Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Menns idealkvinne?

NYTT TEMA
Hyrro
HyrroInnlegg: 19018
15.11.12 10:51

Jeg er ikke mann, men det går kanskje an å ha en mening om kvinners utseende for det. Nå så jeg akkurat et klipp på TV om ei dokke som het Linni Meister. Jeg synes hun var kunstig og ikke pen i det hele tatt. Derimot synes jeg Tina i Tinas mat er en meget nydelig dame. Er jeg helt på jordet?

Hva synes dere gutter? Hvilken av disse to ville dere valgt om dere fikk sjansen?

Kanskje feil med likestilingsforumet, men jeg er faktisk nysgjerrig på hva dere menn finner tiltrekkende ved kvinner. Et perfekt utseende eller er det andre kvaliteter som trekker mer? Må vi kvinner kjøpe et utseende for å telle med? Det kan av og til virke slik.

(Innlegget ble redigert 15.11.12 10:52)

joplina
joplinaInnlegg: 61093
15.11.12 15:36
Hyrro: ei dokke som het Linni Meister. Jeg synes hun var kunstig og ikke pen i det hele tatt. Derimot synes jeg Tina i Tinas mat er en meget nydelig dame. Er jeg helt på jordet?
Dvele
DveleInnlegg: 2404
15.11.12 17:04
Hyrro: Jeg er ikke mann, men det går kanskje an å ha en mening om kvinners utseende for det. Nå så jeg akkurat et klipp på TV om ei dokke som het Linni Meister. Jeg synes hun var kunstig og ikke pen i det hele tatt. Derimot synes jeg Tina i Tinas mat er en meget nydelig dame. Er jeg helt på jordet? Hva synes dere gutter? Hvilken av disse to ville dere valgt

Noe av det som irriterer meg mest med hu dama du nevner, er at jeg i det hele tatt veit hvem hun er og hva hun heter. Hun har gjort null og niks av verdi i det offentlige rom. Alikevel skrives det side opp og side en om henne.

Jeg skal spare meg for å gå inn på utseende hennes og det jeg har sett av personligheten hennes. Jeg har aldri møtt dama.

Tina derimot, kunne alltids fått servere noe godt og varmt med sitt søte smil og snodige dialekt;-)

EnMann
EnMannInnlegg: 11730
15.11.12 17:08
Hyrro: Hvilken av disse to ville dere valgt om dere fikk sjansen?

nå ville jo ikke jeg Hyrro

som er gift med henne jeg ønsker å være samme med...

...valgt noen av dem, men de er jo begge tiltrekkende damer og jeg ser ikke hvorfor man setter de opp mot hverandre. Hadde de byttet uttrykk ville de nok fortsatt være to svært attraktive damer... 

...også på den andres arena...  :)

(Innlegget ble redigert 15.11.12 17:09)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 34826
15.11.12 17:08
Hyrro: Kanskje feil med likestilingsforumet, men jeg er faktisk nysgjerrig på hva dere menn finner tiltrekkende ved kvinner. Et perfekt utseende eller er det andre kvaliteter som trekker mer? Må vi kvinner kjøpe et utseende for å telle med? Det kan av og til virke slik.

Linni Meister er fæl. Ei brunbeisa sillikondukke med lavt intellingensnivå. Ser gjerne at kvinner er søte, veltrente, relativt smarte og gjerne også karrierebeviste. De bør ha ganske mye mellom øra, ellers ville jeg kjedet meg ihjel.

Sanyasi
SanyasiInnlegg: 14232
15.11.12 18:08
Hyrro: Kanskje feil med likestilingsforumet, men jeg er faktisk nysgjerrig på hva dere menn finner tiltrekkende ved kvinner. Et perfekt utseende eller er det andre kvaliteter som trekker mer? Må vi kvinner kjøpe et utseende for å telle med? Det kan av og til virke slik.

Godhet og glimt i øynene kan forvandle enhver kvinne til en supermodell.

På samme måte vil negativitet og kynisme ødelegge enhver kvinnes utseende.

Det er mye fokus på diverse ting som folk tror de må gjøre for å bli penere. Eksempelvis slanking. For meg spiller slike ting liten rolle.

Jeg ser ofte skjønnhet der mange fokuserer på ubetydelige detaljer. Ei jente med snille og oppmerksomme øyne er for meg vakker om så hun har et arr over halve ansiktet.

En kvinne som våger å vise meg sin sårbarhet vokser langt forbi alle andre. Det viser meg at det bor ting i henne som er vakkert over alt annet - kjærlighet, håp og tiltro. De samme tingene som bor i meg.

Når det gjelder kroppen, er det utrolig hvor lite den spiller en rolle når man er forelsket i øynene, ansiktet - egentlig sjelen.

I et følelsesløst forhold ville jeg nok fokusert mye mer på kropp, pupper og rumpe. Men slike forhold har jeg aldri vært interessert i, og aldri vært i. Jeg har alltid kun vært interessert i hun ene spesielle, for meg.

Å gå til sengs med en kvinne jeg ikke har følelser for framstår på meg som en gørr kjedelig gymtime. Derfor skjønner jeg ikke dette kroppsjaget og dette ønsket om å tilfredsstille andres ønsker om hvordan man skal se ut.

Det kan være at man finner "syndebukken" for kropps-/utseendepresset ett eller annet sted i det at folk jager etter følelsesløse forhold.

Det virker bare negativt - at man ikke tør å vise fram det som er fint i seg selv, fordi man ikke synes at kroppen er fin nok.

HYYYL
HYYYLInnlegg: 43538
15.11.12 20:19
Sanyasi: Godhet og glimt i øynene

Veldig godt skrevet.

JRF85
JRF85Innlegg: 381
15.11.12 22:29
Hyrro: Nå så jeg akkurat et klipp på TV om ei dokke som het Linni Meister. Jeg synes hun var kunstig og ikke pen i det hele tatt

Hvorfor objektifiserer du henne på den måten?

Corvus
CorvusInnlegg: 21995
15.11.12 23:04
Hyrro: Nå så jeg akkurat et klipp på TV om ei dokke som het Linni Meister. Jeg synes hun var kunstig og ikke pen i det hele tatt. Derimot synes jeg Tina i Tinas mat er en meget nydelig dame. Er jeg helt på jordet? Hva synes dere gutter? Hvilken av disse to ville dere valgt om dere fikk sjansen?

Selvsagt Tina. Linni Meister er ikke fin i det hele tatt. Og det maatte hun ha vaert med den personligheten

JonasBL
JonasBLInnlegg: 1024
15.11.12 23:30

Så lenge kvinner ikke er ekstremt magre eller ekstremt feite kan jeg finne alt innimellom atraktivt, så det er vanskelig for meg å peke ut noen idealkvinne. Noe jeg kan finne positivt er det om de har noe unikt med seg som skiller dem litt ut fra "flokken", og når jeg sier unikt tenker jeg både på utseende og personlighet.

Det er helt fint og gå i siste mote, farge håret blont og jobbe som helse eller barne arbeider, men jeg har liksom sett det mange ganger før. Kvinner tenker sikkert det samme om menn også :P

Fredrik_Vadder
Fredrik_VadderInnlegg: 417
15.11.12 23:30
Hyrro: Hvilken av disse to ville dere valgt om dere fikk sjansen?

Kva er tidsperspektivet? Ein kveld? Isåfall går eg for den styggaste, for ho er det nok lengst sia har fått seg noko.

Er det meir enn eit par dagar, er spørsmålet uråd å svare på. Å bedømme ukjente folk etter eitt einaste bilete (i Joplinas svar) er heilt håplaust. Etter kort tid legg ein ikkje lenger merke til om ein person er fin eller ikkje, det inntrykket blir overdøyvt av personlegheten. Og den kan ein vanskeleg lese ut av eit bilete. 

JonasBL
15.11.12 23:36
KongOlav2: Linni Meister er fæl. Ei brunbeisa sillikondukke med lavt intellingensnivå. Ser gjerne at kvinner er søte, veltrente, relativt smarte og gjerne også karrierebeviste. De bør ha ganske mye mellom øra, ellers ville jeg kjedet meg ihjel.

Damer som er glam modeller, eller har en eller annen kjendiskarriere basert på utseendet sitt betegnes ofte som dumme, men stemmer det egentlig?

De åppnår vel kjendisstatus som de kan tjene penger på. Noen tjener vel til og med godt? Å manipulere samfunnet til å kaste penger på dem bare fordi dem rister litt på puppene virker ikke dumt, men smart.

Nå er jeg riktignok på litt tynn is for jeg vet ikke hva disse folka tjener.

JonasBL
15.11.12 23:39
Dvele: Noe av det som irriterer meg mest med hu dama du nevner, er at jeg i det hele tatt veit hvem hun er og hva hun heter. Hun har gjort null og niks av verdi i det offentlige rom. Alikevel skrives det side opp og side en om henne.

Linni kjøpte nye sko i dag foresten.

KILDE: http://linni.blogg.no/

Hyrro
16.11.12 00:28
JRF85: Hvorfor objektifiserer du henne på den måten?

Det kan vel være at det navnet har dukket opp flere ganger når jeg har lest VG-nett e.l. Da vi akkurat fikk NRK i huset, var det første innslaget vi nødvendigvis fikk med oss - noe helt kvalmende tull med ei dokke som liksom poserte i et eksotisk strøk et sted i verden. Kunstige lepper og babytale. Rulleteksten kom like etterpå og der sto det Linni Meister.

Jeg er gammel nok til å være et snev av menneskekjenner, og dette individet talte til meg på alle negative måter. Men, så tenkte jeg, er det kanskje slik gutta setter pris på? vel, jeg tillater meg egentlig å tivle på det. Derfor spurte jeg, og satte Tinaopp i mot henne. Et friskt og levende menneske.

Men dersom jeg tar feil, fortell meg gjerne hva denne dama er blitt kjent for egentlig? Har hun noe annet enn utseende?

Må jo bare nevne til slutt at glamdama Anne-Kat Herland er en jeg har beundret stort for hennes intelligens og vidd.

(Innlegget ble redigert 16.11.12 00:31)

baldviking
baldvikingInnlegg: 22318
16.11.12 00:46
Hyrro: Kanskje feil med likestilingsforumet, men jeg er faktisk nysgjerrig på hva dere menn finner tiltrekkende ved kvinner. Et perfekt utseende eller er det andre kvaliteter som trekker mer?

Jeg tiltrekkes av mørkhårede se på meg damer som kler seg overdrevent, sminker seg overdrevent og gjerne har mer enn sin andel i hullet i ozonlaget over sørpolen gjennom overdreven bruk av hårspray siden 80-tallet. Geografisk er de gjerne fra en halvmåne som strekker seg fra Nord-India, Persia og Tyrkia, gjennom Øst-Europa og opp til Norge. Alder, kg og sånt noe har aldri interessert meg. Jeg har blitt tiltrukket av samme looken/utseende siden 80-tallet. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg vet i alle fall hva jeg liker ;-)

Om man så faktisk blir sammen med noen, evt om det at man blir sammen ender i noe varig, har selvsagt med andre ting enn utseende å gjøre, men du spurte om tiltrekkes av, ikke setter pris på/kan leve sammen med ;-)

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 17073
16.11.12 00:52

Jeg liker begge godt :-)

Begge har sjarm i bøtter og spann, Linni er i tillegg sexy.

Hyrro
16.11.12 00:59
baldviking: Jeg tiltrekkes av mørkhårede se på meg damer som kler seg overdrevent, sminker seg overdrevent og gjerne har mer enn sin andel i hullet i ozonlaget over sørpolen gjennom overdreven bruk av hårspray siden 80-tallet. Geografisk er de gjerne fra en halvmåne som strekker seg fra Nord-India, Persia og Tyrkia, gjennom Øst-Europa og opp til Norge. Alder, kg og sånt noe har aldri interessert meg. Jeg har blitt tiltrukket av samme looken/utseende siden 80-tallet. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg vet i alle fall hva jeg liker ;-)

Baldviking- den nordiske viking??? Din ærlighet gleder meg, og i den forbindelse kan jeg jo nevne at min store interesse for mennesker av litt mer eksotisk opprinnelse (som du kanskje har oppdaget) så abslolutt ikke passer med de menn jeg faller for. Jeg har aldri - og jeg mener aldri - hatt følehornene ute for noe annet enn etnisk norske menn med lyst hår, blå øyne og gjerne lavere enn meg selv. Slikt bestemmer man ikke selv, dessverre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg