Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skamløse feminister fornekter seg ikke

NYTT TEMA
Weltzer010
Weltzer010Innlegg: 138
28.07.11 21:48

Nå utnytter de 22. juli-terroren for alt den er verdt også. Denne totalitære kulten klarer igjen å fullstendig rotere seg vekk fra ethvert fornuftig perspektiv i selv den mest voldsomme tragedie bare for å fremme sin egen hatefulle agenda. Kvotering er visstnok viktigere enn døde tenåringer. Helt forbannet utrolig.

Weltzer010
28.07.11 22:47
Compleo: og kunne gitt blanke i den vanvittige demoniseringen og umenneskeliggjøringen

LOL! Smalt det fra super-tøffelen som støtter en ideologi som gjør akkurat dét hver eneste dag finansiert av det offentlige. 

Selvfølgelig dreier det seg om kvotering; det gjør det alltid. Hvordan evner man å dra inn kvinneandelen i beredskapstroppen i denne horrible saken? Mener man at massakren kunne vært redusert eller avverget med en dose av fruentimmere som har kunnet tvinnet tommeltotter til topps der óg? Det er en slik forrykt ulogikk i det hele at bare feminister kan finne på det. Jeg forstår ikke artikkelen som annet enn nok en manifestasjon av feminismens altomgripende mannsforakt.

At du som vanlig opptrer som prinsessen på erten er så absurd patetisk at jeg begynner å lure på om statsfeminismen rekrutterer direkte fra Gaustad.

Compleo
CompleoInnlegg: 2331
28.07.11 22:58
Weltzer010: Selvfølgelig dreier det seg om kvotering; det gjør det alltid. Hvordan evner man å dra inn kvinneandelen i beredskapstroppen i denne horrible saken? Mener man at massakren kunne vært redusert eller avverget med en dose av fruentimmere som har kunnet tvinnet tommeltotter til topps der óg? Det er en slik forrykt ulogikk i det hele at bare feminister kan finne på det. Jeg forstår ikke artikkelen som annet enn nok en manifestasjon av feminismens altomgripende mannsforakt.

At DU ikke forstår den som noe annet er ikke merkelig - antar du etter hvert "forstår" stort sett alt en måte som er nødvendig for å få det til å passe inn i det avsindige hatefulle avkoket av et virkelighetsbilde du har skapt deg.

Hvorfor de tok det opp? Vet ikke, sannsynligvis ingen spesiell grunn, eller kanskje Snortheimsmoen ønsket det selv. Han sier han har prøvd å rekruttere kvinner tidligere, kanskje han ønsker å drive litt PR overfor dem nå når han får sjangsen - og det får han stå fritt til så lenge kravene ikke lempes på.

(Innlegget ble redigert 28.07.11 23:04)

Weltzer010
28.07.11 23:09

Bla-bla. Det stinker feminisme i flere mils omkrets. Bare feminister har frekkheten til å dra opp sådan amøberi i slike stunder.

Apropo hat så er vel ingen i nærheten av å engang tendere deg i din "menn har undertrykt kvinner i 10 000 år"-propaganda med påfølgende oppfordringer til arvesynd og hevnvold.

(Innlegget ble redigert 28.07.11 23:11)

Compleo
28.07.11 23:17
Weltzer010: Svar heller på min meget betimelige innvending mot artikkelen

Det har jeg gjort; det var ikke nødvendigvis noen spesiell grunn til å nevne kvinneandelen. Ingen agenda. Ingen konspirasjon.

Om det ligger en grunn bak, så er det sannsynligvis at lederen nevnte dette selv. Ikke umulig siden han sier han aktivt har prøvd å oppmuntre kvinner tidligere. Hans motiver skal jeg ikke spekulere i, men går ut fra han vet hva han gjør.

Og jeg har aldri oppmuntret til henvvold i dagens samfunn, bare bemerket at ideen din om at menn "aldri har holdt kvinner tilbake eller nektet dem samme frihet og retter som de selv har, pga kjønn" - er absurd. Og det var noe som begynte for ca. 10 000 år siden etter innførselen av jordbruket. Men det tar vi ikke her.

EDIT: Ser du forandret på innlegget ditt, da du sannsynligvis la merke til at jeg allerede hadde svart. Og du bekrefter med det oppdaterte innlegget ditt ("Bla-bla. Det stinker feminisme i flere mils omkrets. Bare feminister har frekkheten til å dra opp sådan amøberi i slike stunder.") at ditt egen fastsatte hatefulle virkelighetsbilde faktisk er det eneste du baserer deg på. Like greit du viser det i klartekst.

(Innlegget ble redigert 28.07.11 23:20)

Dmmannversjon2
Dmmannversjon2Innlegg: 8326
29.07.11 00:02

At det ikke er noen kvinner i styrken ble vel nevnt for å illustrere hvor tøffe opptakskravene er.

Jeg hadde forventet at feministene ville være de første til å dra tragedien inn i likestillingsdebatten, men jeg tok dessverre feil.

(Innlegget ble redigert 29.07.11 00:03)

joplina
joplinaInnlegg: 63618
29.07.11 08:55
Weltzer010: Nå utnytter de 22. juli-terroren for alt den er verdt også. Denne totalitære kulten klarer igjen å fullstendig rotere seg vekk fra ethvert fornuftig perspektiv i selv den mest voldsomme tragedie bare for å fremme sin egen hatefulle agenda. Kvotering er visstnok viktigere enn døde tenåringer. Helt forbannet utrolig.

Med overskriften : "Skamløse feminister fornekter seg ikke" i forkant av det som er sitert over....attpåtil..  

De skamløse feministene fornekter seg ikke, nå utnytter de 22 juli-terroren for alt den er verdt med sin totalitære kultur og hatefulle agenda.. for kvotering selvsagt ..med hurtiglink til en artikkeln som naturlig nok skal dokumentere rabies-utfallene....

Meeen... http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Dette-er-beredskapstroppen-2545138.html  

Journalist erlend langeland haugen  (mann) og fotograf Odd Mehus (mann) har trykket en artikkel om beredskapstroppen, der beredskapstroppen leder Anders Snortheimsmoen  (OGSÅ mann) blir intervjuet og forteller litt om nettopp beredskapstroppen.  

Den eneste sekvens i (mannfolk-) artikkelen som omtaler kvinner er følgende : "Det har aldri vært kvinner i beredskapstroppen i løpet av de 35 årene den har eksistert. Bare fire kvinner har søkt seg til tjenesten - forrige gang det skjedde, var midt på 90-tallet - og alle er blitt avvist.  

Snortheimsmoen (garantert fortsatt mann ) tror én av grunnene er at politikvinner generelt er i operativ tjeneste i en kortere tidsperiode enn menn. En annen grunn er de fysiske kravene.  

- Det er samme krav for kvinner og menn. Et viktig prinsipp for meg er at alle operatørene skal kunne gjøre den samme jobben. Vi har prøvd å få kvinner til søke - mange sier de ser på kravene som uoppnåelige, men i min verden er ikke disse kravene uoppnåelige for en som er motivert, sier Snortheimsmoen."

- Trådstarter skal visst ha oss til å tro at journalist  Erlend L. Haugen, fotograf Odd Mehus og beredskapstroppleder Anders Snortheimsmoen etter intervjuet  konverterte til feminismen og ble til 3 feminister som "skamløst krever" kvotering av kvinner til beredskapstroppen... Selv tror jeg at det er en rimelig stor grad av realitetsbrist ute å går her....

(Innlegget ble redigert 29.07.11 09:02)

Dmmannversjon2
29.07.11 16:12
Eagle50: Nåja, den politisk korrekte tvangstanken - inspirert av feminismen - om at kvinner skal delta overalt og må hjelpes/motiveres er nå der da - sitat: "Vi har prøvd å få kvinner til søke -"

Feministene har nok gjort sitt for at man føler seg tvunget til å blande inn i kvinneperspektivet i alle saker, men det er lite som tyder på at feministene har instruert lederen av beredskapstroppen til å bruke denne tiden til å fokusere minst mulig på døde ungdommer og mest mulig på kjønnsbalanse.

Jeg mener stort sett det samme om feminisme som jeg har gjort, men det føles ikke som den riktige tiden å dyrke fiendebilder.

Eagle50
Eagle50Innlegg: 549
29.07.11 17:04
Compleo: Ok, mod, - ikke at jeg på noen måte er enig med Eagle50, men hvorfor ble innlegget hans slettet mens langt verre/hardere innlegg (inkludert mine egne) får lov til å stå???

Nei, jeg ba om det selv. Ikke at jeg har vært så veldig aktiv, men vil vurdere om jeg i det hele skal engasjere meg på Likestilling.

Smaukjærring
SmaukjærringInnlegg: 15490
29.07.11 19:35

Hvor i artikkelen står det noe om kvotering?

Gogoplexiorayo
GogoplexiorayoInnlegg: 244
29.07.11 20:53

når en mann oppnår perfeksjon kan ingen kvinne henge med. Det finnes kanskje sterke kapable kvinner som kan oppnå superb resultater. Men kun en mann kan oppnå perfeksjon!

Gideg
GidegInnlegg: 35655
29.07.11 21:16
Gogoplexiorayo: når en mann oppnår perfeksjon kan ingen kvinne henge med. Det finnes kanskje sterke kapable kvinner som kan oppnå superb resultater. Men kun en mann kan oppnå perfeksjon!

Så du mener at kvinner er B- mennesker ?

Weltzer010
29.07.11 21:24
Smaukjærring: Hvor i artikkelen står det noe om kvotering?

Har du fulgt med litt så bør du kunne kjenne lusa på gangen. Det begynner som regel slik det er formulert i denne artikkelen; først vekker man mindreverdighetskompleksene ved å påpeke at menn er så frekk til å dominere på basis av overlegne ferdigheter. Deretter begynner den raskt eskalerende sutringen om at det "buuu-huu-uu er så urettferdig at vi er så dårligÆÆÆ" med påfølgende krav om tilrettelegging og senkede krav.

Smaukjærring
29.07.11 21:29
Weltzer010: Har du fulgt med litt så bør du kunne kjenne lusa på gangen. Det begynner som regel slik det er formulert i denne artikkelen; først vekker man mindreverdighetskompleksene ved å påpeke at menn er så frekk til å dominere på basis av overlegne ferdigheter. Deretter begynner den raskt eskalerende sutringen om at det "buuu-huu-uu er så urettferdig at vi er så dårligÆÆÆ" med påfølgende krav om tilrettelegging og senkede krav.

Jeg har fulgt med masse, og ser også paranoiaen her   ;-)

jotul
jotulInnlegg: 8423
29.07.11 22:44
Weltzer010: Nå utnytter de 22. juli-terroren for alt den er verdt også. Denne totalitære kulten klarer igjen å fullstendig rotere seg vekk fra ethvert fornuftig perspektiv i selv den mest voldsomme tragedie bare for å fremme sin egen hatefulle agenda. Kvotering er visstnok viktigere enn døde tenåringer. Helt forbannet utrolig.

Vet ikke om dette har med saken å gjøre men..

Det eneste relevante feministiske aspektet ved dette, er at vi ikke skal se bort fra at det en dag er en kvinne som står for en lignende nedslaktning.

Ingen trodde at en nordMANN kunne radikaliseres til disse handlingene, på samme måte som ingen tror at en nordKVINNE i fremtiden vil kunne gjøre det samme. Men kvinnen er den nye mannen. I 2011 er mannen sint, i 2041 er kanskje kvinnen blitt sint igjen.

Smaukjærring
29.07.11 23:40
joplina: Ja, faktisk er det trådstarter som utnytter 22 juli-terroren for å spre dritt. Ikke noe annet.

Det er det ingen tvil om.

Weltzer010
29.07.11 23:52
jotul: Men kvinnen er den nye mannen.

Aldri. De penismisunnelige vil aldri vinne. Vi er sterkere, smartere, rikere og moralsk uovertruffen. De har hatt medvind i det siste, men deres gyldne tid (30-40 år) under hele homo sapiens´eksistens, forkortet til ett sekund, er ikke mer enn to titusendeler-en tusendel. Det er bare et tidspørsmål før de tøyer strikken for langt og massene gjør opprør. Da er det tilbake til business as usual.

(Innlegget ble redigert 30.07.11 00:02)

Gideg
GidegInnlegg: 35655
29.07.11 23:54
Weltzer010: Vi er sterkere, smartere, rikere og moralsk uovertruffen.

Moralsk uovertruffen ?

lol

Per_Rong
Per_RongInnlegg: 11067
30.07.11 07:02

Nå høres du like fanatisk ut som de yndige små damene i OTTAR.
Det står ingenting om kvotering i artikkelen, og når det nevnes at ingen kvinner er med er det for å illustrere hvor strenge de fysiske kravene er.
Dette er en ikke-sak som bare skader din egen troverdighet i likestillingsdebatten.

Compleo
30.07.11 09:57
Weltzer010: Vi er sterkere, smartere, rikere og moralsk uovertruffen. De har hatt medvind i det siste, men deres gyldne tid (30-40 år) under hele homo sapiens´eksistens, forkortet til ett sekund, er ikke mer enn to titusendeler-en tusendel. Det er bare et tidspørsmål før de tøyer strikken for langt og massene gjør opprør. Da er det tilbake til business as usual.

Menn er SÅ moralsk overlegne, faktisk, at de kan komme til å bruke makt og trusler for å fratvinge kvinner deres frihet og rettigheter dersom kvinner fortsetter å kjøre sitt eget løp - og nekter å innpasse seg etter hvordan menn (i hvert fall dem med ubegrenset evne til selvforherligelse) ønsker ting skal være... joda...

Vil ikke kvinner føye seg etter menns ide om hvordan kvinner skal oppføre seg og hvilken rolle kvinner skal ha, så skal de. Litt selvrettferdiggjort maktbruk må selvsagt aksepteres når det "moralsk overlegne" kjønn skal ordne samfunn og familie "til alles beste"...

(Innlegget ble redigert 30.07.11 10:06)

KokkaKola
KokkaKolaInnlegg: 1151
30.07.11 16:41
Compleo: skal ordne samfunn og familie "til alles beste"...

Om en tar utgangspunkt i dagens famili og samfunn. Stesøsken,halvsøsken mine, dine og vår + stefedre (mange) etc etc.

Vilken ide sitter du selv inne med ?

Compleo
30.07.11 18:07
KokkaKola: Om en tar utgangspunkt i dagens famili og samfunn. Stesøsken,halvsøsken mine, dine og vår + stefedre (mange) etc etc. Vilken ide sitter du selv inne med ?

At en bør slutte å forvente og prøve å normsette evig og absolutt monogami hos en art hvor begge kjønn fra naturens side søker seg mot flere partnere.

Og at menn må slutte å prøve å sette en standard for oppførsel og seksualitet for kvinner de aldri ville akseptert noen satte for dem selv. 

Og kanskje at det generelt er på tide å skrinlegge hele idealet om kjernefamilien med mor, far og 2,1 barn (og en hund) først som sist. Dette funker faktisk ikke i frie samfunn, virker det som. Ingen land i Europa som prøver å holde seg til dette har i nærheten av nødvendig fødselsrate for selvoppholdelse... fordi kvinner jevnt over naturligvis ikke gidder investere i en samlivsordning hvor de selv "by default" blir tildelt svarteper.

(Innlegget ble redigert 30.07.11 18:13)

KokkaKola
30.07.11 23:04
Compleo: At en bør slutte å forvente og prøve å normsette evig og absolutt monogami hos en art hvor begge kjønn fra naturens side søker seg mot flere partnere. Og at menn må slutte å prøve å sette en standard for oppførsel og seksualitet for kvinner de aldri ville akseptert noen satte for dem selv. Og kanskje at det generelt er på tide å skrinlegge hele idealet om kjernefamilien med mor, far og 2,1 barn (og en hund) først som sist. Dette funker faktisk ikke i frie samfunn, virker det som. Ingen land i Europa som prøver å holde seg til dette har i nærheten av nødvendig fødselsrate for selvoppholdelse... fordi kvinner jevnt over naturligvis ikke gidder investere i en samlivsordning hvor de selv "by default" blir tildelt svarteper.

Svaret ditt er som hentet rett ut av romanen The regiment of woman.

Den ble riktig nok forbudt i Norge. Men går ut i fra at du har lest den ?

Er ikke da løsningen, som i romanen, at kvinner som ønsker barn får de (som de ikke behøver å dele med noen) i Danmark?

Og selvfølgelig i Norge etter vert. Det må jo være feministenes neste milepel....

I romanen blir menn,(som må testetes) i stedet for verneplikt, sædonorer i ett år.

Høres ikke dette ut som det fantastiske fremtidssamfunn?

Vi er i vertfall på god vei.

Selv om få fikk anledning til å lese The regiment og woman.

PS

Bare for å si det, dette er ikke MINE ideer.

Compleo
30.07.11 23:58
KokkaKola: Bare for å si det, dette er ikke MINE ideer.

Håper det, for i så fall er du overstadig paranoid. Dette er også ganske unødvendig - ei jente som finner ut hvor soldater pleier å vanke når de ikke er i leiren, kan nok skaffe seg alt hun måtte ønske av "donormateriale" - helt uten spesielle ordninger :P

Setter selvfølgelig ting på spissen i mitt tidligere innlegg. Men noe av det jeg ville frem til er at en ikke kan forvente at kvinner skal investere sterkt følelsesmessig i å "vareta" den tradisjonelle kjernefamilien slik ting er lagt opp nå. Kvinner trenger denne ordningen langt mindre enn menn (av forskjellige grunner) og de har også rent biologisk mindre bruk for den (kvinner vet at barna de får er deres, de trenger ingen samlivsinstitusjon for å føle at de har kontroll på akkurat det) men de forventes likevel å skulle investere langt mer enn menn for å iverata den (ofre mer av sin karriere, fritid, interesser, osv).

Dette tror jeg leder til økt kynisme, og flere kvinner som ganske enkelt ikke gidder investere seg i familieenheten hverken konkret eller som ide: Noe som manifesterer seg ved enten at de har lav terskel for å bryte opp, eller at de lar vær å få mange barn de må bruke tid på (og lar dem de har være mye i institusjoner), - og eventuelt at de ganske enkelt bare forblir single til langt ut i midtlivet og heller fokuserer på andre ting.

(Innlegget ble redigert 31.07.11 00:05)

KokkaKola
31.07.11 00:19
Compleo: Håper det, for i så fall er du overstadig paranoid.

Nå ventet jeg på den, selv om jeg forklarte deg hvor det kom fra. Grunn til at boka ble forbudt i Norge var de fanatiske ideene om å produsere unger på reagensrør. Men dit har vi jo kommet siden den ble forbudt i 1978....

Når kvinner er som du skriver, er det ikke da likegreit å lage ungen på reagensrør....alle sammen?

Menn i dag er jo bare litt sæd og en STOR lommebok...

Compleo
31.07.11 13:15
KokkaKola: Nå ventet jeg på den, selv om jeg forklarte deg hvor det kom fra.

He, bare rolig, det var en uskrevet ":P" etter akkurat den setningen :D

Tror ikke "løsningen" er å gå over til labproduksjon av alle barn - skjønt dette kommer nok mer og mer, av andre grunner. Fra et "familielykke"-ståsted tror jeg heller vi må finne en løsning som ivaretar interessen til begge kjønn. Vi må akseptere at dersom kvinner, og spesielt over snitt intelligente kvinner, skal ha interesse av å investere seg i en familieordning, kan ikke ordningen være slik at den direkte eller indirekte presser dem inn i en "gammeldags" rolle de ikke ønsker. 

Vi må også akseptere at monogami faktisk ikke er det vi er utviklet oss for, enten for å finne en annen ordning, eller for å ta utfordringene som følger med ordningen alvorlig. Dagens "seriemonogami" er bare biologien som jobber rundt en kulturell konstruksjon som svaier på halv stang. Det er naturlig "polyamori" i slow motion.

For dette med seksualitet og samliv er VANSKELIG, spesielt siden vi er en art som har "vokst fra" vår naturlige måte å gjøre ting på. Hvor vi levde i små grupper med ganske "fri" seksualitet (sannsynligvis hadde kvinnene seg med alle gutta - men foretrakk "alfahannene" i periodene hvor de var mest fertile - noe som sikret at alle mennene investerte i gruppen fordi alle barna kunne være deres, og hvor de med best gener likevel hadde høyere sjanse for å videreføre disse - en ganske vanlig ordning hos primater, og sannsynligvis noe vi holdt oss til lenge etter at vi var "ferdig" biologisk utviklet til vårt nivå). 

(Innlegget ble redigert 31.07.11 13:20)

Dmmannversjon2
31.07.11 16:49

Du debatterer nærmest utelukkende ut i fra et voksenperspektiv, rettere sagt et kvinneperspektiv.

Evt. problematikk rundt barn som får stadig nye fedre å forholde seg til eller fedre som ikke får delta i særlig stor grad i barneoppdragelsen, med unntak av den finansielle biten virker å ha lite fokus.

(Innlegget ble redigert 31.07.11 16:50)

joplina
joplinaInnlegg: 63618
31.07.11 21:20
Dmmannversjon2: Du debatterer nærmest utelukkende ut i fra et voksenperspektiv, rettere sagt et kvinneperspektiv.
Evt. problematikk rundt barn som får stadig nye fedre å forholde seg til eller fedre som ikke får delta i særlig stor grad i barneoppdragelsen, med unntak av den finansielle biten virker å ha lite fokus.

Tråden har jo et helt annet (dog ikke-eksisterende)tema, så skal det først avspores kan det vel ikke være regler for hvordan - om det er  kvinne- eller mannsperspektiv!

Du og dine meningsfeller tar da sannerlig for dere "mannsperspektivet".. det må vel holde.

KokkaKola
01.08.11 11:53
Dmmannversjon2: Evt. problematikk rundt barn som får stadig nye fedre å forholde seg til eller fedre som ikke får delta i særlig stor grad i barneoppdragelsen, med unntak av den finansielle biten virker å ha lite fokus.

Dette er et ikke eksisterende problem. I et kvinnehodet.

Kvinner gjør bare det som er "best" for "barna".

Bestandig, uansett samme f...hvordan det går.

Og mishandler hun ungene er det fordi eksen-e ikke tar "ansvar"

Det viste du vell..

Smaukjærring
01.08.11 19:28
Dmmannversjon2: problematikk rundt barn som får stadig nye fedre å forholde seg ti

...og nye mødre å forholde seg til....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg