. Ta ondskapen ved røttene..

Dmmannversjon2
Dmmannversjon2Innlegg: 8326
05.02.11 17:56

Det aller verste må være å vokse opp med to lesbiske radikalfeminister.

Compleo
CompleoInnlegg: 2331
05.02.11 18:28
rts26: men jeg kan knapt forestille meg hvor jævlig det må være for selvtilliten å voke opp under åket til autoriteter med feministiske fortegn også på hjemmebane

Neppe verre enn det er for jenter å vokse opp med visse typer antifeminstiske fedre....

Du vet, slike som mener om jenter at det er DERES ansvar å gi opp karriere for å ta seg av barn, som mener at DERES seksuelle følelser og behov er skitne og farlige og må undertrykkes mens menns er helt naturlige og for all del må leves ut, som mener at alt DE oppnår akademisk er løgn og at de er dumme som kviger men bare får hjelp av "jenteskolen", som mener at fysiske aktiviteter DE liker og gjør bra er mindreverdige og ødelegger for "egentlig" fysisk fostring (alt gutter liker å gjøre/er flinke til). 

Folk med slike tanker kan da UMULIG gjøre noe annet enn å ødelegge jenter og ta fra dem muligheten til å fungere som sunne selvstendige individer med tro på seg selv, vilje til å stå på for å nå sine drømmer, og med et avslappet og positivt forhold til sine egne lyster og seksuelle drifter.

Så om radikale feminister burde nektes å oppfostre gutter... må definitivt en del antifeminister fratas jentene sine også!

(Innlegget ble redigert 05.02.11 18:32)

tikk
tikkInnlegg: 26778
05.02.11 19:38

"Feministenes" forsøk på å avmaskulinisere sine egne guttebarn har vist seg å være umulig i praksis. Til deres store frustraasjon har NATUREN vist seg å være sterkere enn politisk i ideologisert oppdragelse.

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9877
06.02.11 14:16

Alle ekstremister burde forbys avkom.

Oppvekst under ekstramistiske foreldre er uansett ikke bra og avler bare ekstremister.

Dette gjelder uansett om det er feminister, islamister, kristne osv

rts26
06.02.11 16:09
tikk: "Feministenes" forsøk på å avmaskulinisere sine egne guttebarn har vist seg å være umulig i praksis.

Men det må da ha en viss effekt? Hva med langtidsvirkningene? Kan umulig være traumefritt å vokse i jerngrepet til en skikkelig Ottar-kjerring.

rts26
06.02.11 16:09
Compleo: må definitivt en del antifeminister fratas jentene sine også!

Ok. Opprett en egen tråd om det, du.

Compleo
06.02.11 19:20
rts26: Ok. Opprett en egen tråd om det, du.

Hvorfor? Lik problemstilling, bare ombytting på kjønn. Samme om det er mannehatende kvinner med gutter eller kvinnehatende menn med jenter. 

Skal en begynne å ta fra foreldre barn på grunn av "uriktige" meninger, er hillebillys forslag den eneste veien å gå: Frata ALLE ekstremister deres barn, enten det er rabiate blodfeminister eller hatske antifeminister. 

Når det gjelder kvotering og kjønnspoeng, så er jeg selvfølgelig enig i at det er urettferdig (fabuleringen din om den grusomme "jenteskolen" får stå for seg selv)... og det samme er flere kvinner du sannsynligvis ville stemplet som "feminazier" fordi de nekter å legge seg med ræva i været og godta all dritten kvinner fremdeles får tilslengt i dette såkalt "feminiserte" samfunnet. 

rts26
06.02.11 20:06
Compleo: Lik problemstilling

Nei, fordi at jenter møter en omvendt proprosjonal (egentlig eksponentiell) mengde i form av statlige privilegieordninger kontra hva gutter i industriell skala diskrimineres i. Alt som er statusskapende finnes det rikelig med dopingpreparater for jenter å tilrane seg. Så selv om du kommer fra et litt molefonkent hjem så er det så mange skattefinansierte programmer og tilbud at det veier opp for det meste - med mulig unntak om du er avkom av Josef Fritzl.

rts26
07.02.11 16:04
joplina: Ta deg sammen

Hva er problemet? Traff trådstarten litt for godt? Er *sensur* Joplina nok engang målbundetnår det kommer til beviselig mannsdiskriminering? Så lett, så lett.

*fniiiiis*

jotul
jotulInnlegg: 8423
08.02.11 07:56
Compleo: Neppe verre enn det er for jenter å vokse opp med visse typer antifeminstiske fedre....

Du skriver "antifeministiske", men den beskrivelsen du gir etterpå, stemmer perfekt med maskuli(ni)sme.

De to må ikke blandes sammen, da det første er et defensivt syn som avgrenser seg mot en ideologi, mens det andre er et offensivt syn som vil innføre direkte motkultur.

Jeg, f.eks., ønsker mangfold, ikke et maskulinistisk samfunn (like lite som et feministisk samfunn) - noe jeg etter beste evne argumenterer for i mine innlegg.

jotul
08.02.11 08:03
rts26: En kan bare konkludere med at feminister synes dette er et helt ypperlig rammeverk også for sine sønner.

Du kan ikke gjøre annet enn å håpe på at naturen går sin gang og at guttene som vokser opp på denne måten, gjør opprør mot foreldrene, Staten og (... opps, jeg skulle til å si Kirken, men så kom jeg på hvor rund i kantene og folkelig den er blitt med åra).

Personlig tror jeg ikke så mange foreldre er så skarpe i kantene som du beskriver. De fleste blir ganske "satte" med åra, og gir etter for både kjøpepress og "men vennene mine får lov til ditt og datt". Det finnes sikkert et fåtall veldig ideologiske, men de skarpeste tror jeg du finner i offentlige stillinger som har med barn og ungdom å gjøre. (Alltid offentlige stillinger, hvorfor det? Finnes det ikke feminister som tror på det private initiativ?)

Som sagt i forrige innlegg, jeg savner mangfold, også blant feministene.

rts26
08.02.11 17:30
jotul: Du skriver "antifeministiske", men den beskrivelsen du gir etterpå, stemmer perfekt med maskuli(ni)sme. De to må ikke blandes sammen, da det første er et defensivt syn som avgrenser seg mot en ideologi, mens det andre er et offensivt syn som vil innføre direkte motkultur.

Helt riktig. Jeg har til gode å møte på én antifeminist som har noen mektige visjoner man ønsker å påtvinge storsamfunnet. Antifeminismen er en reaksjonær bevegelse mot alt det den oppfatter som diskriminering, ofte i form av positiv diskriminering til fordel for den andre parten, kun eller hovedsaklig basert på kjønn. Antifeminismen er på ingen måte partipolitisk - selv om dens medlemmer utvilsomt er dominert av velgere som hegner til høyresiden pga. aversjonen mot tvang og kollektivisme.

Antifeminismen har egentlig ingen selvstendig plan. Den vil bare fungere som et bolverk mot de massive angrepene på individets autonomi feminismen forsøker å påtvinge - og det er mer enn nok.

(Innlegget ble redigert 08.02.11 17:31)

jotul
09.02.11 11:35

> [...] Antifeminismen er en reaksjonær bevegelse mot alt det den oppfatter som
> diskriminering, ofte i form av positiv diskriminering til fordel for den andre parten [...]

"Reaksjonær" er kanskje litt feil bruk av ord, ellers enig. Ordet er riktig å bruke om den katolske kirken, men ikke nødv. om antifeminismen. (Eller tar jeg feil? Anyone slå opp i ordboka?)

> Antifeminismen har egentlig ingen selvstendig plan. Den vil bare fungere som
> et bolverk mot de massive angrepene på individets autonomi feminismen
> forsøker å påtvinge - og det er mer enn nok.

Og derfor er den også svært lite tabloid, dessverre. Det tabloide trenger tydelige fanesaker for å vinne gjenklang i befolkningen, og da måtte man kanskje nettopp bli skikkelig "reaksjonær", for overhodet å bli hørt?
Jeg føler at antifeminismen fungerer på et intellektuelt plan, men fort blir et sånn "Kristen Samlingsparti"-prosjekt når man skal begynne å argumentere. Man må så fort forsvare seg mot beskyldninger om å være mørkemann.

Compleo
09.02.11 15:09
jotul: Du skriver "antifeministiske", men den beskrivelsen du gir etterpå, stemmer perfekt med maskuli(ni)sme.

Ok, har sett begrepene blitt brukt om hverandre... i så fall må maskulinister også fratas sine jentebarn, om vi først skal begynne med heksejakt på foreldre med "skumle" ideer.

Slår meg også at flere som stemples som feminister, da egentlig bare er anti-maskulinister som arbeider for å bryte ned holdninger/strukturer i samfunnet som er negative for kvinner. F.eks holdninger hos menn som plasserer kvinner i en tradisjonell "ordning" de selv ikke ønsker - når det gjelder alt fra familie og jobb til seksualitet og personlig forhold til menn.

(Innlegget ble redigert 09.02.11 15:10)

rts26
10.02.11 17:38
jotul: Og derfor er den også svært lite tabloid, dessverre. Det tabloide trenger tydelige fanesaker for å vinne gjenklang i befolkningen, og da måtte man kanskje nettopp bli skikkelig "reaksjonær", for overhodet å bli hørt?
Jeg føler at antifeminismen fungerer på et intellektuelt plan, men fort blir et sånn "Kristen Samlingsparti"-prosjekt når man skal begynne å argumentere. Man må så fort forsvare seg mot beskyldninger om å være mørkemann.

Likestilling er generelt et usedvanlig usexy tema fordi: 1. Det er utdebattert. Det er jo ingen som uenig at begge kjønn skal ha like rettigheter - og mer er det ikke å si egentlig. 2. Det som måtte være igjen å debatteres føles det vanskelig å ta fatt i pga. de stupbratte frontene. Det er vel bare i Midtøsten-debatten at stråmennene, generaliseringene og ad hominem-angrepene florerer i større grad enn her.

jotul
11.02.11 21:44

> Ok, har sett begrepene blitt brukt om hverandre... i så fall må maskulinister
>
også fratas sine jentebarn, om vi først skal begynne med heksejakt på foreldre
> med "skumle" ideer.

Eller, ehh, alternativt, så kan vi godta en stor individuell spennvidde - og dermed også godta at folk ikke bare oppdrar barna sine forskjellig, men vidt forskjellig - og at dette ikke bare er ønskelig, men godt.

De som egentlig burde straffes hardest, er alle fariseerne som forteller andre hva de skal mene.

> Slår meg også at flere som stemples som feminister, da egentlig bare er
> anti-maskulinister som arbeider for å bryte ned holdninger/strukturer i
> samfunnet som er negative for kvinner. F.eks holdninger hos menn som
> plasserer kvinner i en tradisjonell "ordning" de selv ikke ønsker - når det
> gjelder alt fra familie og jobb til seksualitet og personlig forhold til menn.

Hvilke faktiske politiske handlinger man er villig til å sette ut i livet for å oppnå de idealene man måtte ha, har i grunnen alt å si. Man kan f.eks. mene at det finnes en ukultur som bør bekjempes, men hvis man støtter en politikk som forsøker å aktivt definere kultur, så er man etter min mening på ville veier.

jotul
11.02.11 21:45
rts26: Det er vel bare i Midtøsten-debatten at stråmennene, generaliseringene og ad hominem-angrepene florerer i større grad enn her.

...og i debatten om Islam!

EnMann
EnMannInnlegg: 11729
29.03.11 09:38
Bruker: Start gjerne med feministdjevlene her inne!

her inne NgT12T

finnes det da ikke en eneste feministDjevel meg bekjent - bare noen sympatiske damer som enda holder ut med den krasse og ufine - og ikke minst persontrakasserende - tonen som etter hvert skjemmer forumet.

Å foreslå at guttebarn skal tas fra kvinner som er feminister er hinsides all fornuft og også langt over streken for ting man skøyer og vitser om synes jeg. Det er faktisk helt legalt og helt greitt å være feminist - det er et politisk syn på linje med andre overbevisninger.

Så kan vi andre være enige eller ueneige - vi kan kritisere utslag av politikken, metoder og hestehandel - men vi kan da ikke i et demokrati nekte folk å ha det politiske synet de har eller - Gud forby - ta ungene fra dem...

...for overbevisningen sin...  :)

(Innlegget ble redigert 29.03.11 09:47)

joplina
joplinaInnlegg: 63481
29.03.11 10:55
EnMann: Å foreslå at guttebarn skal tas fra kvinner som er feminister er hinsides all fornuft

Jeg pleier ikke å si meg enig med deg EnMann - så derfor må jeg påpeke det slik at ikke dette innlegget blir betraktet som ironisk eller ikke helhjertet fra min side.

Når folk hinsides all fornuft skriver innlegg hinsides all fornuft, så er det viktig at det adresseres - og jeg setter pris på at du gjør det.  Ikke for min del - for jeg kan alltids svare på det skvipet jeg finner for godt å svare på....men på vegne av dere som blir tatt til inntekt for dette vanvidd på trykk.

Trådstarter med sitt nye nick ,er kjapp til å ta andre debatterende menn til inntekt for sine vettløse påstander - og sier dere ikke i fra, så  vil vedkommede  aldri slutte å gjøre det heller.

EnMann
29.03.11 11:25
Compleo: Løpet er kjørt, Adolf, du kan legge inn årene nå :D

sjikane Compleo

er ikke sjarmerende andre veien heller...  :)

NgT12T
NgT12TInnlegg: 1235
29.03.11 12:55
EnMann: Å foreslå at guttebarn skal tas fra kvinner som er feminister er hinsides all fornuft og også langt over streken for ting man skøyer og vitser om synes jeg.

Det er verken skøying eller vitsing. VGD er et seriøst forum og jeg er en seriøs debattant.

Jeg mener at om bekjenner seg av en ideologi som er tuftet på hat mot en bestemt gruppering - i dette tilfelle halve verdens befolkning - så burde Staten gripe inn. Det er et av svært få tilfeller Staten har moralsk legitimitet til å penetrere den private sfære av den fundamentale grunn at man snakker om mennesker som er fullstendig avhengig av ens forelders kapasitet og verdisyn. Feministene har gang på gang her inne skrevet at de støtter, og sågar ønsker en ekspansjon, av diskriminerende ordninger i f. eks utdanning og jobb. Det er erkenaivt å tro at dette ikke vil ramme deres egne guttebarn i enda større grad enn barn av ikke-feminister.

På samme måte som narkomane og pedofile rettmessig fratas sine barn i dag bør det samme skje med feminister; men her da fortrinnsvis guttebarn.

EnMann
29.03.11 13:16
Bruker: På samme måte som narkomane og pedofile rettmessig fratas sine barn i dag bør det samme skje med feminister; men her da fortrinnsvis guttebarn.

jeg var selv NgT12T

feminist til kvinner hadde samme mulighet som Menn...

...og synes sammenligningen med pedofile og narkomane er hinsides alt. Jeg ser at du ikke skøyer, men tok med at dette heller ikke ville være greitt her...

Jeg av alle har ingen problemer med å forstå frustrasjonen til Unge Menn - som jeg skjønner du er - i et samfunn så innrettet for jenter som vi har fått etter at postfeministene stjal likestillingsfanen fra de virkelige likestillerne.

Likevel NgT12T synes jeg du skal være forsiktig med perspektiv og proposjoner her så du ikke utvikler en bitterhet mot -ismen eller enda verre - mot jenter og kvinner generelt som jo alle har litt feministgen i seg.

Kvinner er Guds gave til Menn - selv de som på det strammeste vil ha seg slike kommentarer frabedt - og du får et mye bedre liv om du leker og skøyer, flørter og ler med dem - om du koser deg med dem - for selv bak kvinnepolitiske overbevisninger og tilsynelatende mannevrangsyn...

...banker gode kvinnehjerter...  :)

(Innlegget ble redigert 29.03.11 13:20)

joplina
joplinaInnlegg: 63481
29.03.11 13:23
NgT12T: Det er verken skøying eller vitsing. VGD er et seriøst forum og jeg er en seriøs debattant.

Hehe, det er vel en påstand som  kan diskuteres

jason_bourne
jason_bourneInnlegg: 4269
29.03.11 18:16
rts26: Jenter får inflatert karaktersnittet ved 140

LØGN!

Bevis!

jason_bourne
29.03.11 18:18
rts26: . Og som ikke det var nok så kjenner vi alle den barbariske 40%-regelen i ASA-styrer

Noe som er satt pris på etterhvert av lederne, som kun valgte menn fordi det var menn.

jason_bourne
29.03.11 18:21
Bruker: men kanskje ved å nettopp nekte feminister guttebarn så avverger man i hvertfall de verste utskeielsene.

Mitt guttebarn respekterer begge kjønn ikke bare det ene, og ser nok med forundring på menn som deg som hater kvinner.

...mest sansynlig har en kvinne forlatt en slik kvinnehater for en annen mann :)

...og hvorfor i alle verdens dager skulle hun det?

Hun var vel lei av egoismen.

(Innlegget ble redigert 29.03.11 18:24)

NgT12T
29.03.11 20:40
jason_bourne: Bevis!

HER, trollet.

jason_bourne
29.03.11 21:07

ved 74 ulike ingeniørutdanninger rundt i landet.

Merkelig at de har tellt opp alle stedene i hele landet når det gjelder kvinner,  men ikke når det gjelder kvinner.

Merkelig artikkel!

Dessuten har de glemt fler sykepleierstudier.

NgT12T
29.03.11 22:21

Ja, det må være merkelig for en feminist å få opplyst de faktiske forhold og ikke kun forsette å hengi seg til propagandamotivert føleri og synsing. Stillingen som oppgis i artikkelen er etterprøvbare tall. Det er bare å ringe til Samordna Opptak og få dem bekreftet hvis du virkelig er så dum som du utgir deg for (det er jeg overbevist om at du er) i denne tråden, og forsåvidt i alle andre tråder du har trollet ned.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg