Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva skal du gjøre i November?

NYTT TEMA
JRF85
JRF85Innlegg: 381
04.11.12 16:22

Ja som trådtittelen sier. Hva skal du gjøre i November måned. Og spesifikt hvilke veldedige organisasjoner skal du evt gi til i November måned.

Og hva skal du gjøre 19. November?

Hvordan kommer media til å dekke November og 19. November?

Hvor mye kommer til å samles inn?

Hvordan vil folk bevisstgjøres?

Hvor mange sponsorer vil bidra? Det ser dårlig ut så langt.

(Innlegget ble redigert 04.11.12 16:24)

Arvid78
Arvid78Innlegg: 383
05.11.12 07:30

Dette er en ide som kom fra Australia og som nok vil ta litt tid i Norge, men den har fått mer oppmerksomhet enn i fjor f.eks.

Vil den bli like stor som rosasløyfe aksjonen i Oktober vet jeg ikke, men det er også opp til oss menn og til de som driver Movember

Et spørsmål jeg har er jo hva med alle de andre krefttypene som tusener dør av som ikke har noen Galla eller sløyfe?

alva1
alva1Innlegg: 13726
05.11.12 12:14
JRF85: Ja som trådtittelen sier. Hva skal du gjøre i November måned

Jeg skal passe på å sørge for at mannen min gror en real bart (har ikke muligheten selv grunnet mitt kjønn) Så skal jeg ta opp tema menn og selvmord blandt mine nærmeste og drøfte dette. Det er jo tross allt den internasjonale mannedagen!!!

Hadde vært fint om jeg også kunne kjøpe en blå sløyfe eller noe sånt, for å støtte menn. 

Bare synd at menn ikke er like flinke til å organisere seg slik kvinner gjør. Kvinner er flinkere til å organisere seg generellt har jeg hørt. De har måttet gjøre det for å oppnå forskjellige ting bestandig, så årsaken  ligger nok mye der

Vi burde være flinkere sammen om ting som rammer både menn og kvinner...

Min mann er flink. Han kjøpte en rosa sløyfe til meg! :)

(Innlegget ble redigert 05.11.12 12:18)

alva1
08.11.12 23:19

Hmmm.. I denne tråden var det lite liv må jeg si. Er dere ikke engasjerte? Så, hva vil dere antifeminister og andre menn gjøre i november og den 19?  :)

EnMann
EnMannInnlegg: 11730
08.11.12 23:41
alva1: Jeg skal passe på å sørge for at mannen min gror en real bart (har ikke muligheten selv grunnet mitt kjønn)

huhumm kan du ikke gro bart på ditt kjønn kvinne...  :):)

joplina
joplinaInnlegg: 61191
alva1
09.11.12 10:46
joplina: ...fordi de fortjener det

Hehehe Den var morsom. :) 

Flash ræva di hitover og svai i ryggen nå da. :p

joplina
09.11.12 10:57
alva1: Hehehe Den var morsom. :)

Uhm :)

JRF85
JRF85Innlegg: 381
10.11.12 00:57
joplina: Dette forventer jeg at menn gjør...for å hylle seg selve ...fordi de fortjener det

Selv i måneden det skal fokuseres på menns helse (med spesiellt hensyn på prostatakreft som tar livet av ca 1200 menn hvert år) og menns rettigheter måtte du prøve å gjøre narr av menn.

Mannehater...

joplina
10.11.12 09:13
JRF85: måtte du prøve å gjøre narr av menn. Mannehater...

Gjøre narr av ?

Er det ikke frigjørende da?

Kvinner som poserer slik, som stripper og i ytterste fall selger forpleining er jo kvinner som her inne beskrives  å ha et naturlig forhold til egen kropp - i motsetning til moraltroll, de har et fornuftig syn på egen kvinnerolle - i motsetning til moraltroll, de har et naturlig forhold til sex - i motsetning til moraltroll , og de siganliserer omsorg og ro om de nå ikke også bedriver omsorg - i motsetning til moraltroll.

Kvinner som bruker kroppen som et verktøy er en lise for menn - i motsetning til moraltroll. Disse kvinnene har skjønt noe som moraltroll ikke har skjønt.

Da tenker jeg at det måtte være et dobbelt-pluss hvis menn frigjorde seg selve på samme måte. En klar helsegevinst og et kupp for psykisk velvære - frigjørende..fordi de fortjener det :)

- For ikke å snakke om underholdningsverdien for oss kvinner!

Arvid78
Arvid78Innlegg: 383
10.11.12 09:15
joplina: Gjøre narr av ? Er det ikke frigjørende da? Kvinner som poserer slik, som stripper og i ytterste fall selger forpleining er jo kvinner som her inne beskrives  å ha et naturlig forhold til egen kropp - i motsetning til moraltroll, de har et fornuftig syn på egen kvinnerolle - i motsetning til moraltroll, de har et naturlig forhold til sex - i motsetning til moraltroll , og de siganliserer omsorg og ro om de nå ikke også bedriver omsorg - i motsetning til moraltroll. Kvinner som bruker kroppen som et verktøy er en lise for menn - i motsetning til moraltroll. Disse kvinnene har skjønt noe som moraltroll ikke har skjønt. Da tenker jeg at det måtte være et dobbelt-pluss hvis menn frigjorde seg selve på samme måte. En klar helsegevinst og et kupp for psykisk velvære - frigjørende..fordi de fortjener det :) - For ikke å snakke om underholdningsverdien for oss kvinner!

Dette har jo ingenting med hva tråden handler om....

joplina
10.11.12 09:24
Arvid78: Dette har jo ingenting med hva tråden handler om...

Mannsdagen og Movember for menn...?

Da burde vel menn gjøre noe for sin egen del som gjør dem godt?

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 32199
10.11.12 09:29

Ingenting? Tenk å feire at man er mann eller kvinne. Gad, noe så pinlig.

missChance
missChanceInnlegg: 49312
10.11.12 09:35
JRF85: Og spesifikt hvilke veldedige organisasjoner skal du evt gi til i November måned.

Jeg nekter å gro bart! :D Men jeg har allerede donert til en Movember-deltaker.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg