Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske kvinner er en gjeng pingler

NYTT TEMA
Weltzer010
Weltzer010Innlegg: 138
11.07.11 23:30

Nå kan ikke de overpriviligerte hønsene engang føde lengre.. Flere gå sakte-aksjoner, fakkeltog og regjeringskrise er vel kun rundt hjørnet som menn igjen må betale kostnadene for.

Erdõs hadde rett..

Gideg
GidegInnlegg: 35655
11.07.11 23:57
Weltzer010: Nå kan ikke de overpriviligerte hønsene engang føde lengre.. Flere gå sakte-aksjoner, fakkeltog og regjeringskrise er vel kun rundt hjørnet som menn igjen må betale kostnadene for. Erdõs hadde rett..

Prøv å press en appelsin ut snoppen uten bedøvelse så kan vi snakkes.

gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
11.07.11 23:57

Hvorfor er egentlig problematisk for deg at kvinner ønsker smertelindring under fødsel?

joplina
joplinaInnlegg: 63481
11.07.11 23:59
Weltzer010: Nå kan ikke de overpriviligerte hønsene engang føde lengre.. Flere gå sakte-aksjoner, fakkeltog og regjeringskrise er vel kun rundt hjørnet som menn igjen må betale kostnadene for.

Menn må betale kostnaden for...?

Hva babler du om egentlig?

Lystgassen plukkes vekk på noen sykehus pga arbeidsmiljøet for de ansatte.

Ikke ulikt røykeforbudet som også skulle spare ikke-røkere og ansatte på utesteder og arbeidsplasser for passiv røyking.

Passiv gassing er tingen nå.

Flergangsfødende som har hatt god hjelp og effekt av lystgass før er åpenbart skuffet.

Hvorvidt kvinner lar være å få barn fordi  sykehus ikke har noe lystgasstilbud gjenstår jo å se. Man kan utmerket godt føde uten. Jeg fikk tilbud om lystgass men takket nei, fordi jeg prøvde det under studietiden på en utplassering og det var dritekkelt.

Hvordan mener du menn blir de som må betale kostnaden egentlig....færre fødte guttebarn ?   'o'

Har du lite å gjøre på?

Gideg
12.07.11 00:00
gammelKaffe: Hvorfor er egentlig problematisk for deg at kvinner ønsker smertelindring under fødsel?

Merkelig det der - skal man borre et hull hos tannlegen blir man tilbudt bedøvelse mens fødende er pingler hvis de får bedøvelse.

Weltzer010
12.07.11 00:14
gammelKaffe: Hvorfor er egentlig problematisk for deg at kvinner ønsker smertelindring under fødsel?

Du ignoreres til du svarer på dine mannehatende takter i denne tråden.

gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
12.07.11 00:17

Det finnes ingen side 17 i den tråden.

Men jeg gråter på ingen måte over at du ikke svarer meg. Du kan gjerne slutte å svare alle andre også, og kanskje vgd likestilling igjen kan bli et hyggelig sted å debattere.

Weltzer010
12.07.11 00:26

VGD-L og resten av samfunnet, verden og universet blir ikke et hyggelig sted igjen før den siste feminist har forduftet. Det har jeg gjort til mitt livs kamp, og jeg taper aldri.

Gideg
12.07.11 00:31
Weltzer010: VGD-L og resten av samfunnet, verden og universet blir ikke et hyggelig sted igjen før den siste feminist har forduftet. Det har jeg gjort til mitt livs kamp, og jeg taper aldri.

Du hadde sikkert trivdes bedre i et muslimsk land.

joplina
joplinaInnlegg: 63481
12.07.11 17:14
Weltzer010: verden og universet blir ikke et hyggelig sted igjen før den siste feminist har forduftet. Det har jeg gjort til mitt livs kamp

Høres ut som et mål for big time losers

antifeminist
antifeministInnlegg: 2034
13.07.11 15:57

Jeg synes dette er en ikke-sak. Jeg ser ikke det feministiske eller ev. antifeministiske perspektivet i dette. Det må du så utdype weltzer. Det er vel ikke noe å lure på at en fødsel er smertefull, og da bør man ha tilgang på lindring. Om det skal være lystgass eller ikke får bli en annen debatt.

Dog måtte jeg glise litt av overskriften; "uten lystgass føder jeg ikke". Haha, tror hun at hun kan knipe igjen til lystgass blir tilgjengelig? :) Tror barnet kommer uansett jeg :p

Compleo
CompleoInnlegg: 2331
13.07.11 19:20
antifeminist: Tror barnet kommer uansett jeg :p

Nja, en kort tur over grensen til Russland, og "problemet" kan løses uansett hvor langt på vei hun er :P

jason_bourne
jason_bourneInnlegg: 4269
13.07.11 20:23
Weltzer010: Nå kan ikke de overpriviligerte hønsene engang føde lengre

Norske kvinner er høns og kan ikke føde:

Usannhet!

Norske kvinner er ikke høns men mennesker og de føder hver dag.

Har ingenting med likestilling å gjøre...men mulig du kan fortelle meg hvor likestillingsperspektivet er her i innlegget ditt, for jeg kan IKKE finne det.

Hva vil du diskutere?

Passer inn under helse muligens eller foreldre og barn.

(Innlegget ble redigert 13.07.11 20:24)

jason_bourne
13.07.11 20:26
antifeminist: Jeg synes dette er en ikke-sak. Jeg ser ikke det feministiske eller ev. antifeministiske perspektivet i dette

Helt utrolig hva som kan postes under likestilling.Jeg kan heller ikke finne likestillingsperspektivet noen steder og jeg hart lett og lyst med lykter og luper.

jason_bourne
13.07.11 20:27
joplina: Menn må betale kostnaden for...?
Hva babler du om egentlig?

Ja!

Hva og hvor er likestillingsperspektivet???????????????????????????????????????????

jason_bourne
13.07.11 20:28
antifeminist: det skal være lystgass eller ikke får bli en annen debatt.
Dog måtte jeg glise litt av overskriften; "uten lystgass føder jeg ikke". Haha, tror hun at hun kan knipe igjen til lystgass blir tilgjengelig?

JA kvinner kan knipe når de skal presse, men det setter liv i fare.

jason_bourne
13.07.11 20:30
Weltzer010: VGD-L og resten av samfunnet, verden og universet blir ikke et hyggelig sted igjen før den siste feminist har forduftet.

Det kan jo virke som du vil ha vekk kvinnene i samfunnet, og at kvinne ikke skal mene noe. det må jo være ren tortur å diskutere med feminister vil jeg anta.

(Innlegget ble redigert 13.07.11 20:30)

Ljot
LjotInnlegg: 17579
13.07.11 20:32
Weltzer010: Nå kan ikke de overpriviligerte hønsene engang føde lengre.. Flere gå sakte-aksjoner, fakkeltog og regjeringskrise er vel kun rundt hjørnet som menn igjen må betale kostnadene for.

Muligens noe av det dummeste jeg har hørt. De er overpriviligerte pinglete høns fordi de ønsker smertelindring? Hvilket århundre lever du i? Det blir som å si at det er helt greit å rotfylle eller dra et komplisert armbrudd tilbake på plass uten bedøvelse.

At de har tilgang på noe så banalt som lystgass burde være en selvfølge. Det samme gjelder forsåvidt epidural. Vil de ha det så skal de få det dersom det ikke er tungtveiende medisinske grunner for annet. Anestesilegers latskap er ikke tungtveiende grunn.

jason_bourne
13.07.11 22:55
Ljot: Det blir som å si at det er helt greit å rotfylle eller dra et komplisert armbrudd tilbake på plass uten bedøvelse.

Noe som heller ikke har noe med likestilling å gjøre.

skogtrollet3
skogtrollet3Innlegg: 127
14.07.11 00:14
Weltzer010: VGD-L og resten av samfunnet, verden og universet blir ikke et hyggelig sted igjen før den siste feminist har forduftet. Det har jeg gjort til mitt livs kamp, og jeg taper aldri.

Ja dette må jeg si var sterke ord. Jeg går ut ifra at du vil tilbake til den tid da " kvinnen var til for å behage mannen "Men tro meg du , du har allered tapt.  Årsaken til det er at det finnes mange menn som støtter kvinnesak, eller som jeg velger å kalle det Likeverd mellom kjønnene.  Retten til å være en kvinne som har rett til å bestemme over sitt eget liv og sin egen kropp. På lik linje som mannen . Og mange menn er svært glad over denne utviklingen. og sammen er vi sterke. Det gir oss rett til gjennsidig respekt for hverandre. Ordet feminist kan også linkes til ordet feminin ( kvinnelig ) så stå på alle feminister / kvinner :-))

Eagle50
Eagle50Innlegg: 549
14.07.11 20:43
Weltzer010: Nå kan ikke de overpriviligerte hønsene engang føde lengre..

Hadde de hatt fokus på å få barn når fysikken er mest skikket til det (muskulaturen mest flesksibel).... Istedet er det da det tas de fleste abortene. Makabert !

Eagle50
Eagle50Innlegg: 549
14.07.11 20:47
skogtrollet3: Og mange menn er svært glad over denne utviklingen. og sammen er vi sterke.

Ja, jeg ser det på skillsmisseraten. Før gjaldt det å bli "godt gift", nå kan det virke som at det er å bli "godt skilt".

skogtrollet3
skogtrollet3Innlegg: 127
14.07.11 21:15
Eagle50: Ja, jeg ser det på skillsmisseraten. Før gjaldt det å bli "godt gift", nå kan det virke som at det er å bli "godt skilt".

Ja, du kan ha rett i det, men er det ikke fint at de som ikke blir "godt gift" nå kan velge å bli "godt skilt"

jotul
jotulInnlegg: 8423
16.07.11 11:02
Compleo: Nja, en kort tur over grensen til Russland, og "problemet" kan løses uansett hvor langt på vei hun er :P

Hvis du tenker på det jeg tror du tenker på, så er også Vest-Europa fylt av land som kan løse "problemet".

jotul
jotulInnlegg: 8423
16.07.11 11:07
antifeminist: Jeg synes dette er en ikke-sak. Jeg ser ikke det feministiske eller ev. antifeministiske perspektivet i dette.

Enig.

På en lusen onsdag kan åpningsinnlegget kanskje ses på et slags forsøk på kulturkritikk. Men likestilling.. niks.

Kritikk av det såkalt "polstrede samfunn" har jeg lest uendelig mange bedre forsøk på enn dette. Kunne tom. klart det bedre selv. Og lystgassen er vel ikke akkurat stedet å begynne. Et mulig påbud om redningsvest til absolutt alle i båt er et mer aktuelt og treffende eksempel. Men det har hvertfall ikke noe med likestilling å gjøre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg