Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Menn - de beste programlederne.

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 47675
02.07.11 13:54

http://www.side2.no/underholdning/article3183710.ece

Dette var da tåpelig generalsiserende. Men han har selvsagt et poeng.

Derfor for dumt at NRK 1 Sommeråpent har tre kvinnelige programledere, skjønt et sånt fjaseprogram klarer de vel.

gourmande
gourmandeInnlegg: 12610
02.07.11 14:27
DrSchwei: skjønt et sånt fjaseprogram klarer de vel.

Hoho:-) Det finnes ikke så mange kvinnelige programledere, som mannlige, altså færre å sammenligne med. Dét er mer interessant å diskutere, enn hvor gode/dårlige de er.

Vi har Anne Grosvold og Anne Lindmo:-) Flere kommer jeg ikke på.

K_8_3
K_8_3Innlegg: 6056
02.07.11 14:42

hverken Skavlan, Grosvold eller Lindmo får meg til å se på, tvert imot

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 47675
02.07.11 14:50

Gosvold var ok, men har utviklet seg til det forferdeligste. Både på Nyhetsmorgen og Dagsnytt Atten.

Lindmo er bra. Det samme et Sigrun Sullund og Marit Kolberg på P2.

En annen ting: Observerer at stadig flere dokumentarprogrammer og naturprogrammer har kvinnelig forteller. DER er jeg absolutt bestemt på at det er langt mer behagelig å høre på en god mannlig stemme.

johnjohn2
johnjohn2Innlegg: 3218
02.07.11 14:52
gourmande: Hoho:-) Det finnes ikke så mange kvinnelige programledere, som mannlige,

Da vet vi at kjønnskvoteringen er rett rundt hjørnet.

Tipper dette vil bli utredet av likestillingsombudet i nær fremtid. Og jeg prøver ikke å være ironisk eller sarkastisk nå.

Weltzer010
Weltzer010Innlegg: 138
02.07.11 15:36

Menn er som regel best i det aller meste. Programledere er neppe noen unntak.

Dmmannversjon2
Dmmannversjon2Innlegg: 8326
02.07.11 16:49
johnjohn2: Da vet vi at kjønnskvoteringen er rett rundt hjørnet. Tipper dette vil bli utredet av likestillingsombudet i nær fremtid. Og jeg prøver ikke å være ironisk eller sarkastisk nå.

Ikke utenkelig at FEM-gjengen dukker opp i Man-Show etter  hvert.

baldviking
baldvikingInnlegg: 22331
04.07.11 14:27

Kjønnsforsker Marianne Inez Lien tror menn leder de mest populære TV-programmene fordi en kvinne ikke ville fungert med oppførselen til for eksempel Fredrik Skavlan. Hun mener det bare ville fremstått som flåsete.

Jeg synes Skavlan fremstår som flåsete. Men så skal det innrømmes at jeg sjelden orker mer enn fem minutter av sånne program.

taknina
takninaInnlegg: 37129
04.07.11 14:33
baldviking: Jeg synes Skavlan fremstår som flåsete. Men så skal det innrømmes at jeg sjelden orker mer enn fem minutter av sånne program.

Hundre prosent enig, og blant ti på bunn programledere finner du bare menn. Komikere kalles de vist noen av de . Iritasjonsmoment kalles de av meg, men heldigvis er de ingen tvang å se på.

Klikk for å gå tilbake til toppen